davidoff82 Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 Od pewnego czasu mam problem ze skrętami w lewo (tylko w lewo). Dźwięk dobiega z okolic prawego koła przedniego. Niezależnie od prędkości i stopnia skrętu, ani od tego czy jade w przód czy w tył podczas skrętu kierownicą w lewo pojawia się odgłos rytmicznego stukania/tarcia/ skrzypienia (ciężki do jednoznacznego określenia) rytmiczny w zależności od szybkości (im szybciej tym szybciej stuka/trze itd). Co sprawdziłem i wyeliminowałem: - nadkola i inne plastiki (jeden z nich nosił ślady tarcia ale sprawdziłem to - jakaś stara sprawa) - w nadkolach nic nie wystaje i nie sterczy - opona nie nosi śladów obcierania - podczas hamowania dzwiek ani nie ustaje ani nie nasila się - ostatnio po wymyciu nadkoli myjką ciśnieniową przez kilka chwil auto zachowało się jakby miało ósemkę z koła i bardzo nasilił się ten dźwięk ale wrócił do swojego normalnego poziomu - na szarpakach nie znaleźliśmy żadnych niepawidłowości - amortyzatory ponad 60% skuteczności - przegub zewnętrzny ma całą osłonę Macie pomysł co jeszcze sprawdzić? Koła 205/55/16 - druty nie wystają Felgi 16" ET 35
linkin Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 Kolego ,mam to samo.Ale ja podejżewam u siebie padającą powoli pompę od wspomagania.Na zimnym silniku prawie nie słychać,ale jak silnik się rozgrzeje to przy skręcie słyszę jakby tarcie gumy o gumę.
davidoff82 Opublikowano 13 Września 2009 Autor Opublikowano 13 Września 2009 Kolego ' date='mam to samo.Ale ja podejżewam u siebie padającą powoli pompę od wspomagania.Na zimnym silniku prawie nie słychać,ale jak silnik się rozgrzeje to przy skręcie słyszę jakby tarcie gumy o gumę. [/quote'] no tak, ale na postoju nie ma tego dzwieku, jest dynamiczny, ewidentnie zmienia sie jego czestotkiwosc w zaleznosci od predkosci...
messiah99 Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 kolego sprawdż końcówki drążka kierowniczego..
davidoff82 Opublikowano 24 Września 2009 Autor Opublikowano 24 Września 2009 kolego sprawdż końcówki drążka kierowniczego.. sprawdzone - zawieszenie jest ok. ale podczas ogledzin ze znajomym diagnosta zauważyłem jakieś rysy dziwne na tarczy (na tym "kołnieżu" prz piaście ok 1 mm na obwodzie, po kancie górnym tarczy jakieś 5 mm szeroki - jest rant i poniżej niego taki wżer...) pytanie czy może to być przyczyna? - klocki są ok, prawie nowe więc może czy jest tam jakaś blaszka, której może być brak albo coś innego co powodue tarcie? Jak to jest skonstruowane? Diagnosta zasugerował też łożysko koła - jak to sprawdzić? PS. Przy prędkościach powyżej 40km/h cichnie stukot/tarcie, ale jest już lekko słyszalny podczas jazdy na wprost i w czasie sketu w prawo ale zdecydowanie mniej niż w lewo... Proszę pomóżcie.
Smieszny Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 Ja miałem historie z dziwnym dźwiękiem i wizyty u różnych mechaników nie pomogły. Jednak pewnego dnia zauważyłem że na zacisku na przednim kole nie miałem jednego drucika "zabezpieczenia" do klocków. Po wstawieniu dziwne dźwięki zniknęły :> Koszt części nie wiem czy wyniósł mnie w aso20zł Więc proponuje sprawdzenie tego. Zdjęcie dla ułatwienia.
davidoff82 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Opublikowano 28 Września 2009 Zdjęcie dla ułatwienia. prosze o foty tego elementu w zaciskach z pelnymi tarczami. napiszcie mi czy ten drucik jest widoczny z zewnątrz tak? wygląda mi na to że u mnie nie ma takich drucików, jest to wogole możliwe? jaki jest jego cel? Dajcie to foto do tego wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_hamulcowy/all_b5_potrzebne_jest_foto_zamontowanego_kompletnego_jarzma_zacisku-t96622.0.html;new zaraz polecą kropki...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się