Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie jestem po rozmowach z aso gajos: potrzebuje niby 6 l po 85zł za litr + 300zł wymiana a i jeszcze jedno czy ja naprawdę nie mam filtra bo tego właśnie się dowiedziałam od nich. Wyczytałam że powinnam mieć i to nawet dwa...

Są filtry ale żeby je wymienić to trzeba otworzyć skrzynię, a z tym to już więcej roboty. Dlatego filtry wymienia się w przypadku awarii :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie pierwszy raz ASO twierdzi, że Multitronic nie ma filtrów :) Ja bym sobie odpuścił ten serwis (no chyba, że osoba z którą przeprowadzona była rozmowa jest niekompetentna - w takim przypadku trzeba by pogadać bezpośrednio z mechanikiem).

Filtry oczywiście są dwa - jeden w skrzyni (tego się nie wymienia - powinien starczyć na cały żywot przekładni, ewentualnej wymiany dokonuje się jedynie w przypadku gdy zachodzi potrzeba rozebrania skrzyni - tylko wtedy uzyskujesz dostęp do filtra).

Drugi filtr znajduje się na zewnątrz skrzyni (na przewodach chłodnicy oleju ATF) i kosztuje ok. 1000zł. Oczywiście nie zawsze trzeba go wymienić - najpierw sprawdza się czy jest drożny (VAG).

Aby zweryfikować stan filtra potrzebne mi bloki pomiarowe ze sterownika skrzyni (MVB 6, 10, 11 i 65).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym nieco odświeżyć temat a mianowicie 2 miesiące temu zaczął występować u mnie problem ze skrzynią multitronic GHZ :no: dokładnie przy ruszaniu w granicach 10km/h lekko szarpało. Dlatego też, udałem się do Bartsa z forum, gdzie wkonaliśmy diagnozę Vag'iem. Kilka parametrów wskazywało iż jest to zużyty olej ATF. Więc postanowiłem go wymienić, kupiłem 5l oleju ATF (fabryczne oznaczenie G 052 180 A2).

Jeśli chodzi o samą wymianę nie byłem pewien, czy robić to sam ale jednak się zdecydowałem. Zacząłem od odkręcenia pokrywy skrzyni a następnie spuszczenia oleju korkiem spustowym, którego odkręcamy kluczem gwiazdkowym z dziurą w środku (rozmiar 14). Zleciało dokładnie niecałe 4,7l, więc zabrałem się za napełnianie specjalną pompką do oleju, którą pożyczyłem od znajomego. Po wlaniu 2l odpaliłem silink i przeleciałem po wszystkich biegach zatrzymując się na każdym po 2s. Potem wlewałem dalej dopóki olej nie zaczął się przelewać, wlałem około 4,2l. Zakręciłem korek wlewowy i pojechałem na jazdę próbną.

Wróciłem nieco zasmucony, bo szarpanie nie ustąpiło. Dokonałem pomiarów vagiem odpowiednich bloków i Bartek stwierdził, że nastąpiły poprawy w liczbach :naughty: Następnego dnia miałem wyjazd w góry i ku mojemu zaskoczeniu szarpanie minęło :naughty: Widocznie olej musiał się wszędzie rozejść :gwizdanie:?? Dziś na spocie Barts także stwierdził, że wszystko jest ok :kox:

Jakiego typu było to szarpnięcie??

Pojedyncze,tak jak by coś załapało?

Czy może kilka jeden po drugim,taki trryt??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławku - było to samo co u Ciebie. Pojedyńcze szarpnięcie przy 10km/h - na zimnym ATF spokój, na rozgrzanym właśnie taki efekt. Szczególnie odczuwalne przy nagłym przyśpieszeniu... ATF + filtr i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borykam się z problemem szarpania na wstecznym tzn, moment w którym jakby "wskakuje bieg". Zaczeło się to zaraz po wymianie sterownika ale szarpanie nie było jakoś bardzo uciażliwe lekkie szarpniecie i obroty troszkę spadały wiec zignorowałem to. Ostatnio jednak zdażylo sie że przy parkowaniu pod gorkę szarpneło az silnik zgasł. Zrobiłem nową adaptacje ale ta nic nie zmieniło. Teraz doszedłem do tego że jak puszczam powoli hamulec to auto rusza płynnie a jak puszczam szybko to szarpie choc nie zawsze. Do przodu problem nie wystepuje jak również zaraz po odpaleniu tez nie szarpie, do przodu jest też bardzo płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz odczytać numer sterownika i wersję softu ze skrzyni?

Poziom ATF jest prawidłowy? Jeśli oleju jest za dużo, lub za mało - będzie szarpać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Streownik 01J 927 156 CP (nówka sztuka) a soft 2011. Co do poziomu ATF to zalewałem go samodzielnie przy czym auto stalo ok 3 miechy ze spuszczonym ATF i zeszło jeszcze jakies 6 setek. Zle zrobiłem że nie pojezdziłem trochę i jeszcze raz sprawdziłem poziom bo może gdzieś pozostało trochę powietrza. Teraz nie mam gdzie sprawdzić poziomu ATF aż do wakacji jak będe w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jestem po rozmowach z aso gajos: potrzebuje niby 6 l po 85zł za litr + 300zł wymiana a i jeszcze jedno czy ja naprawdę nie mam filtra bo tego właśnie się dowiedziałam od nich. Wyczytałam że powinnam mieć i to nawet dwa...

