Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AYM] Długie zapalanie przy zimnym silniku


kazimierzm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z zapalaniem auta na zimnym silniku

Kręci rozrusznikiem około 5 sekund, i dodam przy tym ze mam najprawdopodobniej termostat do wymiany bo temperatura silnika dochodzi do 70 stopni.(nie wiem czy ma to coś wspólnego)

Gdy silnik będzie ciepły rozrusznik kręci z 2-3 sekundy to i tak jest raczej za długo (tak sądze / obciach)

Pomóżcie

Co robić ?

Pilne

czekam na odp.

pozdrawiam kazimierzm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki ty masz w końcu silnik kolego??

Bo w opisie to wogóle masz namieszane

Na dzień dobry sprawdziłbym świece zarowe a potem patrzył dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskazania czujnika sprawdzisz vag'iem grupa 007,

do powyzszego dodalbym jeszcze weryfikacje ustawienia kata poczatku wtrysku (zalogowac statycznie oraz bs grupe 004).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece musisz wyjmować, te które mają sadzę na sobie nie grzeją lub słabo grzeją ewentualnie, spinać na krótko do akumulatora i zobaczysz czy grzeją, ale uważaj bo moment i są czerwone :) Ale zanim zaczniesz wykręcać świece zapnij rano na zimnym silniku Vaga i w Engine --> grupie 007 odczytaj temperatuję w polu nr 4 założę się że będzie dużo większa niż temp. otoczenia, a co za tym idzie do wymiany jest G62. Sprawdź teź temperatuję w Instruments --> grupa 003 pozycja 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest to G62

narazie nie mam kabla do auta

za niedlugo go kupie

G62 to wlasnie ten czujnik temperatury cieczy chlodzacej :)

jezeli nie masz kabelka, jestes z Krakowa to.... podjedz na spocik A4 w Krakowie (niedziela GK o 18:00, parking niebieski), sprawdzimy. (Lub daj znac na PW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw VAGiem czy to czujnik a dopiero później go ewentualnie wymieniaj

Strzykawką z wężykiem (od kroplówki, lepszy akwaryjny) odessij tyle ile się da płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.

Czujnik jest niżej niż zbiorniczek, gdy po prostu go wyciągniesz będziesz mieć mały potop.

Odciągnij płyn, miejsce wokół czujnika owiń jakąś szmatą, wyciągnij zawleczkę czujnika (małe szczypce), wyciągnij czujnik (montowany na wcisk, trzeba ostrożnie wyciągać), wyciągnij stary oring.

=====

Tak jak pisano wyżej: statyczny kąt wtrysku poprawnie ustawiony? Świece żarowe sprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest ciężkie palenie z rana musze kręcić kilka sekund za nim załapie. Właśnie jestem po odwózce mojej do domu i też za nim zapalił kręciłem kilka sekund. Kiedyś rozłączyłem ten czujnik i auto odpaliło po 2-3 ruchach rozrusznika. To jest powód wymiany czujnika bo myślałem że to on jest winny wszystkiemu. Co wy na to? Jeszcze go nie kupiłem tak że może coś poradzicie jeszcze przed wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta...

wiec... Andy ma racje.

pewnie wymiana czujnika nie zaszkodzi, lecz... przyczyny moga byc inne. Przeczytaj calosc od poczatku i sprawdz wszystkie elementy. (czujnik, ustawienie kata poczatku wtrysku, swiece)

przy okazji: jezeli bedziesz zaopatrywal sie jednak w czujnik, wez razem z oringiem. (czujnik tylko orginalny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie :>

Chciałem się dołączyć do wątku. Dwa miesiące temu kupiłem Audi A4 1.9 TDI (AVF), rocznik 2003, auto od pierwszego właściciela w Polsce, 165.000 km przebiegu, serwisowany do końca w salonie Audi. Od dwóch tygodni mam problem opisywany w tym wątku, tj. długie zapalanie przy zimnym silniku. Można powiedzieć, że problem się rozwija, gdyż z dnia na dzień autko zapala coraz "ciężej". Piszecie, żeby rozpocząć od logów z VAG'a, jak się domyślam jest to program do diagnozowania silnika? Gdzie jest dostępny i jakie kable należy kupić aby połączyć się z silnikiem AVF?

