Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ktoś mi powiedział, że jest jakiś przewód, wężyk czy rurka  która w serwisie kosztuje z 1300, ale zamienik można za 500 kupić. Czy jest w tym jakaś prawda?

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
30 minut temu, sylwia4x4 napisał:

Ktoś mi powiedział, że jest jakiś przewód, wężyk czy rurka  która w serwisie kosztuje z 1300, ale zamienik można za 500 kupić. Czy jest w tym jakaś prawda?

Na przewodach chłodzenia oleju znajduje się filtr - jego cena to okolice 1300zł. Z zamiennikiem uważałbym - układ chodzenia wymaga odpowiedniego ciśnienia oleju (źle zaprojektowany komponent może przysporzyć kłopotów bardzo czułej hydraulice skrzyni).

Opublikowano

Witam. Mam problem z moim multitronikiem i chciał bym się poradzić. Bledy: 
3 Faults Found:
18201 -  Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal
        P1793 - 000 -   -
17137 -  Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure
        P0753 - 007 -  Short to Ground - Intermittent
17134 -  Shift Solenoid 1 (N88): Malfunction
        P0750 - 000 -   - - Intermittent
Sterownik do wymiany? Dzwoniłem na serwis powiedzieli mi 2500 tys z wymiana oleju duzo czy mało? 

Opublikowano
1 godzinę temu, Michał Jędrusik napisał:

Witam. Mam problem z moim multitronikiem i chciał bym się poradzić. Bledy: 
3 Faults Found:
18201 -  Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal
        P1793 - 000 -   -
17137 -  Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure
        P0753 - 007 -  Short to Ground - Intermittent
17134 -  Shift Solenoid 1 (N88): Malfunction
        P0750 - 000 -   - - Intermittent
Sterownik do wymiany? Dzwoniłem na serwis powiedzieli mi 2500 tys z wymiana oleju duzo czy mało? 

Ogarnie się - wpadaj...

Opublikowano

Witam,

parę postów wcześniej pisałem o moim problemie. Jestem już po naprawie i postanowiłem, że może komuś pomoże przyczyna mojej usterki. Problemem okazała się urwana końcówka wałka zdawczego (tego, który podaje moment na mechanizm różnicowy). Końcówka powodowała brak oporu dla siłownika koła stożkowego co skutkowało szarpaniem. W konsekwencji wymieniono komplet kół i łańcuch wraz z filtrami. Koszt 6,5 tys. Po naprawie skrzynia działa jak wcześniej (przejechałem już 1 tys. km). Wg mechanika awaria nie do przewidzenia, po prostu miałem pecha. Bart-S, dzięki za chęć pomocy, ale za daleko mam do Ciebie, a i prawdopodobnie bym nie dojechał z tą usterką do Ciebie. Pozdrawiam forum. 

Opublikowano
3 godziny temu, seniety napisał:

Witam,

parę postów wcześniej pisałem o moim problemie. Jestem już po naprawie i postanowiłem, że może komuś pomoże przyczyna mojej usterki. Problemem okazała się urwana końcówka wałka zdawczego (tego, który podaje moment na mechanizm różnicowy). Końcówka powodowała brak oporu dla siłownika koła stożkowego co skutkowało szarpaniem. W konsekwencji wymieniono komplet kół i łańcuch wraz z filtrami. Koszt 6,5 tys. Po naprawie skrzynia działa jak wcześniej (przejechałem już 1 tys. km). Wg mechanika awaria nie do przewidzenia, po prostu miałem pecha. Bart-S, dzięki za chęć pomocy, ale za daleko mam do Ciebie, a i prawdopodobnie bym nie dojechał z tą usterką do Ciebie. Pozdrawiam forum. 

Cieszę się, że skrzynię masz ogarniętą ale... coś mi tu nie pasuje. Skontaktuj się ze mną...

Opublikowano

Bartek wiesz czemu twoja strona Diagnostyki nie otwiera się na forum.?

