Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Wymiana rozrządu i napędu pompy olejowej


Lewy256

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

nadszedł czas na rozrząd mojej niuni . Przy okazji chce sprawdzic naped pompy olejowej :shocked:[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 23:53_________________________________________________kilka fotek

Ts2gk0N9.jpg

Ts2gk8gA.jpg

Ts2gkxd0.jpg

Ts2gla7i.jpg

[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 23:57_________________________________________________Po trudnosciach z sciągnieciem miski olejowej okazał sie felerny naped opisywany wiele razy na FORUM

Ts2gpwv0.jpg

Ts2gpIYJ.jpg

Ts2gpQs9.jpg

[br]Dopisany: 18 Październik 2009, 00:04_________________________________________________Auto naprawiam w Niemczech w ponidziałek bede wiedział ile kosztuje nowy system napedowy mowa o trybach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku mojemu zaskoczeniu koła zebate , napinacz i imbusik są w bardzo dobrym stanie. Dodam że jestem posiadaczem tego auto od okoła 3 miesiecy.[br]Dopisany: 18 Październik 2009, 16:36_________________________________________________Przebieg 197 tys..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narpierw chce sie dowiedziec o koszty czesci. Mysle że czesci w Niemczech powinny byc tansze , bo wkoncu producent AUDI i nietylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narpierw chce sie dowiedziec o koszty czesci. Mysle że czesci w Niemczech powinny byc tansze , bo wkoncu producent AUDI i nietylko

to jak się dowiesz jakie są ceny to napisz ... ale pewnie tanio nie będzie ....

Mussa więc chyba miałeś rację że te zużyte zęby rzeczywiście mogą być przy ok 300-400 tyś :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik poszedł do gury i misia na duł[br]Dopisany: 19 Październik 2009, 19:22_________________________________________________A w czwrtek wyciągam silnik.. Dowiadywałem sie o koszty nowego napedu pompy i Musashi ma racje w 1000€ Sie bym nezmiescił..

Wymeniam tylko koło zebate małe, imbusik, napinacz i łancuch, bo tylko jest dostepne w komplecie naprawczym niemczech w kwocie 70€. Dodam że o 11tej zamÒwiłem i o 16tej cześci były na warsztacie.

Kilka Fotek

Koło zebate małe

1yuv0.jpg

Napinacz

1yJsS.jpg

Imbusik

1z_hr.jpg

oczywiscie w komplecie jest komplet śrubeczek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czwrtek wyciągam silnik.. Dowiadywałem sie o koszty nowego napedu pompy i Musashi ma racje w 1000€ Sie bym nezmiescił..

Wymeniam tylko koło zebate małe, imbusik, napinacz i łancuch, bo tylko jest dostepne w komplecie naprawczym niemczech w kwocie 70€. Dodam że o 11tej zamÒwiłem i o 16tej cześci były na warsztacie.

tylo co z tego jak potakim przebiegu wlaki juz dostay pewnie luzu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co wymieniłes nic nieda

na wałkach w środku jak włożysz ten mały wałeczek z jednej strony w pompe oleju a z drugiej w wałek jest luz więc nic nie dało

koło zębate nic nie dało

łańcuszek jak wymienisz to i tak na kole głównym na wale masz powycierane zęby więc nic nie dało lepiej jak juz masz wydać 1000 Euro to kup cały nowy zestaw na kołach zebatych i masz problem z gołowy według mnie to niepotrzebne wydaawanie kasy

Ale każdy może mieć swoje zdanie

Kało na wale od 11-2008 jest nie dostępne kiedyś można było wymieniać (zdejmowało się je po podgrzaniu do 250 stopni)

Zestaw naprawczy jest już do wymiany na kołach kosztuje w serwisie około 4000 tyś złoty

ale można zawsze kupić półsilnik używany po 2006 roku na kołach i przełożyć sobie samemu

Chyba że ktoś się chce bawić w ciągłe naprawy łąńcuszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radek_ja na wałkach w środku jak włożysz ten mały wałeczek z jednej strony w pompe oleju a z drugiej w wałek jest luz więc nic nie dałoę

po wymianie całego układu napędu na koła zębate, napęd na pompę oleju też jest przenoszony przez imbusik? więc stare gniazdo imbusika w pompie uległo tak samo wyrobieniu, dalej jest luz, co powoduje dalsze i szybsze wyrabianie nowego imusika.

radek - a operacja którą wykonał LEWY256 dała przynajmniej tyle, że jest nowy napinacz (który czasem lubi się rozsypać), i cały zestaw jest lekko zregenerowany - wieć dłużej pożyje.... a jeżeli ktoś po powiedzmy kolejnych 100kkm (2-3lata) ma zamiar sprzedać auto, to po kiego grzyba inwestować 4tys pln ?

