Flaha Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Witam Panowie z historii serwisowej mojego nowego nabytku kupionego przy 148kkm, który ma teraz 150kkm wynika, że przy przebiegu 121.178km wymieniono pasek zębaty (w wydruku jest wpisane tooth belt, zdjęcie w załączeniu), natomiast w książce serwisowej jest wpis przy tym samym przebiegu "Zahnriemen". Domyślam się, że chodzi o pasek rozrządu. Nie ma mowy o wymianie pompy wodnej, napinacza i reszty gratów. Czy w serwisie mogli wymienić sam pasek nie ruszając reszty czy po prostu niejako naturalne jest, że wymienia się cały zestaw i po prostu o tym nie wspomnieli? I dalej - czy z analizy tego fragmentu historii serwisowej słusznie wnioskuję, że przy przebiegu 143.186 km miałem wymieniony olej na jakiś SYNTR. III? W książce serwisowej data się zgadza (29.05.2009), tylko, że przebieg jest wpisany 143.180km. Przy silniku mam zawieszony kartonik, na którym jest napisane, że przy 143.180km zmieniono olej na Mobil 1 ESP Formula 5W-30, natomiast nie doszukałem się wywieszki dot. rozrządu. Na moim miejscu mając ten dane, wymienialibyście olej i rozrząd? Co oni mają na myśli przez "gwarancję mobilności" do 2011r.? Dzięki z góry za wszystkie komentarze i uwagi. Pozdrawiam!
Gość Mr. Axe Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Wg. mnie wygląda to na wymieniony pasek zębaty więc po co drugi raz to robić ale to tylko moje zdanie
Flaha Opublikowano 23 Października 2009 Autor Opublikowano 23 Października 2009 no właśnie, pasek.... A co z napinaczem i resztą??
iwadrian Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Dziwne z tym paskiem kto wymienia sam pasek bez wymiany napinacza.Chyba, że tak to faktycznie tak zapisali ale w rachunku nie ma wyszczególnionego napinacza ani pompy. Ja bym rozrząd zrobił na twoim miejscu aby spać spokojnie. Jak kupowałem swoją audi to na rozrządzie najechane było 30 kkm ale mimo to sam osobiście wymieniłem wszystko na nowe łącznie z pompą oraz olej i wszystkie filtry.
Flaha Opublikowano 23 Października 2009 Autor Opublikowano 23 Października 2009 No tak, tylko że razem z kompletnym rozrządem chcę wymienić napęd wałków wyrównoważających i imbusik (na zestaw naprawczy, sorry, jeśli źle coś sformułowałem)... To pewnie kilka złociaków zakosztuje i jakby dało się to odłożyć w czasie z uwagi na fakt, że jednak cały rozrząd miałem robiony niedawno, to byłoby cool.... Orientuje się ktoś jakie są najnowsze ceny w serwisach za taką pełną usługę?
Cristoforo Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 przy tym silniku i cenie zakupu wymienia sie kpl rozrząd jesli wymieniony został tylko pasek to typowa mentalność człowieka który oszczędza i sprzedaje auto wymieniaj kpl rozrząd a byś spał spokojnie
Flaha Opublikowano 23 Października 2009 Autor Opublikowano 23 Października 2009 dodam, że auto było kupione z salonu, nie od handlarza, z tego samego serwisu, w którym zostało wcześniej kupione przez I i jedynego właściciela, cały czas było tam serwisowane i następnie zostawione w rozliczeniu przy zakupie kolejnego.... Może ktoś się orientuje jak to jest w DE albo pracuje w serwisie w PL - może przy robocie całego rozrządu standardowo wpisuje się tylko "pasek" ? Chyba jak robią w autoryzowanym serwisie to wiedzą, że wymienia się cały komplet? dzięki za dotychczasowe uwagi! Pozdrówka!
Cristoforo Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 to że aso to nie oznacza że wszystko musi byc dopilnowane stwierdzili że reszta jest ok więc wymienili tylko sam pasek i auto pogonili ASO to tylko ASO Wymieniacze ja gdybym jezdził do ASO audi na serwis to bym zbankrutował i już miał wymieniony cały samochód na nowy za nim by znalezli usterki takie są realia
Pepin Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 co do karteczki z olejem .. to ciekawostka z Forda Focusa sciągniętego z DE... karteczka zawieszona w komorze silnika opisywała nie kiedy był wymieniony tylko kiedy ma być następna wymiana
Diego Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Zazwyczaj sa wymienione wszystkie czesci, nawet te drobne. Masz przyklad jednego z moich przegladow (ASO):
Flaha Opublikowano 23 Października 2009 Autor Opublikowano 23 Października 2009 Diego, to myślisz, że wymienili i nie wpisali bo zwyczajnie brak miejsca, czy nie wymienili?? Mam tylko wydruk z historii serwisowej, rachunków brak....
Cristoforo Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 nie ma co gdybać zobacz ile jest niepewności wymieniaj kpl rozrząd
Diego Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Diego, to myślisz, że wymienili i nie wpisali bo zwyczajnie brak miejsca, czy nie wymienili?? Mam tylko wydruk z historii serwisowej, rachunków brak.... Jesli cos bylo wymieniane jest data i ETKowy numer. Przynajmniej najczęściej tak jest. Skoro masz wpisane "pasek" wiec na 99% zostala zmieniona jedna czesc. Najlepiej sprawdzic i wymienic tak jak powinno byc.
Flaha Opublikowano 24 Października 2009 Autor Opublikowano 24 Października 2009 tak sobie pokalkulowałem - wymiana rozrządu plus zestaw serwisowy do wymiany napędu wałków wyrównoważających to koszt ok 7 tys zł... A jak strzeli mi rozrząd to też wymiana silnika za 6-7 tys zł... Na jedno wychodzi, heheh..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się