tom2009 Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Witam Jestem nowy ale od razu mam problem. Auto też nowe - kupiłem je jakieś 3 tygodnie temu. Zrobiłem nim od zakupu jakieś 2000 tyś. km. Między czasie zmieniłm olej na castrol 10W40 i filtr powietrza. Do wymiany według serwisu jest rozrząd za 3 tyś km - auto ma prawdziwy i udokumentowany przebieg - sprawdzony w aso. Wszystkko było ok do tej pory tzn. twarda praca była od poczatku jak teraz porównałem z innym AFN to widzę różnicę. Od kilku dni zaczała mi drżeć bud a auta na biegu jałowym i wpadać w taki basowy rezonans ! Jak dodam troszke gazu to od razu aż uszą lżej ! Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Poniżej logi. Niewiem jak się do tego zabrać. Prosił bym o pomoc i wskazówki oraz na zerknięcie na te logi: 000 001 003 004 007 008 010 011 013 023 BS, statyczne i dynamiczne są razem. Proszę o pomoc. Logi robiłem pierwszy raz więc jeżeli trzeba coś poprawić to prosze pisać. Czy jest możliwe że był wlany jakiś syf do silnika i po zmianie oleju zaczeły się takie drgania w samochodzie ? Od zmainy jest jakieś 300 km.
spanky Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 wyglada na to ze statyczny kat wtrysku masz mocno opozniony stad twarda praca ... ale wklej jeszcze raz 000 Basic Settings ... -termostat do wymiany -dawka na wolnych niska -kierownice w turbo przycinaja sie -lmm do przeczyszczenia -katalizator do wywalenia drżenie moze byc wywolane plecionka przy turbo-wydech...
tom2009 Opublikowano 27 Września 2009 Autor Opublikowano 27 Września 2009 Witam Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Poniżej jeszcze raz 000BS: Proszę o zinterpretowanie tego wyniku 000BS.
lukjar7 Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 wyglada na to ze statyczny kat wtrysku masz mocno opozniony stad twarda praca ..chy chyba przyśpieszony
przemik Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 zapłon mocno opóźniony... widac jak na dloni...
tom2009 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Opublikowano 28 Września 2009 wyglada na to ze statyczny kat wtrysku masz mocno opozniony stad twarda praca ... ale wklej jeszcze raz 000 Basic Settings ... -termostat do wymiany -dawka na wolnych niska -kierownice w turbo przycinaja sie -lmm do przeczyszczenia -katalizator do wywalenia drżenie moze byc wywolane plecionka przy turbo-wydech... spanky dałem jeszcze raz logi 000BS. Zerknij na to jak możesz. - dlaczego piszesz że termostat do wymiany, czy to widać z tych logów ? Auto się nagrzewa po jakichś 6-7 km obecnie. - co do tego katalizatora to może coś być z tym wydechem bo jak nacinałem na wydech nogą to czuję mocne drgania , noga nie utrzymam wydechu bo czuć właśnie takie jakby basowe dudnienie na tłumniku. Czy po wywaleniu katalizatora nie będzie auto głośniej chodzić ? - czy jakąś plecionkę polecacie ? Czy to są wyroby rzemieślnicze i nie ma znaczenia ? Gdzie najlepiej kupić ? - czy dawka na wolnych obrotach i zły kąt wtrysku to to samo ??? Od czego zacząć usuwanie tych usterek żeby wszystko było ok i po kolei ?? Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc i liczę na dalszą żeby uporać się z tymi problemami.
przemik Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 Dawka na wolnych i kat wtrysku (zapłon) - to dwie rozne rzeczy. Zacznij od ustawienia zapłonu i wymiany termostatu - co i jak znajdziesz tutaj... http://www.a4-klub.pl/smf/wszystkie_r4_tdi_oprocz_pd_ustawienie_kata_wtrysku-t10913.0.html http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html Pozdrawiam
tom2009 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Opublikowano 28 Września 2009 Dawka na wolnych i kat wtrysku (zapłon) - to dwie rozne rzeczy. Zacznij od ustawienia zapłonu i wymiany termostatu - co i jak znajdziesz tutaj... http://www.a4-klub.pl/smf/wszystkie_r4_tdi_oprocz_pd_ustawienie_kata_wtrysku-t10913.0.html http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgajmanbatj_wymiana_termostatu_fotostory-t4521.0.html Pozdrawiam Kurde zastanawiam się jednak nad tym termostatem. Czy to tak z tych logów widać że on jest do wymiany. Kurde jak jeżdzę to tem. trzyma na 90 stopni cały czas. Dziś sprawdziłem to tez na klimatronicu i też 90 cały czas. Na jakiej podstawie twierdzicie że termostat do wymiany ? Sorry że zadaje trudne pytania.
