Grzegorz76 Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 Witam. Czy silniki AKN i AFB różnią się oprogramowaniem ECU? Pozdrawiam.
spanky Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 generuja taka sama moc ale softy sie roznia [mapy nie sa identyczne]
Grzegorz76 Opublikowano 30 Września 2009 Autor Opublikowano 30 Września 2009 generuja taka sama moc ale softy sie roznia [mapy nie sa identyczne] Zatem czy jest możliwość, że jeżeli się wgrało do AKN soft od AFB to wyjdą cyrki na przykład z uciekającym kątem wtrysku? Tzn, wszystko wygląda w miarę ok jeżeli jadę, wtedy kąt żądany i rzeczywisty są na poziomie 1ATDC, natomiast jeżeli się zatrzymam i pochodzi trochę na jałowym to kąt zaczyna uciekać, dążąc do 4BTDC. Czy ta anomalia może być spowodowana wgraniem softu od AFB? czy może zdychającymi wtryskiwaczami?
spanky Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 podejrzewasz ze ktos pdmienill soft ... ?
Grzegorz76 Opublikowano 1 Października 2009 Autor Opublikowano 1 Października 2009 podejrzewasz ze ktos pdmienill soft ... ? Podejrzewam, ponieważ niedługo po kupnie auta pojechałem do serwisu na komputer sprawdzić czy wszystko jest ok. I tam jakieś błędy były i oni coś tam wgrywali na nowo. A ja przez pomyłkę podałem facetowi, że mam silnik AFB... [br]Dopisany: 01 Październik 2009, 15:09_________________________________________________To raczej nie to..., dzwoniłem do nich i powiedzieli, że nawet nie mają sprzętu, żeby wgrywać soft na nowo. Zatem pozostają wtryskiwacze..., bo cóż innego...
spanky Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 to nie jest taka prosta sprawa wgrac soft ... i to jeszcze tak zeby zagral z innym motorem ... hmmm pokaz logi moze cos sie wymysli ...
Grzegorz76 Opublikowano 1 Października 2009 Autor Opublikowano 1 Października 2009 to nie jest taka prosta sprawa wgrac soft ... i to jeszcze tak zeby zagral z innym motorem ... hmmm pokaz logi moze cos sie wymysli ... Tutaj są wszystkie logi.http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_prosze_o_analize_logow-t94240.0.html Tam Piotruś trochę opisał stan tego ale powiem szczerze, że nie za wiele zrozumiałem. Piotrek posługuje się czasem zbyt fachowym słownictwem jak dla mnie Popatrz spanky, może Ty coś wymyślisz i przekażesz w sposób dla mnie zrozumiały
spanky Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 popros Piotra o wytlumaczenie ... [nie powinno byc problemow] .. generalnie masz do sprawdzenia sporo rzeczy [tak wynika z tego co napisal]
Grzegorz76 Opublikowano 3 Października 2009 Autor Opublikowano 3 Października 2009 popros Piotra o wytlumaczenie ... [nie powinno byc problemow] .. generalnie masz do sprawdzenia sporo rzeczy [tak wynika z tego co napisal] Tak, on opisał tylko ja nie do końca to rozumiem a nie mam śmiałości pytać go ponownie bo już mi sporo pomógł Cytat : "Wartości osiągane przez turbinę w nastawach podstawowych wykraczają poza wszelkie granice przyzwoitości (statyczny log 011 byłby wskazany ale 000 też wystarcza). Jak dla mnie logiczną konsekwencją stanu, w którym silnik pracuje na biegu jałowym ale przepływomierz posyła wiadomość, ze powietrza jest tyle samo co w trakcie spokojnej jazdy - ECU trochę "głupieje" i może to powodować zaburzenia w wartościach innych kanałów (w tym jak najbardziej 004 też)." Nie rozumiem tego co pogrubione... Może Ty potrafisz mi to wytłumaczyć Czy to oznacza, że wartości turbiny w nastawach podstawowych są wysokie ponieważ przepływomierz informuje ECU na biegu jałowym, że auto jedzie, tak? Czyli co, wina przepływki?
