Montaz Systemu Nagłosnienia BOSE
24 24

    1354 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Ponieważ było parę pytań na forum dotycząca Bose czy podpięcie (przepięcie) starego na nowy zadziała. jest to etap pierwszy co pozwala nam na to, że gra tył... modyfikacja bardzo prosta wymaga przepięcia paru pinów i zmiany na inne.

    potrzebne elementy
    BOSE
    1 - 8E0 035 399 (drzwi przód), 8E0 035 399A (drzwi tył)
    2 - 8E0 035 411A (drzwi przód i tył)
    3 - 8E0 035 362 (przód środek)
    4 - 8E5 035 412 A/B (tył-półka LIMUZYNA)
    10 - 8E5 035 223 A/B/C (wzmacniacz LIMUZYNA)
    15 - 8E9 035 382 A/B/C (wzmacniacz + sub AVANT)
    42 - 443 972 963C wtyczka 25-pin (starszy model wzmacniacza, końcówka 382A) lub 4E0 971 636 na 32-pin (nowszy model, 382C)

    Jak widzicie na podmiankę idą wszystkie głośniki poza wysokotonowymi w przednich drzwiach.
    (dzieki Bart-S za podanie numerów wstawiłem to do pierwszego postu)

    - wzmacniacz z tuba bose dostepny na allegro :)
    bose.jpg
    - wtyczka 4E0 971 636 32 pinowa
    - dwa piny duo ISO (ceny z aso zabijają)
    - cztery piny ISO (ceny z aso zabijają)
    piny dostępne u osoby na allegro radiofabric


    OPIS ZMODYFIKOWANY I WYKONANY PRZEZ "Mystic PL" :notworthy: Mam nadzieję, że teraz wszystko się wyjaśni w razie uwag problemów proszę o kontakt będziemy to odpowiednio modyfikować.


    Z obecnej wiązki seryjnego wzmacniacza (Harman 23-pin) wykorzystamy tylko kable tylnych głośników i kabel antenowy. Antenowy zostawiamy tak jak był podpięty do kostki radia RNS-E. Tylne głośnikowe po odpięciu od starego wzmacniacza, sztukujemy/lutujemy do obciętych kabli od nowej kostki BOSE 32-pin. Sygnały dla tylnych głośników w starej wiązce pomijamy bo podłączymy je z nowej skrętki w nowej wiązce. W starej pomijamy również zasilanie, które w Bose jest grubsze.



    Teraz kładziemy brakujące kable w nowej wiązce. W skład nowej wiązki wchodzą:
    1. Skrętka sygnałowa, ekranowana 5x0,35mm + ekran 1x0,35mm :
    - żółty- 1x0,35mm - pin 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 9 kostki radia
    - zielony - 1x0,35mm - pin 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 5 kostki radia
    - szary - 1x0,35mm - pin 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 3 kostki radia
    - biały - 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 11 kostki radia
    - brązowy - masa - 000979242 - mini Iso - 1 szt – do PIN 8 kostki radia
    - czarny - 1x0,35mm - pin 000979242 - mini Iso - 1 szt – razem z brązowym (u mnie czarny)
    przewodem 1x4,00mm od masy zasilania podłączamy do masy radia


    2. kabel sterowania Radio Remote–PinBOSE - biały 1x1,00mm - 000979242 - mini ISO – 1 szt – do
    PIN 13 kostki radia

    3. Kable głośnikowe:
    - przód 6x1,00mm - piny 000979025 - tył lutujemy do wtyczki wzmacniacza, przód lutujemy z
    odpowiednimi kablami głośnikowymi za radiem
    - tył 4x1,00mm - piny 000979025 - ISO – tył lutujemy do wtyczki wzmacniacza,

    4. kabel zasilania czerwony 1x4,00mm - 000979308 - DUO ISO - 1 szt

    5. kabel masy powinien być brązowy ale nie był dostępny w hurtowni więc zastosowałem czarny
    1x4,00mm - 000979308 - DUO ISO - 1 szt – do masy radia



    Sygnały pilota / mikrofonu pomijam bo nie podłączam.
    Aby wyeliminować 3 krotne pikanie, którym system informuje o sprawdzeniu mikrofonu bose należy wg. tego co napisał Bart-s:
    „Przez odpowiednie zakodowanie adaptacji w radiu i mostek pinu BOSE (24) z pinem 6. Jak to wykonacie zniknie 3-krotny gong, który pojawia się przy otwieraniu auta (BOSE w ten sposób sygnalizuje niesprawność działania AudioPilota).

