Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Jak sprawdzić jakość oleju


dioniz

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś tydzień temu kupiłem pierwsze Audi A4 B7 Avant z 2005 r. 2.0 TDI 140 KM, auto ma przebieg niedużo ponad 60 tys. Człowiek, od którego kupiłem samochód powiedział mi, żebym na razie nie wymieniał oleju, bo auto świeżo sprowadzone z Niemiec itp. (podobno zbędny koszt). Powiedział mi też, że ewentualna wymina rozrządu to dopiero na 90 tys. Jedynie co mogę sam sprawdzić to ilość oleju, a ta jest ok. Powiedzcie proszę, czy powinieniem mimo wszystko udać się na wymianę oleju? Jedno wiem, że każdy mechanik w okolicy z przyjemnością mi go wymieni i powie, że to konieczne, bo to kasa!!! Auto wygląda nienagannie, więc nie wiem, na co powinieniem zwrócić uwagę, dopiero zaczynam przygodę z motoryzacją, więc czekam na wszelkie uwagi i rady...

Pozdrawiam Wszystkich forumowiczy :good:

SZEROKIEJ DROGI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno co Ci mogę poradzić to nie wierz tak bezgranicznie handlarzom. Oni wciskaja takie kity potencjalnm kupcom, że głowa mała. Jak udało Ci sie kupić auto z tego rocznika z takim przebiegiem to powiem, że jesteś istnym szczęściarzem ale ja na Twoim miejscu takim zbytnim optmista bym nie był i nie wierzył we wszystko co usłyszałeś od sprzedającego. Po pierwsze to sprawdz przebieg po nr vin w najbliższym salonie i bedzie wiadomo co i jak było robione.

Co do oleju to niby sa znawcy tematu co zerkną na olej i niby wiedza czy świeży czy nie ale ja tam osobiście nie wierzę w takie umiejętności zwłaszcza w dieslu bo tam olej jest czarny jak smoła.

A co do rozrządu to też bym sie zastanowił czy od razu nie wymieniać no chyba, że w serwisie powiedzą, że to na 100000000% oryginalny przelot.

Pozdrawiam i życze udanej eklaploatacji.

ps. zrób kilka fotek i pochwal sie nabytkiem a moze kilku interesujacych rzeczy sie dowiesz o swoim aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co racja to racja... diesel 2005 powinien mieć z Niemiec co najmniej 150.000 przebiegu a zdarzają się i 400.000

to musisz sprawdzić... bo pewnego pięknego dnia pasek może strzelić i po silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś tydzień temu kupiłem pierwsze Audi A4 B7 Avant z 2005 r. 2.0 TDI 140 KM, auto ma przebieg niedużo ponad 60 tys. Człowiek, od którego kupiłem samochód powiedział mi, żebym na razie nie wymieniał oleju, bo auto świeżo sprowadzone z Niemiec itp. (podobno zbędny koszt). Powiedział mi też, że ewentualna wymina rozrządu to dopiero na 90 tys. Jedynie co mogę sam sprawdzić to ilość oleju, a ta jest ok. Powiedzcie proszę, czy powinieniem mimo wszystko udać się na wymianę oleju? Jedno wiem, że każdy mechanik w okolicy z przyjemnością mi go wymieni i powie, że to konieczne, bo to kasa!!! Auto wygląda nienagannie, więc nie wiem, na co powinieniem zwrócić uwagę, dopiero zaczynam przygodę z motoryzacją, więc czekam na wszelkie uwagi i rady...

