CybPL Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 Witam, Od jakiegos czasu autko zaczelo kopcic na czarno. Dzieje sie tak przy np wyprzedzaniu. I nie chodzi tu o chmurke i potem juz nic a kopcenie ciagle. Przeplywomierz byl wymieniany i jest sprawy. Turbina byla robiona i jest sprawna. Oleju nie bierze. Odpala odrazu niezaleznie czy jest zimny czy cieply. Spalanie wydaje mi sie rowniez w normie a jezeli wzroslo to jakos nieznacznie. Jedyne co mnie niepokoi to kwestia pompowtryskow. W grupie 013 na VAGu jest wszystko ok, norma to +-2,8 a u mnie wszystkie 4 spokojnie mieszcza sie w 0,5. Natomiast w grupie 023, w BIPach jeden z nich ma wartosc 60-70 na postoju. Pozostale max 17.... Zdejmowalem obudowe silnika by sprawdzic wtyczki do pompek i zauwazylem ze jedna z pompek jest inna niz pozostale. Tak jakby juz byla wymieniana. Na dodatek to ta daje nieprawidlowy wynik w BIPach.... Prosze o wypowiedz jakiegos znawcy czy ta pompka moze dawac taki objaw? Wiem ze ciezko to diagnozowac, przydalyby sie logi reszty itd... Ale na chwile obecna interesuje mnie jedynie ten wysoki BIP na 1 pompce. Czy tak wysoki bip bedzie dawal takie objawy? Bo poza tym nieszczesnym kopceniem auto nie ma zadnych innych objawow... ani nie szarpie, ma moc, olej w normie itd... Cholery idzie dostac ;/
aju Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 zadam tylko jedno pytanie, cały dolot jest sprawny bez dziur?
CybPL Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 Dolot sprawdzalem i nie stwierdzilem nieszczelnosci. Natomiast nie dam tu 100% gwarancji. Jakis magiczny sposob by to poprawnie zdiagnozowac?
aju Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 VAG wyrzuci chyba błąd po którym można stwierdzić nieszczelność w układzie
CybPL Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 Na VAGu nie mam zadnych bledow w silniku ani nigdzie indziej. Moge ewentualnie zrobic logi dynamiczne i statyczne - wystarczy powiedziec ktore grupy...
kubson Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 Ja ostatnio mialem dziure wielkosci polowy srodkowego palca i vag nic nie pokazal. takze sprawdz bardzo dokladnie ten dolot;
CybPL Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 Hm a ktore miejsca sa najbardziej narazone na tego typu usterki? Czy raczej nie ma reguly i trzeba orac wszystko od praktycznie filtra powietrza po silnik ? Bo znowu rozbierac przod to tragedia... A drugie pytanie : Czy ten pompowtrysk nie powoduje takich objawow? Mi sie wydaje ze raczej nie bo gdyby szwankowal silnik albo by kiepsko pracowal albo mial problemy z odpalaniem a pracuje wzorcowo... Czy w takim wypadku pozostaje tylko ten dolot czy moze to byc rowniez cos innego ?
aju Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 mi się wydaje (na podstawie passata na pd) że gdy pomka szwankuje to wtedy rzuca silnikiem, dziwnie chodzi itp Kiedyś czytałem że dziurę w dolocie można stwierdzić za pomocą vagu (bo tak rozumując, doładowanie się zmniejsza bo gdzieś jest ubytek ciśnienia. Najczęściej dolot uszkadza się w rurze gumowej za turbo w kierunku dołu silnika (taka pokrzywiona) lub na złączce kolo egr (na górze) Kiedyś szukałem ze znajomym dwa razy bo pęknięcie się maskowało na brudzie i uwidaczniało tylko wtedy gdy je się nacisnęło lub węże puchły od doładowania
CybPL Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 No to wlasnie jest Passat... Hm bede musial pojechac gdzies na podnosnik i posrpawdzac... gdzies wyczytalem ze ktos psikal plakiem na rury to bylo ladnie widac czy powietrze ucieka..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się