tx-didi Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 popros Piotra o wytlumaczenie ... [nie powinno byc problemow] .. generalnie masz do sprawdzenia sporo rzeczy [tak wynika z tego co napisal] Tak, on opisał tylko ja nie do końca to rozumiem a nie mam śmiałości pytać go ponownie bo już mi sporo pomógł Cytat : "Wartości osiągane przez turbinę w nastawach podstawowych wykraczają poza wszelkie granice przyzwoitości (statyczny log 011 byłby wskazany ale 000 też wystarcza). Jak dla mnie logiczną konsekwencją stanu, w którym silnik pracuje na biegu jałowym ale przepływomierz posyła wiadomość, ze powietrza jest tyle samo co w trakcie spokojnej jazdy - ECU trochę "głupieje" i może to powodować zaburzenia w wartościach innych kanałów (w tym jak najbardziej 004 też)." Nie rozumiem tego co pogrubione... Może Ty potrafisz mi to wytłumaczyć Czy to oznacza, że wartości turbiny w nastawach podstawowych są wysokie ponieważ przepływomierz informuje ECU na biegu jałowym, że auto jedzie, tak? Czyli co, wina przepływki? Grzegorz, masz konkretna liste elementow ktore nalezy sprawdzic w specjalizowanych serwisach (nie jako logi na forum), kolejnosc elementow na liscie nie jest przypadkowa. Mysle ze niewiele mijam sie z prawda jezeli przetlumacze na maksymalnie prosty jezyk slowa Piotra: Dokad nie sprawdzisz podanych elementow (specjalizowane serwisy !!) jakiekolwiek logi/diagnoza sa pozbawione sensu. Od siebie dodalbym ze weryfikacja pierwszych trzech pozycji pozwolilaby prawdopodobnie na 'bardziej celne' zgadywanki....
Grzegorz76 Opublikowano 3 Października 2009 Autor Opublikowano 3 Października 2009 popros Piotra o wytlumaczenie ... [nie powinno byc problemow] .. generalnie masz do sprawdzenia sporo rzeczy [tak wynika z tego co napisal] Tak, on opisał tylko ja nie do końca to rozumiem a nie mam śmiałości pytać go ponownie bo już mi sporo pomógł Cytat : "Wartości osiągane przez turbinę w nastawach podstawowych wykraczają poza wszelkie granice przyzwoitości (statyczny log 011 byłby wskazany ale 000 też wystarcza). Jak dla mnie logiczną konsekwencją stanu, w którym silnik pracuje na biegu jałowym ale przepływomierz posyła wiadomość, ze powietrza jest tyle samo co w trakcie spokojnej jazdy - ECU trochę "głupieje" i może to powodować zaburzenia w wartościach innych kanałów (w tym jak najbardziej 004 też)." Nie rozumiem tego co pogrubione... Może Ty potrafisz mi to wytłumaczyć Czy to oznacza, że wartości turbiny w nastawach podstawowych są wysokie ponieważ przepływomierz informuje ECU na biegu jałowym, że auto jedzie, tak? Czyli co, wina przepływki? Grzegorz, masz konkretna liste elementow ktore nalezy sprawdzic w specjalizowanych serwisach (nie jako logi na forum), kolejnosc elementow na liscie nie jest przypadkowa. Mysle ze niewiele mijam sie z prawda jezeli przetlumacze na maksymalnie prosty jezyk slowa Piotra: Dokad nie sprawdzisz podanych elementow (specjalizowane serwisy !!) jakiekolwiek logi/diagnoza sa pozbawione sensu. Od siebie dodalbym ze weryfikacja pierwszych trzech pozycji pozwolilaby prawdopodobnie na 'bardziej celne' zgadywanki.... Masz na myśli to tak?- turbo - pompa VP44 - wtryskiwacze - EGR - zaworki N75/N18 oraz vakumpompa - przepływomierz Turbina wg logów działa prawidłowo, nie ma przeładowania, była czyszczona jakiś czas temu (brak luzów osiowych) Pompa VP44 była wymieniona na regenerowaną Przepływomierz z rok temu wymieniony na nowy Boschowski Zaworek N75 wyczyszczony - z obserwacji sztangi w 011BS wnioskuję, że raczej wszystko ok. Sztanga ma pełen ruch... Z w/w elementów to nie mam pojęcia tylko w jakim stanie są wtryskiwacze... i to jest teraz spawa priorytetowa... Aha no i jeszcze ta vakupompa, to pompa podciśnienia tak? Za co ona jest odpowiedzialna i gdzie ona się znajduje? Dodam jeszcze, że podczas wkręcania się z dołu na wyższe obroty czasami słychać jakiś klik z miejsca gdzie są bezpieczniki i inne te takie kostki. Po tym kliku właśnie auto tak dziwnie słabnie... Jedyny i notorycznie wyskakujący błąd to : 01441 - Low Fuel Level Sensor (G210) 27-00 - Implausible Signal oraz ostatnio pojawił się nowy 01442 - Misfire due to Lack of Fuel - ten błąd oznacza, że silnik zgasł z powodu braku paliwa chociaż wcale mi nie zgasł... dziwne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się