spanky Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 Kurde zastanawiam się jednak nad tym termostatem. Czy to tak z tych logów widać że on jest do wymiany. Kurde jak jeżdzę to tem. trzyma na 90 stopni cały czas. Dziś sprawdziłem to tez na klimatronicu i też 90 cały czas. Na jakiej podstawie twierdzicie że termostat do wymiany ? Sorry że zadaje trudne pytania. np logi 001 kolumna 4-ta ... temperatura na wskazniku to jak przebieg na zegarach ... niby dobry [niski] ale tak naprawde nie wiadomo czy tyle ma ... poszukaj sobie na forum o czujniku temp G2/G62 i bedziesz wszystko wiedzial .....
tom2009 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Opublikowano 28 Września 2009 Kurde zastanawiam się jednak nad tym termostatem. Czy to tak z tych logów widać że on jest do wymiany. Kurde jak jeżdzę to tem. trzyma na 90 stopni cały czas. Dziś sprawdziłem to tez na klimatronicu i też 90 cały czas. Na jakiej podstawie twierdzicie że termostat do wymiany ? Sorry że zadaje trudne pytania. np logi 001 kolumna 4-ta ... Tam jest 82,8 i 83,7. To ile w końcu ma być. Przepraszam za dociekliwość.
przemik Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 Optymalna temperatura zdrowego TDI ~90*
tom2009 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Opublikowano 28 Września 2009 Optymalna temperatura zdrowego TDI ~90* Cytuje jak robić test dynamiczny: "b. próba dynamiczna warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej];" Czyli w odczycie na vag-u ma być minumum 80 stopni ? No to u mnie jest 82-83 ? Czy ja to źle rozumuje ?? Czy ta temp. która jest w kolumnie 4 logu 001 to jest tem. z deski rozdzielczej czy z vaga ?
spanky Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 temperatura robocza to 90 stopni ... [ 80 stopni to minimalna temp zeby wyniki byly miarodajne ... z czujnika ktory podaje temp do sterownika (ECU).
tom2009 Opublikowano 1 Października 2009 Autor Opublikowano 1 Października 2009 temperatura robocza to 90 stopni ... [ 80 stopni to minimalna temp zeby wyniki byly miarodajne ... z czujnika ktory podaje temp do sterownika (ECU). Z termostatu już odrobiłem lekcję i zgadzam się że jest do wymiany. W sobotę wymieniam termostat i reguluje kąt wtrysku no i może jeszcze przepływkę przeczyszczę. JAk to porobię do dam logi jak to wygląda. spanky czy to możlowe że katalizator jest już zapchany skoro to auto ma prawdziwy przebieg 150 tyś !!! Jedyne co może za tym przemawiać to to że jeździła tym autem kobieta od początku i nie prostowała mu rury ale to niewiadomo. Zastanawiają mnie jeszcze silne drgania na wydechu, których nawet nogą nie utrzymam.[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2009, 06:41_________________________________________________ -dawka na wolnych niska Jeżeli można to proszę o info, w którym logu to jest widoczne i jak się za to zabrać. Bardzo dziękuję za pomoc.
spanky Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 001 wybierami 1-engine 11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy) 10 adaptacja W adaptacji blok 1 ustaw ~3-4 mg
tom2009 Opublikowano 3 Października 2009 Autor Opublikowano 3 Października 2009 001 wybierami 1-engine 11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy) 10 adaptacja W adaptacji blok 1 ustaw ~3-4 mg Witam -termostat wymieniony - trzyma 91-92 - kąt wtrysku ustwiony na 54 Mam problem z dawką paliwa na biegu jałowm. Przez vag[a chyba sie nie da jej już zmienjszyć bo jest wartość 32785 i można ją jedynie korygować w jedną stronę tzn. tak że dawka się zwiększa a nie zmiejsza a w dugą strone chuba up jest nieaktywne. Czy coś źle robie czy trzeba coś z pomą ręcznie zrobić bo jest już ustawione na maxa przez vaga ? Przepłyka będzie w tygodniu wyczyszczona i logi będą jak wyczyszczę. Pozdrawiam
spanky Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 na jaka wartosc mozesz ustawic ?
