Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przypadłość w 1.8t. Próbowałem połączyć się ze sterownikiem skrzyni i vcds nie chciał się połączyć. Do ok 2000 obr szarpanie jak na video, a później jest ok. Bardziej uszkodzona skrzynia mechanicznie l, czy coś ze sterownikiem? Oznaczenie skrzyni GEB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Może opiszę swój przypadek z adaptacją. Auto od samego początku jeździło wzorowo i któregoś dnia pojawiły się drgania samochodu na biegu jałowym i szarpnięcia przy wrzucaniu na R i D. Jak wyjeżdżałem z parkingu na wstecznym i do tego dochodziło skręcanie kół, wrzutka na D puszczenie hamulca i drgania aż przyduszało silnik. Następna sprawa to nerwowe ruszanie, trochę jak w manuału na 1 biegu. Kolejna sprawa to przy prędkości około 80-100km i jazda pod górkę np. pod wiadukt skrzynia zachowywała się tak jak w manuału gdy wrzuciło się za wysoki bieg. Największy problem był ze wstecznym bo wrzucenie na R wiązało się ze sporym szarpnięciem i wibracjami. 

Zacząłem szukać w internecie (Czasem lepiej nie czytać opinii na temat tej skrzyni żeby normalnie móc przespać noc). I znalazłem o adaptacji. Póżniej skojarzyłem,  że samochód był w warsztacie i mechanik wymieniał sprzęgieło od alternatora i odpinał akumulator. Rozgrzałem silnik i podpiąłem vcds-a. Blok 10 adaptacja przód OK, 11 blok tył, pokazuje, że jest w trakcie czyli adaptacji brak. Wykasowałem błędy, wyzerowałem starą adaptację i czas na jazdę. Temperatura ok 67st. Przód zaadaptował się za pierwszym razem, natomiast jazda w tył dłuuuuuugo nic. Auto zachowywało się dość dziwnie. Słychać było, że coś rzęzi, auto przyśpieszało i zwalniało. Póżniej w między czasie dochodziły też delikatne regularne szarpnięcia i przy wciskaniu hamulca pojawiały się dość mocne drgania. Minimum 10 razy powtarzałem i nic nadal brak adaptacji, a temperatura wskoczyła na  90st. W końcu darowałem sobie, zrobiłem kółko z 500m już było czuć różnice, że skrzynia inaczej pracuje płynnej. Podjeżdżam pod dom, zaczynam parkować tyłem zatrzymuje auto i adaptacja w końcu wskoczyła. Na biegu jałowym wibracji brak, nie szarpie przy wrzucaniu na R i D. Mam pytanie, czy to normalne, że ta skrzynia przy adaptacji tak się zachowywała?

Kod skrzyni KTB, A6 C6

 

 

IMG_6306.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyzerowanej adaptacji odczuwalne większe naprężenie jest normalne - zerujesz parametry sterownika i w związku z jakimś stopniem zużycia masz nominalnie większe ciśnienie podawane na sprzęgła. Przez to wyraźnie czuć "naprężenie" po wrzuceniu D lub R, które zniknie lub zmniejszy się po zapisaniu adaptacji.

 

Popraw profil bo nie wiadomo o jakie auto chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy, czy ktoś może mi pomóc w zdiagnozowaniu usterki. Od dłuższego czasu już są i nie da się ich skasować. Z góry bardzo dziękuję!


Chassis Type: 8K-AU48 (8T0)
Scan: 01 02 03 05 07 08 09 0E 10 15 16 17 19 1E 37 42 46 47 52 53
          56 62 72 77

VIN: WAUZZZ8K09A239267   Mileage: 234470km-145692miles

01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
07-Control Head -- Status: Malfunction 0010
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
1E-Media Player 2 -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAGA)       Labels:| 03L-906-022-CAG.clb
   Part No SW: 03L 906 022 MK    HW: 03L 906 022 B
   Component: R4 2,0L EDC   H01 5504  
   Revision: 11H01---    
   Coding: 0104002C02072118
   Shop #: WSC 70475 150 86950
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MK A01007
   ROD: EV_ECM20TDI03L906022C.rod
   VCID: 7AFACA74FDDF5896C4-802E

