Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wysoka temperatura silnika


perlacco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wiem, że wątków o tym temacie jest mnóstwo - przejrzałem na pewno większość z nich ale mój problem jest chyba bardziej złożony. Ale od początku...:)

Równo tydzień temu przed dłuższą trasą sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i ze zdziwieniem zauważyłem, że zbiorniczek wyrównawczy jest prawie pusty - uzupełniłem ok. 2 litrami płynu (!!!) i z obawą (nie mogłem odwołać wyjazdu) ruszyłem w drogę:) Po jakiś 50km wskazówka temperatury wychyliła się nieco poza 90 stopni. Na kanale 49 temperatura wahała się od 100 do 105 stopni. Po ok. 200 km temperatura nie przekraczała już 100 stopni i wynosiła ok.97 stopni - do końca trasy czyli ok.500km już tak pozostała

Następnego dnia (w poniedziałek) sprawdziłem płyn i był idealny poziom - w drodze do pracy temp. trzymała ok. 90 stopni ale po kilku chwilach w korkach sięgała 105 stopni. Sprawdzałem węże i były miękkie.

Od zeszłego poniedziałku codziennie sprawdzałem poziom i był idealny (codziennie robię po ok.100km). W czwartek miałem znów trasę ok.500km i temperatura czasami dobijała do 104 stopni. Ale następnego dnia rano poziom płynu idealny!

Wkurzony postanowiłem sprawdzić wszystko po kolei:

1) podłączenie pod Vaga nie wykazało żadnych błędów a temperatura na VAGu była identyczna z tą na 49 kanale - 107stopni - przed sprawdzeniem stałem trochę w korkach

2) następnie kupiłem ori termostat + uszczelkę (140zł!), 8 litrów nowego płynu i pełen nadziei dokonałem wymiany i odpowietrzenia . Efekt niestety mizerny - teraz auto grzeje za każdym razem od razu do 108 stopni!!! raz nawet osiągneło 115 stopni - dodatkowy wentylator się nie uruchomił!

Czyli podsumowując jest gorzej niż było:(:(:(

Więc co to może być????

-węże są miękkie

-w płynie nie było i nie ma żadnych plam olejowych

-płynu nie ubywa

-z rury wydechowej para taka jak zwykle (nie zauważyłem różnicy)

Co dla mnie jest dziwne to to, że po wymianie gdy temp jest nawet 110 stopni chłodnica jest gorąca ale tylko w górnej części a dół jest chłodny - myślałem że może układ jest zapowietrzony ale odpowietrzałem go bardzo długo otworkiem przy podszybiu i wyleciało naprawdę dużo płynu.

Nawet przy takiej temperaturze zatrzymałem ręką wentylator z wiskozą - myślałem że to on padł chociaż wymieniałem go 2,5 roku temu ale w którymś z postów przeczytałem, że wiskoza załącza się pod wpływem ciepła oddanego z chłodnicy a u mnie chłodnica w tej części jest lekko ciepła ( a wszystkie przewody b.mocno gorące)

Poradźcie co jest i jak mogę sprawdzić.

Przychodzi mi jeszcze na myśl "zatkana chłodnica" ale nie wiem jaki są tego objawy i jak to ewentualnie sprawdzić.

I dlaczego po wymianie termostatu sytuacja się pogorszyła?????

Będę wdzieczny za wszelkie uwagi ( sorry za długiego posta)

Pozdra

[br]Dopisany: 18 Październik 2009, 21:27_________________________________________________Aha,

Ogrzewanie w środku działa bardzo dobrze - tzn. dmucha b. gorącym powietrzem (chyba nawet lepiej niż wcześniej:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Myślę że nie masz powodu do zmartwienia. Jeżeli naprawdę temperatura byłaby tak wysoka to miałbyś kłopot z utrzymaniem ilości płynu w układzie. Może to być tylko błąd pomiaru(czujnika)

Zimna chłodnica u dołu świadczy o dobrej sprawności układu chłodzenia jak i termostatu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Też podejrzewałem czujnik ale przy wizycie u elektryka i podpięciu VAGa elektryk stwierdził, że nie ma błędów czujnika a temperatura na VAGU była taka sama jak na kanale 49 - i wynosiła w chwili pomiaru ok. 107 stopni.

