Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wyciek oleju na łączeniu skrzyni z silnikiem


swiru_2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w temacie zauważyłem wyciek oleju między skrzynią a silnikiem. miał ktoś taki przypadek? czy jest tam jakaś uszczelka czy trzeba uszczelniać na silikonie? Proszę o doradę i opinie. Z góry dziękuję :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Możesz generalnie (narazie) z tym jeździć. W silnikach 1.9 TDi VP wzdłużnych jest mała konstrukcyjna wada. Przy wymianie oleju w momencie odkrecenia filtra zawsze stary olej zacieka po motorze w dół. Następnie podczas jazdy pęd powietrza przesuwa ten olej dalej po silniku, własnie po dole silnika. Już miałem takie przypadki błędnego zdiagnozowania uszkodzenia simeringu na wale korbowym a to był tylko własnie olej który zaciekł po wymianie. Żeby to dobrze zdiagnozować wsadz palec w dolne otowry rewizyjne (dwa) między silnik a skrzynie i jak wyjmiesz mokry to faktycznie masz do wymiany simering. Jeżeli nie... to tylko wszystko do umycia i dalszego kontrolowania.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Możesz generalnie (narazie) z tym jeździć. W silnikach 1.9 TDi VP wzdłużnych jest mała konstrukcyjna wada. Przy wymianie oleju w momencie odkrecenia filtra zawsze stary olej zacieka po motorze w dół. Następnie podczas jazdy pęd powietrza przesuwa ten olej dalej po silniku, własnie po dole silnika. Już miałem takie przypadki błędnego zdiagnozowania uszkodzenia simeringu na wale korbowym a to był tylko własnie olej który zaciekł po wymianie. Żeby to dobrze zdiagnozować wsadz palec w dolne otowry rewizyjne (dwa) między silnik a skrzynie i jak wyjmiesz mokry to faktycznie masz do wymiany simering. Jeżeli nie... to tylko wszystko do umycia i dalszego kontrolowania.

Pozdrawiam.

Lepiej pozno niz wcale :gwizdanie:

Czym najlepiej umyc? - mam to samo...[br]Dopisany: 22 Maj 2009, 11:00_________________________________________________

Dzięki za podpowiedź bo właśnie zauważyłem to po wymianie oleju. Jutro będę sprawdzał czy to napewno to. Dzięki. :biggrin:

Hej - daj znac jak diagnoza - czy w koncu byla to uszczelka czy zaciek?[br]Dopisany: 22 Maj 2009, 11:00_________________________________________________

a czy trzeba to wymieniać od razu? czy stanie się coś jak jescze wytrzymam miesiąc?

Dla potomnych info - moze sie zdarzyc, ze olej bedzie walil na sprzeglo, a te skolei moze zaczac sie slizgac i koncowo zepsuc :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie dokladnie zawsze jest to samo przy wymianie filtra olejowego zawsze troche oleju poleci na silnik to pewnie i u kolegi swiru_2005 tez tak jest skoro pisze ze wypatrzyl to po wymianie oleju ale jak to sie mówi ostroznosci nigdy zawiele zostosuj sie do rady rogalottiego :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rodzaje uszczelniaczy na wał. Jeden jest wbudowany na stałe w aluminiową ramkę, którą przykręca sie do bloku silnika i nie ma możliwości wymiany samego uszczelniacza tylko w komplecie. Jest również wersja z ramką, w którą można zabić uszczelniacz. W etce występują pod tym samym nr katalogowym 068 103 171 F.

Uszczelniacz Elring 342.093 rozmiar 85x105x11

026103181b.th.png

uszczelka potrzebna do wersji w wymienialnym uszczelniaczem 026103181B

068103171f.th.png

aluminiowa ramka z możliwością wymiany uszczelniacza 068103171F

p5210366.th.jpg

p5210367.th.jpg

Aluminiowa ramka z wmontowanym uszczelniaczem na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kenwood190 napisał:

Bo u mnie jest taki dziwny problem leci dość dużo oleju o oczywiście ubywa go z silnika, tylko dziwne że wyłącznie jak zgasi się silnik.

Wejdz pod auto i oblukaj dobrze w otworach na polaczeniu miski z blokiem.

Jak uszczelniacz puszcza konkret to olej wychodzi nawet gornym otworem w skrzyni.

W czasie jazdy moze go sila wyrzucac do skrzyni a jak staniesz dm nie kreci sie i jest jak jest..

Pisz jaki masz problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik masz???

Jak nie leci z vacum to raczej na bank uszczelniacz.

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wali olej tez gora to uszczelniacz na 99 procent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze jak wylatuje olej przez otwór na znak w skrzyni to uszczelniacz wału kaput.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...