Pozdrawiam Wszystkich forumowiczy :good:

SZEROKIEJ DROGI

:thumbdown: Bajer starszy od węgla. Kolego handlarze to się już tak nauczyli mydlić oczy,ze mówią to co kupujący chcą usłyszeć. Nie patrz na to tylko sam dla świętego spokoju powymieniaj to co trzeba i będziesz spać spokojnie. Bo czasem można się zdziwić na drodze jak pasek pęknie. Guma jak i olej to wszystko ulega czasowi i się starzeje. Także olej,filtry rozrząd jak najszybciej do kosza :good: :good: :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też radziłbym Ci powymieniać wszystko i mieć spokój ducha.Przebieg 60 tyś :shocked:-daj Ci Boże,długo byś nie miał wizyty u mechaniorów,czego życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiający ten twój przebieg dla mnie mało wiarygodny.Moja jest z tego samego roku co twoja i ma ponad 200 tyś.Znajomy kupił identyczną jak ja i ty miała ponoć przebieg dużo mniejszy jak moja.We Francji stracił ciśnienie oleju i tak jego silnik zakończył żywot.Sprawdż przebieg w serwisie wtedy będziesz miał pewność ile ma przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dioniz - HANDLARZOM SIE NIE WIERZY

ja na Twoim miejscu zrobiłbym:

1. logi statyczne, logi dynamiczne - po nich dowiesz się w jakim stanie jest motorownia i jaki jest jej przybliżony przebieg

2. rozrząd do wymiany

3. olej do wymiany na pełny syntetyk (wcześniej przepłukać silnik engine cleanerem)

można też podjechać do DOBREGO elektronika samochodowego żeby vagiem sprawdził prawdziwy przebieg ale uprzedzam - można dostać zawału

zagadaj z grzanek 85 on jest naszym klubowym magikiem elektronicznym i ma sprzęt do badania przebiegu. (niestety świętokrzyskie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z natury jestem nieufny, dlatego też pytam. Sprzedający był "znajomym" więc ciężko mi go posądzać o oszustwo, no ale każdy chce zarobić i dlatego moja niepewność. Wiadomo mi od niego, że auto było "bite" zresztą są tego ślady, w jednym miejscu widzę różnicę w lakierze, a mianowicie nad tylną szybą w kufrze, ponadto światło stopu w klapie, też trochę dziadowsko podmalowane. Natomiast wnętrze naprawdę wygląda na taki przebieg, faktura na kierownicy nie dość, że widoczna to pięknie wyczuwalna pod ręką. Wierzecie mi (na razie na słowo), że ciężko było się nie napalić widząc to wnętrze. Sprzedawca miał podobne Audi, tyle, że 2,5 TDI ten sam rocznik ze 150 tys. przebiegu i we wnętrzu było to widać! Dziękuję, za rady i jak tylko trochę stanę na nogi :) po zakupie, jak najszybciej wybiorę się do ASO.

Bardziej niż przebieg, zastanawia mnie rozbicie tego auta, no ale broni się świetnym prowadzeniem i ogólnym wyglądem. Wiem jedno dopóki nie stać mnie na auto prosto z salonu to takie rozterki mnie nie opuszczą!!!

Dzięki za wszystko i oczywiście proszę o więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przebieg naprawdę zastanawiający ale zdarzają się rodzynki. :naughty: Mimo to sprawdziłbym ten przebieg. Co do bitego autka to jak twierdzisz, że nienagannie się prowadzi to chyba nie wielki problem bo z byle powodu mogło być malowanie. I jeszcze jedno: nie masz książki serwisowej? Autko z 2005 roku z takim przebiegiem to powinno być może dwa razy w serwisie bez innych niespodzianek więc i książka serwisowa powinna być kompletna i przede wszystkim dostępna. :mysli:

Podpisuję się pod słowami Doman13 :good:

dioniz - HANDLARZOM SIE NIE WIERZY

ja na Twoim miejscu zrobiłbym:

1. logi statyczne, logi dynamiczne - po nich dowiesz się w jakim stanie jest motorownia i jaki jest jej przybliżony przebieg

2. rozrząd do wymiany

3. olej do wymiany na pełny syntetyk (wcześniej przepłukać silnik engine cleanerem)

można też podjechać do DOBREGO elektronika samochodowego żeby vagiem sprawdził prawdziwy przebieg ale uprzedzam - można dostać zawału

[...]

