sylwia4x4 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Ktoś mi powiedział, że jest jakiś przewód, wężyk czy rurka która w serwisie kosztuje z 1300, ale zamienik można za 500 kupić. Czy jest w tym jakaś prawda?
Bart-S Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2017 30 minut temu, sylwia4x4 napisał: Ktoś mi powiedział, że jest jakiś przewód, wężyk czy rurka która w serwisie kosztuje z 1300, ale zamienik można za 500 kupić. Czy jest w tym jakaś prawda? Na przewodach chłodzenia oleju znajduje się filtr - jego cena to okolice 1300zł. Z zamiennikiem uważałbym - układ chodzenia wymaga odpowiedniego ciśnienia oleju (źle zaprojektowany komponent może przysporzyć kłopotów bardzo czułej hydraulice skrzyni).
Michał Jędrusik Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Witam. Mam problem z moim multitronikiem i chciał bym się poradzić. Bledy: 3 Faults Found: 18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal P1793 - 000 - - 17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure P0753 - 007 - Short to Ground - Intermittent 17134 - Shift Solenoid 1 (N88): Malfunction P0750 - 000 - - - Intermittent Sterownik do wymiany? Dzwoniłem na serwis powiedzieli mi 2500 tys z wymiana oleju duzo czy mało?
Bart-S Opublikowano 15 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2017 1 godzinę temu, Michał Jędrusik napisał: Witam. Mam problem z moim multitronikiem i chciał bym się poradzić. Bledy: 3 Faults Found: 18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal P1793 - 000 - - 17137 - Shift Solenoid 1 (N88): Circuit Failure P0753 - 007 - Short to Ground - Intermittent 17134 - Shift Solenoid 1 (N88): Malfunction P0750 - 000 - - - Intermittent Sterownik do wymiany? Dzwoniłem na serwis powiedzieli mi 2500 tys z wymiana oleju duzo czy mało? Ogarnie się - wpadaj...
seniety Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Witam, parę postów wcześniej pisałem o moim problemie. Jestem już po naprawie i postanowiłem, że może komuś pomoże przyczyna mojej usterki. Problemem okazała się urwana końcówka wałka zdawczego (tego, który podaje moment na mechanizm różnicowy). Końcówka powodowała brak oporu dla siłownika koła stożkowego co skutkowało szarpaniem. W konsekwencji wymieniono komplet kół i łańcuch wraz z filtrami. Koszt 6,5 tys. Po naprawie skrzynia działa jak wcześniej (przejechałem już 1 tys. km). Wg mechanika awaria nie do przewidzenia, po prostu miałem pecha. Bart-S, dzięki za chęć pomocy, ale za daleko mam do Ciebie, a i prawdopodobnie bym nie dojechał z tą usterką do Ciebie. Pozdrawiam forum.
Bart-S Opublikowano 15 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2017 3 godziny temu, seniety napisał: Witam, parę postów wcześniej pisałem o moim problemie. Jestem już po naprawie i postanowiłem, że może komuś pomoże przyczyna mojej usterki. Problemem okazała się urwana końcówka wałka zdawczego (tego, który podaje moment na mechanizm różnicowy). Końcówka powodowała brak oporu dla siłownika koła stożkowego co skutkowało szarpaniem. W konsekwencji wymieniono komplet kół i łańcuch wraz z filtrami. Koszt 6,5 tys. Po naprawie skrzynia działa jak wcześniej (przejechałem już 1 tys. km). Wg mechanika awaria nie do przewidzenia, po prostu miałem pecha. Bart-S, dzięki za chęć pomocy, ale za daleko mam do Ciebie, a i prawdopodobnie bym nie dojechał z tą usterką do Ciebie. Pozdrawiam forum. Cieszę się, że skrzynię masz ogarniętą ale... coś mi tu nie pasuje. Skontaktuj się ze mną...
tigerek Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Bartek wiesz czemu twoja strona Diagnostyki nie otwiera się na forum.?
