Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Dzwoniące klocki


adam1212

Rekomendowane odpowiedzi

male pytanko: jaka jest srednica tarcz w AVG? 280 czy 288 mm?

288mm. Wiem bo ostatnio zmieniałem na 312mm i nawet jarzma mi zostały jak by ktoś potrzebował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki bez trudu pasują do jarzma.

W wewnętrznych klockach rozginałem blaszki.

Zewnętrzne nie posiadały żadnej taśmy klejącej/dwustronnej.

Napisz gdzie dokładnie tą taśmę przykleiłeś, czy na cały tył klocka, czy tylko w jakimś miejscu, np. tam gdzie dotyka jarzma ?

Jaka to była taśma, jakaś specjalna, gruba, czy cienka ?

Z taśmą to prawda bo np. ferodo premier mają taką taśmę od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z hamulcami - dzwoniące klocki - luz w sankach.

Mi mechanik zrobił spaw i przez pewien czas było dobrze, wszystko grało, przyszlifował i nie dzwoniło, ale po czasie znowu słyszę ten denerwujący odgłos ...

Sanki do wymiany, ale lepiej inwestować w nowe bo kupisz używki tanio i będziesz się cieszył, że dobra cena, a jak przyjdzie wymienić to znowu zobaczysz że i te są wybite. ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie-miałem swego czasu taki sam problem (system ATE )- dzwoniły klocki na nierównościach- podklejałem taśmy - i też było dobrze, a teraz po wymianie ( oczywiście nowe klocki nie posiadały takowych tasiemek ) zaintrygowały mnie te druty które są w szczękach chamulcowych z wierzhu od strony koła - w oryginalnej książce obsługi audi a4 ( zciągniętej z neta ) pisze że ten drut reguluje siłę docisku klocka do prowadnicy w kturej się przesówa, tak więc tym razem troszkę podoginałem ten drut w obydwu kołach - tak żeby ładnie z każdej strony dosiskał klocki - i jest super !!! cisza - nic nie puka i nie stuka - i tak ma być - dlatego nie wszyscy produceni dajom na swych klocuszkach tasiemki, ja te pręty i w lewym i w prawym kole chyba wymienię - tak dla jaj żeby zobaczyć jak było 11 lat temu - kiedy auto opuszczało fabrykę , w etce te druty majom nr. 4A0 615 269 - w etce nazywa się to SPRĘŻYNA MOCUJĄCA KLOCKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę teraz spokojnie zgodzić się z kolegą. Podkleiłem klocki taśmą dwustronną (porządną - 30 zł za małą rolkę, szerokość 1,5 cm) - dwa paski taśmy na zewnętrznej stronie klocka, do wysokości gdzie dochodził zacisk. Następnie porządnie podgiąłem druty mocujące zacisk (żeby założyć musiałem robić dźwignię śrubokrętem). Jeżdżę już 3 dzień i nic nie dzwoni - kompletnie nic.

Kupowanie nowych, używanych zacisków za kilkaset złotych mija się z celem. Na niektórych postach i w internecie znajdowałem informację,że niektóre oryginalne zestawy klocków mają taśmy mocujące. I to chyba jest prawda. Niestety nie spotkałem się z takimi.

Kończę temat - uważam, że sposób na dzwoniące klocki jest skuteczny, dobry i tani.

Cześć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niektórych postach i w internecie znajdowałem informację,że niektóre oryginalne zestawy klocków mają taśmy mocujące. I to chyba jest prawda

jest to prawda, Bosch'e maja takie tasmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz dobrze dopasowane klocki to nic nie ma prawa dzwonic, koniec, kropka

jak dzwonią znakiem tego klocek nie jest zgodny z jarzmem i zaciskiem

nie dalej jak w piatek wymieniałem klocki w passacie B6, klocekm był tak "dopasowany"

że na zewnętrznym obwódzie tarczy jakies 12mm nie było widocznej pracy klocka

a tym samym klocek wystawal prawie 14 mm poza tarczę ale to tak na marginesie :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz dobrze dopasowane klocki to nic nie ma prawa dzwonic, koniec, kropka

jak dzwonią znakiem tego klocek nie jest zgodny z jarzmem i zaciskiem....

Nie zgodzę sie z Toba kolego.

Najczestrza wina dzwonienia sa własnie te druty (sprężyny) na zewnątrz zacisku.

Proponuje kupić nowe (nie podginać), koszt nie wielki i cisza gwarantowana.

Sam to przechodziłem i kombinowałem jak głupi co to może być.

Wystarczyło kopnąć w koło i było słychać ten dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w twoim przypadku jedynie druty były wyjechane. Ja te druty podginałem wczesniej, na pewno dobrze.

Wiedzą jak rozwiazać ten problem nie dysponowali nawet doświadczeni mechanicy. Natomiast o klockach z taśmą mocującą słyszało, a pianki montażowe widziało wielu ludzi (niektórzy nawet pisali tutaj o nich). Widoczne z jakiegoś powodu tego rodzaju dodatkowe mocowania są stosowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te taśmy niby mocujace po dwóch lepszych hamowaniach same odpadna :polew:

Luz w jarzmach zawsze bedzie, i po to w zaciskach jest np. taka spreżyna o której pisalem albo jak przy tylnich klockach spreżyny sa przy samych klockach.

