Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Loteria... zależy do jakiego ASO trafisz, wołają od 150 do 400zł.

Pracuję nad softem. W ciągu dwóch tygodni powinienem mieć możliwość wykonania aktualizacji.

Bart a daleko do ciebie ? :decayed:

Z Łodzi 2 godziny :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy mozecie mi polecic jakies miejsce lub serwis w trojmiescie gdzie zrobia mi dobrze adaptacje multitronica? Zrobilem skrzynie 3 msc temu u Sopy i wszystko dzialalo idealnie do dzis - prawdopodobnie to adaptacja bo lekko mi czasami zerwie podczas ruszania i cofa sie na d pod gorka.

dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mozecie mi polecic jakies miejsce lub serwis w trojmiescie gdzie zrobia mi dobrze adaptacje multitronica? Zrobilem skrzynie 3 msc temu u Sopy i wszystko dzialalo idealnie do dzis - prawdopodobnie to adaptacja bo lekko mi czasami zerwie podczas ruszania i cofa sie na d pod gorka.

dzieki za pomoc

Ustaw się w jakimś ustronnym miejscu - duży parking... Odłącz aku na 10 minut. Po podłaczeniu 10x przód, 10x tył (procedura opisana w pierwszym poście). Tak załatwisz sprawę bez VAG-a (potwierdzisz ustawiając się na wzniesieniu i sprawdzając czy auto nadal zjeżdża).

Warunkiem jest rozgrzany ATF - najlepiej będzie jeśli całą akcję wykonasz po jakiejś trasie.

Ew. udaj się na spoty trójmiejskie: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=584.14760

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te objawy moga byc z braku adaptacji?bo naprawde stalo sie chocby z dnia na dzien.

Różnie to bywa - odłączałeś akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kąta skrętu - będzie paliła się ikonka ABS. Przejedziesz krótki dystans i sama zgaśnie.

Procedura:

- D

- przejeżdżasz 30m (pedał gazu wciśnięty w 20%)

- zatrzymujesz auto i czekasz 10 sekund (nie zmieniasz pozycji wybieraka - zostaje na D, trzymasz nogę na hamulcu)

- R

- przejeżdżasz 30m (pedał gazu wciśnięty w 20%)

- zatrzymujesz auto i czekasz 10 sekund (nie zmieniasz pozycji wybieraka - zostaje na R, trzymasz nogę na hamulcu)

- D

... i tak 10x

Pamiętaj, że olej musi być rozgrzany - nie chodzi o to abyś specjalnie pałował auto aby ATF się podgrzał. Zrób w/w procedurę po trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super zrobilem i dziala - sprawdzilem na gorce dosc stroma wiec 5 godzin temu wogole nie probowal sie zatrzymac tylko sie cofal teraz stoi i probuje ruyszyc ale przez to ze stroma nie jedzie ale juz dziala normalnie dziekuje.

Czy teraz mimowszystko powieniem zrobic adaptacje gdzies w serwsie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy teraz mimowszystko powieniem zrobic adaptacje gdzies w serwsie?

Tylko w przypadku gdy nie masz co z pieniędzmi robić ;)

...identyczną procedurę (j/w) powinien wykonać technik w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Małe pytanko,

Pomału szykuje mi się wymiana oleju w multi przy przebiegu prawie 240tys. skrzynia pracuje ok. i zastanawiam się czy przy tym przebiegu przeprowadzić wymianę dynamiczną czy statyczną???

Bart-S

Jestem również na etapie kupowania kabla, więc po podłączeniu wstawie swoje dane

Z góry dzięki

pozdro dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nic się nie dzieje, nic nie szarpie - możesz robić statyczną (ale na ori oleju - żadne FEBI czy Castrol).

Przy zlewaniu oleju - oceń jego stan, sprawdź czy są opiłki - to też będzie wskazówka co do tego jaki rodzaj wymiany zastosować.

Resztę powiedzą parametry z MVB (jak już je wykonasz).

Na koniec sprawdzenie jaki soft i jakie sprzęgło znajduje się w skrzyni (i ewentualna decyzja - jeśli jest "6" a chcesz pojeździć autem dłużej, przemyśleć sprawę swapa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D

Jeśli nic się nie dzieje, nic nie szarpie - możesz robić statyczną (ale na ori oleju - żadne FEBI czy Castrol).

Przy zlewaniu oleju - oceń jego stan, sprawdź czy są opiłki - to też będzie wskazówka co do tego jaki rodzaj wymiany zastosować.

Resztę powiedzą parametry z MVB (jak już je wykonasz).

Na koniec sprawdzenie jaki soft i jakie sprzęgło znajduje się w skrzyni (i ewentualna decyzja - jeśli jest "6" a chcesz pojeździć autem dłużej, przemyśleć sprawę swapa).

