Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] MOBIL1 0W40 Turbo Diesel vs MOTUL 5W40 8100 X-CESS - Porównanie


Grzegorz76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o odpowiedź osoby które miały do czynienia z tymi dwoma olejami.

Dotychczas jeździłem na Mobil 1 i nie mam jakiś zastrzeżeń, po prostu zastanawiam się również nad Motulem czy może jest technologicznie doskonalszy?

Pozdrawiam. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz i tylko jedyny zalałem MOTUL 5W40 8100 X-CESS i więcej tego nie zrobię

w ciągu 15000 km dolałem ponad litr i już myślałem że tak ma być ale potem kupiłem CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 i zero dolewki przez 15 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz i tylko jedyny zalałem MOTUL 5W40 8100 X-CESS i więcej tego nie zrobię

w ciągu 15000 km dolałem ponad litr i już myślałem że tak ma być ale potem kupiłem CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 i zero dolewki przez 15 tyś.

Tak, tylko to czy musiałeś dolewać jest winą oleju czy zmiany z minerala na syntetyk? Pytam bo czytałem, że po zalaniu syntetyka mogą się pojawiać nieszczelności, które pod wpływem jakiś dodatków znikają. Chodzi o jakiś specyfik który rozmiękcza zimeringi itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz mialem castrola 5w40 turbo diesel po sprowadzeniu autko oleju nie bralo ani grama,ale od 60tys.leje tylko motula 5w40 x cess i tez nic nie dolewam takze roznicy jak dla mnie nie bylo ale moze dlatego ze castrola zima nie testowalem,powiem ze na motulu szybko osiaga temp.oleju....leje go takze do escorta 92r.5w 40,i corsy 95r.10w40 i autka chodza elegancko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tej pory jeździłem na Mobil 1 całe życie i nie narzekałem, teraz wlałem Catrol 5W-30 do diesli dla pompowtrysków i chwale sobie tak samo. Motul nie jest mi znany choć z opini słysze ze to dobry olej do Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motul to jeden z najlepszych olejów na rynku,w pełni syntetyczny(ten o ktorym mowa).Pisanie,ze motula zjadło komuś litr,a innego ani grama to dla mnie bzdury :thumbdown:.Jak masz dostęp,to lej motula a bedziesz na 100% zadowolony :good:

aha,a jak u Was z dostępnością motula 8100 ester 0w40?bo podobno go wycofali na rzecz xcess 0w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę poczytałem tu i ówdzie i postanowiłem zestawić ważniejsze parametry obu olejów.

12165412e5ff5452.jpg

1. Klasa lepkości oleju - SAE - jest 6 klas olejów zimowych (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i 5 klas olejów letnich (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.

2. Klasa jakości oleju –API - w zestawieniu została podana klasyfikacja amerykańska API (American Petroleum Institute). Określa ona oleje do silników benzynowych i oleje do diesel'i. Oleje do "benzyniaków" są oznaczone litera S, a do diesel'i literą C. Jakość oleju określają kolejne litery alfabetu, np. SA, SB, SC itd. lub CA, CB itd. Im niższa litera alfabetu, tym niższa klasa jakości oleju. Np:

SE - olej przeznaczony do silników z lat '72-'80

SG - olej przeznaczony do silników prod. po roku '89 (z katalizatorem spalin)

CE - olej przeznaczony do diesel'i prod. po roku '83

CF-4 - olej przeznaczony do wysokoobrotowych silników z turbodoładowaniem prod. po '90r.

Większość olejów ma podwójne oznaczenie, np. SJ/CF. Pierwszy człon oznacza priorytet - dla "benzyniaka" czy np. CD/SF - dla diesla.

W niektórych oznaczeniach klasy jakości, pojawia się jeszcze skrót EC lub EC II (Energy Conserving lub Energy Conserving II). Oznaczają one, że olej przeszedł pomyślnie badania w API i wzorcowy silnik zużył odpowiednio mniej paliwa w stosunku do jego pracy na oleju wzorcowym (EC I - 1,5% mniej paliwa, EC II - 2,7%, EC III - 3,9%)

3. Wskaźnik lepkości oleju - określa zmiany jego lepkości w funkcji temperatury. Jest on wielkością bezwymiarową, a wylicza się go na podstawie lepkości kinematycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40st.C i 100st.C.

Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej. Wysokojakościowy olej powinien mieć wskaźnik lepkości powyżej 130.

Dodałem też wskaźnik lepkości przy temperaturze 150 stopni C (HTHS) - ponieważ jest to bardzo ważny parametr określający czy w wysokich temperaturach nie następuje zrywaniu filmu olejowego na tłokach. Wysokojakościowe oleje charakteryzują się parametrem powyżej 3.5 [mPa.s]

4. Temperatura płynięcia - jest to najniższa temperatura, w której olej zachowuje jeszcze swoją płynność.

5. Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) - jest to jeden z najważniejszych parametrów. Charakteryzuje on zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (diesli) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy.

