Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ze cala skrzynka bez elektroniki byla wymieniona na nowa bo w starej obudowie zrobila sie dziura od jakiegos odlamka i skrzynia sie rozsypala , wydaje mi sie ze ten gosciu od ktorego kupilem auto niedbal o olej w skrzynce. P.s Bartas co myslisz o oleju Revanol CVT. a kabelek zwykly chyba:D

Ktoś tu chyba polecał ten olej ale nie znam jego specyfikacji więc nie potrafię nic na ten temat powiedzieć... Jeśli chodzi o VAG-a, poszukaj 311.2 - wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

data produkcji: 06.2001

ozn. skrzyni: FSF

oprogramowanie: 01J 927 156 CR, sterownik: 2011

silnik: 2.0, 96kW, ALT

soft silnika: 0003

przebieg: 96600km

Witam,

w piątek byłem w ASO Audi z moim multitronic iem. Potrzebowałem papier, żeby potargować się z Helmutem, który sprzedał mi ten samochód z walniętą skrzynią.

Audi stwierdziło, że jest to problem ze "skrzynią biegów":) i wymiana sprzęgła na 7 lamel, softu i płukanie powinno sprawę załatwić. Nie stwierdzili żadnych opiłków w oleju, więc nie doradzają wymieniany całej skrzyni! :blink:

Mocno mnie zastanawia, bo mam benzynę 2.0, gdzie z dotychczasowych informacji nie modyfikuje się sprzęgła na 7 lamel, a dodatkowo wg. Bartka moja skrzynia ma już najnowszy soft. Jest to serwis Audi w Niemczech, Karlsruhe, bo chwilowo tutaj przebywam, więc trochę ciężko mi wierzyć, że mogą aż tak ściemniać :mysli:

Pozdrowienia,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w piątek byłem w ASO Audi z moim multitronic iem. Potrzebowałem papier, żeby potargować się z Helmutem, który sprzedał mi ten samochód z walniętą skrzynią.

Audi stwierdziło, że jest to problem ze "skrzynią biegów":) i wymiana sprzęgła na 7 lamel, softu i płukanie powinno sprawę załatwić. Nie stwierdzili żadnych opiłków w oleju, więc nie doradzają wymieniany całej skrzyni! :blink:

Mocno mnie zastanawia, bo mam benzynę 2.0, gdzie z dotychczasowych informacji nie modyfikuje się sprzęgła na 7 lamel, a dodatkowo wg. Bartka moja skrzynia ma już najnowszy soft. Jest to serwis Audi w Niemczech, Karlsruhe, bo chwilowo tutaj przebywam, więc trochę ciężko mi wierzyć, że mogą aż tak ściemniać :mysli:

Pozdrowienia,

Łukasz

Choćbym bardzo chciał – nie widzę w ETCE sterownika dla 7 lamel przeznaczonego dla skrzyń CVT montowanych w silnikach 2.0 ALT. Jeśli możesz – poproś o nr sterownika który mają zamiar Ci wpakować (tak ich sprawdzimy ;)). Jedyny znany mi motor 2.0 w A4, który wyposażono w Multitronika ze sterownikiem i sprzęgłem „7” to TFSI w B8.

Z tego co wiem wrzucenie sprzęgła 7-ki do skrzyni w której pracuje sterownik dla 6-tki skończy się uszkodzeniem wałka wejściowego – najprawdopodobniej ma to związek m.in. z luzem montażowym jakie musi mieć sprzęgło w stosunku do docisku – dla 6-lamel jest to wartość 1,4mm a dla 7-lamel 1.8mm (w tolerancji +/- 0.2mm). Różna odległość = różne wysterowanie (prąd/ciśnienie).

Jeśli chodzi o soft – znalazłem nowszy. U kolegi Rafal-L siedzi wersja 3011 – co tam poprawiono, nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tym bardziej BArtas nie mam pojecia:D ale trzeba poszukac informacji na temat mojego softu i jaki jest najnowszy przy tej skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzwoniłem dzisiaj do innego niezależnego serwisu, który też zajmuje się "na co dzień" multitronikami. Potwierdzili, że nie wymienia się sprzęgła na wersję "7" w benzynie 2.0 i Audi sprzedało mi kit. Mam ochotę zadzwonić na jakąś infolinię Audi i złożyć skargę na tych pacanów z serwisu :angry:

Dodatkowo w tym niezależnym, koleś powiedział, że wymiana samego sprzęgła nie rozwiąże problemu, ponieważ problem wynika ze ślizgania się łańcucha :mysli: Zaleca wymianę wałków, na których zawieszony jest łańcuch i jeszcze czegoś. Zasadniczo całkowity remont skrzyni.