tom2009 Opublikowano 7 Października 2009 Autor Opublikowano 7 Października 2009 na jaka wartosc mozesz ustawic ? Witam Zaraz napiszę odnośnie dawki bo pojawił mi się jeszcze jeden problem i jak myślę ma to związek z wymianą termostatu. Wczoraj jak zalałem płyn po wymianie termostatu i jechania zaświecił mi się na desce czujnik płynu - sensor i znaczek żółty chłodzenia i zgasł myslałem że to ma związek z tym ze układ jest jeszcze zapowietrzony. Pojawiły się 2 błędy, które jednak dały się skasować: 2 Faults Found: 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent Dziś niestety na desce świci mi się cały czas ten sensor płynu chłodzacego na desce i tych błędów nie da się skasować ! Czy ja mogę z tym jeździć ? Temperatura jest ok tzn 91. Auto chodzi normalnie. Czy czujnik szlak trafił ? A moze go gdzieś ruszyłem bo troche grzebałem wczoraj przy silniku ? A teraz odnośnie tej dawki. Da się najwyżaszą ustawić na 4,8 wcześniej byłą 5,4: Log 001 wygląda teraz tak: A tu log 001 z włączoną klimą - czy tak powinna wzrosnąć ta dawka paliwa ? Ogólnie auto po zmiane tego kąta wtrysku, wymianie termostatu i zwiększeniu dawki chyba mniej drży i silnik ładniej pracuje. Co może być z tymi błędami i tym czujnikiem temperatury ? Pozdrawiam. Kurde tak sobie tera pomyślałem. Może to nie kontrolka od płynu chłodzącego tylko od stanu oleju ? Wczoraj wyciągałekm wtyczke z miski olejowej jak termostat wymieniałem ..... Może kiepsko włożyłem i wypadła z gniazda ? Mam pytanko czy taka żółta oliwiarka z napisem sensor to jest od płynu chłodzącego czy od stanu oleju ? Nie mogę nigdzie znaleść na forum opisu kontrolek deski. [br]Dopisany: 04 Październik 2009, 12:33_________________________________________________ na jaka wartosc mozesz ustawic ? Witam Zaraz napiszę odnośnie dawki bo pojawił mi się jeszcze jeden problem i jak myślę ma to związek z wymianą termostatu. Wczoraj jak zalałem płyn po wymianie termostatu i jechania zaświecił mi się na desce czujnik płynu - sensor i znaczek żółty chłodzenia i zgasł myslałem że to ma związek z tym ze układ jest jeszcze zapowietrzony. Pojawiły się 2 błędy, które jednak dały się skasować: 2 Faults Found: 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent Dziś niestety na desce świci mi się cały czas ten sensor płynu chłodzacego na desce i tych błędów nie da się skasować ! Czy ja mogę z tym jeździć ? Temperatura jest ok tzn 91. Auto chodzi normalnie. Czy czujnik szlak trafił ? A moze go gdzieś ruszyłem bo troche grzebałem wczoraj przy silniku ? A teraz odnośnie tej dawki. Da się najwyżaszą ustawić na 4,8 wcześniej byłą 5,4: Log 001 wygląda teraz tak: A tu log 001 z włączoną klimą - czy tak powinna wzrosnąć ta dawka paliwa ? Ogólnie auto po zmiane tego kąta wtrysku, wymianie termostatu i zwiększeniu dawki chyba mniej drży i silnik ładniej pracuje. Co może być z tymi błędami i tym czujnikiem temperatury ? Pozdrawiam. Kurde tak sobie tera pomyślałem. Może to nie kontrolka od płynu chłodzącego tylko od stanu oleju ? Wczoraj wyciągałekm wtyczke z miski olejowej jak termostat wymieniałem ..... Może kiepsko włożyłem i wypadła z gniazda ? Mam pytanko czy taka żółta oliwiarka z napisem sensor to jest od płynu chłodzącego czy od stanu oleju ? Nie mogę nigdzie znaleść na forum opisu kontrolek deski. Nie łączyła wtyczka od czujnika w misce olejowej i dlatego świeciła kontrolka stanu oleju .