    W przypadku RNS-E - kanał 8 ustawiasz na 3. Jeśli jest radio to kanał 66 dajesz na 0.”




    Kolory przewodów głośnikowych bose są takie same jak w zwykłej wiązce
    - tył
    lewy głośnik - (minus) czerwono/żółty , (plus) brązowo/żółty
    prawy głośnik – (minus) czerwono/zielony ,(plus) brązowo/czarny
    subwoofer - (minus) brązowo/szary , (plus) czerwono/czarny

    - przód
    przedni prawy: -zielono/niebieski +brązowo/niebieski
    pin 27 (plus) do wzmacniacza
    pin 26 (minus) do wzmacniacza
    przedni lewy: -niebiesko/żółty +brązowo/zielony
    pin 31 (plus) do wzmacniacza
    pin 32 (minus) do wzmacniacza
    przedni centralny: - czarny +zielony
    pin 14 (plus) do wzmacniacza
    pin 13 (minus) do wzmacniacza

    2x kabel do mikrofonu (w naszym przypadku niepodłączany)
    pin 29 (wzmacniacza) do pin 2 w głośniku
    pin 30 (wzmacniacza) do pin 1 w głosniku


    Uwaga: jaką mam dot. pinów mini ISO z allegro - nie są spasowane idealnie. Przy wkładaniu do gniazda wysuwają się z kostki - trzeba je porządnie "wkomponować" w otwory wtyczki (śrubokręt) i będzie dobrze (przy pierwszej próbie podłączenia nie zagrał tył - na szczęście to tylko wysunięty pin od zasilania... uff...)



    schemat podłączenia tylnego dla systemu:

    bosernstyl.png

    schemat podłączenia przodu dla systemu RNS-E!!:

    bosernsprzod.png

    _________________________________________________

    "Montaż BOSE to nie żaden stres. Na sam początek trzeba przeciągnąć kabelek ekranowany od radyjka - do bose puszczamy w nim najlepiej wszystkie 4 sygnały audio fl,fr,rl,rr do tego sygnał masy audio i jak będzie jakiś wolny to sterowanie on,off, ale można do tego wykorzystać stary org. kabel, ekran kabla podłączmy do masy radia - nie łączyć razem masy audio i masy auta !!!!. Po tej operacji na 10000% nie będzie słyszalny pisk silnika po odpaleniu auta. Następnie ciągniemy kabelki głośnikowe od przednich głośników i centralnego na środku deski, kable łącząc najlepiej za radiem. Ja zazwyczaj kabelki ciągnę od stroną pasażera żeby zrobić to po ludzku trzeba wymontować fotel pasażera gdyż pod nim idzie oryginalna wiązka innych kabli, tam umieszczam wszystkie kable. Następnie kable do wzmacniacza według schematu pinów i na pewno zatrybi.
    A zapomniał bym trzeba jeszcze podłączyć jeden kabelek w radiu oznaczony jako pin bose podłączamy go do 24 nogi wzmacniacza z avanta.
    Co do mikrofonu to bez niego też będzie grało, ja nie podłączam bo bardziej przeszkadza niż pomaga. Po prostu pogłaśnia lub ścisza w zależności od dźwięków w kabinie, a nie wszyscy to lubią.