No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 1 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans (J217)       Labels:| 0AW-927-156.clb
   Part No SW: 8K0 927 155 AF    HW: 0AW 927 156 H
   Component: 0AW 20TDI RdW H02 0007  
   Revision: --H02---    Serial number: 0000001063
   Coding: 000002
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   ASAM Dataset: EV_TCMVL381 A02006
   ROD: EV_TCMVL381.rod
   VCID: 77FCD340CECD45FEBB-8022

1 Fault Found:
2223 - Load Signal 
          P1857 00 [047] - Error Message from ECU
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 185
                    Mileage: 234475 km
                    Date: 2023.11.05
                    Time: 13:10:01

                    Engine speed: 100.00 /min
                    Transmission input speed: 1 /min
                    Transmission output speed: 1 /min
                    Engine torque: 0 Nm
                    Transmission fluid temperature: 27 °C
                    Accelerator position: 0.0 %
                    Clutch status: 1


-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels:. 8K0-907-379-V1.clb
   Part No SW: 8K0 907 379 AE    HW: 8K0 907 379 AE
   Component: ESP8 front    H04 0240  
   Revision: --------    Serial number: --------------
   Coding: 170500
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   VCID: 7CF6CC6CFFEB66A6D6-8028

2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101101
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 67
                    Mileage: 234475 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2023.11.05
                    Time: 13:11:05

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x0782
                    Hex Value: 0x0025
                    Hex Value: 0x4695
                    Hex Value: 0x00FF

00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540) 
            013 - Check DTC Memory
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101101
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 67
                    Mileage: 234475 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2023.11.05
                    Time: 13:11:05

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x0782
                    Hex Value: 0x002E
                    Hex Value: 0x0295
                    Hex Value: 0x00FF

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 07: Control Head        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 8T0 035 769 B    HW: 4L0 035 730 B
   Component: MMI Cockpit     H60 0620  
   Revision: C61030BE    Serial number: AUZ6Z3I54708U3
   Coding: 0164101
   Shop #: WSC 03646 128 72141
   VCID: 3C760C6C7F6BA6A696-8068

   Subsystem 1 - Part No: 8T0 919 609 
   Component: E0380 BedienteilH08 0100

   Subsystem 2 - Serial number: 00000000280135

   Subsystem 3 - Serial number: 0130.04.090000000100010132˙

   Subsystem 4 - Serial number: 010132˙

1 Fault Found:
03276 - Please Check Software Version Management 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 149812 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.10.17
                    Time: 20:05:35

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags (J234)       Labels:. 8K0-959-655.clb
   Part No SW: 8K0 959 655 G    HW: 8K0 959 655 G
   Component: AirbagVW-AU10 H37 0520  
   Serial number: 003EFD02CKJC  
   Coding: 30343435363030303030554A304C384B3053
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   ASAM Dataset: EV_AibraECUVWAUDI010 003010
   ROD: N/A
   VCID: 41887D98D089CB4EC5-8014

   Subsystem 1 - Serial number: 6334MSME4735656EN

   Subsystem 2 - Serial number: 6344MSME4736125DF

   Subsystem 3 - Serial number: 6352QSME39294910E

   Subsystem 4 - Serial number: 6362QSME41260D38F

   Subsystem 5 - Serial number: 63732SME7E281802+

   Subsystem 6 - Serial number: 63832SME7E280D269

No ASAM data for: "EV_AibraECUVWAUDI010" (AU48) 
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway (J533)       Labels:. 8T0-907-468.clb
   Part No SW: 8T0 907 468 P    HW: 8T0 907 468 K
   Component: GW-BEM 4CAN-M H09 0095  
   Revision: EB500046    Serial number: 4600E0942380AD
   Coding: 000303
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   VCID: 4E9256A419D7243648-801A

   Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 E    HW: 8K0 915 181 E
   Component: J367-BDM  H06 0160 
   Serial number: 190764D6080409      

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake (J540)       Labels: 8K0-907-801-V1.clb
   Part No SW: 8K0 907 801 G    HW: 8K0 907 801 G
   Component: EPB Audi B8   H08 0080  
   Revision: 00000003    Serial number: 10000000231472
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 33642750923569DE47-8066

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101101
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 67
                    Mileage: 234475 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2023.11.05
                    Time: 13:15:34

