Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Traci moc po pewnym czasie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dużo różnych przyczyn :gwizdanie:

podłącz vaga sprawdź błedy

Opublikowano

graczykt88 zanim zrobisz te logi to opisz trochę szerzej okoliczności w jakich następuje spadek mocy po tych kilku kilometrach bo rozpisałeś się jak cholera :wink4:

m.in. przy jakiej prędkości obrotowej silnika następuje spadek mocy, czy dzieje się to tylko na zimnym czy również na rozgrzanym silniku, czy pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie silnika, czy zapala się wtedy i miga kontrolka świec żarowych, jakie temu spadkowi mocy towarzyszą efekty - kopcenie z wydechu a jeśli tak to na jaki kolor, jakieś niepokojące dźwięki itp. itd. a wtedy będzie łatwiej wysunąć jakieś konstruktywne wnioski bo nie każdy spadek mocy jest spowodowany "notlaufem" z przyczyn przeładowania lub niedoładowania turbiny jak również uszkodzoną przepływką.

Opublikowano

No dokladniej opisac moge na zimnym wydaje mi sie ze ok na cieplym taci moc od poczatku jak by byl w trybie awaryjnym, nie swieca sie zadne kontrolki a nie widzialem czy by mi kopcil . a jesli by kopcil na czarno?? nieraz jest o nieraz nie ale teraz czesciej jest niedobrze i to mnie martwi nie ma wogole mocy :kwasny:

Opublikowano

no takim opisem to mi niczego nie rozjaśniłeś, chyba że inny forumowicz potrafi z tego opisu coś wywróżyć, zrób chyba jednak najpierw te logi dynamiczne :)

Opublikowano

nieraz jest o nieraz nie ale teraz czesciej jest niedobrze i to mnie martwi nie ma wogole mocy :kwasny

Ciężko to rozgryźć :gwizdanie:

Opublikowano

Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc

Posiadam audi a4 1998 19tdi 90km, Mam problem z samochodem, traci moc podczas jazdy

NA 4 biegu okolo 3 tys obrotów odłącza turbinę i samochd nie ma mocy max predkosc 90 110 km/h

na 1,2 3-im biegu tego nie ma pracuje w wszystko ok, dochodzi do 5 tysiecy obrotow i nic a na czwartym juz wylancza i musze ponownie zapalic samochud by zresetowac komputer i wtedy wszystko znow chodzi...

Prosze o pomoc ;(

Opublikowano

Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc

Posiadam audi a4 1998 19tdi 90km, Mam problem z samochodem, traci moc podczas jazdy

NA 4 biegu okolo 3 tys obrotów odłącza turbinę i samochd nie ma mocy max predkosc 90 110 km/h

na 1,2 3-im biegu tego nie ma pracuje w wszystko ok, dochodzi do 5 tysiecy obrotow i nic a na czwartym juz wylancza i musze ponownie zapalic samochud by zresetowac komputer i wtedy wszystko znow chodzi...

Prosze o pomoc ;(

wpada w tryb awaryjny pewnie przeładowanie :gwizdanie: ale najlepiej podłącz vaga i sprawdź błędy :cool1:

Opublikowano

NA 4 biegu okolo 3 tys obrotów odłącza turbinę i samochd nie ma mocy max predkosc 90 110 km/h

na 1,2 3-im biegu tego nie ma pracuje w wszystko ok, dochodzi do 5 tysiecy obrotow i nic a na czwartym juz wylancza i musze ponownie zapalic samochud by zresetowac komputer i wtedy wszystko znow chodzi...

i teraz jest wszystko jasne :)

wreszcie prawidłowo opisane objawy, które świadczą o :

przeładowaniu - turbina pompuje powietrze pod większym ciśnieniem niż jest to wymagane lub

niedoładowaniu - turbina nie wytwarza takiego ciśnienia jakie oczekuje sterownik silnika - obydwa stany czyli przeładowanie lub niedoładowanie są przyczyną Twoich a raczej silnika kłopotów i aby się teraz dowiedzieć który z tych stanów występuje to niezbędne jest zdiagnozowanie silnika programem diagnostycznym Vag Com - po pierwsze to odczyt zapisanych kodów błędów i podanie ich na forum a po drugie to wykonanie logów dynamicznych - czyli odczytów bloków wartości mierzonych w czasie jazdy samochodem czyli podpięcie Vaga i jazda np. na 3 biegu i wciśnięcie klawisza "log - start" na Vagu począwszy od 1500 do 4200 obrotów przy całkowicie wciśniętym do oporu pedale gazu. Wtedy się dowiemy czy turbo przeładowuje czy niedoładowuje - o zapisywaniu i konwertowaniu logów wyczytasz z działu dziagnostyka FAQ, masz zwykłą turbinę z zaworem upustowym WG czyli wastegate i najprawdopodobniej w Twoim przypadku albo rozszczelnił się wężyk idący do turbo od zaworu N75 albo siłownik ciśnieniowy czyli tzw. "gruszka", która steruje otwarciem/zamknięciem zaworu wastegate w turbinie albo też zapiekła się w tulei turbiny ośka od tego zaworu lub uszkodzeniu uległ zawór magnetyczny N75 dający ciśnienie na "gruszkę" o tym i o WG lub "gruszce" poczytasz na necie jeśli będziesz dociekliwy a zatem zrób odczyt błędów, logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 i wtedy możemy coś zaradzić. Pamiętaj, rozpędzasz się na prostej ulicy na 3 biegu do 1500 obrotów i wtedy wciskasz gaz do dechy równocześnie wciskając log - start i tak trzymasz aż silnik osiągnie 4200 obrotów - wtedy wciskasz log - stop i następna grupa, każdą grupę logujesz osobno aby współczynnik odczytu był przejrzysty.