Dziś rano było -1 i na trasie do pracy temperatura na kanale 49 wynosiła cały czas 108stopni a po zatrzymaniu słychać było "bulgotanie i przelewanie" pod maską.

Sam już nie wiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czujnik podaje sygnał do ECU z pewną tolerancją(jak każdy opornik).

Przejrzyj jeszcze drożność wężyka dochodzącego do górnej części zbiorniczka wyrównawczego.Jeżeli będzie drożny i nie ubywa Ci płynu nie ma się czym martwić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompa płynu chłodzącego ? Może coś nie domaga i w ten sposób nie masz odpowiedniego obiegu. Najbardziej mnie zastanawia co się stało z płynem na samym początku..

Co do sprawdzenia drożności chłodnicy "domowymi" sposobami nic mi nie przychodzi do głowy. Ale to też być może na rzeczy, gdyż jak sam piszesz ogrzewanie wnętrza bardzo dobrze działa. Czyli w tym układzie jest dobry obieg. Skoro chłodnica jest na dole zimna, to spełnia swoją role, jednak z jakiegoś powodu przepływa przez nią mało płynu i tym samym silnik się grzeje.

Od dawna masz LPG ? Może "fachowcy" się jakoś lipnie wpieli i tym samym zakłócili główny obieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seaba:

Dla mnie to też wielka zagadka co sie stało z płynem - od tamtej pory nie ubyło już nic. Mechanik, który dziś oglądał stwierdził, że pompa jest OK - sprawdzał dodając gazu i "trzymając" górnego węża :naughty:

Ogrzewanie działa idealnie tzn. dmucha naprawdę gorącym powietrzem na ustawieniach Hi i wyłączeniu nadmuchu na szybę i nogi.

Gaz mam od prawie 3 lat - zrobiłem na nim ok. 70tys. km.

Dziwi mnie też że nie włącza się wiatrak chłodnicy przy 102stopniach (normalnie przy klimie działa OK) jutro postaram się wymienić jego włącznik termiczny ( tylko nie wiem gdzie on jest :kox:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czujnik czy termo włącznik znajduje się po prawej stronie chłodnicy. Przy węży wychodzącym. Jest trzy pinowy czyli dwustopniowy. Dolną część chłodnicy masz chłodną więc dlatego nie załącza wentylatora klimy i tak jest prawidłowo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mstan

To kiedy ten wiatrak ma się włączyć????Bo u mnie jest 108stopni, chłodnica na dole letnia a po zgaszeniu silnika słychać "przelewanie, bulgotanie" w rurach przez jakieś 2 min. Górna rura jest mocno gorąca - nie można na niej dłużej ręki przytrzymać :wink4: a do chłodnicy jest utrudniony dostęp i nie można całej dłoni przyłożyć tylko palce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seaba:

Dla mnie to też wielka zagadka co sie stało z płynem - od tamtej pory nie ubyło już nic. Mechanik, który dziś oglądał stwierdził, że pompa jest OK - sprawdzał dodając gazu i "trzymając" górnego węża :naughty:

Ogrzewanie działa idealnie tzn. dmucha naprawdę gorącym powietrzem na ustawieniach Hi i wyłączeniu nadmuchu na szybę i nogi.

Gaz mam od prawie 3 lat - zrobiłem na nim ok. 70tys. km.

Dziwi mnie też że nie włącza się wiatrak chłodnicy przy 102stopniach (normalnie przy klimie działa OK) jutro postaram się wymienić jego włącznik termiczny ( tylko nie wiem gdzie on jest :kox:)

Kolego na 99% padła ci pompa wody, miałem podobnie, podobnie dlatego ze u mnie się gotowało w zbiorniczku i temperatura dochodziła do 115 stopni, ale to było lato i temperatura powietrza była dużo wyższa, Mechanik tez twierdził ze pompa jest sprawna ponieważ się przelewało do zbiorniczka jak trzymał przewód itd. Wiec postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce i zrobić to samemu i co się okazało? był pęknięty plastikowy wirnik na pompie wody. Wymień pompę wody i będzie :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja ci mowie ze masz zapowietrzony uklad!Od poniedzialku ten temat przerabiam i doszlem do tego!tez wymienilem termostat bo mi rosla temperatura no i zalozylem i nic!tak samo! ta i krew mnie zalala!no ale odpowietrzylem dziada i wrocilo do normy![br]Dopisany: 20 Październik 2009, 20:11_________________________________________________gdyby ci pompa padla to na wolnych obrotach ogrzewania w srodku bys nie mial!a gdyby wentylator to podczas szybkij jazdy temperatura by spadala!

[br]Dopisany: 20 Październik 2009, 20:13_________________________________________________a bajer jest taki ze termostat sie przycią, temperatura se urosła,cisnienie se wzroslo i cos puscilo i ubylo plynu!a jak spadlo to juz nie ubywa!i u mnie jest tak samo a raczej bylo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pejek:

Pompę wody też podejrzewam "po cichu":) jutro samochód idzie do warsztatu na gruntowne sprawdzenie wszystkiego po kolei. - mam nadzieję, że sie wreszcie dowiem co i jak. Płynu nie ubywa nawet grama - sprawdzam codziennie na zimnym silniku.

ynterprajs:

odpowietrzałem naprawde długo i około 2 litrów płynu uciekło przez dziurkę od odpowietrzania (w sumie kupiłem 8 a nie zostało mi nic:)) wiec myślę że to nie to.

Poza tym temperatura jest wysoka ale stabilna tzn. cały czas trzyma się w okolicach 107-110 ( na 49 kanale klimatronika), niezależnie od prędkości i ani raz nie spada poniżej 100 stopni.

Dziś kupiłem termowłącznik wentylatora ale z braku odpowiedniego klucza nie udało się go odkręcić. Wiatrak po zmostkowaniu przewodów działał na 2 prędkościach więc jest OK ale termowłącznik nie zadziałał ani razu pomimo wysokie temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Faktycznie wygląda to tak jak byś miał kłopoty z drożnością dużego obiegu cieczy chłodzącej.

Niewydolność pompy,lub termostatu.

Nie wymieniaj czujnika w chłodnicy,załączy się dopiero jak będziesz miał dolną część chłodnicy gorącą (przy czujniku 87*Celsjusza).

Wysoką temperature masz przy silniku a chłodnica jak piszesz jest w porządku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Faktycznie wygląda to tak jak byś miał kłopoty z drożnością dużego obiegu cieczy chłodzącej.

Niewydolność pompy,lub termostatu.

Nie wymieniaj czujnika w chłodnicy,załączy się dopiero jak będziesz miał dolną część chłodnicy gorącą (przy czujniku 87*Celsjusza).

Wysoką temperaturze masz przy silniku a chłodnica jak piszesz jest w porządku.

Pozdrawiam

dokładnie, dodam jeszcze ze jak padła mi pompa wody to chłodnica u dołu była zimna, a teraz jak jest wszystko ok i auto osiągnie temperaturę 90 stopni, to chłodnica jest cala gorąca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mstan: punkt dla Ciebie :good: termowłącznik jest rzeczywiście w porządku. Dziś mechanik zrobił test na rozgrzanym silniku (110stopni!) zatrzymał wiskoze ręką i po paru chwilach chłodnica zrobiła się cała gorąca i termowłącznik uruchomił elektryczny wentylator, nastepnie temperatura spadła do 92 stopni ale gdy mechanik puścił wiskozę to temperatura skoczyła z powrotem do 108 i już wiatrak się nie włączył.

Wstępna diagnoza to zatkana chłodnica - jutro będą płukać cały układ.