Opublikowano

Nie wiem - wysłałem zapytanie jakiś czas temu do Hugo ale bez odzewu :/

Opublikowano

Witam, mam problem z multitronikiem na zimnym jest nawet dobrze, po rozgrzaniu zaczyna się cyrk, auto szarpie przy ruszaniu, musi coś zaskoczyć żeby ruszyło, przez te szarpnięcia potrafi zgasnąć, na biegu wstecznym strasznie wali ( sprzęgło? ) Mam jakieś dwa kody z programu diagnozującego ( chyba vag )

17137: zawór zmiany biegów 1: awaria obwodu

- Nieciagly

 

17114: nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka

- Nieciagly

z tego co znalazłem na internecie to ten pierwszy to:

zawór przełącznika 1 - cewka 1 n88 błąd elektryczny w przepływie prądu

drugi:

monitorowanie sprzęgła / proporcje - złe proporcje

Czy ktoś wie gdzie jest pies pogrzebany ?

Audi a4 b6 2002 2.4 v6 benzyna 240 przejechane

Opublikowano
30 minut temu, Glownymarian napisał:

Witam, mam problem z multitronikiem na zimnym jest nawet dobrze, po rozgrzaniu zaczyna się cyrk, auto szarpie przy ruszaniu, musi coś zaskoczyć żeby ruszyło, przez te szarpnięcia potrafi zgasnąć, na biegu wstecznym strasznie wali ( sprzęgło? ) Mam jakieś dwa kody z programu diagnozującego ( chyba vag )

17137: zawór zmiany biegów 1: awaria obwodu

- Nieciagly

 

17114: nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka

- Nieciagly

z tego co znalazłem na internecie to ten pierwszy to:

zawór przełącznika 1 - cewka 1 n88 błąd elektryczny w przepływie prądu

drugi:

monitorowanie sprzęgła / proporcje - złe proporcje

Czy ktoś wie gdzie jest pies pogrzebany ?

Audi a4 b6 2002 2.4 v6 benzyna 240 przejechane

Przyjedź ;)

Opublikowano

Witam, jestem po wymianie oleju w A4 B8, skrzynia 0AW, olej ORI + filtr, wymiana wg procedury.

Przy okazji zrobiłem reset adaptacji i podczas adaptacji w adv. mes. values na kanale 031 Coolant temperature mam wartość -40 (minus).

Temp. fluid oraz sterownika w normie (>80). Adaptacja successfull za pierwszym przejazdem.

Czy ta ujemna temp. to jest z ECU silnika podawana ? Jeszcze nie sprawdzałem poza sterownikiem skrzyni.

Czy mogę prosić o jakieś sugestie ?

 

Dzięki

JC

Opublikowano
25 minut temu, leaf79 napisał:

Witam, jestem po wymianie oleju w A4 B8, skrzynia 0AW, olej ORI + filtr, wymiana wg procedury.

Przy okazji zrobiłem reset adaptacji i podczas adaptacji w adv. mes. values na kanale 031 Coolant temperature mam wartość -40 (minus).

Temp. fluid oraz sterownika w normie (>80). Adaptacja successfull za pierwszym przejazdem.

Czy ta ujemna temp. to jest z ECU silnika podawana ? Jeszcze nie sprawdzałem poza sterownikiem skrzyni.

Czy mogę prosić o jakieś sugestie ?

 

Dzięki

JC

Jeśli wskazania temperatury masz na minusie to znaczy że walnięty lub odłączony jest czujnik temperatury płynu chłodniczego.

Opublikowano
Dnia 14.07.2017 o 23:13, Bart-S napisał:

Jeśli wskazania temperatury masz na minusie to znaczy że walnięty lub odłączony jest czujnik temperatury płynu chłodniczego.

Domyślam się i sprawdziłem ten przy silniku oraz wartości kanałów i niestety nic niepokojącego. Błędów również brak. Nie rozumiem, jaki to miałby być czujnik, etc...

Tak jak napisałem wcześniej jestem po wymianie oleju w 0aw, która już troszkę przed wymianą potrafiła szarpnąć przy ruszaniu. Teraz po wymianie jest lepiej, ale jeszcze czasem takie objawy wychodzą.

 

Opublikowano
Dnia 18.07.2017 o 19:55, leaf79 napisał:

Domyślam się i sprawdziłem ten przy silniku oraz wartości kanałów i niestety nic niepokojącego. Błędów również brak. Nie rozumiem, jaki to miałby być czujnik, etc...

Tak jak napisałem wcześniej jestem po wymianie oleju w 0aw, która już troszkę przed wymianą potrafiła szarpnąć przy ruszaniu. Teraz po wymianie jest lepiej, ale jeszcze czasem takie objawy wychodzą.

 

Sprawdź i porównaj wskazania temperatury w sterowniku silnika i w zegarach.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 20.07.2017 o 22:35, Bart-S napisał:

Sprawdź i porównaj wskazania temperatury w sterowniku silnika i w zegarach.

Przeglądałem wczoraj wartości w silniku oraz w zegarach, niestety albo właśnie stety, tam wskazania były normalne, czyli zgodne z oczekiwanymi.

Niewątpliwie sytuacja jest dla mnie dość ciekawa i jeśli ktoś miałby skrzynię 0AW, to proszę o podanie wartości Coolant temperature (u mnie kanał 031 w AMV) w celu porównania.

 

Kolejny wątek, który mnie interesuje to dalej proces adaptacji, który jak napisałem przechodzi w stan successfull, zgodnie z instrukcją. Jednak dalej nie potrafię w rzeczywistości

zidentyfikować procesu zapamiętania adaptacji. Po odczekaniu >6 minut i wyłączeniu zapłonu (utrzymanie zasilania na terminalu 15) nie widzę, aby status był zapamiętany.

Czy po adaptacji i ponownym uruchomieniu samochodu w kanałach 013/014 status adaptacji ma być: running... ? Spostrzegłem, że jadąc spokojnie (podobnie do procedury adaptacji),

podczas jazdy sterownik jest w stanie ten status zmienić na successfull. Jak to w końcu poprawnie działa na tym moim przykładzie ? (tak, przeczytałem wiele wątków nt.)

 

Załączam obrazek pokazujący temperatury i status adaptacji.

 

Pozdrawiam
JC

 

 

0aw.jpg

Edytowane przez leaf79
Opublikowano
Dnia 23.07.2017 o 09:28, leaf79 napisał:

Przeglądałem wczoraj wartości w silniku oraz w zegarach, niestety albo właśnie stety, tam wskazania były normalne, czyli zgodne z oczekiwanymi.

Niewątpliwie sytuacja jest dla mnie dość ciekawa i jeśli ktoś miałby skrzynię 0AW, to proszę o podanie wartości Coolant temperature (u mnie kanał 031 w AMV) w celu porównania.

 

Kolejny wątek, który mnie interesuje to dalej proces adaptacji, który jak napisałem przechodzi w stan successfull, zgodnie z instrukcją. Jednak dalej nie potrafię w rzeczywistości

zidentyfikować procesu zapamiętania adaptacji. Po odczekaniu >6 minut i wyłączeniu zapłonu (utrzymanie zasilania na terminalu 15) nie widzę, aby status był zapamiętany.

Czy po adaptacji i ponownym uruchomieniu samochodu w kanałach 013/014 status adaptacji ma być: running... ? Spostrzegłem, że jadąc spokojnie (podobnie do procedury adaptacji),

podczas jazdy sterownik jest w stanie ten status zmienić na successfull. Jak to w końcu poprawnie działa na tym moim przykładzie ? (tak, przeczytałem wiele wątków nt.)

 

Załączam obrazek pokazujący temperatury i status adaptacji.

 

Pozdrawiam
JC

 

 

0aw.jpg

Cały system zachowuje się poprawnie... ADP Run oznacza, że sterownik skrzyni uruchomił (kolejny) tryb uczenia się... Sprzęgło nieustannie się zużywa a zatem proces adaptacji jest wykonywany praktycznie zawsze jeśli zachodzą do tego warunki (temperatura oleju w skrzyni, odpowiednia sekwencja trybu jazdy). Tłumaczenie że ADP Run oznacza, że wypadła adaptacja to bzdura powielana przez mechaników nie mających pojęcia o zasadach działania tego procesu. Status ADP Run powraca zawsze gdy wyłączycie zapłon i temperatura oleju w skrzyni spadnie poniżej zadanego progu dla adaptacji.

Opublikowano
23 godziny temu, Bart-S napisał:

Cały system zachowuje się poprawnie... ADP Run oznacza, że sterownik skrzyni uruchomił (kolejny) tryb uczenia się... Sprzęgło nieustannie się zużywa a zatem proces adaptacji jest wykonywany praktycznie zawsze jeśli zachodzą do tego warunki (temperatura oleju w skrzyni, odpowiednia sekwencja trybu jazdy). Tłumaczenie że ADP Run oznacza, że wypadła adaptacja to bzdura powielana przez mechaników nie mających pojęcia o zasadach działania tego procesu. Status ADP Run powraca zawsze gdy wyłączycie zapłon i temperatura oleju w skrzyni spadnie poniżej zadanego progu dla adaptacji.

Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie.

Nie mniej jednak, pomijając Coolant temp. , które cały czas jest na wartości -40, niepokoją mnie te w zasadzie dość delikatne, ale jednak szarpania przy ruszaniu, szczególnie pod górkę oraz przy delikatnym hamowaniu. Wydaje mi się, że nasilają się one przy bardzo wysokich temperaturach zewnętrznych, powiedzmy ok 30 stopni C. Czy należałoby wyczyścić sterownik albo objawy wskazują na coś... no właśnie na co ew. ?

 

Pozdrawiam
JC

Opublikowano

Witam, szukam odpowiedzi na podobny problem co kolega leaf79. Nie podłączyłem pod VAG ale zauważyłem że czasem szarpnie przy dohamowywaniu takie jakby chrupniecie. Bardzo szanuje skrzynie i nie wiem czy czegoś nie zrobili w warsztacie podczas jazdy testowej pod moją nieobecność. Skrzynia w art b6 1.8t avj 6 lamelowa. Przejechałem 50 tys od ostatniej wymiany czy to może w tym tkwić mój problem?

Opublikowano
Dnia 25.07.2017 o 22:55, leaf79 napisał:

Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie.

Nie mniej jednak, pomijając Coolant temp. , które cały czas jest na wartości -40, niepokoją mnie te w zasadzie dość delikatne, ale jednak szarpania przy ruszaniu, szczególnie pod górkę oraz przy delikatnym hamowaniu. Wydaje mi się, że nasilają się one przy bardzo wysokich temperaturach zewnętrznych, powiedzmy ok 30 stopni C. Czy należałoby wyczyścić sterownik albo objawy wskazują na coś... no właśnie na co ew. ?

 

Pozdrawiam
JC

Musiałbyś przyjechać abym mógł ocenić co rzeczywiście się dzieje. Na podstawie samego opisu raczej nie podejmuję się diagnozy...

Opublikowano
13 godzin temu, Hopek_a4 napisał:

Witam, szukam odpowiedzi na podobny problem co kolega leaf79. Nie podłączyłem pod VAG ale zauważyłem że czasem szarpnie przy dohamowywaniu takie jakby chrupniecie. Bardzo szanuje skrzynie i nie wiem czy czegoś nie zrobili w warsztacie podczas jazdy testowej pod moją nieobecność. Skrzynia w art b6 1.8t avj 6 lamelowa. Przejechałem 50 tys od ostatniej wymiany czy to może w tym tkwić mój problem?

J/w. Przyjedź - przejadę się autem, będę mógł powiedzieć więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...