Podsumowanie :

Klasa lepkości oleju - pod tym względem wygrywa MOBIL 1(0W40)

Klasa jakości oleju –API - wygrywa Mobil 1 (posiada normę EC)

Wskaźnik lepkości oleju(całkowity) - wygrywa Mobil 1(186)

Wskaźnik lepkości oleju (przy 40stopniach) - wygrywa Motul (83,1)

Wskaźnik lepkości oleju (przy 100stopniach) - remis (14:14)

Temperatura płynięcia - wygrywa Mobil 1 (-54 stopni)

Liczba zasadowa TBN - wygrywa Mobil 1 (11,3)

Temperatura zapłonu - wygrywa Mobil 1 (230 stopni)

Aaaaa no i najważniejszy parametr - CENA!

Otrzymałem ostatnio taką propozycję :

Mobil1 OW40 TD 135 zł/4L, 35 zł/1L = 205zł/6L

Motul 5W40 X-CESS 170 zł/5L, 38 zł 1L = 208zł/6L

można przyjąć remis

MOBIL 1 wygrywa 8-3 aczkolwiek oba oleje są doskonałej jakości a różnice w parametrach i cenie niewielkie.

Decyzja należy do Was. :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdziłem na Mobil 1 5W50 [kupowany bezposrednio od dystrybutora]

teraz jeżdże na Motul X-cess 8100 [tez ze sprawdzonego zrodla]

do zadnych z nich nie mam zastrzezen,konsumpcja na tym samym poziomie,moze Motul delikatnie lepiej trzyma temp ...

ale i tak zamierazm przy nastepnej wymianie zminic sos na Liqui Moly 5W40 ... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę poczytałem tu i ówdzie i postanowiłem zestawić ważniejsze parametry obu olejów.

12165412e5ff5452.jpg

1. Klasa lepkości oleju - SAE - jest 6 klas olejów zimowych (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i 5 klas olejów letnich (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.

2. Klasa jakości oleju –API - w zestawieniu została podana klasyfikacja amerykańska API (American Petroleum Institute). Określa ona oleje do silników benzynowych i oleje do diesel'i. Oleje do "benzyniaków" są oznaczone litera S, a do diesel'i literą C. Jakość oleju określają kolejne litery alfabetu, np. SA, SB, SC itd. lub CA, CB itd. Im niższa litera alfabetu, tym niższa klasa jakości oleju. Np:

SE - olej przeznaczony do silników z lat '72-'80

SG - olej przeznaczony do silników prod. po roku '89 (z katalizatorem spalin)

CE - olej przeznaczony do diesel'i prod. po roku '83

CF-4 - olej przeznaczony do wysokoobrotowych silników z turbodoładowaniem prod. po '90r.

Większość olejów ma podwójne oznaczenie, np. SJ/CF. Pierwszy człon oznacza priorytet - dla "benzyniaka" czy np. CD/SF - dla diesla.

W niektórych oznaczeniach klasy jakości, pojawia się jeszcze skrót EC lub EC II (Energy Conserving lub Energy Conserving II). Oznaczają one, że olej przeszedł pomyślnie badania w API i wzorcowy silnik zużył odpowiednio mniej paliwa w stosunku do jego pracy na oleju wzorcowym (EC I - 1,5% mniej paliwa, EC II - 2,7%, EC III - 3,9%)

3. Wskaźnik lepkości oleju - określa zmiany jego lepkości w funkcji temperatury. Jest on wielkością bezwymiarową, a wylicza się go na podstawie lepkości kinematycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40st.C i 100st.C.

Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej. Wysokojakościowy olej powinien mieć wskaźnik lepkości powyżej 130.

Dodałem też wskaźnik lepkości przy temperaturze 150 stopni C (HTHS) - ponieważ jest to bardzo ważny parametr określający czy w wysokich temperaturach nie następuje zrywaniu filmu olejowego na tłokach. Wysokojakościowe oleje charakteryzują się parametrem powyżej 3.5 [mPa.s]

4. Temperatura płynięcia - jest to najniższa temperatura, w której olej zachowuje jeszcze swoją płynność.

5. Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) - jest to jeden z najważniejszych parametrów. Charakteryzuje on zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (diesli) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy.

Podsumowanie :

Klasa lepkości oleju - pod tym względem wygrywa MOBIL 1(0W40)

Klasa jakości oleju –API - wygrywa Mobil 1 (posiada normę EC)

Wskaźnik lepkości oleju(całkowity) - wygrywa Mobil 1(186)

Wskaźnik lepkości oleju (przy 40stopniach) - wygrywa Motul (83,1)

Wskaźnik lepkości oleju (przy 100stopniach) - remis (14:14)

Temperatura płynięcia - wygrywa Mobil 1 (-54 stopni)

Liczba zasadowa TBN - wygrywa Mobil 1 (11,3)

Temperatura zapłonu - wygrywa Mobil 1 (230 stopni)

Aaaaa no i najważniejszy parametr - CENA!