Bart-S Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 Nie wiem - wysłałem zapytanie jakiś czas temu do Hugo ale bez odzewu :/
Glownymarian Opublikowano 7 Lipca 2017 Opublikowano 7 Lipca 2017 Witam, mam problem z multitronikiem na zimnym jest nawet dobrze, po rozgrzaniu zaczyna się cyrk, auto szarpie przy ruszaniu, musi coś zaskoczyć żeby ruszyło, przez te szarpnięcia potrafi zgasnąć, na biegu wstecznym strasznie wali ( sprzęgło? ) Mam jakieś dwa kody z programu diagnozującego ( chyba vag ) 17137: zawór zmiany biegów 1: awaria obwodu - Nieciagly 17114: nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - Nieciagly z tego co znalazłem na internecie to ten pierwszy to: zawór przełącznika 1 - cewka 1 n88 błąd elektryczny w przepływie prądu drugi: monitorowanie sprzęgła / proporcje - złe proporcje Czy ktoś wie gdzie jest pies pogrzebany ? Audi a4 b6 2002 2.4 v6 benzyna 240 przejechane
Bart-S Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Opublikowano 7 Lipca 2017 30 minut temu, Glownymarian napisał: Witam, mam problem z multitronikiem na zimnym jest nawet dobrze, po rozgrzaniu zaczyna się cyrk, auto szarpie przy ruszaniu, musi coś zaskoczyć żeby ruszyło, przez te szarpnięcia potrafi zgasnąć, na biegu wstecznym strasznie wali ( sprzęgło? ) Mam jakieś dwa kody z programu diagnozującego ( chyba vag ) 17137: zawór zmiany biegów 1: awaria obwodu - Nieciagly 17114: nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - Nieciagly z tego co znalazłem na internecie to ten pierwszy to: zawór przełącznika 1 - cewka 1 n88 błąd elektryczny w przepływie prądu drugi: monitorowanie sprzęgła / proporcje - złe proporcje Czy ktoś wie gdzie jest pies pogrzebany ? Audi a4 b6 2002 2.4 v6 benzyna 240 przejechane Przyjedź
leaf79 Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 Witam, jestem po wymianie oleju w A4 B8, skrzynia 0AW, olej ORI + filtr, wymiana wg procedury. Przy okazji zrobiłem reset adaptacji i podczas adaptacji w adv. mes. values na kanale 031 Coolant temperature mam wartość -40 (minus). Temp. fluid oraz sterownika w normie (>80). Adaptacja successfull za pierwszym przejazdem. Czy ta ujemna temp. to jest z ECU silnika podawana ? Jeszcze nie sprawdzałem poza sterownikiem skrzyni. Czy mogę prosić o jakieś sugestie ? Dzięki JC
Bart-S Opublikowano 14 Lipca 2017 Autor Opublikowano 14 Lipca 2017 25 minut temu, leaf79 napisał: Witam, jestem po wymianie oleju w A4 B8, skrzynia 0AW, olej ORI + filtr, wymiana wg procedury. Przy okazji zrobiłem reset adaptacji i podczas adaptacji w adv. mes. values na kanale 031 Coolant temperature mam wartość -40 (minus). Temp. fluid oraz sterownika w normie (>80). Adaptacja successfull za pierwszym przejazdem. Czy ta ujemna temp. to jest z ECU silnika podawana ? Jeszcze nie sprawdzałem poza sterownikiem skrzyni. Czy mogę prosić o jakieś sugestie ? Dzięki JC Jeśli wskazania temperatury masz na minusie to znaczy że walnięty lub odłączony jest czujnik temperatury płynu chłodniczego.
leaf79 Opublikowano 18 Lipca 2017 Opublikowano 18 Lipca 2017 Dnia 14.07.2017 o 23:13, Bart-S napisał: Jeśli wskazania temperatury masz na minusie to znaczy że walnięty lub odłączony jest czujnik temperatury płynu chłodniczego. Domyślam się i sprawdziłem ten przy silniku oraz wartości kanałów i niestety nic niepokojącego. Błędów również brak. Nie rozumiem, jaki to miałby być czujnik, etc... Tak jak napisałem wcześniej jestem po wymianie oleju w 0aw, która już troszkę przed wymianą potrafiła szarpnąć przy ruszaniu. Teraz po wymianie jest lepiej, ale jeszcze czasem takie objawy wychodzą.