[br]Dopisany: 04 Październik 2009, 18:11_________________________________________________ na jaka wartosc mozesz ustawic ? Witam Zaraz napiszę odnośnie dawki bo pojawił mi się jeszcze jeden problem i jak myślę ma to związek z wymianą termostatu. Wczoraj jak zalałem płyn po wymianie termostatu i jechania zaświecił mi się na desce czujnik płynu - sensor i znaczek żółty chłodzenia i zgasł myslałem że to ma związek z tym ze układ jest jeszcze zapowietrzony. Pojawiły się 2 błędy, które jednak dały się skasować: 2 Faults Found: 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent Dziś niestety na desce świci mi się cały czas ten sensor płynu chłodzacego na desce i tych błędów nie da się skasować ! Czy ja mogę z tym jeździć ? Temperatura jest ok tzn 91. Auto chodzi normalnie. Czy czujnik szlak trafił ? A moze go gdzieś ruszyłem bo troche grzebałem wczoraj przy silniku ? A teraz odnośnie tej dawki. Da się najwyżaszą ustawić na 4,8 wcześniej byłą 5,4: Log 001 wygląda teraz tak: A tu log 001 z włączoną klimą - czy tak powinna wzrosnąć ta dawka paliwa ? Ogólnie auto po zmiane tego kąta wtrysku, wymianie termostatu i zwiększeniu dawki chyba mniej drży i silnik ładniej pracuje. Co może być z tymi błędami i tym czujnikiem temperatury ? Pozdrawiam. Kurde tak sobie tera pomyślałem. Może to nie kontrolka od płynu chłodzącego tylko od stanu oleju ? Wczoraj wyciągałekm wtyczke z miski olejowej jak termostat wymieniałem ..... Może kiepsko włożyłem i wypadła z gniazda ? Mam pytanko czy taka żółta oliwiarka z napisem sensor to jest od płynu chłodzącego czy od stanu oleju ? Nie mogę nigdzie znaleść na forum opisu kontrolek deski. [br]Dopisany: 04 Październik 2009, 12:33_________________________________________________ na jaka wartosc mozesz ustawic ? Witam Zaraz napiszę odnośnie dawki bo pojawił mi się jeszcze jeden problem i jak myślę ma to związek z wymianą termostatu. Wczoraj jak zalałem płyn po wymianie termostatu i jechania zaświecił mi się na desce czujnik płynu - sensor i znaczek żółty chłodzenia i zgasł myslałem że to ma związek z tym ze układ jest jeszcze zapowietrzony. Pojawiły się 2 błędy, które jednak dały się skasować: 2 Faults Found: 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent Dziś niestety na desce świci mi się cały czas ten sensor płynu chłodzacego na desce i tych błędów nie da się skasować ! Czy ja mogę z tym jeździć ? Temperatura jest ok tzn 91. Auto chodzi normalnie. Czy czujnik szlak trafił ? A moze go gdzieś ruszyłem bo troche grzebałem wczoraj przy silniku ? A teraz odnośnie tej dawki. Da się najwyżaszą ustawić na 4,8 wcześniej byłą 5,4: Log 001 wygląda teraz tak: A tu log 001 z włączoną klimą - czy tak powinna wzrosnąć ta dawka paliwa ? Ogólnie auto po zmiane tego kąta wtrysku, wymianie termostatu i zwiększeniu dawki chyba mniej drży i silnik ładniej pracuje. Co może być z tymi błędami i tym czujnikiem temperatury ? Pozdrawiam. Kurde tak sobie tera pomyślałem. Może to nie kontrolka od płynu chłodzącego tylko od stanu oleju ? Wczoraj wyciągałekm wtyczke z miski olejowej jak termostat wymieniałem ..... Może kiepsko włożyłem i wypadła z gniazda ? Mam pytanko czy taka żółta oliwiarka z napisem sensor to jest od płynu chłodzącego czy od stanu oleju ? Nie mogę nigdzie znaleść na forum opisu kontrolek deski. Nie łączyła wtyczka od czujnika w misce olejowej i dlatego świeciła kontrolka stanu oleju . Wtyczka łączyła tylko była zalana płynem chłodniczym i zwarcie robiło ale myślę, że ten problem rozwiązany. W sobotę zmienię filtr paliwa i wyczyszczę przepływkę i dam logi. spanky co myślisz o tej dawce na wolnych obrotach ???
spanky Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 zostaw to 4.8 ... zeby zejsc nizej [wyzej] musialbys puknac nastawnik ... szkoda zachodu ...
tom2009 Opublikowano 7 Października 2009 Autor Opublikowano 7 Października 2009 zostaw to 4.8 ... zeby zejsc nizej [wyzej] musialbys puknac nastawnik ... szkoda zachodu ... Myśle, że może sobie i z tym dam rade tylko w czym mi to pomorze ? Ładniej silnik będzie chodził i będzie mocniejszy, może będę mniej czuł na samochodzie pracę silnika? Warto było by spróbować chyba. Może jest gdzieś fotoporada, żeby to zrobić ? Najlepiej było by tak dla wartości wyśrodkowanej ustawić chyba ze 4,5 żebym mógł vagiem zmienić w te i w te stronę wartość dawki ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się