    Główna różnica między wiązką standardową a wiązką Bose, z przeciągniętymi do radia to ekran w przypadku BOSE. Być może tutaj trzeba szukać rozwiązania jeśli komuś pojawia się


    _________________________________________________

    zakłócenie / buczenie ...


    bose_szumy.png

    Przy aktywnym tyle (nie Bose) nie ma jako takiego ekranu. Masa jest skręcona z żyłą sygnałową tak jak kabelki od szyny CAN. Jak przerabialiśmy audio u kolegi piter220v to zrobiliśmy tak samo z żyłami sygnałowymi przodu - skręciliśmy każdą żyłę sygnałową z masą i pociągnęliśmy tak kabelki przez środek (kanały kablowe pod tunelem i pod kanapą). Wszystko działa pięknie i nic nie buczy.

    Uwaga !!! Nigdy nie łączyć razem masy audio i masy auta !!!!.


    B6 B7 Wzmacniacz BOSE 25-Styk


    bose25pin.png

    Złącze wielostykowe 25-stykowe

    1 - Głośnik wewnętrzny (+)
    2 - Głośnik wewnętrzny (-)
    6 - Sygnał masy z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    7 - Tylny prawy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    8 - Tylny lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    9 - Przedni prawy sygnał z radia/sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    10 - Przedni lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    11 - Zacisk 31
    13 - Zacisk 30
    14 - Głośnik niskotonowy (+)
    15 - Głośnik niskotonowy (-)
    16 - Tylny lewy głośnik (-)
    17 - Tylny lewy głośnik (+)
    18 - Tylny prawy głośnik (+)
    19 - Tylny prawy głośnik (-)
    20 - Tylny lewy głośnik (+)
    21 - Tylny lewy głośnik (-)
    22 - Tylny prawy głośnik (+)
    23 - Tylny prawy głośnik (-)
    25 - Plus przyłączony z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji

    Nieprzedstawione gniazda wtykowe są niewykorzystane.


    B6 B7 Wzmacnicz BOSE 32-Styk

    bose32pin.png


    Złącze wielostykowe 32-stykowe

    1 - Zacisk 30
    2 - Zacisk 31
    3 - Głośnik niskotonowy (+)
    4 - Tylny lewy głośnik (-)
    5 - Tylny prawy głośnik (+)
    6 - Plus przyłączony z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    7 - Sygnał masy z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    13 - Głośnik wewnętrzny (-)
    14 - Głośnik wewnętrzny (+)
    15 - Głośnik niskotonowy (-)
    16 - Tylny lewy głośnik (+)
    17 - Tylny prawy głośnik (-)
    19 - Przedni lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    20 - Przedni prawy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    21 - Tylny lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    22 - Tylny prawy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    26 - Tylny prawy głośnik (-)
    27 - Tylny prawy głośnik (+)
    29 - Wejście mikrofonu (+) od mikrofonu wewnętrznego
    30 - Wejście mikrofonu (-) od mikrofonu wewnętrznego (-)
    31 - Tylny lewy głośnik (+)
    32 - Tylny lewy głośnik (-)

    Nieprzedstawione gniazda wtykowe są niewykorzystane.



    B6 B7 Wzmacniacz 23-Styk

    wzmacnicz.png


    Złącze 23-stykowe niebieskie

    1 - Tylny prawy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    2- Sygnał masy z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    3 - Tylny lewy sygnał z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    9 - Plus przyłączony z radia /sterownika systemu nawigacji z napędem CD /sterownika z jednostką wskazań radia i systemu nawigacji
    14 - Głośnik niskotonowy (+)
    15 - Głośnik niskotonowy (-)
    17 - Tylny lewy głośnik (+)
    18 - Tylny lewy głośnik (-)
    20 - Tylny prawy głośnik (+)
    21 - Tylny prawy głośnik (-)
    22 - Zacisk 31
    23 - Zacisk 30






    _________________________________________________
    VAG i kodowanie na bose

    Dla systemu Bose w A4 8E z kierownicą MUFU i BT jest to:
    xx19xxx
    Jeśli przy 4-tym bicie ustawionym na 9 vag wam wywali błąd 02005 to można spróbować wg. opisu Bart-s:
    „Pin 7 w niebieskiej kostce 12-pin (kostka RNS-E) podłacz na szybko do masy i zobacz czy po skasowaniu błędów error 02005 wraca... Oczywiście kodowanie na 4-tym bicie = 9.”
    Jeśli to nie pomoże to można 4-ty bit zakodować na = 1. Ja tak mam, błędów nie wywala i nie widzę różnicy w jakości dźwięku.

