Furio 0 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Witam. Mam pytanie. Co bedzie bardziej zwinne po zawirusowaniu z tych 2 silników podanych w temacie. Który z nich będzie lepiej jechał z "dołu". Który bedzie wytrzymalszy (poewnie TDI) i który jest lepszy, zeby z a4 zrobić usportowione kombi (avant) Jakie bedzie spalanie i osiągi w obu przypadkach po standartowym chip tuningu? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pre_pl 8 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Co bedzie bardziej zwinne po zawirusowaniu z tych 2 silników podanych w temacie. Który z nich będzie lepiej jechał z "dołu". tdi tóry jest lepszy, zeby z a4 zrobić usportowione kombi (avant) benzyna Jakie bedzie spalanie i osiągi w obu przypadkach po standartowym chip tuningu? przejrzyj temat o spalaniu, tam jest cała "baza informacji" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Furio, nie napisales o ktore dokladnie silniki Ci chodzi i o który model. Z doswiadczenia wyglada to tak: 1Z->AFN->1Z(Chips)->AFN(Chips)->AJM->AWX->1.8T-> ostatnie 3 silniki po chipsach minimalnie różnia sie osiagami ze wskazaniem na AWX'a jako najdynamiczniejszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furio 0 Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 czyli tdi , jak napisałiście będzie się lepiej zbierał.W takim razie dla czego do "usportowionego" kombi bedzie lepsza benzyna? Patrzą na spalanie i moment obrotowy lepszym wyborem bedzie Tdi po zawirusowaniu. Bez chipa lepiej jeżdzi 1.8T. Muszę się poważnie zastanowić na wyborem.Szukam czegoś z lat 2000-2002. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pet3r 0 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 do scigania spod swiatel lepiej benzynke, do scigania na trasie lepiej diesla. jesli bardzo zalezy Ci na spalaniu i lubisz klekot to w obydowch przypadkach stawiam na diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Furio, bylo odrazu pisac ze chodzi o B6 Tu jedynym wyborem do ostrej jazdy jest AVF (ewentualnie AWX). Do opanowania 400Nm przydaloby sie juz 6 biegow i quattro. Jak go porzadnie zawirsujesz to objedziesz bez wiekszych problemów 1.8T po chipsie. (niestety nie jest to do konca empirycznie sprawdzone, bo w KR mamy TDI oska i 1.8TQ, wiec róznica na samym starcie jest dosc spora - jezeli chodzi o Q to strzela jak z procy a oska walczy strasznie o jakakolwiek trakcje, ale TDI pozniej ladnie dochodzi 1.8T) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furio 0 Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 no niekoniecznie B6 bo z 2000 to jeszcze buda b5. Na b6 jeszscze mnie raczej nie stać, a te "okazje" raczej żadko się sprawdzają. Po prostu-co jest szybsze, lepsze i wogule :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 z B5 juz nie jest tak latwo. Zeby równac sie z 1.8T po chipsie nie wystarczy juz AFN/AVG. Tu potrzeba technologi PD czyli AJM/ATJ, ale latwo nie jest znalesc - szczególnie ATJ'ta. Po samym chipsie z tego silnika (AJM 5 biegow) wyciagasz ok 160KM i 380Nm(niezapomniane doswiadczenia) i wystarcza to bez najmniejszego problemu do objechania 1.8T, 2.4, 2.6, 2.8(174KM) z 2.8(30V) nie mam pojecia, ale szansa jest. Z 1.8T z chipsem moga byc delikatne klopoty :twisted: Minusem (jakimstam)tego silnika jest V-max, bo do 220 - 225 (licznikowe)idzie jak dzik... pozniej juz niestety koncza sie obroty. 1.8T z chipsem powinien poleciec te 250km/h. (ale po co Ci to jak i tak wiecej niz 130km/h w Polsce sie nie jezdzi) Pytales o spalanie. W AJM praktycznie sie nie zmienia i ciagle chlepie te max 6,5-7l na bardzo dynamicznej trasie. W 1.8T+chips licz sie z 11-12 (plotki mowia, ze wiecej tez da rade wypic)ale jest o tym duzo napisane w innym temacie Furio, pamietaj jeszcze, ze apetyt rosnie w miare jedzenia...pocieszysz sie moca przez 2 tygodnie i bedzie malo :twisted: dalsze modyfikacje, moze nie jakos strasznie kosztowne(w przypadku 1.8T drozsze - o tym niech wypowie sie Pozio i Adamooo), sa juz bardziej zaawansowane mechanicznie.Bezpiecznie z 1.8T wyciagniesz 300KM, ???Nm (ale jak to pisze Poź - czy jestes gotowy na spalanie conajmniej 15l/100km) a z AJM'a ok 200KM i 440Nm (spalanie ciagle jak bez chipsa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furio 0 Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 przepraszam za lamrskie pytanie ale jak mam rozpoznać ten AJM. W ogłoszeniach raczej żadko piszą o tego typu sprawach. Czy to jest ten silnik Tdi 130 kucy? Co do spalania to 15 litrów to mi przy ciężkiej nodze pali moje 1.8... Jeżdzę mało także takiego spalania w mieście się nie boję. Widzieliście może jakieś ogłoszenia o tym AJN an otomoto czy innym portalu? Co do V-max to tak jak piszesz. Nie musi jechać 250. Bardzi chodzi mi o dynamikę, przyspieszenia i zrywność. W ogłoszeniach najwięcej jest silników TDi z mocą 115 kucy. Da się coś z tego wycisnąć? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek98igo 0 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Furio, własnie o tym pisał wczesniej Murzyn o 115KM AJM/ATJ(wresja 6biegowa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furio 0 Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 no to chyba zaczynam poszukiwania. Nie wiem czemu, jakos nie jestem przekonany do diesli chociaż zdaję sobie sprawę, ze to bardzo dobre silniki i moje obawy sa nieracjonalne hehe. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pre_pl 8 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 a z AJM'a ok 200KM i 440Nm Dla tego silnika bez większych przeróbek to jest harcore już. Tak uważam. dodatkowo piszesz tak, jakby te wartości się osiągało samym czipsem, a tak nie jest. Dla silnika 1.8T 200 kuni, to żaden wyczyn - nawet 250 harcorem nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furio 0 Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Czyli podsumowując. Jak chce inwestować w przeróbki i maksymalne podnoszenia mocy , ale nie bardzo zależy mi na trwałości powinienem sie zdecydować na 1.8T, a jeżeli chcę tylko zawirusować auto i nic więcej to powiniem wżąść Tdi bo mniej pali i jest wytrzymalszy.Am I right? http://www.gratka.pl/moto/tresc/audi-a4-1-9tdi-116km-1-9-diesel-6982915.html?w=3e019aac29eb80b0&s=1 Czy to powyżej to ten AJM?? 116 kucy http://www.gratka.pl/moto/tresc/audi-a4-100-bezwypadku-moc115-ideal-1-9-diesel-6993193.html?w=3e019aac29eb80b0&s=1 i to też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 dodatkowo piszesz tak, jakby te wartości się osiągało samym czipsem, a tak nie jest. nie jest tak i wcale tak nie napisalem. duzo wtracen bylo, ale sens da sie wylapac: Po samym chipsie z tego silnika (AJM 5 biegow) wyciagasz ok 160KM i 380Nm dalsze modyfikacje sa juz bardziej zaawansowane mechanicznie z AJM'a ok 200KM i 440Nm Czyli podsumowując. Jak chce inwestować w przeróbki i maksymalne podnoszenia mocy , ale nie bardzo zależy mi na trwałości powinienem sie zdecydować na 1.8T, a jeżeli chcę tylko zawirusować auto i nic więcej to powiniem wżąść Tdi bo mniej pali i jest wytrzymalszy.Am I right? wg mnie, to powinienes sie przejechac jakims 1.8T i AJM'em po programach i wybrac, ktora charakterystyka silnika bardziej Ci odpowiada. te z allegro to: 2 na 100% tak (widac po obudowie silnika) 1. nie za bardzo wiadomo. moze byc rowniez 90 po chipie. Zewnetrznie silniki sie bardzo róznia, wiec nie jest problemem poznac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tukan 2 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Jesli chodzi o AJM i moc 180km 400Nm to juz turbo seryjne nie wydala.Ale to koszt ok 1200zl z AWX-a.A sprzeglo jak bedzie dobrze zrobiony chip tez pozyje.I cieszysz sie moca TDI(no moze tylko PD zaczna swirowac bo 115 a 180 koni to jest róznica)Jesli chodzi o mody AJM to najlepiej wie kolega Murzyn :twisted:A przy okazji Murzyn jak spisuje sie OOOO.Bo w wakacje planuje mody wiec bede czerpac wiedze od ciebie Jesli sie nia podzielisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Furio 0 Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 hmm przejechać sie...pewnie , ze bym chciał ale to raczej mało prawdopodobne, no chyba ze uda mi sie na jakiś zlot wpaść. Dałoby się jakoś opisać różnicę między tymi 2 zchpiwanymi silnikami słowami. Jakieś wrażenia?Wiem trudne pytanie... Jak poznać po wyglądzie silnika który to?Już wiem , ze się różnią, tylko nie wiem czym:-) pozdro i dzięki za interesującą dyskusję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pre_pl 8 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 nie jest tak i wcale tak nie napisalem. spoko loko ja tak rozumiałem i chciałem podkreślić, że aż tak różowo nie jest. No nawet 160 przyznasz, że to jest już hardkorowo [ Dodano: 07-05-2007, 17:56 ] 115PS w pasku przeciw Hondzie 155PS tu można tez poczytać o pasku 115PS i modach : http://www.forum.vw-passat.pl/topics7/passat-ajm-115ps-stage1-stage2-str-5-190km-vt11676.htm Gość też dość grubo poszedł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 czytam to forum passata i jak narazie mam strasznie mieszane uczucia co do tych modów... PD od 130, hybrydowa turbina FMIC i tylko 18x KM ;/ do tego koks powyzej 2600 o/min, i waski zakres obrotów... yhh po przeczytaniu calosci sie wypowiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tukan 2 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 czytam to forum passata i jak narazie mam strasznie mieszane uczucia co do tych modów... PD od 130, hybrydowa turbina FMIC i tylko 18x KM ;/ do tego koks powyzej 2600 o/min, i waski zakres obrotów... yhhpo przeczytaniu calosci sie wypowiem Tez to czytam ogólnie pisza ze AJM to slaby(nie ze bardzo podatny na wysokie mody)silnik,ale 180-190km wycisnol koles turbo+FMIC+chip+PD ale niutkow pod 400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 ogólnie pisza ze AJM to slaby(nie ze bardzo podatny na wysokie mody) taka jest obiegowa opinia z ktora nie moge sie zgodzic :twisted: Wrazenie po przeczytaniu calego tematu, gdzie polowa jest klotnia czy manual czy automat jest szybszy P mam takie, ze: 1. Jak dobrze,ze u nas jest troche wiekszy lad i porzadek 2. gosc wydal niepotrzebnie kupe kasy i jak narazie bladzi po omacku i nie moze dojsc do celu - wymiana kilku turbin, rozne fmice, wadliwe wtryski yhh ...teraz jakies wydechy (zreszta tez bezsensu) :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi