Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AVG] Dzwoniące klocki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hm, u mnie te druty trzymają się ok, więc nie wiem czy mają być bardziej podgięte czy co? Dzwoni dalej...

Nie w którym miejscu ewentualnie mam podgiąć:

bcaa8a58.jpg

PS

dzwonienie pojawiło się po wymianie klocków hamulcowych na BOSCHA [przedtem były ATE]

prawdopodobnie załozyłes nie te klocki co trzeba

w jakim sensie nie te?

Opublikowano

w takim sensie jak piszę, NIE TE KLOCKI !!!!!!!!

możesz podac oznaczenie tych klocków które założyłeś ????

Opublikowano

Nie wiem jak to dokładnie jest z klockami. Na przykład w moim aucie montowano dwa systemy hamulców ATE i BOSCH. Ja miałem klocki Boscha i dzwoniły mi. Nie wiem, czy klocki ATE nie będą dzwonić. Oznaczenie systemu znajduje się w moim aucie na zaciskach. Wynika z tego, że fabrycznie założone były klocki, tarcze i zaciski ATE.

Natomiast pewnym jest, że zastosowanie taśmy dwustronnej oraz odpowiednie podgięcie drutów zniwelowało dzwonienie zewnętrznych klocków już na miesiąc.

Jak pisałem wcześniej, koszty tego przedsięwzięcia są prawie żadne. Natomiast posty o wyrabianiu się jarzma zacisków lub zmianie zacisków i klocków na nowe są prawdopodobnie bzdurą. W takich przypadkach, prawdopodobnie odpowiednie podgięcie drutów spowodowało, że dzwonienie ustało, a nie kilkaset złotych wyrzucone na darmo.

Opublikowano

Nie wiem jak to dokładnie jest z klockami. Na przykład w moim aucie montowano dwa systemy hamulców ATE i BOSCH. Ja miałem klocki Boscha i dzwoniły mi. Nie wiem, czy klocki ATE nie będą dzwonić. Oznaczenie systemu znajduje się w moim aucie na zaciskach. Wynika z tego, że fabrycznie założone były klocki, tarcze i zaciski ATE.

Natomiast pewnym jest, że zastosowanie taśmy dwustronnej oraz odpowiednie podgięcie drutów zniwelowało dzwonienie zewnętrznych klocków już na miesiąc.

Jak pisałem wcześniej, koszty tego przedsięwzięcia są prawie żadne. Natomiast posty o wyrabianiu się jarzma zacisków lub zmianie zacisków i klocków na nowe są prawdopodobnie bzdurą. W takich przypadkach, prawdopodobnie odpowiednie podgięcie drutów spowodowało, że dzwonienie ustało, a nie kilkaset złotych wyrzucone na darmo.

w A4 nie było Bosch-a tylko Lucas, no chyba że nie myslisz o A4

a co do tego czy fabrycznie miałeś zamontowane klocki ATE i tarcze ATE nie byłbym tego na 100% pewien

Opublikowano

A apropo - nie tych klocków - to miałem kilka aut i nie zdarzyło mi się aby w miarę przyzwoitej jakości klocki, a takie są Boscha, sprzedane na podstawie katalogu, po nr VIN , kodzie silnika, itp. - były nie tymi klockami. Przyczyna leży prawdopodobnie gdzie indziej.[br]Dopisany: 11 Listopad 2009, 14:22_________________________________________________Kolego nie wiem, może się pomyliłem i był to lucas, chociaż wydaje mi się ,że bosch. Na pewno mam ATE i wątpię, żeby porządna firma brała zaciski, klocki i tarcze od różnych producentów - Po co ?, chyba po to żeby zawyżyć koszty produkcji i skomplikować transport.

Opublikowano

nie zawyżyc tylko obniżyc

kilka dni temu wujek odbierał New skode superb

przednie tarcze były brembo, zacisk ATE a klocek TRW,

wytłumaczysz mi to ???? :>

Opublikowano

Gratuluję. Tego, że wujek dał ci rozebrać hamulce w nowej Skodzie prosto z salonu - Serwis.

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

zmieniałem mu koła na zimowe i zajrzałem z ciekawosci

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

w takim sensie jak piszę, NIE TE KLOCKI !!!!!!!!

możesz podac oznaczenie tych klocków które założyłeś ????

moje klocki boscha to nr 0 986 424 482.

układ mam ATE, aktualnie założone są tarcze ATE powerdisc, tak jak pisałem wcześniej jeździłem na klockach ATE, kiedyś tam na TRW a teraz na Boschu, który właśni mi dzwoni (słyszę tylko lewą stronę).

Może Bosch ma jaką mniejszą grubość czy co?...

