Ossek Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Witam. Ostatnio zauważyłem, że klima trochę za mocno mi dmucha, przy ustawieniu na 21.5 C co chwilę muszę wyłączać klimatyzację bo marznę (miałem okazję jeździć innymi A4 i tam było w sam raz). Cały czas mam błędy 02.1 i 07.1 (szukałem czujnika w podsufitce ale nie znalazłem). Zastanawiam się, czy to nie wina kodowania (mam 00180). Czy próba zmiany tegoż kodowania grozi jakimiś komplikacjami? Mam VAGa i chętnie coś bym z tym zrobił. Wiem, że przy zmianie kodowania nie powinno być błędów ale moje zaraz po skasowaniu wracają.
mstan Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Witam Uważam że ona musi dmuchać,by uzyskać prawie 10stopniową różnicę temperatur.I sądzę że to raczej powód do radości ,że daje rade." przy ustawieniu na 21.5 C co chwilę muszę wyłączać klimatyzację bo marznę " to ustaw sobie 24-25 i klima będzie Ci chłodzić ,ale mniej intensywnie.Co do kodowania to bym odradzał. Pozdrawiam
akjam Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Przy ustawieniu AUTO wydaje mi się, że troszkę mocniej dmucha ale myśle, że nie jest to powód do zmartwień choć te błędy... Co do błędów to Ci nie pomogę ale możesz delikatnie zmniejszyć ustawienia nadmuchów i będzie mniej dmuchać.
Ossek Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Wiem, że lepiej żeby dmuchała za mocno niż wcale, zwłaszcza latem Jednak w innych A4 z "bezbłędnymi" klimami 21.5 było w sam raz, przejeździłem tak sporo kilometrów więc coś chyba jest nie tak. Pewnie ma to związek z tymi błędami, może ktoś wie, gdzie znajduje się dmuchawa świeżego powietrza i czujnik przy niej? Tego w podsufitce szukałem w lampce i w słupkach środkowych ale nie znalazłem.
mstan Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam Dmuchawa świeżego powietrza to badzie wentylator nagrzewnicy,a klapa z silniczkiem sterującym i czujnikiem temperatury znajduje się pod filtrem przeciw-pyłkowym (dostęp od strony silnika). Myślę jednak że brak odczytu temperatury z podsufitki będzie skutkował silniejszym nawiewem. Pozdrawiam
Ossek Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Opublikowano 15 Listopada 2009 Gdzieś czytałem, że jeśli nie ma odczytu z tych czujników to automatycznie powinien przyjąć domyślna wartość a ja na kanałach 56 i 60 mam -48. Czy czujnik w podsufitce montowane były tylko w lampkach czy może jeszcze w jakichś innych miejscach? PS. Z tym kodowaniem to przyszło mi do głowy, bo myślałem, że może mam zakodowaną klimę pod jakiś inny schemat czujników - np. taki bez czujnika w podsufitce (poprawcie mnie, jeśli piszę głupoty )[br]Dopisany: 26 Sierpień 2009, 18:50_________________________________________________Zmieniłem kodowanie z 00180 na 00043 a potem na 00143 (któreś z nich powinno być prawidłowe wg schematu). Nadal wydaje mi się, że jest za zimno. Poza tym na 00043 i 00143 nie mogę włączyć klimy, za pierwszym razem zaskakuje na ok 3s, wyłącza się i potem śnieżynka świeci się tylko przy trzymaniu przycisku. Przy 00180 tego problemu nie ma (temperatura na zewnątrz nie jest za niska) i klima włącza się bez problemu. Przy każdym kodowaniu są różne błędy: 00143 00786 - Temp Sensor in Headliner (G86) 30-00 - Open or Short to B+ 00800 - Temperature Sensor at Fresh Air Blower (G109) 30-00 - Open or Short to B+ 01270 - A/C Magnetic Clutch (N25) 42-10 - Speed Deviation too High - Intermittent 00043 00786 - Temp Sensor in Headliner (G86) 30-00 - Open or Short to B+ 00800 - Temperature Sensor at Fresh Air Blower (G109) 30-00 - Open or Short to B+ 00180 00786 - Temp Sensor in Headliner (G86) 30-00 - Open or Short to B+ 00800 - Temperature Sensor at Fresh Air Blower (G109) 30-00 - Open or Short to B+ 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Nie mam pomysłów co robić dalej. Mógłby mi ktoś podać właściwy numer panelu klimy? Może on jest winny. AFN Avant 1996r. Z góry dziękuję.[br]Dopisany: 11 Listopad 2009, 19:18_________________________________________________Wpadłem na pewien trop :> Otóż sprawdziłem numer mojego sterownika i jest to 4A0 820 043 K. Jednak ETKA nie widzi takiego numeru w A4 z 1996r, widzi natomiast w A6 C4 z 1995. Wg tegoż programu prawidłowy sterownik do mojej A4 powinien mieć numer 8D0 820 043 H. Pewnie ktoś kiedyś podmienił panel nie sprawdzając numeru. Czy jest możliwe, że zły panel powoduje opisane wyżej błędy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się