H4mm3R Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Od jakiegoś czasu nie pokoi mnie praca silnika w mojej A4, objawy są następujące: 1. Mam multitronic i na zimnym silniku aż osiągnie 90C za wysoko kręci mi obroty, minimalne dodanie gazu i obroty wskakują na 2400-2600 przy prędkości 50km/h. Pomaga dopiero ręczna zmiana biegów żeby obroty nie przekraczały 2000obr. 2. Za wysokie spalanie, wcześniej średnie spalanie było 6,5L od jakiegoś czasu mam problem zejść poniżej 7L przy spokojnej jeździe. W pon. leciałem trasą A4 do Drezna, średnia prędkość to 160km/h a FIS pokazywał mi średnia spalania 8,7L dodam że jechałem tylko z kumplem bez bagażów. Dziś express Cieszyn - BB 130km/h spalanie 8L/100km... 3. Drganie silnika w granicy 1800-2200obr. - wymieniłem filtr paliwowy i zalałem środek do czyszczenia wtrysków firmy Valvoline, troszkę pomogło na te wibracje... Ostatnie zmiany, roboty przy aucie: - kupiłem nowe oponki, rozmiar ten sam 225/40/R18, - mam już zrobione 15000 na oleju i w pon. albo wto. czeka mnie wymiana, - aktualizacja softu silnika i skrzyni u Sopy, najnowsze programy, które wypuściło Audi. Muszę przyznać, że po tej aktualizacji auto stało się bardziej dynamiczne i do 100km/h przyśpiesza w mgnieniu oka ale później to już znacznie słabiej idzie to przyśpieszanie... Co waszym zdaniem jest nie tak? Bo mi już ręce opadają, komputer nie pokazał żadnego błędu. Najbardziej chodzi mi tu o spalanie i za wysokie obroty.
GRazny Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 chyba się nie pomylę jeśli napiszę że nie dalej jak 2-3dni temu ktoś napisał posta odnośnie wysokiego spalania w 2.0 TDI (pamietam że na trasie przy deptaniu wyszło mu 8,9l/100) i też niedawno zmieniał soft skrzyni i silnika u Sopy... no chyba że to Ty pisałeś
H4mm3R Opublikowano 10 Października 2009 Autor Opublikowano 10 Października 2009 Tak to ja pisałem, bo jeśli to ten soft to jadę robić dym do Sopy ale najpierw chce się upewnić.
siemian Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 ja o Sopie słyszałem barrrrdzo różżżne opinie... także wole go omijać... Ja bym z tym jechał do nich i niech szukaja...
Flyer Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 O Sopie byla kiedys opinia, ze probowal naprawiac usterke mechaniczna zmiana softu [na AKP]. Dlatego z tymi zmianami softu to osobiscie bylbym ostrozny skoro auto jezdzilo dobrze...
H4mm3R Opublikowano 26 Października 2009 Autor Opublikowano 26 Października 2009 to podobno jakaś aktualizacja serwisowa z Audi była.. jutro tam jadę wyjaśnić sprawę.[br]Dopisany: 13 Październik 2009, 20:41_________________________________________________Okazało się że dostaje za dużą dawkę paliwa na starcie i podczas jazdy o dobre 2mg (jest ok. 4,2mg). Niemiaszki mają poprawić tą aktualizacje. I podobno mam jeszcze źle ustawiony kąt wtrysków, bo jest -1,5 a norma to podobno max -0,5... co znawcy o tym sądzicie? Bo mam się następnym razem upomnieć żeby mi to ustawili?
Musashi Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 norma kąta synchornizacji to -3/+3, ustawienie w ASO bedzie kosztowalo tyle ile usluga wymiany rozrzadu.
H4mm3R Opublikowano 26 Października 2009 Autor Opublikowano 26 Października 2009 Dzięki Musashi no to nie tanio... chyba że mi się pomyliło i chodziło o fazę rozrządu.
Musashi Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 uzupełniłem swoj post. generalnie nie ma czegos takiego jak ustawianie kata wtryskow. wartosc ta jest regulowana przez ECU. jedyne na co masz wplyw to kat synchronizacji, czyli kat pomiedzy polozeniem GMP wału a położeniem zerowym wałków rozrządu. wartości które podałem dotyczą właśnie regulacji owego kąta, i jest ona dokonywana w czasie wymiany paska rozrządu.
turdzi Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 3. Drganie silnika w granicy 1800-2200obr. a te drgania to masz na postoju czy w czasie jazdy ?
H4mm3R Opublikowano 26 Października 2009 Autor Opublikowano 26 Października 2009 Jeszcze raz dzięki Musashi za wyjaśnienie turdzi na postoju nic tylko podczas jazdy, przyśpieszanie przy 110-130km/h ale ostatnio zmniejszyły się te drgania a nawet czasem w ogóle ich niema.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się