Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] AKN i AFB różnią się softem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy silniki AKN i AFB różnią się oprogramowaniem ECU?

Pozdrawiam.

Opublikowano

generuja taka sama moc ale softy sie roznia [mapy nie sa identyczne]

Opublikowano

generuja taka sama moc ale softy sie roznia [mapy nie sa identyczne]

Zatem czy jest możliwość, że jeżeli się wgrało do AKN soft od AFB to wyjdą cyrki na przykład z uciekającym kątem wtrysku? Tzn, wszystko wygląda w miarę ok jeżeli jadę, wtedy kąt żądany i rzeczywisty są na poziomie 1ATDC, natomiast jeżeli się zatrzymam i pochodzi trochę na jałowym to kąt zaczyna uciekać, dążąc do 4BTDC. Czy ta anomalia może być spowodowana wgraniem softu od AFB? czy może zdychającymi wtryskiwaczami?
Opublikowano

podejrzewasz ze ktos pdmienill soft ... ?

Opublikowano

podejrzewasz ze ktos pdmienill soft ... ?

Podejrzewam, ponieważ niedługo po kupnie auta pojechałem do serwisu na komputer sprawdzić czy wszystko jest ok. I tam jakieś błędy były i oni coś tam wgrywali na nowo. A ja przez pomyłkę podałem facetowi, że mam silnik AFB... :mysli:[br]Dopisany: 01 Październik 2009, 15:09_________________________________________________To raczej nie to..., dzwoniłem do nich i powiedzieli, że nawet nie mają sprzętu, żeby wgrywać soft na nowo. Zatem pozostają wtryskiwacze..., bo cóż innego...
Opublikowano

to nie jest taka prosta sprawa wgrac soft ... i to jeszcze tak zeby zagral z innym motorem ...

hmmm pokaz logi moze cos sie wymysli ...

Opublikowano

to nie jest taka prosta sprawa wgrac soft ... i to jeszcze tak zeby zagral z innym motorem ...

hmmm pokaz logi moze cos sie wymysli ...

Tutaj są wszystkie logi.

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_prosze_o_analize_logow-t94240.0.html

Tam Piotruś trochę opisał stan tego ale powiem szczerze, że nie za wiele zrozumiałem. Piotrek posługuje się czasem zbyt fachowym słownictwem jak dla mnie ;) Popatrz spanky, może Ty coś wymyślisz i przekażesz w sposób dla mnie zrozumiały :hi:

Opublikowano

popros Piotra o wytlumaczenie ... [nie powinno byc problemow] .. generalnie masz do sprawdzenia sporo rzeczy [tak wynika z tego co napisal]

Opublikowano

popros Piotra o wytlumaczenie ... [nie powinno byc problemow] .. generalnie masz do sprawdzenia sporo rzeczy [tak wynika z tego co napisal]

Tak, on opisał tylko ja nie do końca to rozumiem a nie mam śmiałości pytać go ponownie bo już mi sporo pomógł :)

Cytat : "Wartości osiągane przez turbinę w nastawach podstawowych wykraczają poza wszelkie granice przyzwoitości (statyczny log 011 byłby wskazany ale 000 też wystarcza).

Jak dla mnie logiczną konsekwencją stanu, w którym silnik pracuje na biegu jałowym ale przepływomierz posyła wiadomość, ze powietrza jest tyle samo co w trakcie spokojnej jazdy - ECU trochę "głupieje" i może to powodować zaburzenia w wartościach innych kanałów (w tym jak najbardziej 004 też)."

Nie rozumiem tego co pogrubione... :)

Może Ty potrafisz mi to wytłumaczyć

Czy to oznacza, że wartości turbiny w nastawach podstawowych są wysokie ponieważ przepływomierz informuje ECU na biegu jałowym, że auto jedzie, tak? Czyli co, wina przepływki? :)

Opublikowano

popros Piotra o wytlumaczenie ... [nie powinno byc problemow] .. generalnie masz do sprawdzenia sporo rzeczy [tak wynika z tego co napisal]

Tak, on opisał tylko ja nie do końca to rozumiem a nie mam śmiałości pytać go ponownie bo już mi sporo pomógł :)

Cytat : "Wartości osiągane przez turbinę w nastawach podstawowych wykraczają poza wszelkie granice przyzwoitości (statyczny log 011 byłby wskazany ale 000 też wystarcza).