Bart-S Opublikowano 20 Lipca 2017 Autor Opublikowano 20 Lipca 2017 Dnia 18.07.2017 o 19:55, leaf79 napisał: Domyślam się i sprawdziłem ten przy silniku oraz wartości kanałów i niestety nic niepokojącego. Błędów również brak. Nie rozumiem, jaki to miałby być czujnik, etc... Tak jak napisałem wcześniej jestem po wymianie oleju w 0aw, która już troszkę przed wymianą potrafiła szarpnąć przy ruszaniu. Teraz po wymianie jest lepiej, ale jeszcze czasem takie objawy wychodzą. Sprawdź i porównaj wskazania temperatury w sterowniku silnika i w zegarach.
leaf79 Opublikowano 23 Lipca 2017 Opublikowano 23 Lipca 2017 (edytowane) Dnia 20.07.2017 o 22:35, Bart-S napisał: Sprawdź i porównaj wskazania temperatury w sterowniku silnika i w zegarach. Przeglądałem wczoraj wartości w silniku oraz w zegarach, niestety albo właśnie stety, tam wskazania były normalne, czyli zgodne z oczekiwanymi. Niewątpliwie sytuacja jest dla mnie dość ciekawa i jeśli ktoś miałby skrzynię 0AW, to proszę o podanie wartości Coolant temperature (u mnie kanał 031 w AMV) w celu porównania. Kolejny wątek, który mnie interesuje to dalej proces adaptacji, który jak napisałem przechodzi w stan successfull, zgodnie z instrukcją. Jednak dalej nie potrafię w rzeczywistości zidentyfikować procesu zapamiętania adaptacji. Po odczekaniu >6 minut i wyłączeniu zapłonu (utrzymanie zasilania na terminalu 15) nie widzę, aby status był zapamiętany. Czy po adaptacji i ponownym uruchomieniu samochodu w kanałach 013/014 status adaptacji ma być: running... ? Spostrzegłem, że jadąc spokojnie (podobnie do procedury adaptacji), podczas jazdy sterownik jest w stanie ten status zmienić na successfull. Jak to w końcu poprawnie działa na tym moim przykładzie ? (tak, przeczytałem wiele wątków nt.) Załączam obrazek pokazujący temperatury i status adaptacji. Pozdrawiam JC Edytowane 23 Lipca 2017 przez leaf79
Bart-S Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Opublikowano 24 Lipca 2017 Dnia 23.07.2017 o 09:28, leaf79 napisał: Przeglądałem wczoraj wartości w silniku oraz w zegarach, niestety albo właśnie stety, tam wskazania były normalne, czyli zgodne z oczekiwanymi. Niewątpliwie sytuacja jest dla mnie dość ciekawa i jeśli ktoś miałby skrzynię 0AW, to proszę o podanie wartości Coolant temperature (u mnie kanał 031 w AMV) w celu porównania. Kolejny wątek, który mnie interesuje to dalej proces adaptacji, który jak napisałem przechodzi w stan successfull, zgodnie z instrukcją. Jednak dalej nie potrafię w rzeczywistości zidentyfikować procesu zapamiętania adaptacji. Po odczekaniu >6 minut i wyłączeniu zapłonu (utrzymanie zasilania na terminalu 15) nie widzę, aby status był zapamiętany. Czy po adaptacji i ponownym uruchomieniu samochodu w kanałach 013/014 status adaptacji ma być: running... ? Spostrzegłem, że jadąc spokojnie (podobnie do procedury adaptacji), podczas jazdy sterownik jest w stanie ten status zmienić na successfull. Jak to w końcu poprawnie działa na tym moim przykładzie ? (tak, przeczytałem wiele wątków nt.) Załączam obrazek pokazujący temperatury i status adaptacji. Pozdrawiam JC Cały system zachowuje się poprawnie... ADP Run oznacza, że sterownik skrzyni uruchomił (kolejny) tryb uczenia się... Sprzęgło nieustannie się zużywa a zatem proces adaptacji jest wykonywany praktycznie zawsze jeśli zachodzą do tego warunki (temperatura oleju w skrzyni, odpowiednia sekwencja trybu jazdy). Tłumaczenie że ADP Run oznacza, że wypadła adaptacja to bzdura powielana przez mechaników nie mających pojęcia o zasadach działania tego procesu. Status ADP Run powraca zawsze gdy wyłączycie zapłon i temperatura oleju w skrzyni spadnie poniżej zadanego progu dla adaptacji.