Otrzymałem ostatnio taką propozycję :

Mobil1 OW40 TD 135 zł/4L, 35 zł/1L = 205zł/6L

Motul 5W40 X-CESS 170 zł/5L, 38 zł 1L = 208zł/6L

można przyjąć remis

MOBIL 1 wygrywa 8-3 aczkolwiek oba oleje są doskonałej jakości a różnice w parametrach i cenie niewielkie.

Decyzja należy do Was. :)

Pozdrawiam.

tutaj ja bym w cenie dal plus motulowi bo za 170zl masz 5l oleju,a w mobilu za 205zl 5l

ale ja tam w konsumpcji nie widzialem roznicy wiec kupuje motula z przyzwyczajenia zawsze przy 4 wymianach mam 5 gratis,w norge jest dostepny 5l x-cessa za 230zl,gdzie castorol kosztuje 300zl za 4l,a mobil 1 270-350zl 4l,takrze po co przeplacac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i po chłopsku.

Motul finansowo wychodzi lepiej: 5L do 4L Mobila, Castrola itd.

Motula można kupić za ok. 180 zeta od forumowych kolegów - cena wg. mnie bardzo dobra.

Motul to 100% syntetyczny olej. Mobil & Castrol robione są na bazie syntetyku, czyli nie są 100%.

Ponadto Castrol dodaje do swoich olejów jakieś specyfiki, które uszczelniają motor, co jakby uzależnia motor od Castrola - po wlaniu np. Motula, zaczyna pobierać pewne ilości oleju (doświadczenie własne, a raczej znajomego).

W związku z powyższym, jak ktoś do tej pory jeździł na Castrolu, niech dalej na nim jeździ.

Na Mobilu - nie mam doświadczenia, ale też bym pozostał, bo nie wiem, czy dodają jakieś uszczelniacze.

U siebie na początku zalałem Motula 300V Competition 15w50 (można powiedzieć, że wyczynowy olej) - dolewałem ok. 1,5 L na 15 000 km.

Po dwóch wymianach zmieniłem na Motul 8100 X-cess 5w40 - w tej chwili wychodzi mi ok. 0,5-1L na 15 000 km (podczas długich szybkich tras bierze troszeczkę tego oleju) - uważam, że zużycie jest odpowiednie. Turbina pić musi, aby rozsądnie.

Podejrzewam, że gdybym zmienił na Castrola, to przestałby brać całkowicie - ale czy to jest plusem? Wątpię, więc pozostaję przy Motulu.

Jak ktoś chciałby wiedzieć więcej o dodatkach do Castrola, produkcji na bazie syntetyku itd., to polecam użyć Googli - stąd pochodzą moje informacje (swego czasu spędziłem parę nocek na czytaniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj ja bym w cenie dal plus motulowi bo za 170zl masz 5l oleju,a w mobilu za 205zl 5l

ale ja tam w konsumpcji nie widzialem roznicy wiec kupuje motula z przyzwyczajenia zawsze przy 4 wymianach mam 5 gratis,w norge jest dostepny 5l x-cessa za 230zl,gdzie castorol kosztuje 300zl za 4l,a mobil 1 270-350zl 4l,takrze po co przeplacac

to twoje pierwsze liczenie to trochę dziwne skoro 5l motula kosztuje 170, a mobila 4l 135zł do tego 1l kupujesz za 35 i też masz za 5 litrów 170, wiec jest tyle samo, u mnie wchodzi 5,7 l więc i tak muszę zawsze kupować dwie bańki( z drugiej zawsze jest na dolewki). Trzeba przyznać że drożyzna jest w tej Norwegi widząc po cenach której przedstawiłeś dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w norge sa takie a nie inne ceny tylko wiadomo ze kasa zarobkowa inna,a porownujac zarobki z cena ta co podalem to wychodzi taniej w norge,ja kupuje zawsze u dzika motula ale przychodzi nie raz wymiana tutaj wiec tragedi nie ma a co najwazniejsze jest dostepny

a co do pierwszego liczenia to masz racje nawet nie spojzalem wzialem cene 5l motula i 6l mobila czy castrola,wiec zwracam honor ze wychodzi to samo,moje nie dopatrzenie

kolego EDMONDO zgadzam sie w 100proc.z tym co napisales :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul to 100% syntetyczny olej. Mobil & Castrol robione są na bazie syntetyku, czyli nie są 100%.

