Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W zaleznosci jakie masz teraz, jak masz na 6 lameli jeszcze to jak te zalozysz (jest 7 lamelowe) to bez uaktualnienia sterwnika nigdzie nie zajedziesz.... lepiej i taniej bedzie wymienic same lamele (tarczki sprzegla) i pare innych rzeczy...

Troche dziwne ze niema z tym problemu na manualu... przeslij logi grupy 10, 11, 12, 65... Moze jeszcze padac sterownik hydrauliczny..

---------- Post dopisany at 19:58 ---------- Poprzedni post napisany at 19:46 ----------

PS mozesz napisac kiedy byl wymieniany olej w skrzynii i czy stan jest prawidlowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie wymieniales olej i jaki masz zalany bo duzo bylo sytuacji jak zamiast oleju do multi wlewali normalny olej do automatu a to zabija multi... Skoro niemasz dostepu do grupy 65 znaczy ze masz stary soft. Podaj numer sterownika i wersje softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej G052 180 A2, więc OK. Kto wymieniał ? Ja.

Trochę rozjaśnie sytaucję. Moje auto miało skrzynię GEC 2.5TDI V6. Skrzynia została uszkodzona i zastąpiłem ją skrzynią od 2.8 V6 FNX o tych samych przełożeniach. Komputer zastosowałem z GEC. Skrzynia jeździ OK nie szarpie, wszystko jak najbardziej okej lecz właśnie na ciepłym ślizga się to sprzęgło. W skrzynia GEC mam nowy zestaw sprzęgieł tylko właśnie tak się zastanawiam czy to oby one. Wyczytałem jeszcze że problem z 18151 może leżeć w gumkach : 18151 - Clutch Slip Monitoring Signal Too Large

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie leży po stronie sprzęgła - skrzynię trzeba wytargać (sprawdzanie oleju możesz sobie podarować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem Bart-S twoje opisy co może być problemem na stronie [ALL B6/B7] Diagnostyka skrzyni Multitronic ,ale to co jest opisane odpada. Pompa oleju jak najbardziej OK i inne rzeczy też. Generalnie to chyba sprawdzę olej, wymienię to sprzęgło bo mam nowe i sprawdzę uszczelnienie skrzyni.

A teraz wam odsprzedam News-a: 01JTG

Bart-S mógłbyś trochę mnie nakierować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wcześniej ktoś to wrzucał - generalnie wszystkie manuale CVT łącznie z serwisowymi traktuję z dużym przymrużeniem oka ponieważ sporo rzeczy się w nich nie zgadza (opisy są niedokładne i zawierają błędne dane).

Opisane przeze mnie możliwe usterki są tylko sugestią - nigdy nie wiesz co znajdziesz w środku skrzyni. Bloki pomiarowe są tylko podpowiedzią ale nigdy bezpośrednio nie wskażą uszkodzonego elementu. Uszczelniacze to dobry trop - może się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego na zimnym silniku gdy jest "na ssaniu" czyli 1200obr/min jak wrzucę cokolwiek poza P to obroty do 1000rpm schodzą? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego na zimnym silniku gdy jest "na ssaniu" czyli 1200obr/min jak wrzucę cokolwiek poza P to obroty do 1000rpm schodzą? :P

Latem tak samo Ci się działo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to odkąd pamiętam to chyba zawsze się tak działo.

Jak wrzucę na D gdy rano odpalam to obroty schodzą na równe 1000 i jak przerzucę znowu na P czy inny bieg to i tak zostaje 1000 :eusathink:.

Później jak zejdzie ze ssania to już trzyma te 760 obr.

Zawsze mnie to zastanawiało, czy tak powinno być :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak mam i dokładam się do pytania :)

W kontekście typowego zachowania dla 1.8T ciężko mi się jednoznacznie wypowiedzieć - ponieważ nie używam na co dzień tej jednostki ;) Natomiast co do analizy sytuacji którą opisujecie - jest to jak najbardziej normalne, ponieważ po wrzuceniu D sprzęgło zostaje częściowo zamknięte (poślizg) co wiąże się z obciążeniem silnika i ze spadkiem obrotów. To że RPM po powrocie do pozycji Parking już nie podchodzą wyżej wcale mnie nie martwi - a dokładając do tego fakt, że obaj macie tak samo - wygląda na to, że jest to normalne zachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś miał uwalone osłony przegubu wew. w multi, to mam takie na zbyciu :wink:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-153/oslona-przegubu-wewnetrzego-multitronic-248713/#post3076548

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tym oleju może być lepszy od ori Motul - What's up ? - Motul Multi CVTF

Zalej i daj znać :whistling: bo ja na takie wynalazki się nie piszę. I poczytaj co ile producent zaleca wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uda mi sie gdzieś znalezć w sprzedaży z pewnego zródła to przy nastepnej wymianie zaleje. Wydaje mi się że ten ori olej może być równie szajsowski jak castrol który audi zalewa do silników,co jest przyczyną tego że zadko który silnik bezawaryjnie dojezdza do 200 kkm. Oczywiście jeśli cena tego oleju nie bedzie dwokrotnie wyższa niż ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B6 w oryginale ma zamontowany rozmiar opon 235/45R17, mam do dyspozycji 2 komplety zimówek z tym że jeden 225/45R17 (mniejsza średnica zewnetrzna koła niż nominał) i 225/50R17 (większa średnica) jak myślicie czy będzie to mialo jakieś znaczenie dla skrzyni multi ? Jak bym miał manula to bym sobie głowy nie zawracał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...