Agatka nie ty jedna słyszałaś różne teorie ;) Wymieniłaś już ten olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki problem z multitronic przy hamowaniu np. dojeżdżam do świateł występuje skok, tak jakby źle luzowało bieg.

Olej w skrzyni zmieniony .

Kolego popraw profil bo nie wiadomo o jaką dokładnie jednostkę chodzi...

No i danych jest stanowczo za mało. Zaczęło szarpać i wymieniłeś ATF - brak poprawy? Czy też jakiś inny scenariusz?

Powodów może być sporo - poniżej kilka typów:

- brak poprawnie zapisanej adaptacji

- zły olej albo zbyt mocno przekroczony interwał jego zmiany

- oprogramowanie skrzyni

Jaki jest aktualny przebieg auta - wiesz coś na temat historii serwisowej? Olej ATF był wymieniany regularnie?

Na koniec - zapnij VAG-a, sprawdź czy są jakieś błędy no i zapisz nr sterownika skrzyni oraz wersję softu (info jak to zrobić masz w pierwszym poście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Bart-S.Mam pytanie .Mam w swoim aucie skrzynie multitronic HED.Auto z 2006r,przebieg ok 16000tys km.Olej w skrzyni wynieniany w aso przy przebiegach 60 tys i 120tys km.I teraz problem.Na zimnym silniku i skrzyni przy przekladaniu biegow np z P na N czy R czy D jest spore szarpniecie za kazdyn razem.Jest to dosc niepokojace.Czy moze spotkales sie z takim przypadkiem i wiesz czym moze to grozic i jakie sa przyczyny?Dzieki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Bart-S.Mam pytanie .Mam w swoim aucie skrzynie multitronic HED.Auto z 2006r,przebieg ok 16000tys km.Olej w skrzyni wynieniany w aso przy przebiegach 60 tys i 120tys km.I teraz problem.Na zimnym silniku i skrzyni przy przekladaniu biegow np z P na N czy R czy D jest spore szarpniecie za kazdyn razem.Jest to dosc niepokojace.Czy moze spotkales sie z takim przypadkiem i wiesz czym moze to grozic i jakie sa przyczyny?Dzieki i pozdrawiam.

Przy zmianie pozycji drążka zmiana ciśnień w skrzyni jest odczuwalna (przy wciśniętym hamulcu są to skoki w zakresie 1.8 a 4.5 bar) - jednak nie powinno być to szarpnięcie a tym bardziej mocne...

Zapnij VAGa i zrób diagnostykę skrzyni (bloki pomiarowe 10, 11, 12, 18 i 65). Do tego numer sterownika i wersja softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do kolegi Bart-S

Mam A4 B6 2002 rok 2,5 TDI AYM 252 tyś km przebiegu i skrzynie multitronic.

Do niedawna nie było żadnych problemów, ale teraz jest następujący:

Czasami podczas ruszania auto jakby podskakuje - szarpie, ale tylko na pierwszym biegu.

Na wstecznym ani podczas jazdy nie ma tego problemu.

Olej w skrzyni był wymieniany przeze mnie tylko statycznie, przy 120tyś km chyba Helmut wymieniał - ale nie ma pewności...

Wiem, że powinienem wymienić już dawno, ale mój mechanik mi nie doradził a sam nie doczytałem...

W sterowniku nie ma żadnych błędów, adaptacja bieg wstecznego nie chce się zrobić...albo za mało byłem wytrwały...

Do bloku 65 nie moge sie podłączyć.

Zrobiłem skany z VAGa, nie potrafię ich zinterpretować:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie z Vagiem maly problem.Nie mam dostepu.Skrzynia poza tymi szarpnieciami dziala idealnie,auto nie cofa na wzniesieniach ,nie szarpie na zimnej skrzyni przy malych predkosciach itd.Postaram sie dorwac gdzies Vaga i zrobic te pomiary .Jak bede gotowy odezwe sie .Pozdrawiam. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie z Vagiem maly problem.Nie mam dostepu.Skrzynia poza tymi szarpnieciami dziala idealnie,auto nie cofa na wzniesieniach ,nie szarpie na zimnej skrzyni przy malych predkosciach itd.Postaram sie dorwac gdzies Vaga i zrobic te pomiary .Jak bede gotowy odezwe sie .Pozdrawiam. :good:

OK. W takim razie czekam na info.

Mam pytanie do kolegi Bart-S

Mam A4 B6 2002 rok 2,5 TDI AYM 252 tyś km przebiegu i skrzynie multitronic.

Do niedawna nie było żadnych problemów, ale teraz jest następujący:

Czasami podczas ruszania auto jakby podskakuje - szarpie, ale tylko na pierwszym biegu.

