graczykt88 Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Witam mam pytanko po przejechaniu kilku km autko traci moc nie wiem od czego to moze byc uzaleznione ?? jak mozecie prosil bym o szybka pomoc dzieki
wojtekce Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 dużo różnych przyczyn :gwizdanie: podłącz vaga sprawdź błedy
graczykt88 Opublikowano 27 Września 2009 Autor Opublikowano 27 Września 2009 jak mozesz powiedz mi dokladniejsze przyczyny dzieki
jaksebastian Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 zrób logi i wklei na forum będą dokładniejsze :gwizdanie:
Sztomel Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 graczykt88 zanim zrobisz te logi to opisz trochę szerzej okoliczności w jakich następuje spadek mocy po tych kilku kilometrach bo rozpisałeś się jak cholera m.in. przy jakiej prędkości obrotowej silnika następuje spadek mocy, czy dzieje się to tylko na zimnym czy również na rozgrzanym silniku, czy pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie silnika, czy zapala się wtedy i miga kontrolka świec żarowych, jakie temu spadkowi mocy towarzyszą efekty - kopcenie z wydechu a jeśli tak to na jaki kolor, jakieś niepokojące dźwięki itp. itd. a wtedy będzie łatwiej wysunąć jakieś konstruktywne wnioski bo nie każdy spadek mocy jest spowodowany "notlaufem" z przyczyn przeładowania lub niedoładowania turbiny jak również uszkodzoną przepływką.
graczykt88 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Opublikowano 28 Września 2009 No dokladniej opisac moge na zimnym wydaje mi sie ze ok na cieplym taci moc od poczatku jak by byl w trybie awaryjnym, nie swieca sie zadne kontrolki a nie widzialem czy by mi kopcil . a jesli by kopcil na czarno?? nieraz jest o nieraz nie ale teraz czesciej jest niedobrze i to mnie martwi nie ma wogole mocy
Sztomel Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 no takim opisem to mi niczego nie rozjaśniłeś, chyba że inny forumowicz potrafi z tego opisu coś wywróżyć, zrób chyba jednak najpierw te logi dynamiczne
wojtekce Opublikowano 29 Września 2009 Opublikowano 29 Września 2009 nieraz jest o nieraz nie ale teraz czesciej jest niedobrze i to mnie martwi nie ma wogole mocy :kwasny Ciężko to rozgryźć :gwizdanie:
Piotrek1986 Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc Posiadam audi a4 1998 19tdi 90km, Mam problem z samochodem, traci moc podczas jazdy NA 4 biegu okolo 3 tys obrotów odłącza turbinę i samochd nie ma mocy max predkosc 90 110 km/h na 1,2 3-im biegu tego nie ma pracuje w wszystko ok, dochodzi do 5 tysiecy obrotow i nic a na czwartym juz wylancza i musze ponownie zapalic samochud by zresetowac komputer i wtedy wszystko znow chodzi... Prosze o pomoc ;(
wojtekce Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc Posiadam audi a4 1998 19tdi 90km, Mam problem z samochodem, traci moc podczas jazdy NA 4 biegu okolo 3 tys obrotów odłącza turbinę i samochd nie ma mocy max predkosc 90 110 km/h na 1,2 3-im biegu tego nie ma pracuje w wszystko ok, dochodzi do 5 tysiecy obrotow i nic a na czwartym juz wylancza i musze ponownie zapalic samochud by zresetowac komputer i wtedy wszystko znow chodzi... Prosze o pomoc ;( wpada w tryb awaryjny pewnie przeładowanie :gwizdanie: ale najlepiej podłącz vaga i sprawdź błędy
Sztomel Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 NA 4 biegu okolo 3 tys obrotów odłącza turbinę i samochd nie ma mocy max predkosc 90 110 km/h na 1,2 3-im biegu tego nie ma pracuje w wszystko ok, dochodzi do 5 tysiecy obrotow i nic a na czwartym juz wylancza i musze ponownie zapalic samochud by zresetowac komputer i wtedy wszystko znow chodzi... i teraz jest wszystko jasne wreszcie prawidłowo opisane objawy, które świadczą o : przeładowaniu - turbina pompuje powietrze pod większym ciśnieniem niż jest to wymagane lub niedoładowaniu - turbina nie wytwarza takiego ciśnienia jakie oczekuje sterownik silnika - obydwa stany czyli przeładowanie lub niedoładowanie są przyczyną Twoich a raczej silnika kłopotów i aby się teraz dowiedzieć który z tych stanów występuje to niezbędne jest zdiagnozowanie silnika programem diagnostycznym Vag Com - po pierwsze to odczyt zapisanych kodów błędów i podanie ich na forum a po drugie to wykonanie logów dynamicznych - czyli odczytów bloków wartości mierzonych w czasie jazdy samochodem czyli podpięcie Vaga i jazda np. na 3 biegu i wciśnięcie klawisza "log - start" na Vagu począwszy od 1500 do 4200 obrotów przy całkowicie wciśniętym do oporu pedale gazu. Wtedy się dowiemy czy turbo przeładowuje czy niedoładowuje - o zapisywaniu i konwertowaniu logów wyczytasz z działu dziagnostyka FAQ, masz zwykłą turbinę z zaworem upustowym WG czyli wastegate i najprawdopodobniej w Twoim przypadku albo rozszczelnił się wężyk idący do turbo od zaworu N75 albo siłownik ciśnieniowy czyli tzw. "gruszka", która steruje otwarciem/zamknięciem zaworu wastegate w turbinie albo też zapiekła się w tulei turbiny ośka od tego zaworu lub uszkodzeniu uległ zawór magnetyczny N75 dający ciśnienie na "gruszkę" o tym i o WG lub "gruszce" poczytasz na necie jeśli będziesz dociekliwy a zatem zrób odczyt błędów, logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 i wtedy możemy coś zaradzić. Pamiętaj, rozpędzasz się na prostej ulicy na 3 biegu do 1500 obrotów i wtedy wciskasz gaz do dechy równocześnie wciskając log - start i tak trzymasz aż silnik osiągnie 4200 obrotów - wtedy wciskasz log - stop i następna grupa, każdą grupę logujesz osobno aby współczynnik odczytu był przejrzysty.
Piotrek1986 Opublikowano 2 Października 2009 Opublikowano 2 Października 2009 NA 4 biegu okolo 3 tys obrotów odłącza turbinę i samochd nie ma mocy max predkosc 90 110 km/h na 1,2 3-im biegu tego nie ma pracuje w wszystko ok, dochodzi do 5 tysiecy obrotow i nic a na czwartym juz wylancza i musze ponownie zapalic samochud by zresetowac komputer i wtedy wszystko znow chodzi... i teraz jest wszystko jasne wreszcie prawidłowo opisane objawy, które świadczą o : przeładowaniu - turbina pompuje powietrze pod większym ciśnieniem niż jest to wymagane lub niedoładowaniu - turbina nie wytwarza takiego ciśnienia jakie oczekuje sterownik silnika - obydwa stany czyli przeładowanie lub niedoładowanie są przyczyną Twoich a raczej silnika kłopotów i aby się teraz dowiedzieć który z tych stanów występuje to niezbędne jest zdiagnozowanie silnika programem diagnostycznym Vag Com - po pierwsze to odczyt zapisanych kodów błędów i podanie ich na forum a po drugie to wykonanie logów dynamicznych - czyli odczytów bloków wartości mierzonych w czasie jazdy samochodem czyli podpięcie Vaga i jazda np. na 3 biegu i wciśnięcie klawisza "log - start" na Vagu począwszy od 1500 do 4200 obrotów przy całkowicie wciśniętym do oporu pedale gazu. Wtedy się dowiemy czy turbo przeładowuje czy niedoładowuje - o zapisywaniu i konwertowaniu logów wyczytasz z działu dziagnostyka FAQ, masz zwykłą turbinę z zaworem upustowym WG czyli wastegate i najprawdopodobniej w Twoim przypadku albo rozszczelnił się wężyk idący do turbo od zaworu N75 albo siłownik ciśnieniowy czyli tzw. "gruszka", która steruje otwarciem/zamknięciem zaworu wastegate w turbinie albo też zapiekła się w tulei turbiny ośka od tego zaworu lub uszkodzeniu uległ zawór magnetyczny N75 dający ciśnienie na "gruszkę" o tym i o WG lub "gruszce" poczytasz na necie jeśli będziesz dociekliwy a zatem zrób odczyt błędów, logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 i wtedy możemy coś zaradzić. Pamiętaj, rozpędzasz się na prostej ulicy na 3 biegu do 1500 obrotów i wtedy wciskasz gaz do dechy równocześnie wciskając log - start i tak trzymasz aż silnik osiągnie 4200 obrotów - wtedy wciskasz log - stop i następna grupa, każdą grupę logujesz osobno aby współczynnik odczytu był przejrzysty. Bardzo Ci dziekuje za pomoc, twoja wyczerpujaca odpowiedz bardzo mi pomogla, wiedzialem gdzie szukac i jak. Moze cos powoli zanjde w moim samochodzie. Mam takie pytanie czy moze to byc spowodowane peknietym wezykiem do zaworu EGR? wczoraj ogladalem ten wezyk i jest spekany poruszalem nim i samochod chodzi jak by nigdy nic...
Sztomel Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Mam takie pytanie czy moze to byc spowodowane peknietym wezykiem do zaworu EGR? wczoraj ogladalem ten wezyk i jest spekany poruszalem nim i samochod chodzi jak by nigdy nic... raczej nie. gdyż w Twoim silniku to usterka podciśnienia, która nie ma racji bytu przy sterowaniu N75, gdybyś miał silnik AFN to owszem miałoby wpływ gdzie podciśnieniowe sterownie jest wspólne ale u Ciebie N18 a N75 to dwa różne układy sterowania, N75 masz sterowany ciśnieniowo a N18 podciśnieniowo i dlatego uważam, że usterka z przeładowaniem lub niedoładowaniem dalej występuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się