             Freeze Frame:
                    Voltage: 12.20 V
                    Count: 58
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0270
                    Hex Value: 0x0001
                    Hex Value: 0x0101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka możliwości... Czy poza błędem są jakieś objawy? Np problem z ruszaniem z miejsca?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie samochód normalnie jeździ, nic nie sygnalizuje. Problem jedynie przy ruszaniu na wzniesieniu pod górę. Wtedy zdarza się że zgaśnie, ale to z reguły jak żona jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam uszkodzą skrzynie w a4 b6 1.9tdi multitronic gja z trybem s mam okazję kupić skrzynie fzh bez trybu s jest szansa ją zaadaptować czy będą jakieś komplikacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia ze sterownikiem i jej lewarkiem, inaczej karkołomne zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sam sterownik z gja nie podejdzie do fzh? Bo też znów zabawa z wtyczkamu gja ma okrągłą a fzh prostokątną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się dzieje z GJA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie jazdy jakby coś zgrzytlo i stanęła. Silnik da się odpalić ale coś delikatnie zgrzyta na vcds błędy i nie pokazuje obrotów skrzyni 

20231231_125857.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skasowaniu błędów nic się nie pojawia nowego, w sensie brak błędów na sterowniku. Podejrzewam że mógł paść walek napędzający 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu błędów te same dźwięki ze skrzyni? Wygląda jakby sterownik się wykrzaczył i źle wysterował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina sterownika. Albo ukręcił się wałek wejściowy albo pierwszy zestaw stożków w miejscu czujnika momentu obrotowego (czyli diagnoza binkiego jest jak najbardziej prawidłowa). Sugerowałbym demontaż skrzyni i weryfikację usterki. Kupno używanej skrzyni i jej montaż mimo, że wydaje się być opcją bardziej atrakcyjną cenowo nie jest dobrym rozwiązaniem - instalujesz kota w worku, który nie wiadomo czy i ile pojeździ (a tym bardziej decydując się na 01J bez trybu sport ze starszą jednostką sterownika hydraulicznego). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach będę ją zwalał. Teraz ewentualnie jeśli diagnoza się potwierdzi walka to gdybym kupił tą FZH to walek będzie pasował p&p do GJA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie problem chyba rozwiązany. W GJA rozwaliło pierwszy wariator napędzany z planetarki łańcuch wyglądał tragicznie był bardzo przytarty na bokach aż w niektórych miejscach brakowało spinek. Także w obu wariatorach uszkodzone talerze.

20240119_223256.jpg

20240119_223300.jpg

20240119_223317.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokusiłem się kupić skrzynie z głupoty od benzyny 1.8t kod HBD nr sterownika 8E0910155L (6 lamel), A GJA miała sterownik 8E0910155 C (6 lamel) przełożyłem sterownik  gja do hbd i skrzynia śmiga nie szarpie wszystko okej. Nie wiem na jak długo 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wyskoczył mi tryb awaryjny. Błędy jak na załączonym zdjęciu. Dotyczy zaworu N216. Po skasowaniu przechodzi w tryb normalny ale za jakiś czas powraca. Pytanie czy sterownik czy zawór kończy się. W trybie awaryjnym jedzie jak by na pierwszym biegu, silnik wyje a auto jedzie 30 km/h, innym razem jedzie w miarę normalnie, trochę zamulony. Silnik 2.4 skrzynia FRY

 

IMG_20240122_095525.jpg

Edytowane przez Pifkoful
załącznik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy mógłbym prosić o sprawdzenie wartości, czy są w porządku? Nie pokoi mnie jedna rzecz. Gdy opalam rano samochód i wrzucam wsteczny to występuje coś w rodzaju dość odczuwalnych narastających wibracji wraz ze wzrostem ciśnienia. Gdy odpuszczam hamulec i auto pełza, nie wibruje. Wystarczy przejechać ok. 2km i wszystko wraca do normy. Zastanawiam się czy to nie kwestia tego, że nie zapisuje mi się adaptacja skrzyni. mam stały błąd związany z ogrzewaniem prawego lusterka nic poza tym. Wrzucam 2 zrzuty na zimnym {12st.} i po małej przejażdżce {ok 40st:} 

 

 

cieply.png

zimny.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...