cwiro Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Mam do Was pytanie czy ktoś próbował przestawiać temperaturę załączania świec żarowych. seryjnie podobno jest 5 st. C, a ja bym chciał żeby się odpalały już przy np. 15 st. C. Znajomy miał problem z odpalaniem passata w średnich tem., bo jak było zimno to odpalał bez problemu. przestawili mu tem. załączania na 16 st. C i zniknęły wszelkie problemy z rozruchem.
Wihajster Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Mam do Was pytanie czy ktoś próbował przestawiać temperaturę załączania świec żarowych. seryjnie podobno jest 5 st. C, a ja bym chciał żeby się odpalały już przy np. 15 st. C. Znajomy miał problem z odpalaniem passata w średnich tem., bo jak było zimno to odpalał bez problemu. przestawili mu tem. załączania na 16 st. C i zniknęły wszelkie problemy z rozruchem. czego ludzie nie wymyslą....
spanky Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Mam do Was pytanie czy ktoś próbował przestawiać temperaturę załączania świec żarowych. seryjnie podobno jest 5 st. C, a ja bym chciał żeby się odpalały już przy np. 15 st. C. Znajomy miał problem z odpalaniem passata w średnich tem., bo jak było zimno to odpalał bez problemu. przestawili mu tem. załączania na 16 st. C i zniknęły wszelkie problemy z rozruchem. czego ludzie nie wymyslą.... a najlepsze jest to ze nie ma mozliwosci zmiany temp zalanczania swiec poprzez adaptacje w ECU ... mozna tylko zmienic ich czas pracy ...
spetsnaz Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 prawdopodobnie poszedł opornik za czujnik. Tylko nie jestem przekonany, czy te świece będą się załączały poniżej 16 stopni. Temat opornika był już wałkowany na forum.
Wihajster Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 nie ma w ogóle o czym gadać...pewnie pompa siada i w tym jest problem :gwizdanie: Korekta softu lub naprawa pompy Ewentualnie sprawdzic G62
grippen Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 na forum A3-club net był taki opis jak go znajdę to wkleję
cwiro Opublikowano 15 Września 2009 Autor Opublikowano 15 Września 2009 na normalnej ropie auto odpala jak złoto, natomiast na bioestrze jest czasami problem z porannym rozruchem ( niższa tem. samozapłonu) a jak wypnę czujnik od tem. i świece załączają się na pełen cykl to rozruch natychmiastowy. powiecie pewnie że jest to argument przeciwko bioestrom, ale niestety do pracy mam niezły kawałek (120 dziennie) no i siłą rzeczy trzeba szukać oszczędności
grippen Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Z cyklu zabawy z vagcom-em opisze dzis jak mozna wydluzyc czas grzania swiec zarowych przydatny podczas trudnego zapalania w zime.Przypominam ze opisane tutaj informacje byly wykonane na podstawie golfa IV (silnik ALH), za jakiekolwiek spalenia,urwania lub katastrofy nie odpowiadam.Zanim zaczniecie cos grzebac w swoich autach prosze dokladnie przeczytac do konca ten material.1-SELECT 2-01 ENGINE 3-logujemy sie za pomoca kodu 12233 4-adaptacja 10 5-wchodzimy w kanal 12 6-zmieniamy numer w adaptacji na 32768 7- test-zapisz i zamknij 8- wylacz stacyjke i ponownie ja wlacz 9-ponownie wchodzimy w silnik, az do adaptacji powinniscie zobaczyc zmiane w pozycji drugiej gdzie jest zapisany czas grzania swiec Ten experyment byl przeprowadzony przy temperaturze cieczy chlodzacej 7.2 stopnia Pozniej przy tej samej teperaturze zmienilem (tak jak wyzej bylo opisane) wartosc adaptacji na 32700 i czas swiecenia swiec zwiekszyl sie do 2.88 sekundy I na koniec zmienilem wartosc w adaptacji na 32650.Czas grzania swiec wynosi teraz 6.61 sekundy Oczywiscie ten ostatni wynik jest za duzy, do prawidlowego grzania swiec potrzeba okolo 3 sekund, nie wiecej.Przypominam ze dla kazdego auta wartosci i czasy grzania siwec beda inne, wiec trzeba sobie samemu ustawic odpowiednia wartosc. Uwaga!! Dla porownania zrobilem testy przy temperaturze 13.5 stopnia Dla wartosci adaptacji 32768 gdzie czas grzania swiec wynoscil 1,01 sekundy teraz wynosci 0.00 A dla wartosci 32650 czas 2,57sekundy Wnioski Jak widzicie czas grzania swiec zarowych nie zalezy tylko od ustawionej wartosci w adaptacji ale rowniez od teperatury zewnetrznej.Czyli jak nam auto zle zapala przy -5 stopniach to w ten dzien musimy ustawic czas grzania swiec na okolo 3 sekundy. Oczywisice jest wiele przyczyn trudnego zapalnia silnika podczas mrozow.Chcialem jednak zaprezentowac jedno z rozwiazan,ktore moze pomoc, a nie musi. Tekst przetlumaczylem z holenderskiej strony, nigdy tego nie testowalem, chcialem tylko zebyscie wiedzieli, ze jest taka opcja w programie vag com,a moze komus sie to przyda. Enjoy Skopiowane z Forum A3-Club.net jeżeli ten post jest niezgodny z regulaminem to proszę o usunięcie
spetsnaz Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 teraz dywagujemy tylko na temat możliwości przestawienia temperatury załączania świec.
grippen Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Z A3 1.9 ktoś tam robił i dało się przeprogramować więc decyzja należy do ciebie
Wihajster Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 ale to jest tylko wydłużenie czasu a nie zmieniona temperatura załączania grzania wiec koledze to i tak nie pomoże
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się