A wyginać to i ja wyginałem i albo pomagała na krótka meta albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie,jak pisałem tak zrobiłem, zamówiłem nowe druty ( sprężyny ) dociskające klocki , ori w aso szczecin kosztowały 21zł za sztukę - czyli koszt dwuch to 42zł - i są to oryginalne z serwisu audi ( vw ), przy wymianie kół na zimówki wymieniłem i te sprężyny - słuchajcie te moje stare były jak KAPCIE STAREJ BABCI - te nowe ? za...iste !!! pasują oczywiście bez problemu, klocki dzwonią ? - NO NIECH TYLKO SPRUBUJĄ - a tak naprawdę to jest wzorowo - jeśli macie taki problem to nie róbcie sobie nowych wrzodów - wymieńcie te druty - sprężyny jak kto woli - producent daje 2 lata gwarancji, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie,jak pisałem tak zrobiłem, zamówiłem nowe druty ( sprężyny ) dociskające klocki , ori w aso szczecin kosztowały 21zł za sztukę - czyli koszt dwuch to 42zł - i są to oryginalne z serwisu audi ( vw ), przy wymianie kół na zimówki wymieniłem i te sprężyny - słuchajcie te moje stare były jak KAPCIE STAREJ BABCI - te nowe ? za...iste !!! pasują oczywiście bez problemu, klocki dzwonią ? - NO NIECH TYLKO SPRUBUJĄ - a tak naprawdę to jest wzorowo - jeśli macie taki problem to nie róbcie sobie nowych wrzodów - wymieńcie te druty - sprężyny jak kto woli - producent daje 2 lata gwarancji, pozdrawiam

jaki jest nr OE ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4A0 615 269 - w etce nazywa się to SPRĘŻYNA MOCUJĄCA KLOCKI ale proponuję każdemu aby dokładnie jeszcze się upewnił co do tego numeru bo wiele jest wersji silnikowych ( benzynka , klekocik ) no i pare odmian samych systemów chamulcowych ( ate , girling ) , moja pszczółka posiada system ate, poj 2,8. 193ps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4A0 615 269 - w etce nazywa się to SPRĘŻYNA MOCUJĄCA KLOCKI ale proponuję każdemu aby dokładnie jeszcze się upewnił co do tego numeru bo wiele jest wersji silnikowych ( benzynka , klekocik ) no i pare odmian samych systemów chamulcowych ( ate , girling ) , moja pszczółka posiada system ate, poj 2,8. 193ps.

mówisz o tej sprężynie mocującej od zewnątrz tarczy?

ee050684.jpg

bo mi też dzwonią klocki ale tylko w lewym przednim kole. Druty te na zewnątrz wydają się ok, mam wrażenie, że dzwoni mi klocek wewnętrzny.

Do tej pory jeździłem na Textarach i ATE a teraz kupiłem BOscha i dzwoni.

Co mogę na szybko poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy klockach wewnętrznych wystarczy odpowiednio podgiąć te 3 blaszki mocujące (ewentualnie przeczyścić wnętrze tłoczka) - u mnie przed podgięciem jeden klocek zawsze odstawał delikatnie - jedna z blaszek nie trzymała. Nie wiem jakie były objawy, być może stukał zanim się ułożył. Na pewno nie dzwonił. Dzwoniły na pewno klocki zewnętrzne, co było widać po śladach na jarzmie. Druty należy podgiąć właściwie, mają one na siłę przyciskać jarzmo. Przynajmniej tak podgiąłem swoje. Teraz przy zmianie opon na zimowe zmieniłem na nowe (koszt za 2 druty 21 zł - duńskie). Jak widziałem niepotrzebnie. Trzymają tak samo jak stare odpowiednio podgięte. Faktycznie jak dzwoniły mi klocki druty wchodziły lekko i np. nie trzymały z jednej strony. Stare podgięte i nowe zakładało się ciężko, po włożeniu w jeden otwór i na górę jarzma wkładałem drut w drugi otwór i musiałem użyć trochę siły i dźwigni z śrubokrętu, żeby założyć na górę jarzma z drugiej strony. Tak widocznie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, u mnie te druty trzymają się ok, więc nie wiem czy mają być bardziej podgięte czy co? Dzwoni dalej...

Nie w którym miejscu ewentualnie mam podgiąć:

bcaa8a58.jpg

PS

dzwonienie pojawiło się po wymianie klocków hamulcowych na BOSCHA [przedtem były ATE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, u mnie te druty trzymają się ok, więc nie wiem czy mają być bardziej podgięte czy co? Dzwoni dalej...

Nie w którym miejscu ewentualnie mam podgiąć:

bcaa8a58.jpg

PS

dzwonienie pojawiło się po wymianie klocków hamulcowych na BOSCHA [przedtem były ATE]

prawdopodobnie załozyłes nie te klocki co trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...