Mobil 1 to 100% syntetyk :cool1:

ja na Mobil 1 Turbo Diesel 0-W40 moim AFN miałem nalatane 360 tys, bez żadnych problemów :good:

Opis "wpełni syntetyczny" (taki opis jest na większości olejów m.in. Mobil i Castrol) nie oznacza, że jest on 100% syntetyczny.

Jak będę miał wolną nockę, to poszukam tego, co kiedyś czytałem i wrzucę tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul to 100% syntetyczny olej. Mobil & Castrol robione są na bazie syntetyku, czyli nie są 100%.

Mobil 1 to 100% syntetyk :cool1:

ja na Mobil 1 Turbo Diesel 0-W40 moim AFN miałem nalatane 360 tys, bez żadnych problemów :good:

Opis "wpełni syntetyczny" (taki opis jest na większości olejów m.in. Mobil i Castrol) nie oznacza, że jest on 100% syntetyczny.

Jak będę miał wolną nockę, to poszukam tego, co kiedyś czytałem i wrzucę tutaj.

http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul to 100% syntetyczny olej. Mobil & Castrol robione są na bazie syntetyku, czyli nie są 100%.

Mobil 1 to 100% syntetyk :cool1:

ja na Mobil 1 Turbo Diesel 0-W40 moim AFN miałem nalatane 360 tys, bez żadnych problemów :good:

Opis "wpełni syntetyczny" (taki opis jest na większości olejów m.in. Mobil i Castrol) nie oznacza, że jest on 100% syntetyczny.

Jak będę miał wolną nockę, to poszukam tego, co kiedyś czytałem i wrzucę tutaj.

Przepraszam, że tak napiszę ale pisanie, że Mobil 1 0W40 nie jest olejem w pełni syntetycznym to kompletna bzdura. Mobil to firma, a Mobil1 to grupa produktów. Wyobrażasz sobie olej, który wytrzymuje -59 stopniC będąc minerałem? Luuuuudzie :D Zapamiętaj sobie to.... każdy olej 0W np. 0W40, 0W50, to olej w pełni syntetyczny.

Może Wam wyświetle na podstawie tego co znalazłem w internecie co to jest olej syntetyczny i jak się go robi.

Na początku w Rafinerii produkowane są tylko oleje mineralne.

Każdy olej w pełni syntetyczny produkuje się na bazie oleju mineralnego tylko wszystkie molekuły są najpierw rozdzielane, po czym ponownie zestawiane w łańcuchy. Molekuły oleju po takim wyglądają zupełnie inaczej, a raczej dokładnie tak jak wyglądać powinny. Przez to osiągane jest, że są o wiele bardziej stabilne temperaturowo i dlatego zdecydowanie wolniej się starzeją. W temperaturach, przy których olej mineralny już dawno jest zagotowany i zlakowany, syntetyczne nadal smarują. Mają również wyższy indeks lepkości co oznacza, że nie ulegają tak silnemu rozrzedzeniu przy wzroście temperatury.

Istnieją też różne "poprawiacze" dla indeksów lepkości, przez co oleje osiągają jeszcze wyższe parametry będąc w obrębie tego samego indeksu lepkości. Dlatego mogą być one jeszcze bardziej płynne w niskich temp. i nie ulegają zbytniemu rozrzedzeniu przy temperaturach wyższych (0W40)

Dlatego taki super olej powstaje dopiero wtedy, kiedy doda mu się odpowiednio wysokojakościowy pakiet dodatków. Zawartość tych dodatków w olejach silnikowych leży dziś na poziomie 15-30%.

Ponieważ jednak oleje typu HC (hydrokrakowane), będąc już o wiele lepsze niż mineralne są o wiele tańsze niż pełno syntetyczne trend idzie ciągle coraz to bardziej w tym kierunku, że większość olejów to właśnie oleje HC. Tylko 0W - są nadal olejami pełno syntetycznymi . Dlatego 10W40, ale też 5W30 i 5W40 są przeważnie olejami HC. Nazywają się HC-"Synthese" albo "Synthese-Technology" itp.

Ale tak naprawdę takim "super-hiper-extra" jest tylko oczywiście wysokojakościowy, pełno syntetyczny olej, który zawiera nowoczesny i wysokogatunkowy pakiet dodatków. Jak np. nowe oleje MOBIL 1.

Podsumowując:

1 Nie traktować tak samo nazwy MOBIL i MOBIL1. W zasadzie wszystkie oleje MOBIL to oleje mineralne, hydrohrakowane lub pół syntetyczne, poza grupą MOBIL 1 - wszystkie oleje MOBIL 1 to oleje pełno syntetyczne

2. Wszystkie oleje 0W - to oleje pełno syntetyczne

3. Większość olejów 10W40, 5W30, 5W40 nie są olejami pełno syntetycznymi tylko hydrokrakowanymi.

4. Pełno syntetyczny olej 5W40 mają w ofercie Liqui Moly, Valvoline i Motul

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...