Na wstecznym ani podczas jazdy nie ma tego problemu.

Olej w skrzyni był wymieniany przeze mnie tylko statycznie, przy 120tyś km chyba Helmut wymieniał - ale nie ma pewności...

Wiem, że powinienem wymienić już dawno, ale mój mechanik mi nie doradził a sam nie doczytałem...

W sterowniku nie ma żadnych błędów, adaptacja bieg wstecznego nie chce się zrobić...albo za mało byłem wytrwały...

Do bloku 65 nie moge sie podłączyć.

Zrobiłem skany z VAGa, nie potrafię ich zinterpretować:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Nie do końca zrozumiałem czy wymieniałeś ATF (i kiedy miało to miejsce). Jeśli nie wymieniałeś ATF to definitywnie od tego trzeba zacząć (sugeruję dynamiczną wymianę).

Przebieg 250 tyś, czyli powoli (jeśli nie już) do wymiany łańcuch i sterownik hydrauliczny (niestety robią się koszty - łańcuch 900zł ale sterownik to jakieś 4/5tyś). W przypadku sterownika chodzi dokładnie o pompę - ta nie jest dostępna osobno a jedynie ze sterownikiem, stąd taka cena. Audi przewiduje jej żywotność na 300 000km - masz jeszcze trochę czasu... Ewentualnie szukać jakiegoś używanego z potwierdzonym przebiegiem...

2212 to stary soft - koniecznie aktualizacja do 2300 lub 2310 (w tym celu trzeba będzie udać się do ASO).

Niestety sterownik pod 6 lamel :/

Podsumowując - jeśli chcesz pojeździć tym autem, zabezpieczenie skrzyni będzie wymagało trochę nakładu finansowego (najtaniej wyszłoby poszukać skrzyni z końcówki 2004 roku, po modyfikacji sprzęgła i z nowym modelem sterownika hydraulicznego). Póki co wymiana oleju oraz aktualizacja softu wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATF wymieniałem statycznie na 240 tyś km, ale to nie pomogło.... wcześniej był wyciek uszczelką przy złączu elektrycznym i było to zlikwidowane. Według mojego mechanika olej ma dobry stan i nie ma wycieku.

Co zatem teraz zalecasz ??

Umówiłem się na serwis do Teo motors do Poznania, ale nie wiem czego od nich wymagać , co zlecić....

Wymiana dynamiczna i co dalej ?? Robić czyszczenie filrta zewnętrznego ??

Softu oni chyba mi nie zrobią...

Czy warto wogóle robic inspekcję skrzyni na stole ? - u nich to koszt 1200zł netto ( wyjecie - diagnoza i włożenie)

Nie wiem co bedzie właściwe, koszta też są dla mnie ważne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATF wymieniałem statycznie na 240 tyś km, ale to nie pomogło.... wcześniej był wyciek uszczelką przy złączu elektrycznym i było to zlikwidowane. Według mojego mechanika olej ma dobry stan i nie ma wycieku.

Co zatem teraz zalecasz ??

Umówiłem się na serwis do Teo motors do Poznania, ale nie wiem czego od nich wymagać , co zlecić....

Wymiana dynamiczna i co dalej ?? Robić czyszczenie filrta zewnętrznego ??

Softu oni chyba mi nie zrobią...

Czy warto wogóle robic inspekcję skrzyni na stole ? - u nich to koszt 1200zł netto ( wyjecie - diagnoza i włożenie)

Nie wiem co bedzie właściwe, koszta też są dla mnie ważne...

Zacznij od ASO i aktualizacji softu...

Możesz też przyjechać do mnie na dokładniejszą diagnostykę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATF wymieniałem statycznie na 240 tyś km, ale to nie pomogło.... wcześniej był wyciek uszczelką przy złączu elektrycznym i było to zlikwidowane. Według mojego mechanika olej ma dobry stan i nie ma wycieku.

Co zatem teraz zalecasz ??

Umówiłem się na serwis do Teo motors do Poznania, ale nie wiem czego od nich wymagać , co zlecić....

Wymiana dynamiczna i co dalej ?? Robić czyszczenie filrta zewnętrznego ??

Softu oni chyba mi nie zrobią...

Czy warto wogóle robic inspekcję skrzyni na stole ? - u nich to koszt 1200zł netto ( wyjecie - diagnoza i włożenie)

Nie wiem co bedzie właściwe, koszta też są dla mnie ważne...

Zacznij od ASO i aktualizacji softu...

Możesz też przyjechać do mnie na dokładniejszą diagnostykę...

Bart a znasz koszta tej aktualizacji w ASO? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loteria... zależy do jakiego ASO trafisz, wołają od 150 do 400zł.

Pracuję nad softem. W ciągu dwóch tygodni powinienem mieć możliwość wykonania aktualizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loteria... zależy do jakiego ASO trafisz, wołają od 150 do 400zł.

Pracuję nad softem. W ciągu dwóch tygodni powinienem mieć możliwość wykonania aktualizacji.

Bart a daleko do ciebie ? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...