Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Kilka pytań o DPF-a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Niej jestem jeszcze posiadaczem auta marki audi ale za jakis niedlugi czas bede :>. Chcialem sie tylko dowiedziec jak bede musial obchodzic sie z takim autem ktore ma filtr DPF?? Auto zamierzam kupic roczne z niewielkim przebiegiem i slyszalem ze te filtry trzeba jakos przepalac a jestem kierowca co lubi mocnio autko przycisnac. heheh Jakise s porady moze zanim kupie?? pozdrawiam :)

Opublikowano

DPFy maja procedure auto dopalania sadzy w filtrze , wtedy zalecane jest jechac ze stala predkoscia obrotową pzez chwile. ( automatycznie "podnoszona" jest dawka wtrysku , wzrasta temp. gazów spalinowych i filtr dopala nagromadzoną sadze )

pozatym nalezy pamietać żeby lać olej z normą 507.00 ( niskopopiołowy)

Zdaża sie że filtr sam nie jest w stanie oczyścic się i wtedy zaczynają sie schody.

ja osobiście bym nie kupił auta z tym ustrojstwem, żeby potem mordować sie z jego mozliwymi problemami, chyba że ten wózek to jakas dobra oferta.

W sumie zawsze za dodatkową opłatą można DPFa deaktywowac w komputerze i zwyczajnie wyciąć.

W przypadku chip tuning u również zalecają deaktywacje tego cuda, chodź wiem że jeżdą "dubnięte" tdi z aktywnym DPFem

Opublikowano

To jednejrzeczy nie kumam. Napisales ze nie kupilbys auta z tym ustrojstwem?? To teraz kazde auto ma takie ustrojstwo w takim razie sa jeszcze auta audi bez takiegio filtra???? chodi mi o rok 2008

Opublikowano

Samochód z rocznika 2008 to raczej tylko z DPFem tym bardziej za granica gdzie ekologia wcześniej wkroczyła.

Co do stylu jazdy to jeżeli często poruszasz się na autostradach i odpowiednio dogrzewasz auto to z filtrem nie powinieneś mieć problemów. Gorzej jak często jeździsz w mieście na krótkich dystansach wtedy filtr nie zdąży sie wypalić.

Dodatkowym pomocnikiem jest VAG gdzie mozesz sprawdzić stopień zapełnienia filtra i właczyć procedurę wymuszonego wypalania

Opublikowano

A ile wymiana takiego filtra by kosztowlaala np jak sie zepsuje??? i co jaki czas trzeba go wymieniac? bo mieszkam w antwerpii i glownie auto bedzie sluzylo do poruszania sie po miejskim ruchu ....

Opublikowano

A ile wymiana takiego filtra by kosztowlaala np jak sie zepsuje??? i co jaki czas trzeba go wymieniac? bo mieszkam w antwerpii i glownie auto bedzie sluzylo do poruszania sie po miejskim ruchu ....

Coś około 1000e plus robocizna ;)

Ale jak będziesz sobie robił weekendowe wycieczki za miasto to go wypalisz lub ew. laptop + VAG

Opublikowano

[b7 BRE 2.0 TDI 2006] Czy mam DPF? Jak to sprawdzić?

wyczaiłem gdzieś w sieci, że jeśli wśród kodów wyposażenia jest 0GG to podobno DPF-a nie ma, jeśli jest np 7GG to DPF jest. U mnie jest kod 0GG czyli chyba DPF-a nie mam, proszę fachowców o poradę.

Opublikowano

[b7 BRE 2.0 TDI 2006] Czy mam DPF? Jak to sprawdzić?

wyczaiłem gdzieś w sieci, że jeśli wśród kodów wyposażenia jest 0GG to podobno DPF-a nie ma, jeśli jest np 7GG to DPF jest. U mnie jest kod 0GG czyli chyba DPF-a nie mam, proszę fachowców o poradę.

Dokładnie tak jak powiadasz.

7GG = Emissions concept EU4 - with DPF

0GG = Emission standard EU4 - without DPF

Jak masz DPF powinienes mieć rownież na desce - przy włączonym zapłonie - żółty prostokącik z kropkami w środku.

Opublikowano

Jak masz DPF powinienes mieć rownież na desce - przy włączonym zapłonie - żółty prostokącik z kropkami w środku

:thumbdown:nie nie.....takiej kontrolki nie ma... ikona filtra pojawia się na FISie w momencie zapełnienia pow 50% i rozpoczętej procedury wymuszonego wypalania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...