Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Który zawór się otwiera podczas przeładowania turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wymienione turbo,aktuator ustawiony na 0,50 bara,aktuator dziala-sprawdzane cisnieniem-otwiera sie prawidlowo,mimo wszystko turbo laduje nawet do 1 bara i wpada w tryb awaryjny,uklad szczelny,wszystko sprawdzone :confused4:

podczas spokojnego dodawania gazu,mozna zobaczyc na wskazniku,jak cisnienie rosnie do ok 0,8 bara i opada,czyli wastegate sie otwiera-ustawione jest na 0,5 ,ale biore pod uwage,ze podczas montowania,mogla sie gruszka,gdzies na gwincie zaciąc-z tąd 0,8 na wskazniku-poprawie jakos na dniach :gwizdanie:,ale po agresywnym dodaniu gazu,np podczas redukcji na 3 bieg-turbo pompuje do 1 bara i zaraz lapie "notlauf'a". 0,85+ to tolerancja ECU w AVJ-wyzej juz sie nie da i "lapie awaryjny"

Dodam,ze turbo pompuje bardzo dobrze,bo podpinajac wskaznik do wyjscia z kompresora turbiny(ktory prowadzi to N75)turbo w picku dmuchnelo mi 1,5 bara,pewnie dmuchneloby wiecej,ale mam wskaznik do 1,5 bara i "zamknęło" mi wskaznik... :shocked: wiadomo jest mi rowniez,ze to tylko chwilowe -i ze takie cisnienie nie ma miejsca sie utrzymac za intercoolerem i w kolektorze,ale zrobione bylo w celach testowych...

pytanie jest:

ktory zawor jest odpowiedzialny za upuszczanie kompresji,podczas trybu awaryjnego-jadac w trybie awaryjnym zdecydowanie slychac,jak kompresja uchodzi gdzies-but w podlodze,cisnienie 0,3 bara i syk spod maski-tryb awaryjny mija i laduje normalnie-oczywiscie ,jesli kontroluje doladowanie ,obserwujac wskaznik,N75 mozna wykluczyc,gdyz jazda probna byla, odpinajac go calkowicie od ukladu, -"awaryjny" i slychac kompresje uchodzaca w atmosfere-gdzie i co to jest :mysli:

Opublikowano

sprawdz VAG-iem "elementy wykonawcze" w bloku "silnik"

nie wykluczaj N75, sprawdz przewody ciśnieniowe moze którys jest nieszczelny

odepnij przewód od gruszki i podaj cisnienie, zobacz jak sie otwiera WG

Opublikowano

sprawdz VAG-iem "elementy wykonawcze" w bloku "silnik"

nie wykluczaj N75, sprawdz przewody ciśnieniowe moze którys jest nieszczelny

odepnij przewód od gruszki i podaj cisnienie, zobacz jak sie otwiera WG

Tomek-Ty czytasz cos? to,co napisales wyszczegolnilem w pierwszym zdaniu mojego posta....wszystko jest juz sprawdzone i szukam tylko tego zaworu upuszczjacego cisnienia,podczas notlauf'u
Opublikowano

mozliwe ze wczoraj byłem pijany jak to pisałem :polew: :polew: :polew:

chodzi Ci o DV?

bo juz zgłupiałem

Opublikowano

podczas jazdy na "notlaufie" cisnienie jest 0,2/0,3 bara -obroty sa takie same,wiec i turbo dmucha tak samo-ktoredy jest puszczany nadmiar powietrza napompowanego przez turbo-no bo gdzies musi byc kierowane...ktoredy?

Opublikowano

A nie jest tak, że N75 steruje wtedy WG tak, że spaliny idą bypassem nie napędzając wirnika ?

tez tak myslalem,ze przez N75 idzie wszystko-ale sprawdzalem podlaczajac "na krotko" bez N75-podlaczajac MBC zamiast N75 ,podkrecony na 0,8bara i jest to samo ,a ten z kolei nie jest sterowany przez ECU,wiec jest jeszcze cos,co steruje cisnienie na 0,2/0,3 bara w notlaufie...,,tylko co?
Opublikowano

Sytuacja jest interesujaca bo analizujac logicznie to N75 jest "kierownikiem" cisnienia....

Ja obstawiam jakis dodatkowy,awaryjny zawor w kolektorze ssacym :gwizdanie: Az sam jestem ciekaw co wyjdzie...

Opublikowano

Ciśnienie napompowane przez turbinę jest upuszczane przez zawór DV (np. w sytuacji hamowania silnikiem z wysokich obrotów), sterowany elektrozaworkiem umieszczonym pod kolektorem ssącym. N75 nie steruje obniżeniem ciśnienia doładowania tylko upuszczając ciśnienie sterujące WG z gruszki powoduje jego wzrost.

Opublikowano

Ciśnienie napompowane przez turbinę jest upuszczane przez zawór DV (np. w sytuacji hamowania silnikiem z wysokich obrotów), sterowany elektrozaworkiem umieszczonym pod kolektorem ssącym. N75 nie steruje obniżeniem ciśnienia doładowania tylko upuszczając ciśnienie sterujące WG z gruszki powoduje jego wzrost.

czyli-jesli dobrze rozumuje- ten elektrozaworek,kiedy dochodzi do zbyt duzego cisnienia w kolektorze,otwiera DV i kompresja uchodzi,dobra-to by pasowalo, bo pod kolektorem jest wlasnie taki zaworek ,do ktorego DV jest podpiety,a mozesz jeszcze wytlumaczyc mi ,jak to sie dzieje,ze jest caly czas 0,2 bara? czy po prostu turbina o zwyklym "przelocie",ze tak to nazwe-po prostu dmucha tyle,a gdyby DV byl w pelni zamkniety-dmuchneloby wiecej?czy jeszcze cos ,oprucz DV,jest podpiete do tego-pytam,bo nie moge teraz tego sprawdzic,a jak "odzyskam" auto od zony-bedzie juz ciemno i znow wielki c**j zobacze... :confused4:[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2009, 19:44_________________________________________________powroce do tematu-otoz przeprowadzilem eksperyment,polegajacy na tym,ze podlaczylem DV do krocca,ktory jest na kolektorze ssacym,odpnajac go od elektrozaworka pod kolektorem-mialo to na celu sprawdzenie i obejscie danego elektrozaworka.Myslalem,ze jesli przy przeladowaniu tenze elektrozaworek steruje cisnieniem,utrzymujac je na poziomie 0,2-0,3 bara-efekt jest taki sam-czyli dalej auto przy przeladowaniu utrzymuje cisnienie rzedu 0,2-0,3 bara,i dalej nie wiem,co jest za to odpowiedzialne... :confused4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...