Opublikowano

stawiam na N75

Opublikowano

NA 4 biegu okolo 3 tys obrotów odłącza turbinę i samochd nie ma mocy max predkosc 90 110 km/h

na 1,2 3-im biegu tego nie ma pracuje w wszystko ok, dochodzi do 5 tysiecy obrotow i nic a na czwartym juz wylancza i musze ponownie zapalic samochud by zresetowac komputer i wtedy wszystko znow chodzi...

i teraz jest wszystko jasne :)

wreszcie prawidłowo opisane objawy, które świadczą o :

przeładowaniu - turbina pompuje powietrze pod większym ciśnieniem niż jest to wymagane lub

niedoładowaniu - turbina nie wytwarza takiego ciśnienia jakie oczekuje sterownik silnika - obydwa stany czyli przeładowanie lub niedoładowanie są przyczyną Twoich a raczej silnika kłopotów i aby się teraz dowiedzieć który z tych stanów występuje to niezbędne jest zdiagnozowanie silnika programem diagnostycznym Vag Com - po pierwsze to odczyt zapisanych kodów błędów i podanie ich na forum a po drugie to wykonanie logów dynamicznych - czyli odczytów bloków wartości mierzonych w czasie jazdy samochodem czyli podpięcie Vaga i jazda np. na 3 biegu i wciśnięcie klawisza "log - start" na Vagu począwszy od 1500 do 4200 obrotów przy całkowicie wciśniętym do oporu pedale gazu. Wtedy się dowiemy czy turbo przeładowuje czy niedoładowuje - o zapisywaniu i konwertowaniu logów wyczytasz z działu dziagnostyka FAQ, masz zwykłą turbinę z zaworem upustowym WG czyli wastegate i najprawdopodobniej w Twoim przypadku albo rozszczelnił się wężyk idący do turbo od zaworu N75 albo siłownik ciśnieniowy czyli tzw. "gruszka", która steruje otwarciem/zamknięciem zaworu wastegate w turbinie albo też zapiekła się w tulei turbiny ośka od tego zaworu lub uszkodzeniu uległ zawór magnetyczny N75 dający ciśnienie na "gruszkę" o tym i o WG lub "gruszce" poczytasz na necie jeśli będziesz dociekliwy a zatem zrób odczyt błędów, logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 i wtedy możemy coś zaradzić. Pamiętaj, rozpędzasz się na prostej ulicy na 3 biegu do 1500 obrotów i wtedy wciskasz gaz do dechy równocześnie wciskając log - start i tak trzymasz aż silnik osiągnie 4200 obrotów - wtedy wciskasz log - stop i następna grupa, każdą grupę logujesz osobno aby współczynnik odczytu był przejrzysty.

Bardzo Ci dziekuje za pomoc, twoja wyczerpujaca odpowiedz bardzo mi pomogla, wiedzialem gdzie szukac i jak. Moze cos powoli zanjde w moim samochodzie.

Mam takie pytanie czy moze to byc spowodowane peknietym wezykiem do zaworu EGR? wczoraj ogladalem ten wezyk i jest spekany poruszalem nim i samochod chodzi jak by nigdy nic...

Opublikowano

Mam takie pytanie czy moze to byc spowodowane peknietym wezykiem do zaworu EGR? wczoraj ogladalem ten wezyk i jest spekany poruszalem nim i samochod chodzi jak by nigdy nic...

raczej nie. gdyż w Twoim silniku to usterka podciśnienia, która nie ma racji bytu przy sterowaniu N75, gdybyś miał silnik AFN to owszem miałoby wpływ gdzie podciśnieniowe sterownie jest wspólne ale u Ciebie N18 a N75 to dwa różne układy sterowania, N75 masz sterowany ciśnieniowo a N18 podciśnieniowo i dlatego uważam, że usterka z przeładowaniem lub niedoładowaniem dalej występuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...