    Pełny opis kodowania Radio-56 Coding:
    0?xxxxx: Model
    1 = Lamborghini; 2 = Audi A3 (8P); 3 = Audi A4 (8E); 4 = Audi A4 Cabriolet (8H)
    5 = Audi A6 (4B); 6 = Audi TT (8J); 7 = Audi R8 (42)
    0x?xxxx: Treble Speaker Monitoring inactive
    0 = Front Treble Speaker Monitoring inactive active (NOT Audi A4 Cabriolet)
    1 = Front Treble Speaker Monitoring inactive inactive (ONLY Audi A4 Cabriolet)
    0xx?xxx: Sound Characteristic
    0 = Sound Characteristic linear
    1 = Audi A4 (8E); 2 = Audi A6 (4B); 3 = Audi A4 Cabriolet (8H); 4 = Audi TT (8J)
    5 = Audi A3 (8P); 9 = Sound System
    0xxx?xx: Telephone/Telematic
    1 = Telephone not installed (Remote Feed Voltage for Microphone active)
    2 = Base Plate (Temic - Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
    3 = Base Plate (Cullmann - Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
    4 = Base Plate (Nokia - Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
    5 = Telematic Europa (Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
    6 = Telematic US (Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
    7 = Base Plate diagnostic capable with Comfort Control
    0xxxx?x: Equipment I
    1 = Tuner not installed
    2 = Digital-Radio installed
    3 = Satellite-Radio installed
    4 = Satellite and Digital-Radio installed
    5 = Analog Input (AUX) installed
    7 = Satellite-Radio & Analog Input (AUX) installed
    0xxxxx?: Equipment II
    1 = TV-Tuner/CD-Changer/Multi-Function Steering Wheel not installed
    2 = TV-Tuner installed
    3 = CD-Changer installed
    4 = TV-Tuner and CD-Changer installed
    5 = Multi-Function Steering Wheel installed
    6 = TV-Tuner and Multi-Function Steering Wheel installed
    7 = CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed
    8 = TV-Tuner and CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed





    No i jeszcze jedno, a w sumie to powinniśmy od tego zacząć, zanim zamontujemy nową tubę ze wzmacniaczem: Trzeba rozwiązać problem „pierdzącej” od basów kratki wylotu powietrza !!!

    Kratka wylotu powietrza pod prawą tylną lampą znajduje się zaraz przy ujściu powietrza z subwoofera - aby się do niej dostać trzeba zrzucić osłonę krawędzi oraz prawy boczek bagażnika no i wzmacniacz.

    bose_kratka.png


    Powietrze, które wydostaje się z tuby wzmacniacza przez otwór bass reflexu uchodzi właśnie tą kratką. Kratka od strony zewnętrznej ma zamontowane gumowe osłonki/klapki (po to aby powietrze kurz z zewnątrz nie dostawało się do środka) - wyrzut powietrza z subwoofera jest na tyle silny, że przy uderzeniu woofera, gumki klapki podnoszą się gwałtownie i od razu opadają generując pierdnięcia, które tak nas wkurzają. Początkowo myślałem, że cała kratka się trzęsie z powodu "pracy" głośnika niskotonowego... ale nie. Ustawiłem na próbę wzmaka pod kątem, tak aby reflex dmuchał na podłogę bagażnika. Podkręciłem "dół" dość mocno i... zero pierdzenia. Zatem powodem jest gwałtowny przepływ powietrza przez kratkę a nie rezonans ... Po bardzo dokładnym zaklejeniu tej kratki „pierdzenie” ustało. Można również kratke bardzo dokładnie wypchać jakąś gąbka.

