swiru_2005 1 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Witam. Jak w temacie zauważyłem wyciek oleju między skrzynią a silnikiem. miał ktoś taki przypadek? czy jest tam jakaś uszczelka czy trzeba uszczelniać na silikonie? Proszę o doradę i opinie. Z góry dziękuję :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demoralizator 0 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Simering na wale korbowym. Trzeba wyciągać skrzynie biegów, sprzęgło z dwumasem i wymieniać ów simering z podstawką aluminiową. Koszt simeringu 150-180zł z elringa + robocizna w zależności od warsztatu około 250-300zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiru_2005 1 Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 a czy trzeba to wymieniać od razu? czy stanie się coś jak jescze wytrzymam miesiąc? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rogalotti 0 Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Witaj Możesz generalnie (narazie) z tym jeździć. W silnikach 1.9 TDi VP wzdłużnych jest mała konstrukcyjna wada. Przy wymianie oleju w momencie odkrecenia filtra zawsze stary olej zacieka po motorze w dół. Następnie podczas jazdy pęd powietrza przesuwa ten olej dalej po silniku, własnie po dole silnika. Już miałem takie przypadki błędnego zdiagnozowania uszkodzenia simeringu na wale korbowym a to był tylko własnie olej który zaciekł po wymianie. Żeby to dobrze zdiagnozować wsadz palec w dolne otowry rewizyjne (dwa) między silnik a skrzynie i jak wyjmiesz mokry to faktycznie masz do wymiany simering. Jeżeli nie... to tylko wszystko do umycia i dalszego kontrolowania. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiru_2005 1 Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Dzięki za podpowiedź bo właśnie zauważyłem to po wymianie oleju. Jutro będę sprawdzał czy to napewno to. Dzięki. :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spinecki 0 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Witaj Możesz generalnie (narazie) z tym jeździć. W silnikach 1.9 TDi VP wzdłużnych jest mała konstrukcyjna wada. Przy wymianie oleju w momencie odkrecenia filtra zawsze stary olej zacieka po motorze w dół. Następnie podczas jazdy pęd powietrza przesuwa ten olej dalej po silniku, własnie po dole silnika. Już miałem takie przypadki błędnego zdiagnozowania uszkodzenia simeringu na wale korbowym a to był tylko własnie olej który zaciekł po wymianie. Żeby to dobrze zdiagnozować wsadz palec w dolne otowry rewizyjne (dwa) między silnik a skrzynie i jak wyjmiesz mokry to faktycznie masz do wymiany simering. Jeżeli nie... to tylko wszystko do umycia i dalszego kontrolowania. Pozdrawiam. Lepiej pozno niz wcale :gwizdanie: Czym najlepiej umyc? - mam to samo...[br]Dopisany: 22 Maj 2009, 11:00_________________________________________________ Dzięki za podpowiedź bo właśnie zauważyłem to po wymianie oleju. Jutro będę sprawdzał czy to napewno to. Dzięki. :biggrin: Hej - daj znac jak diagnoza - czy w koncu byla to uszczelka czy zaciek?[br]Dopisany: 22 Maj 2009, 11:00_________________________________________________ a czy trzeba to wymieniać od razu? czy stanie się coś jak jescze wytrzymam miesiąc? Dla potomnych info - moze sie zdarzyc, ze olej bedzie walil na sprzeglo, a te skolei moze zaczac sie slizgac i koncowo zepsuc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1985 0 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 umnie dokladnie zawsze jest to samo przy wymianie filtra olejowego zawsze troche oleju poleci na silnik to pewnie i u kolegi swiru_2005 tez tak jest skoro pisze ze wypatrzyl to po wymianie oleju ale jak to sie mówi ostroznosci nigdy zawiele zostosuj sie do rady rogalottiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalik 2 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Są dwa rodzaje uszczelniaczy na wał. Jeden jest wbudowany na stałe w aluminiową ramkę, którą przykręca sie do bloku silnika i nie ma możliwości wymiany samego uszczelniacza tylko w komplecie. Jest również wersja z ramką, w którą można zabić uszczelniacz. W etce występują pod tym samym nr katalogowym 068 103 171 F. Uszczelniacz Elring 342.093 rozmiar 85x105x11 uszczelka potrzebna do wersji w wymienialnym uszczelniaczem 026103181B aluminiowa ramka z możliwością wymiany uszczelniacza 068103171F Aluminiowa ramka z wmontowanym uszczelniaczem na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spinecki 0 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 W sensie, ktora z nich moze byc ta wlasciwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenwood190 0 Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Witam, czy jeżeli jest uszkodzony simering na wale korbowym to będzie się ślizgacz sprzęgło czy nie koniecznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Nie powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenwood190 0 Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Bo u mnie jest taki dziwny problem leci dość dużo oleju o oczywiście ubywa go z silnika, tylko dziwne że wyłącznie jak zgasi się silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 1 godzinę temu, kenwood190 napisał: Bo u mnie jest taki dziwny problem leci dość dużo oleju o oczywiście ubywa go z silnika, tylko dziwne że wyłącznie jak zgasi się silnik. Wejdz pod auto i oblukaj dobrze w otworach na polaczeniu miski z blokiem. Jak uszczelniacz puszcza konkret to olej wychodzi nawet gornym otworem w skrzyni. W czasie jazdy moze go sila wyrzucac do skrzyni a jak staniesz dm nie kreci sie i jest jak jest.. Pisz jaki masz problem??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenwood190 0 Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Wygląda to tak że patrząc od góry skrzynia jest mokra od środka do lewej strony, a od spodu to mokra jest skrzynia aż po sam katalizator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 (edytowane) Jaki silnik masz??? Jak nie leci z vacum to raczej na bank uszczelniacz. Edytowane 19 Lutego 2019 przez wesz82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenwood190 0 Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 1.8 ADR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Jak wali olej tez gora to uszczelniacz na 99 procent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenwood190 0 Opublikowano 1 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Uszczelka pokrywy zaworów była wymieniana a nic innego niżej nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Chodzi o to ze jak wylatuje olej przez otwór na znak w skrzyni to uszczelniacz wału kaput. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenwood190 0 Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 A jaki koszt wymiany tego uszczelniacza u mechanika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się