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszyscy będziemy wiedzieć więcej! :) A czy Ty nie sprawdzałeś książki przy zakupie autka? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje sprawdzenie książki serwisowej, polegało na zobaczeniu ostatniego wpisu i tyle się na tym znam... nigdy wcześniej nie miałem z takowymi doczynienia, to jest moje pierwsze auto więc, więcej rzeczy nie wiedziałem, niż wiedziałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to mi chodzi czy sprawdziłeś ostatni wpis (wszystkie) bo czasem można z tego wiele wywnioskować np. czy przebieg jest kręcony? :good: [br]Dopisany: 30 Sierpień 2009, 11:01_________________________________________________Daj znać jak już będziesz miał książke i co tam w niej jest. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie wywnioskujesz z ksiazki serwisowej , bo w niektorych firmach samochody sa wysylane na przeglad co drugi przeglad , wczesniej cofajac liczniki . a co pierwszy przeglad jest robiony ale w stacjach innych niz aso . nawet firmy kupuja siedzenie przednie kierowcy zeby nic nie podpadalo ze ma tak duzy przebieg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane z książki:

auto z 17.10.2005 r. auto poleasing-owe, rejestrowane na kobietę

Pierwszy przegląd 11-05-2006; brak liczby kilometrów???

Drugi przegląd 12-12-2007 - 57 665 km

Obecnie auto ma 61251 km

Dodam, że z jakiś przyczyn auto 20-03-2008 wycofano z ruchu - dane z tłumaczenia.

Proszę o łaskawy wyrok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to długo je klepali ... od marca 2008...

powiem tak, jezeli to Twoj pierwszy samochod. kupowales go bez pomocy kogos znajacego sie na samochodach a najlepiej na audi. nie znasz za bardzo tematyki krecenia licznikow, drukowania ksiazeczek , lakierowania po dachowaniu itp to moze lepiej dla Ciebie bedzie jak nie bedziesz drążył tematu... mam przeczucie ze bedziesz spal spokojniej nie wiedzac co było z autem a jak jezdzi i Ci sie podoba to po co sie denerwowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to długo je klepali ... od marca 2008...

powiem tak, jezeli to Twoj pierwszy samochod. kupowales go bez pomocy kogos znajacego sie na samochodach a najlepiej na audi. nie znasz za bardzo tematyki krecenia licznikow, drukowania ksiazeczek , lakierowania po dachowaniu itp to moze lepiej dla Ciebie bedzie jak nie bedziesz drążył tematu... mam przeczucie ze bedziesz spal spokojniej nie wiedzac co było z autem a jak jezdzi i Ci sie podoba to po co sie denerwowac...

Święte słowa. Czasami leoiej niewiedzieć co się działo z furakiem albo ile ma przebiegu. Jak jezdzi to tylko powymieniac czescie eksploatacyjne (paski, oleje, filtry) i lać gnojówke.

Bezawaryjnej jazdy życze.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie wywnioskujesz z ksiazki serwisowej , bo w niektorych firmach samochody sa wysylane na przeglad co drugi przeglad , wczesniej cofajac liczniki . a co pierwszy przeglad jest robiony ale w stacjach innych niz aso . nawet firmy kupuja siedzenie przednie kierowcy zeby nic nie podpadalo ze ma tak duzy przebieg .

No absolutnie się z Tobą nie zgodzę! Może się tak dzieje ale nie wszystkie samochody są firmowe - to po pierwsze, po drugie nie sądzę aby ktoś cofał licznik mając samochód na gwarancji i jeździł na przegląd do ASO, po trzecie robiąc przegląd (nawet już pogwarancyjny) nie w stacjach ASO też można wpisać go do książki serwisowej. Wiadomo, że jeśli ktoś dba o samochód to wpisy raczej powinny być. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zobacz stopkę tej książki.

Mam jakieś dziwne przeczucie, że jest Made in China ;)

I tak na koniec. Nie ma możliwości, żeby serwis zrobił przegląd i nie wpisał kilometrów.

Po drugie. Jeżeli tak młode auto z jakichś powodów zostało wycofane z ruchu, to sorki, ale nic to dobrego nie wróży :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...