Powiedzcie jak to w końcu jest - chłodnica na dole musi być gorąca czy letnia??? (pytam bo dwóch mechaników sprawdzało od razu spód chłodnicy i mówili, że to niedobrze, że jest chłodna bo powinna być gorąca i że pewnie termostat się nie otwiera -przypominam, że termostat ori założony w zeszłą sobotę)

Prośba do tych co mają wszystko OK z chłodzeniem o sprawdzenie węża dochodzącego do termostatu oraz dołu chłodnicy.

Z tego co pamiętam, że czytałem w postach na forum to dół chłodnicy powinien być letni... - no i znowu mam mentlik :confused4:[br]Dopisany: 21 Październik 2009, 21:38_________________________________________________pejek: czy chłodnica u Ciebie po osiągnięciu 90 stopni jest cały czas gorąca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica teoretycznie powinna być letnia, a najlepiej mieć taką temperaturę, która w dostatecznym stopniu pozwala odprowadzać ciepło z silnika. Załóż teoretycznie, że na dole chłodnicy płyn ma temperaturę otoczenia ~10 stopni. I teraz płyn o takiej temperaturze wpływa do rozgrzanego silnika. Jako że termostat dławi przepływ, płyn wpływa, ale małymi porcjami i stopniowo odbiera ciepło. Nie ma ekstremalnych skoków temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Problem dalej nie rozwiązany:(

Po jednokrotnym płukaniu układu mechanik wymienił termostat (jeszce raz) zakładając inny ori ale używany (przypominam, że założony był nówka ori).

Efekt jest taki, że auto po mieście osiąga temperature 93 stopnie i tak trzyma - czasami, rzadko dojdzie do równych 100 stopni i spada znów do 93.

Po wyjechaniu na trasę po ok.20km osiąga 100 stopni i taką już utrzymuje do zatrzymania się. Po zgaszeniu auta słychać bulgotanie w silniku.

Ciekawostką dla mnie jest fakt, że po mieściu autko zachowuje się "prawie normalnie" i teraz nie wiem czy ta poprawa to efekt płukania układu czy ponownej wymiany termostatu????

Jutro wymieniam pompę wody....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mstan: punkt dla Ciebie :good: termowłącznik jest rzeczywiście w porządku. Dziś mechanik zrobił test na rozgrzanym silniku (110stopni!) zatrzymał wiskoze ręką i po paru chwilach chłodnica zrobiła się cała gorąca i termowłącznik uruchomił elektryczny wentylator, nastepnie temperatura spadła do 92 stopni ale gdy mechanik puścił wiskozę to temperatura skoczyła z powrotem do 108 i już wiatrak się nie włączył.

Wstępna diagnoza to zatkana chłodnica - jutro będą płukać cały układ.

Powiedzcie jak to w końcu jest - chłodnica na dole musi być gorąca czy letnia??? (pytam bo dwóch mechaników sprawdzało od razu spód chłodnicy i mówili, że to niedobrze, że jest chłodna bo powinna być gorąca i że pewnie termostat się nie otwiera -przypominam, że termostat ori założony w zeszłą sobotę)

Prośba do tych co mają wszystko OK z chłodzeniem o sprawdzenie węża dochodzącego do termostatu oraz dołu chłodnicy.

Z tego co pamiętam, że czytałem w postach na forum to dół chłodnicy powinien być letni... - no i znowu mam mentlik :confused4:[br]Dopisany: 21 Październik 2009, 21:38_________________________________________________pejek: czy chłodnica u Ciebie po osiągnięciu 90 stopni jest cały czas gorąca?

u mnie po osiągnięciu 90 stopni chłodnica jest cala gorąca, i wydaje mi się ze tak musi być, kolego nie wiem jak w ADP ale w ADR trzeba demontować przód auta żeby dostać się do pompy, ale nie czekaj tylko wymieniaj pompę, jak miałem problem z temperatura to przeczytałem wszystko co było na tym wspaniałym forum, i muszę stwierdzić ze znalazłem baaardzo dożo właśnie takich przypadków, i w większości była to właśnie pompa wody, powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...