Jak dobrze zrozumiałem powodem mogą być również świece? Jak je można sprawdzić?

Z góry dzięki za wszelką pomoc :hi:

Pozdrawiam,

Rogul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie :>

Chciałem się dołączyć do wątku. Dwa miesiące temu kupiłem Audi A4 1.9 TDI (AVF), rocznik 2003, auto od pierwszego właściciela w Polsce, 165.000 km przebiegu, serwisowany do końca w salonie Audi. Od dwóch tygodni mam problem opisywany w tym wątku, tj. długie zapalanie przy zimnym silniku. Można powiedzieć, że problem się rozwija, gdyż z dnia na dzień autko zapala coraz "ciężej". Piszecie, żeby rozpocząć od logów z VAG'a, jak się domyślam jest to program do diagnozowania silnika? Gdzie jest dostępny i jakie kable należy kupić aby połączyć się z silnikiem AVF?

Jak dobrze zrozumiałem powodem mogą być również świece? Jak je można sprawdzić?

Z góry dzięki za wszelką pomoc :hi:

Pozdrawiam,

Rogul

w Twoim wypadku zaczalbym od wymiany filtrow (w szczegolnosci paliwa + powietrza) - chyba ze juz to zrobiles ??

potem sprawdzic swiece (na forum masa watkow)

potem vag ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Dzięki za odpowiedź tx-didi, po Twoim poniedziałkowym poście zaplanowałem sprawdzić w środę świece i filtry o których pisałeś (we wtorek auta nie ruszałem). Niestety nie zdążyłem.. w środę rano doświadczyłem kolejne wyjątkowo ciężkie zapalanie i o zgrozo po zapłonie autem potężnie zatrzęsło, po czym zapaliły się dwie kontrolki, które widać na zdjęciu poniżej (kontrolka po lewej świeciła, po prawej od świec migała).

DSC00739.JPG

Po zapłonie silnik pracował równo, auto miało pełną moc a kolejne próby zapalania przebiegały bez problemu. Nie mniej jednak kontrolki zgasnąć nie chciały. Udałem się więc do znajomego mechanika. Po podłączeniu do komputera odczytaliśmy następujący błąd:

16705 P0321 ignition distributor engine speed input circut G28: range performance

Znajomy odczytał to jako błąd czujnika położenia wału korbowego. Zostawiłem auto do diagnozy. Po południu telefon od znajomego, który informuje mnie, że powodem ciężkich zapłonów okazały się być nieszczelne uszczelki (o-ringi) na pompowtryskiwaczach, co według niego zdarza się często. Rzekomo przez nieszczelne uszczelki przez noc powoli dostawało się paliwo do cylindrów i powodowało ciężkie poranne zapłony. Ale skąd błąd położenia wału korbowego..?

Mnie zbyt wiele to nie mówiło, ale jak są nieszczelne to wymieniamy uszczelki i dodatkowo podkładki pod pompowtryskiwaczami? Dzisiaj telefon od znajomego, że uszczelki są wymienione, ale po złożeniu całości okazało się, że auto nie ma mocy i że będzie trzeba go wyregulować.. niestety serwis Audi czas ma dopiero po nowym roku, a elektronik z którym współpracuje mój znajomy ma wolny termin dopiero w przyszłym tygodniu.

Proszę o Waszą radę czy po wymianie uszczelek pompowtryskiwaczy w takim aucie normalnym jest spadek mocy i czy regulacja jest sprawą naturalną? Mam pełne zaufanie do znajomego, ale może ktoś z Was miał podobny problem i może mi w udzielić cennych wskazówek.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc,

Pozdrawiam,

Rogul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...