Opublikowano

i juz sie wyjasniło

masz ZONKA Kolego, jeżeli chciałeś zamontowac Boscha to powinien byc nr:

0 986 424 706 wymiary: 156/74/19.1

a te które zamontowałeś 0 986 424 482 maja wymiary:156/71/20.4

czyli jak widzisz wysokośc klocka różni sie o 3 mm i masz powód dzieki któremu dzwonią Ci klocki

Opublikowano

Z uwagi na to, że uzyskałem odpowiedź - rozwiązanie dla mnie satysfakcjonujące, uważam dalszą dyskusję ( oraz dodawanie "zabawnych" ikon) za pozbawioną sensu i wątek za zakończony. Ewentualnie zainteresowanych odsyłam do innych wątków dotyczących dzwoniących klocków - powodzenia.

Opublikowano

i juz sie wyjasniło

masz ZONKA Kolego, jeżeli chciałeś zamontowac Boscha to powinien byc nr:

0 986 424 706 wymiary: 156/74/19.1

a te które zamontowałeś 0 986 424 482 maja wymiary:156/71/20.4

czyli jak widzisz wysokośc klocka różni sie o 3 mm i masz powód dzieki któremu dzwonią Ci klocki

masz linka do tej strony gdzie można to porównać? Jeśli tak jest to co mogę zrobić poza wymianą klocków?

Opublikowano

jak możesz to zwróc klocki, sprzedali Ci nie te klocki co trzeba

popełnili błąd więc niech dadzą Ci takie jak napisałem

nie mam strony, tylko katalog

a tak na marginesie to co chcesz porównywac ????

Opublikowano

jak możesz to zwróc klocki, sprzedali Ci nie te klocki co trzeba

popełnili błąd więc niech dadzą Ci takie jak napisałem

nie mam strony, tylko katalog

a tak na marginesie to co chcesz porównywac ????

chcę porównać z klockami ATE

Opublikowano

wieczorem podam Ci odpowiedniki Ate:

0 986 424 482 - 13.0460-7110.2

0 986 424 706 - 13.0460-7110.2

dziwna sprawa, ale do tych numerów Bosch-a jest ten sam odpowiednik Ate

w przypadku Ferodo nr sa inne i klocki też

wzmiary Ate : 156/74/20.4 i dlatego nie dzwoniły

pojeb......e to wszystko

Opublikowano

Kolego radziłbym ci jednak spróbować podgiąć drut mocujący klocek. Jak piszesz dzwoni ci prawdopodobnie jeden klocek - drugi identyczny jest w porządku. Główkowałem trochę nad tymi wymiarami, jak widzisz różnica jest w wysokości i grubości klocka - o ile dobrze interpretuję. Na pewno klocki nie wchodzą na wcisk i tak naprawdę różnica w wysokości jest mało istotna ponieważ klocki opierają się na dwóch wystających "uszach" (nie wiem jak fachowo się to nazywa). Poza tym jarzmo, które dociska klocek jest "pływające" (tak jest u mnie, nie wiem czy u ciebie ale przypuszczam, że tak) trzyma się w stałym jarzmie na gumowych tulejach, co ma ułatwiać jego przesuwanie się do tyłu po odbiciu od tarczy. Tuleja gumowa daje tolerancję (to miękka guma i się odkształca) jeżeli chodzi o dociskanie klocka do stałego jarzma. Dlatego są te sprężyny - druty aby docisnąć do siebie dwa jarzma - ruchome i nieruchome, a przez to unieruchomić klocek. Więc dalej wydaje mi się, że szkoda twojej kasy i spróbuj podgiąć te druty. Możesz również podkleić taśmą, jeżeli kilku osobom to pomogło, to pomoże i tobie. Podgięcie lub wymiana tych drutów kosztuje tylko odkręcenie koła i 1,5 minuty pracy - warto spróbować zamiast wydawać kasę na klocki i mechanika.

Opublikowano

najpierw własciwy klocek a potem podgnianie drutów

a jarzmo jest stałe i nie ma tam gumowych tulei

zacisk jest pływajacy i tam sa gumy

Opublikowano

Klocek u kolegi był prawdopodobnie właściwy, a gumowe tuleje to właśnie gumki ( w kształcie wydrążonych walców - tulei) w których na dwóch bolcach pływa zacisk. Może nie używam fachowej terminologii ale każdy kto raz rozbierał hamulce zorientuje się o co chodzi.

Opublikowano

gdyby klocek był własciwy to by nie dzwonił, a na 100% nie byl, co udowodniłem

Opublikowano

kurde nie miałem czasu zajrzeć tam w sobotę, muszę to w końcu zrobić.

Teorii jest jak widzę kilka, najpierw spróbuję podgiąć ten drut a potem zobaczymy co dalej.

Dziwi mnie fakt tych samych numerów w przypadku ATE...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...