    audiosystem.jpg

    Audi Sound System
    1 - 8E0 035 399 (drzwi przód i tył)
    2 - 8E0 035 411 (drzwi przód i tył)
    3 - 8E0 035 411E (przód środek)
    4 - 8E5 035 412 (tył-półka LIMUZYNA)
    10 - 8E5 035 223 (wzmacniacz LIMUZYNA)
    15 - 8E9 035 382 (wzmacniacz + sub AVANT)
    43 - 1J0 962 623A wtyczka 23-pin


    BOSE
    1 - 8E0 035 399 (drzwi przód), 8E0 035 399A (drzwi tył)
    2 - 8E0 035 411A (drzwi przód i tył)
    3 - 8E0 035 362 (przód środek)
    4 - 8E5 035 412 A/B (tył-półka LIMUZYNA)
    10 - 8E5 035 223 A/B/C (wzmacniacz LIMUZYNA)
    15 - 8E9 035 382 A/B/C (wzmacniacz + sub AVANT)
    42 - 443 972 963C wtyczka 25-pin (starszy model wzmacniacza, końcówka 382A) lub 4E0 971 636 na 32-pin (nowszy model, 382C)




    Uciszenie trzech piknięć spowodowane brakiem MIC'a http://it-web.pl/audi/bose/bose.pdf

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pamiętaj dla klubowiczów nie ma nic niewykonalnego :>

    Jeśli masz teraz system audio z głośnikami aktywnymi (wzmacniacz w bagażniku) to nei ma z tym bardzo dużo roboty.

    Najlepiej podzielić sobie to na 2 etapy.

    Etap pierwszy opisany powyzej (sprowadza się to do przepięcia i przelutowania paru kabli).

    Wtedy jednak przez wzmacniacz BOSE zagrają tylko tylne głośniki i woofer.

    Przód będzie grał z radia.

    Można się pokusić na wymiane głośników na te z BOSE (pasują p&p) ale z autopsji wiem że seryjne głośniki dają rade.

    Etap drugi to montaż głośnika centralnego (niekonieczny) i podpięcie przednich głośników pod wzmaczniacz.

    Tu zabawy jest torche więcej bo trzeba ciągnąc pare kabli (głośniki plus sygnał) do tylu auta (standardowo przednie głośniki są podpięte pod radio).

    Ale jest to jaknajbardziej wykonalne i myśle że za jakiś czas się z Maćkiem za to zabiore.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Robicie pełnego moda? Tzn. z centralnym speakerem i modułem BOSE w panelu oświetleniowym?

    I jeszcze jedno - czy wszystkie głośniki podejdą PNP, wtyczki wiązek z ori systemu audio są takie same?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    postaram się porobić dokladne zdjęcia i zmodyfikujemy opis o przód

    a instalacja bose ale pominięty mikrofon... bo to jak wiemy przeszkadza i ludzie marudzą na to.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a instalacja bose ale pominięty mikrofon... bo to jak wiemy przeszkadza i ludzie marudzą na to.

    Nic mi na ten temat nie wiadomo - więcej szczegółów? W czym problem?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Głośników nie wymienialiśmy, a wzmacniacz taki srebrny (zdjęcie w opisie)[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2009, 20:54_________________________________________________

    a instalacja bose ale pominięty mikrofon... bo to jak wiemy przeszkadza i ludzie marudzą na to.

    Nic mi na ten temat nie wiadomo - więcej szczegółów? W czym problem?

    problem gala (ściszanie i pogłaśnianie jak jest szum w aucie)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    w sedanie jest taki sam wzmacniacz?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    z tego co się orientuje to tak tylko inny subwoofer.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak by ktos mogl to prosze o numery glosnikow i tuby

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    audiosystem.jpg

    Audi Sound System

    1 - 8E0 035 399 (drzwi przód i tył)

    2 - 8E0 035 411 (drzwi przód i tył)

    3 - 8E0 035 411E (przód środek)

    4 - 8E5 035 412 (tył-półka LIMUZYNA)