Jak dla mnie logiczną konsekwencją stanu, w którym silnik pracuje na biegu jałowym ale przepływomierz posyła wiadomość, ze powietrza jest tyle samo co w trakcie spokojnej jazdy - ECU trochę "głupieje" i może to powodować zaburzenia w wartościach innych kanałów (w tym jak najbardziej 004 też)."

Nie rozumiem tego co pogrubione... :)

Może Ty potrafisz mi to wytłumaczyć

Czy to oznacza, że wartości turbiny w nastawach podstawowych są wysokie ponieważ przepływomierz informuje ECU na biegu jałowym, że auto jedzie, tak? Czyli co, wina przepływki? :)

Grzegorz, masz konkretna liste elementow ktore nalezy sprawdzic w specjalizowanych serwisach (nie jako logi na forum), kolejnosc elementow na liscie nie jest przypadkowa. Mysle ze niewiele mijam sie z prawda jezeli przetlumacze na maksymalnie prosty jezyk slowa Piotra:

Dokad nie sprawdzisz podanych elementow (specjalizowane serwisy !!) jakiekolwiek logi/diagnoza sa pozbawione sensu.

Od siebie dodalbym ze weryfikacja pierwszych trzech pozycji pozwolilaby prawdopodobnie na 'bardziej celne' zgadywanki....

Opublikowano

popros Piotra o wytlumaczenie ... [nie powinno byc problemow] .. generalnie masz do sprawdzenia sporo rzeczy [tak wynika z tego co napisal]

Tak, on opisał tylko ja nie do końca to rozumiem a nie mam śmiałości pytać go ponownie bo już mi sporo pomógł :)

Cytat : "Wartości osiągane przez turbinę w nastawach podstawowych wykraczają poza wszelkie granice przyzwoitości (statyczny log 011 byłby wskazany ale 000 też wystarcza).

Jak dla mnie logiczną konsekwencją stanu, w którym silnik pracuje na biegu jałowym ale przepływomierz posyła wiadomość, ze powietrza jest tyle samo co w trakcie spokojnej jazdy - ECU trochę "głupieje" i może to powodować zaburzenia w wartościach innych kanałów (w tym jak najbardziej 004 też)."

Nie rozumiem tego co pogrubione... :)

Może Ty potrafisz mi to wytłumaczyć

Czy to oznacza, że wartości turbiny w nastawach podstawowych są wysokie ponieważ przepływomierz informuje ECU na biegu jałowym, że auto jedzie, tak? Czyli co, wina przepływki? :)

Grzegorz, masz konkretna liste elementow ktore nalezy sprawdzic w specjalizowanych serwisach (nie jako logi na forum), kolejnosc elementow na liscie nie jest przypadkowa. Mysle ze niewiele mijam sie z prawda jezeli przetlumacze na maksymalnie prosty jezyk slowa Piotra:

Dokad nie sprawdzisz podanych elementow (specjalizowane serwisy !!) jakiekolwiek logi/diagnoza sa pozbawione sensu.

Od siebie dodalbym ze weryfikacja pierwszych trzech pozycji pozwolilaby prawdopodobnie na 'bardziej celne' zgadywanki....

Masz na myśli to tak?

- turbo

- pompa VP44

- wtryskiwacze

- EGR

- zaworki N75/N18 oraz vakumpompa

- przepływomierz

Turbina wg logów działa prawidłowo, nie ma przeładowania, była czyszczona jakiś czas temu (brak luzów osiowych)

Pompa VP44 była wymieniona na regenerowaną

Przepływomierz z rok temu wymieniony na nowy Boschowski

Zaworek N75 wyczyszczony - z obserwacji sztangi w 011BS wnioskuję, że raczej wszystko ok. Sztanga ma pełen ruch...

Z w/w elementów to nie mam pojęcia tylko w jakim stanie są wtryskiwacze... i to jest teraz spawa priorytetowa...

Aha no i jeszcze ta vakupompa, to pompa podciśnienia tak? Za co ona jest odpowiedzialna i gdzie ona się znajduje?

Dodam jeszcze, że podczas wkręcania się z dołu na wyższe obroty czasami słychać jakiś klik z miejsca gdzie są bezpieczniki i inne te takie kostki. Po tym kliku właśnie auto tak dziwnie słabnie...

Jedyny i notorycznie wyskakujący błąd to :

01441 - Low Fuel Level Sensor (G210) 27-00 - Implausible Signal

oraz ostatnio pojawił się nowy

01442 - Misfire due to Lack of Fuel - ten błąd oznacza, że silnik zgasł z powodu braku paliwa chociaż wcale mi nie zgasł... dziwne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...