leaf79 Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 23 godziny temu, Bart-S napisał: Cały system zachowuje się poprawnie... ADP Run oznacza, że sterownik skrzyni uruchomił (kolejny) tryb uczenia się... Sprzęgło nieustannie się zużywa a zatem proces adaptacji jest wykonywany praktycznie zawsze jeśli zachodzą do tego warunki (temperatura oleju w skrzyni, odpowiednia sekwencja trybu jazdy). Tłumaczenie że ADP Run oznacza, że wypadła adaptacja to bzdura powielana przez mechaników nie mających pojęcia o zasadach działania tego procesu. Status ADP Run powraca zawsze gdy wyłączycie zapłon i temperatura oleju w skrzyni spadnie poniżej zadanego progu dla adaptacji. Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie. Nie mniej jednak, pomijając Coolant temp. , które cały czas jest na wartości -40, niepokoją mnie te w zasadzie dość delikatne, ale jednak szarpania przy ruszaniu, szczególnie pod górkę oraz przy delikatnym hamowaniu. Wydaje mi się, że nasilają się one przy bardzo wysokich temperaturach zewnętrznych, powiedzmy ok 30 stopni C. Czy należałoby wyczyścić sterownik albo objawy wskazują na coś... no właśnie na co ew. ? Pozdrawiam JC
Hopek_a4 Opublikowano 26 Lipca 2017 Opublikowano 26 Lipca 2017 Witam, szukam odpowiedzi na podobny problem co kolega leaf79. Nie podłączyłem pod VAG ale zauważyłem że czasem szarpnie przy dohamowywaniu takie jakby chrupniecie. Bardzo szanuje skrzynie i nie wiem czy czegoś nie zrobili w warsztacie podczas jazdy testowej pod moją nieobecność. Skrzynia w art b6 1.8t avj 6 lamelowa. Przejechałem 50 tys od ostatniej wymiany czy to może w tym tkwić mój problem?
Bart-S Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Opublikowano 26 Lipca 2017 Dnia 25.07.2017 o 22:55, leaf79 napisał: Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie. Nie mniej jednak, pomijając Coolant temp. , które cały czas jest na wartości -40, niepokoją mnie te w zasadzie dość delikatne, ale jednak szarpania przy ruszaniu, szczególnie pod górkę oraz przy delikatnym hamowaniu. Wydaje mi się, że nasilają się one przy bardzo wysokich temperaturach zewnętrznych, powiedzmy ok 30 stopni C. Czy należałoby wyczyścić sterownik albo objawy wskazują na coś... no właśnie na co ew. ? Pozdrawiam JC Musiałbyś przyjechać abym mógł ocenić co rzeczywiście się dzieje. Na podstawie samego opisu raczej nie podejmuję się diagnozy...
Bart-S Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Opublikowano 26 Lipca 2017 13 godzin temu, Hopek_a4 napisał: Witam, szukam odpowiedzi na podobny problem co kolega leaf79. Nie podłączyłem pod VAG ale zauważyłem że czasem szarpnie przy dohamowywaniu takie jakby chrupniecie. Bardzo szanuje skrzynie i nie wiem czy czegoś nie zrobili w warsztacie podczas jazdy testowej pod moją nieobecność. Skrzynia w art b6 1.8t avj 6 lamelowa. Przejechałem 50 tys od ostatniej wymiany czy to może w tym tkwić mój problem? J/w. Przyjedź - przejadę się autem, będę mógł powiedzieć więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się