Pozdrowienia,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw napisz Bartasowi co dokladnie dzieje sie z Twoja skrzynka .;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw napisz Bartasowi co dokladnie sie z Towja skrzynka dzieje.;)

Napisał już wcześniej (na 10 str ;))

Witam,

dzwoniłem dzisiaj do innego niezależnego serwisu, który też zajmuje się "na co dzień" multitronikami. Potwierdzili, że nie wymienia się sprzęgła na wersję "7" w benzynie 2.0 i Audi sprzedało mi kit. Mam ochotę zadzwonić na jakąś infolinię Audi i złożyć skargę na tych pacanów z serwisu :angry:

Dodatkowo w tym niezależnym, koleś powiedział, że wymiana samego sprzęgła nie rozwiąże problemu, ponieważ problem wynika ze ślizgania się łańcucha :mysli: Zaleca wymianę wałków, na których zawieszony jest łańcuch i jeszcze czegoś. Zasadniczo całkowity remont skrzyni.

Pozdrowienia,

Łukasz

W takim razie trochę też z kapelusza wróżą skoro zalecają wymianę bieżni bez rozebrania skrzyni i sprawdzenia faktycznego ich stanu. BTW w tym przypadku nie tylko bieżnie się sprawdza ale także i stan łańcucha - tak mi się też wydaje, że aby skasować wałki pomiędzy którymi łańcuch przenosi napęd trzeba by albo na maksa zasyfić ATF (ewentualnie jazda przy małym poziomie oleju) albo musiałby pierdzielnąć łańcuch (w Twoim przypadku te teorie raczej odpadają). No cóż jeśli diagnostyka na nic nie wskazuje a olej ATF był wymieniany regularnie - pozostaje wyciągnąć przekładnię na stół i sprawdzić jej faktyczny stan. Poza tym... 100tyś km i takie uszkodzenia? Coś tu nie gra, albo z przebiegiem albo z regularnym serwisem skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie pozostaje mi nic innego jak umówić się na wizytę u Sopy. Tak jak Bartek już radził, skrzynia na stół i wtedy wszystko powinno być jasne.

Po przeczytania najróżniejszych forów ciągle tylko nie rozumiem co jest przyczyną tego szarpania :mysli: Czy obecne lamele są lepsze od pierwszych, czy jest to może element, który się zużywa? Zasadniczo wszyscy mówią o wymianie lamel, ale jeśli wymieni się znowu na to samo, to prędzej czy później problem powróci?

Pozdrawiam,

Łukasz[br]Dopisany: 27 Lipiec 2010, 22:49_________________________________________________

No cóż jeśli diagnostyka na nic nie wskazuje a olej ATF był wymieniany regularnie - pozostaje wyciągnąć przekładnię na stół i sprawdzić jej faktyczny stan. Poza tym... 100tyś km i takie uszkodzenia? Coś tu nie gra, albo z przebiegiem albo z regularnym serwisem skrzyni...

Co do wymiany oleju, to wbrew temu co mi się wydawało nie był on jeszcze wymieniany. Zarówno ja, jak i poprzedni właściciel (starszy gość) bylibyśmy pewni, że olej w skrzyni został wymieniony na przeglądzie przy stanie licznika 55000km. W książce serwisowej autoryzowany serwis Audi zaznaczył, że wykonano prace dodatkowe po 60000km (należy do nich m.in. zmiana oleju w multitronikach). Przybili pieczątkę i dali 2 lata gwarancji mobilności. Teraz przy diagnozie stwierdzili, że olej wygląda na bardzo zużyty. Jak powiedziałem, że to niemożliwe stwierdzili, że nie mogą znaleźć żadnej informacji w systemie o jego wymianie u nich. Poprosiłem poprzedniego właściciela o rachunek za tamten przegląd i faktycznie nie ma na nim nic o oleju w skrzyni biegów. Teraz próbują mi wcisnąć 7 lamel do benzyny 2.0. Ci kolesie nie mają najmniejszego pojęcia o multitronikach i do tego nie potrafią nawet zrobić tego co napisane w książce serwisowej. To materiał na dobrą parodię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak widać nie tylko nasze rodzime serwisy nie dają rady :confused4: Jeśli chodzi o CVT możemy liczyć przede wszystkim na siebie... właśnie w tym celu powstał ten wątek.