    10 - 8E5 035 223 (wzmacniacz LIMUZYNA)

    15 - 8E9 035 382 (wzmacniacz + sub AVANT)

    43 - 1J0 962 623A wtyczka 23-pin

    BOSE

    1 - 8E0 035 399 (drzwi przód), 8E0 035 399A (drzwi tył)

    2 - 8E0 035 411A (drzwi przód i tył)

    3 - 8E0 035 362 (przód środek)

    4 - 8E5 035 412 A/B (tył-półka LIMUZYNA)

    10 - 8E5 035 223 A/B/C (wzmacniacz LIMUZYNA)

    15 - 8E9 035 382 A/B/C (wzmacniacz + sub AVANT)

    42 - 443 972 963C wtyczka 25-pin (starszy model wzmacniacza, końcówka 382A) lub 4E0 971 636 na 32-pin (nowszy model, 382C)

    Jak widzicie na podmiankę idą wszystkie głośniki poza wysokotonowymi w przednich drzwiach.

    Tutaj troszkę więcej info - niestety w języku niemieckim - spróbuję w tym tygodniu załatwić przetłumaczenie tego:

    www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/audi_a4_8e_bose_infos.pdf

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mala poprawka do postu, nie cztery srednie piny sa potrzebne a szesc i niestety owe piny sa strasznie niespasowane, chyba mimo wszystko wygodniej jest kupic w aso

    to są najbardziej zbliżone...i generlanie siedzą... ceny w aso tych pinow były dość drogie

    000979025 (14 zł szt)

    000979242 (20 zł szt)

    000979308 (32 zł szt)

    teoretycznie po dwa piny na jeden kabel czyli jeden kabel równa się dwa piny

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Cena masakra. Możecie podać ile pinów potrzeba z danego ori numeru?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    z tego pdf co podałeś:

    8szt x 000979025 (16 pinów)

    3szt x 000979242 (6 pinów)

    1szt x 000979308 (2 pinów)

    co daje nam 24 szt (22 do wzmacniacza dwa do sygnału)

    wygląda mi to na takie coś:

    koszty 204 PLN :polew: :polew:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nie nie, potrzeba nam 8pinow, reszta moze zostac ta co byla w starej wtyczce, dwa DUO, 6 srednich, reszta jest mala taka jak w starej wtyczce

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja tam nie miałem problemu ze spasowaniem pinów...

    Jak wrażenia... średnio.

    Tzn. gra super ale mam problem który pojawił się po podpięciu przodu i nie moge go za cholere wyeliminować...

    Po odpaleniu auta lub włączeniu jakiegoś odbiornika prądu (np. światła) pojawiają się zakłucenia na przednich głośnikach.

    Lekkie buczenie, z dodatkowym świstem zależnym od obrotów silnika...

    Jakby jakieś "przebicie od alternatora"...

    Jak auto jest zgaszone to wszystko ustaje.

    Dzisiaj wymianiłem kable sygnałowe na ekranowane (bo miałem zwykłe) i puściłem je inaczej niż głośnikowe (głośnikowe- podsufitką, sygnały- progami) ale buczenie zostało...

    Już powoli kończą mi się pomysły co to może być...

    Mam nadzieję że niebawem się z tym uporam i będe się mógł w pełni cieszyć z pięknego brzmienia BOSE.

    Podkreślam że buczenie pojawiło się po podpięciu przodu. Wcześniej było wszysko ok. także stage 1 można śmiało robić a myśle że lada dzień będe znał rozwiązanie mojego problemu (mam nadzieję)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A ekran wiązki do czego podpiąłeś? Jak do masy radia to OK - ale jak do masy auta to masz odpowiedź ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A ekran wiązki do czego podpiąłeś? Jak do masy radia to OK - ale jak do masy auta to masz odpowiedź ;)