TRUDZI

tylko co z tego jak po takim przebiegu wlaki juz dostay pewnie luzu

wałki dostały luzu? czy napęd wałków dostał luzu? czyli zmiana układu napędu z łańcuszka na koła zębate nie pomaga na telepanie silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radek_ja na wałkach w środku jak włożysz ten mały wałeczek z jednej strony w pompe oleju a z drugiej w wałek jest luz więc nic nie dałoę

po wymianie całego układu napędu na koła zębate, napęd na pompę oleju też jest przenoszony przez imbusik? więc stare gniazdo imbusika w pompie uległo tak samo wyrobieniu, dalej jest luz, co powoduje dalsze i szybsze wyrabianie nowego imusika.

radek - a operacja którą wykonał LEWY256 dała przynajmniej tyle, że jest nowy napinacz (który czasem lubi się rozsypać), i cały zestaw jest lekko zregenerowany - wieć dłużej pożyje.... a jeżeli ktoś po powiedzmy kolejnych 100kkm (2-3lata) ma zamiar sprzedać auto, to po kiego grzyba inwestować 4tys pln ?

TRUDZI

tylko co z tego jak po takim przebiegu wlaki juz dostay pewnie luzu

wałki dostały luzu? czy napęd wałków dostał luzu? czyli zmiana układu napędu z łańcuszka na koła zębate nie pomaga na telepanie silnikiem?

a niby jak ? skoro balans jest na walkach a nie na lancuszku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem u siebie jakiś czas temu taki zestaw .Jeżdżę dalej nic się nie dzieje.Następne 100 tyś. wytrzyma .Imbusik u mnie nie był wyrobiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem to wszystko w celu sprawdzenia.Była opcja wymiany na nowy system napędowy, ale jak pisałem w postach prędzej, stary napędniema znacznych skutków zużycia. Sprawdzałem nowy imbusik w gniezdzie i jest jak powino byc {niema luzu}. Mam zamiar pojezdzic tym samochodem 2 , 3 lata {około 20 tyś. robie rocznie}. Wiec gdzie jest sens inwestowania 800€ na napęd wałków i 240€ na koła ?

Mam jeszce kilka pytan, może kturyś z forumowiczów może pomóc:

-czy przy napedzeie łancuszkowym wałki wyrównoważające sie też jakoś ustawia na znaki ?

-czy przy odłanczaniu silnika od skrzyni automat.. można spodziewac sie niespodzianek, czy przebiega to jak ze skrzynią manualną ?

Dziekuje za jakąkolwiek Pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze że nie pakujesz się w takie koszta, ja bym tak samo zrobił. Chyba że już wszystko było by wyrobione to wolałbym kupić za ok 1000zł zestaw naprawczy, czyli to samo (łańcuszek, zabierak, gniazdo, zębatka i napinacz) ale nie do końca, bo nowe gniazdo jest z lepszego materiału i ma większy otwór, bo zabierak jest grubszy i na tym można bez problemu zrobić koleje 180tyś.

Fachowcem nie jestem ale na chłopski rozum wałki wyrównoważające są po to aby zredukować bujania silnika i jeśli ustawisz złe czasy to może Ci rzucać autem jak lowlriderem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za poparcie H4mm3R....

I bym prosił Forumowiczów o pomoc w odpowiedzi na moje pytania:

-czy przy napedzeie łancuszkowym wałki wyrównoważające sie też jakoś ustawia na znaki, jak tak to jak ?

-czy przy odłanczaniu silnika od skrzyni automat.. można spodziewac sie niespodzianek, czy przebiega to jak ze skrzynią manualną ?[br]Dopisany: 21 Październik 2009, 20:25_________________________________________________Ponawiam Prośbę.Jutro walcze ze swym autkiem dalej po kilku dniowej przerwie. Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak walki sie ustawia. jest specjalny przyrzad

po co chcesz demontowac skrzynie?

Chce wyciągnąc silnik bo okazało sie że uszczelniacz tylni na wale jest nieszczelny, wiec skoro tak daleko zaszedłem to już pare złotych mnie niezbawi. Czy masz może jakąs instrukcje odnosnie ustawienia tych kół ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...