Wracając jeszcze do tematu - tarcze ścierne z których zbudowane jest sprzęgło, jak sama nazwa wskazuje - zużywają się. Zresztą podobnie jak pozostałe elementy cierne skrzyni przy czym powinno mieć to miejsce w o wiele dłużym czasie. Rozpoznanie, które zrobiłeś może mieć kluczowe znaczenie - brak wymiany ATF najprawdopodobniej przyczynił się do szybszego zużycia poszczególnych elementów (olej traci właściwości smarujące). Wszystko wyjdzie na jaw - gdy rozbierzecie przekładnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wpływ na Multitronic, moze miec dodatkowe odciecie pompy paliwa na pstryczek, wykonane przez elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam następujący problem w A4 2004 B6 AVF skrzynia GJA. Podczas jazdy w zakresie obrotów około 1500 wyczuwalne są drgania pochodzące (tak mi się wydaję) ze skrzyni. Dosyć mocno przenoszą się na kierownicę. Dodatkowo obroty lekko skaczą pomiędzy 1550 a 1500 i ustają całkowicie po przekroczeniu tego zakresu obrotowego. Dzieję się tak podczas delikatnego dodawania gazu. Jeżeli jadę na tiptroniku takie drgania nie są prawie wogóle wyczuwalne. Drgania również nie są wyczuwalne jak mocno wcisnę pedał gazu ( bardzo dynamiczna jazda). Autko ma przejechane 188 tyś a przy 165 tys był naprawiany sterownik w Sserwisie. Wtedy również powiedziano mi, że sprzęgło jest już na maksymalnym zakresie (czy coś w tym sensie). Proszę o podpowiedz, co może być tego przyczyną? dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie działo się podobnie ale wymiana oleju zakończyła ten problem. Nie wiem kiedy wymieniałeś swój. Co do sprzęgła to wiadomo,że się zużywa. Sterownik mówisz że masz nowy. Pozostaje więc kwestia oleju bądź sprzęgła, bo chyba też masz 6 lamelowe. Jak ja :D A te 6 lamelowei wysiadają. Można było je kiedyś zmodyfikować na 7 u Sopy, ale nie dane mi było. Już tego nie robią.Byłeś Sopy więc chyba trzeba tam wrócić i po prostu zajrzeć. W necie to ciężko diagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ewentualnie można sprawdzić czy olej jest już zużyty? Jak byłem u Sopy to mi nie wymienili, bo powiedzieli że jeszcze dobry jest.

A daleko masz do Sopy? jak sprawdzić to pisał BartS w tym wątku o skrzyniach. Ja sama nie sprawdzałam, wystarczyło, że w historii auta nie było nic o wymianie. I był to najwyższy czas, bo był paskudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sserwis byłeś przy 165tyś km - od jakiego przebiegu masz auto?

Możesz podać trochę danych o skrzyni? Jaki sterownik, jaka wersja sofu? (w pierwszym poście masz info jak to sprawdzić). Znasz historię serwisową swojego auta? (nie pytam o książkę ale o wydruk z ASO)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety wicherek zerwał mój Internecik, więc dopiero teraz piszę. Autko kupiłem z uszkodzonym sterownikiem i od razu udałem się do Sserwisu na naprawę przy przebiegu 165 tyś.

Co do historii autka to w 100% pokrywa się z książką serwisową ( auto sprowadzone z Luxemburga od firmy , pierwszego właściciela i sprawdzone w ASO). Olej ATF był wymieniany przy przebiegu 132 tys, a więc 56 tyś km temu. Poniżej zamieszczam parę logów, które wykonałem dzisiaj. Na początek musiałem się trochę najeździć, aby osiągnąć temp 70 stopni. Zrobiłem około 30 km zanim się nagrzał olej i wyszło, że nie ma adaptacji biegu wstecznego. Parę razy do przodu i do tyło i jest ok. Nadal wyczuwalne drgania ( wibracje ) z okolic skrzyni w zakresie około 1500 obrotów. Zastanawiałem się nad dwumasem , lecz objawy chyba tego nie potwierdzają. Dzwoniłem do Sserwisu i podpowiadają, że prawdopodobnie czeka mnie wymiana na 7-lamelową, ale wszystko ma się wyjaśnić dopiero jak zdiagnozują i rozkręcą. Tak naprawdę to autko było wystawione na sprzedaż od dwóch tygodni i taka usterka (wydatek!) mnie w ogóle nie cieszy. Chyba nie mam co liczyć na mniejsze koszty :confused4:

cd9d6d9065e04955med.jpg

d17940dd032be334med.jpg

7a2408d900ee5bf7med.jpg

b515cae336a6e462med.jpg

7d5b1816733fb194med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MVB wyglądają dobrze - zrób update softu do 3261/3271 i sprawdź czy wibracja nadal występuje. Jeśli tak - zostaje swap sprzęgła na 7-kę (no chyba że Sopa coś innego tam znajdzie - zapakują sondę do skrzyni i wyjdzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ASO albo Sserwis... dopóki nie rozkminimy jak zrobić update samemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam A4 AVANT 1.9TDI 2004 , skrzynia GWX, samochod ma przejechane 240tys, samochod mam od 2 lat, do tej pory bez zarzutu, historie samochodu posiadam, w pelni serwisowany w Niemczech, olej wymieniany co 60tys, pare miesiecy temu wykonalem wymiane oleju ATF w Katowicach w Magro dawny Bienkowski, oczywiscie policzyli za 7l w Niemczech liczyli za 5l smiechu warte , wymiane pewnie wykonali statyczna - wnisokuje czytajac to forum:), no i dzisiaj rano zaczelo sie, migaja mi na fisie wszystkie przelozenia mozliwe dzwigni?? po chwilowej zabawie zniklo i wszystko wrocilo do normy ? co proponujecie i co mam robic ? oczywiscie nie chce dac burakom zarobic z AUDI bo z nimi normalnie to sie dogadac sie nie idzie a nie wiem skad oni sie tam wzieli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...