    to jeszcze jeno zostało... wiesz jak to z Markiem wszystko na szybko :D nic na spokojnie :) człowiek w gorącej wodzie kompany.... zgodnie jak ze schematem jest jeszcze do podpiecia ekran... i mam nadzieje, że wszystko będzie ok.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no i duupa k****. Ekran podpięty do masy we wzmacniaczu a jak buczało tak buczy. Już mam powoli tego dość... :kwasny: :kwasny: :kwasny:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no i duupa k****. Ekran podpięty do masy we wzmacniaczu a jak buczało tak buczy. Już mam powoli tego dość... :kwasny: :kwasny: :kwasny:

    pociesz się, bo ja walczę z tematem już od dawna i u mnie cisza, wcale nie gra (chyba mam uwalony wzmak, bo kable sprawdzałem i jest OK) i tak bym chciał żeby, chociaż coś zabuczało.

    Może daj ten ekran jednak do radia a nie do wzmaka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no chyba to może być przyczyną.

    Zamieniliśmy z Maćkiem sygnały przód-tył i sytuacja się odwróciła.

    Przód czysto gra, tył gra i buczy.

    Czyli coś jest jeszcze nie tak z tymi kablami sygnałowymi...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W moim starym wątku o BOSE (http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74452.0.html;highlight=bose) kolega bialas23 udzielił kilku cennych wskazówek - może się przyda :)

    "Witam bose to nie żaden stres ok żeby to zrobić trzeba ok 6-8godzin, Na sam początek trzeba przeciągnąć kabelek ekranowany od radyjka - do bose puszczamy w nim najlepiej wszystkie 4 sygnały audio fl,fr,rl,rr do tego sygnał masy audio i jak będzie jakiś wolny to sterowanie on,off, ale można do tego wykorzystać stary org. kabel, ekran kabla podłączmy do masy np radia - nie łączyć razem masy audio i masy auta !!!!. Po tej operacji na 10000% nie będzie słyszalny pisk silnika po odpaleniu auta. Następnie ciągniemy kabelki głośnikowe od przednich głośników i centralnego na środku deski, kable łącząc najlepiej za radiem. Ja zazwyczaj kabelki ciągnę od stroną pasażera żeby zrobić to po ludzku trzeba wymontować fotel pasażera gdyż pod nim idzie orginalna wiązka innych kabli, tam umieszczam wszystkie kable. Następnie kable do wzmacniacza według schematu pinów i napewno zatrybi.

    A zapomniał bym trzeba jeszcze podłączyć jeden kabelek w radiu oznaczony jako pin bose podłączamy go do 24 nogi wzmacniacza jeżeli chodzi o wzmacniacz z avanta.

    Co do mikrofony bez niego też będzie grało, ja osobiście zastosowałem mikrofon kupiony w najzwyklejszym sklepie elektronicznym za jakieś 80gr i działa bez problemu.

    Na sam koniec vag i kodowanie na bose.

    Jak coś służę pomocą

    Powodzenia"

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    właśnie wyczytałem też info o tym pin bose z pinem 24 w wzmacniaczu... ale elsa tego nie za bardzo podaje ;/ (albo jestem ślepy muszę przeanalizować na spokojnie)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Faza I wyrezana:

    BoseInst.JPG

    Normalnie jestem w szoku jak ładnie gra a przecież jeszcze nie podmieniłem głośników w drzwiach no i pod wzmakiem gra tylko tył :kox: Jedyny mankament to fakt że teraz cała buda lata - słychać kurde chyba wszystkie plastiki, no i ten cholerny basreflex skierowany w komorę zderzaka - tam to ale furkocze. Trzeba będzie uzupełnić mod o jakieś wygłuszenie :)

    Różnica w dźwięku zauważalna momentalnie - nie ma to jak wzmacniacz lepszej klasy (chociaż do porządnego sprzętu jeszcze mu brakuje - mnie obecny stan zadowala :)). Skończyło się harakterystyczne dla Harmana "jebs, jebs" - teraz mam piękną "niską" falę w całej kabinie :good: Ciekawy jestem jak to zagra jak już podmienię głośniki :mysli:

    Jedyna uwaga jaką mam dot. pinów z allegro - nie są spasowane idealnie (w końcu to nie ori ale nie mam zamiaru bulić 200zł za kawałek blaszki). Przy wkładaniu do gniazda wysuwają się z kostki - trzeba je porządnie "wkomponować" w otwory wtyczki (ave śrubokręt) i będzie dobrze (przy pierwszej próbie podłaczenia nie zagrał tył, żebyście widzieli moją minę - już roztaczała się przede mną wizja "padnięty wzmak" - na szczęście to tylko wysunięty pin od zasilania... uff...)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moglibyście coś na temat mikrofonu więcej napisać. |Generalnie chciałbym go wyłączyć jak się da VAGiem, lub poprostu odłączyć. Mój wzmacniacz ma 32 piny. Napiszcie mi też czy podajecie nr pinów w kostce wzmacniacza, czy we wtyku. I jeszcze jeden problem. Dlaczego ten system nawet z dodatkowym subem nie chce zagrac głośniej, może to też sprawka tego mikrofonu, że po przekroczeniu iluś tam dB lub poziomu zniekształceń obcina sygnał ? Proszę o wyjaśnienie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moglibyście coś na temat mikrofonu więcej napisać. |Generalnie chciałbym go wyłączyć jak się da VAGiem, lub poprostu odłączyć. Mój wzmacniacz ma 32 piny. Napiszcie mi też czy podajecie nr pinów w kostce wzmacniacza, czy we wtyku. I jeszcze jeden problem. Dlaczego ten system nawet z dodatkowym subem nie chce zagrac głośniej, może to też sprawka tego mikrofonu, że po przekroczeniu iluś tam dB lub poziomu zniekształceń obcina sygnał ? Proszę o wyjaśnienie.

    zobacz na schematy ładnie wszystko widać 29 i 30 pin to mic

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak wiem, ale jak te piny licząc ? Jak patrzę w gniazdo we wzmaku to mam tu oznaczone piny od 1 - 22 i druga czesc od 23 do 32. A we wtyku lecą po kolei 1-32 i tak tez sa na tym niemieckim pdf opisane.

    I pin 24 jest tak opisany: Otwarte: aktywne wyciszanie, związanych z pin 6: off wyciszanie Pin 6 to radio remote - co to oznacza?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam małą zagwozdkę z tym modem.

    Zrobiłem u siebie pełną przeróbkę - przód+tył. Póki co bez mikrofonu i głośników. Gra ładnie :)

    Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Zarówno w radiach zwykłych jak i RNS-E jest BOSE PIN. W przypadku złącza ISO jest to pin 1 czarnej kostki, w przypadku RNS pin 7 w złączu A. Elsa opisuje ten pin jako "Bose coding to earth" co by mogło sugerować podłączenie do masy. Ktoś wie do czego to ma być podłączone ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam małą zagwozdkę z tym modem.

    Zrobiłem u siebie pełną przeróbkę - przód+tył. Póki co bez mikrofonu i głośników. Gra ładnie :)

    Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Zarówno w radiach zwykłych jak i RNS-E jest BOSE PIN. W przypadku złącza ISO jest to pin 1 czarnej kostki, w przypadku RNS pin 7 w złączu A. Elsa opisuje ten pin jako "Bose coding to earth" co by mogło sugerować podłączenie do masy. Ktoś wie do czego to ma być podłączone ?

    do wzmaka (32 pinowy) PIN 24

    ale niestety nie wiem, jakie spełnia zadanie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wg Elsy pin 24 jest nieużywany. Trochę grzebałem po sieci wczoraj jeszcze w poszukiwaniu odpowiedzi. Na jednym z forów ludzie twierdzą, że jest to przewód o niedużym przepływie prądu i można go złączyć z masą - PIN D12 (Terminal 31) w gnieździe ISO2.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki, a czy wymiana samego wzmacniacza jest na zasadzie P&P i czy nie popali seryjnych głośników oraz gdzie u licha jest ten wzmacniacz w sedanie?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    24 24

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.