Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Pytanie do posiadaczy ADR-ów


wojtek26

Rekomendowane odpowiedzi

1 pytanie dotyczy gdzie macie podłaczony przewód podcisnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa, przy przepustnicy od strony kolektora ssacego czy od strony przepływomierza.

2 pytanie dotyczy zachowania obrotów silnika, zauważyłem taka oto rzecz u siebie, jezeli jade na jakis tam obrotach i wyrzuce na luz to obroty ładnie schodza na 900 ale jezeli jade na biegu hamujac silnikiem i po chwili wyrzuce na luz to obroty spadaja na 900 podskakuja na 1100 i spowrotem schodza na 900. Ostatnio czyściłem przepustnice i ja adaptowałem ale podobne objawy były i przed czyszczeniem. Czy u kolegów tez tak sie zachowuje silnik?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie kolego tez sie tak robi z obrotami, jak hamuje silnikiem i wrzuce luz to obroty w tych granicach 900-1100, tez mam wyczyszczona przepustnice, podlaczylem auto do kompa i czasami wyskakuje mi blad czujnika Hala zle napiecie na czujniku, problem z napieciem czy cos takiego, nie pamietam dokladnie jak to lecialo, a Ty masz jakies bledy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 0 błedów widocznie tak ma byc z tymi obrotami. W jeżdzie to nie przeszkadza juz sie przyzwyczaiłem. Jezeli chodzi o pierwsze pytanie odnosnie weżyka to pytam sie dlatego ze chyba poprzedni właścicel cos tam robił i chyba pomylił podłaczenia, podłaczył od strony lmm przez co na wolnych obrotach miał troche wzbogacana mieszanke przez utrzymywanie sie wyższego cisnienia w listwie wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmy, z tymi skaczącymi obrotami to też tak mam. Pojawia się to dopiero po nagrzaniu silnika i schodzeniu na luz z dużych obrotów lub właśnie z hamowania silnikiem zarówno na benzynie jak i LPG. Przepustnica czyszczona i adaptowana, odma sprawdzana, dolot szczelny, błędów brak. Ale widzę że nie jest sam. Czyżby ten typ tak miał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu sprawdzałeś to na nagrzanym silniku? Bo u mnie tylko wtedy to występuje. Po za tym chyba też nie zawsze. Wczoraj na przykład nie zauważyłem tego. Jeśli to objaw jakiegoś niedomagania to nie mam pojęcia co jest przyczyną bo wszystko wygląda ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu sprawdzałeś to na nagrzanym silniku? Bo u mnie tylko wtedy to występuje. Po za tym chyba też nie zawsze. Wczoraj na przykład nie zauważyłem tego. Jeśli to objaw jakiegoś niedomagania to nie mam pojęcia co jest przyczyną bo wszystko wygląda ok.

sprawdzalem na nagrzanym. falowanie obrotów to nie jest zdrowy objaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu sprawdzałeś to na nagrzanym silniku? Bo u mnie tylko wtedy to występuje. Po za tym chyba też nie zawsze. Wczoraj na przykład nie zauważyłem tego. Jeśli to objaw jakiegoś niedomagania to nie mam pojęcia co jest przyczyną bo wszystko wygląda ok.

sprawdzalem na nagrzanym. falowanie obrotów to nie jest zdrowy objaw

Tyle że to nie jest typowe falowanie. Ja nazwałbym to raczej falnięciem. Silnik trzyma bowiem prawidłowo 900 obr, i nie zawsze występuje ten skoczek obrotów. Jak widzę po wypowiedziach to wiele osób spotkało się z tym przypadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie zauwazyłem ze to sie pojawia na ciepłym i rozgrzanym silniku objaw nie pojawia sie w momencie wyrzucenia na luz ponizej 1500obr wtedy schodzi ładnie na 900 obr lub jezeli jade wrzuce na luz to tez zejdzie na 900. Widocznie ten typ tak ma a jezeli u kogos to nie wystepuje to wg przysłowia wyjatek potwierdza regułę. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt wiele osób ma ten objaw który u wszystkich występuje prawie że w identyczny sposób. Gdyby to była jakaś usterka to ktoś prędzej czy później znalazłby jej przyczynę a jak widzę to nikt nic nie znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeżdzic dalej i sie nie przejmowac poprostu tak jest i tyle. Byc moze z czasem uzytkowania silnika nastawnika nie nadąza z uchyleniem przepustnicy i stad to wahniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie obroty nie falują ,moze jakieś lewe powietrze łapie

Kolego, nie rozumiesz problemu. To nie chodzi o falowanie obrotów. Przez falowanie to ja rozumiem jak obroty skaczą na jałowym. U mnie jak i podejrzewam u pozostałych kolegów nie ma falowania! To jednorazowy skok obrotów przy schodzeniu z wyższych obrotów. Na przykład - mam 4,5 tyś, wrzucę na luz, obroty zejdą do 900 po czym skoczą do 1100 i z powrotem do 900 i tak już pozostają. Nie ma mowy o żadnym falowaniu jak już trzymają 900. Po za tym pisałem już że sprawdziłem cały dolot, odmę, przepustnicę, po za tym zero błędów. Wszystko jest tak jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak bywało u mnie ale może to dziwnie zabrzmi ale wlalem specyfik czyszczący do paliwa i problem na dłuższy czas ustał, teraz raz na jakiś czas też "falknie" ale zdecydowanie rzadziej niż przed wlaneim specyfika. Może chodzi tu u nas o dokładne przeczyszczenie układu?

Możecie spróbować z oczyszczaczem, polecam Valvoline do beznynki.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak bywało u mnie ale może to dziwnie zabrzmi ale wlalem specyfik czyszczący do paliwa i problem na dłuższy czas ustał, teraz raz na jakiś czas też "falknie" ale zdecydowanie rzadziej niż przed wlaneim specyfika. Może chodzi tu u nas o dokładne przeczyszczenie układu?

Możecie spróbować z oczyszczaczem, polecam Valvoline do beznynki.

Pozdro

To raczej nie to, ponieważ mam u siebie założony gaz sekwencyjny. I dzieje się to zarówno na LPG jak i na PB a są to dwa całkiem oddzielne układy zasilania, łączy je jedynie elektronika.[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 16:57_________________________________________________Ostatnio jechałem szwagrowom Vectrą z silnikiem 1,6 16v i zauważyłem to samo co u siebie jeśli chodzi o te obroty. Efekt występuje w tych samych sytuacjach i wygląda tak samo. Dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...