Dzięki wielkie

zrobie jak mówisz, olej oczywiście ,że ori...

i małe pytanko

"Na koniec sprawdzenie jaki soft i jakie sprzęgło znajduje się w skrzyni (i ewentualna decyzja - jeśli jest "6" a chcesz pojeździć autem dłużej, przemyśleć sprawę swapa)."

chodzi o liczbe "biegów"??? bo jeśli tak to mam 7, a silnik BPW, a skrzynie HHF[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2011, 15:55_________________________________________________ok sorry już kumam chodzi o nowy swap ...tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam - nie spojrzałem na nadwozie. B7 czyli sprzęgło już masz "7". Tę wskazówkę możesz zatem pominąć :)

- wymiana oleju i adaptacja sprzęgieł

- kontrola parametrów skrzyni

- aktualizacja oprogramowania (jeśli konieczna)

- ewentualnie: ocena stanu pompy oleju i łańcucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ...zrozumieliśmy się :>

[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2011, 16:00_________________________________________________a czy u mnie wchodzi w grę zmiana oprogramowania skrzyni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiemy się jak wrzucisz screena z głównego ekranu sterownika skrzyni biegów... Wersja softu zaznaczona na zielono...

vagmultib.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki jak dorwe kabel to się odezwę

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam logi mojego autka

AUDI A4, silnik AVF, rok prod 2004, przebieg 211 tys.

01typ.th.jpg02advid.th.jpg03przeduruchomieniem010.th.jpg04nagrzane010011065.th.jpg05nagrzane002.th.jpg06nagrzane006018012.th.jpg07nagrzane015.th.jpg

Silnik i skrzynia chodzi ok. Żadnych widocznych i odczuwalnych problemów nie ma. Nie szarpie, zbiera się jak trzeba itp. Padł sterownik jakieś 2 tyg temu i to zostało naprawione (o tym niżej). Niepokoi mnie jednak odgłos samochodu, który słyszalny jest już od ładnych kilku tysięcy km jednak jakby z czasem się nasila. Objawia się to jakby chrobotaniem (nie wiem jak to ująć ale mniej mi to przypomina brzęczenie czy stukanie). Dobrze słychać to na postoju. Możliwe jednak że w czasie jazdy też tylko silnik już zagłusza. W dodatku odgłos występował dotychczas tylko na wrzuconym biegu a teraz pojawia się choć dużo słabiej na N. Niepokoi mnie to bo wydaje mi się, że to jednak skrzynia. Nagrałem dziś to i prosiłbym kolegów o pomoc, może wpadnie Wam coś do głowy. Dodatkowo załączam wyżej logi.

Co do naprawy sterownika. Byłem akurat w trasie i jak mi zaczął świrować i zczytałem błąd czujnika

17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal

poczytałem tutaj na forum i postanowiłem jechać od razu po drodze do Ozorkowa koło Łodzi. Fachowo zrobione w 3 godziny, kosztowało mnie to z robocizną 1200 zł, rok gwarancji. W międzyczasie dowiedziałem się mailowo że u Sopy podjęliby się naprawy za 800 zł wszystko ale bez gwarancji. Trudno ja dałem więcej, za późno się dowiedziałem ale mam przynajmniej gwarancję. Tylko teraz jak słysze to co na filmiku to zaczynam się zastanawiać czy i tak do Sopy mnie wycieczka nie czeka z konieczności i jakaś naprawa z przeróbką na 7 lamel (bo wg rozpiski Barta mam 6 lamel) za którą zapłacę jeszcze 3,5 tys. wrrr

Filmik zamieszczam niżej, możę Wam wpadnie coś do głowy z odgłosu i logów. Może to jednak nie skrzynia? Pompa wspomagania też mi się już powoli kończy - piszczała bardzo ale wymiana płynu na razie pomogła.

FILM

http://www.youtube.com/watch?v=3gYlvOKsLdg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia jest zdrowa. Sprawdzałeś skąd dokładnie dobiega hałas? Do sprawdzenia dwumas i sprzęgło...

Ewentualnie sprawdź jeszcze osprzęt paska zewnętrznego...

Alternator - odpal motor, posadź kogoś za kierownicą i niech ta osoba wyłączy silnik... Ty obserwujesz wirnik alternatora (powinien zatrzymać się 2-3 sekundy po tym jak stanie pasek który go napędza).

Kompresor klimy - osoba za kółkiem włącza i wyłacza sprężarkę stosując kilkunastosekundowe odstępy w czasie (OFF -> AUTO -> OFF itd.). Sprawdzić czy hałas znika choć na chwilę przy zmianie obciążenia paska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...