Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Multitronic - obiektywne dane ?


Katastrofa

Rekomendowane odpowiedzi

Ja słyszałem że jeśli już to po 200 000 się psuje.

Bynajmniej nie sama z siebie ale zazwyczaj gdy ktoś cofa i nagle wrzuca D i kita. Wyrabiają się tarczki i wreszcie pada.

Mam 125000 i naprawdę Lux ( odpukać )

Mówią niektórzy że olej się uzupełnia - ja od bardzo dobrego mechanika VW Audi słyszałem że się powinno wymieniać olej i filtr\filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 tdi avf 2003 97000 mil :hi:jesli chodzi o autko to rewelacja, 2tygodnie temu wymienialem ecu w mojej skrzynce(koszt 1115 funtow) to jednak nie wplynelo na moje zdanie o tym autku.po prostu jazda tym autem to sama przyjemnosc a wszystko ma prawo sie zepsuc(nawet czlowiek ma awarie :)) :good a co do wymiany oleju to w ksiazce serwisowej pisze ze co 40 tys mil(60 tys km) i tego nalezy przestrzegac a ecu to inna bajka(zalezy chyba od jezdzacych).kupilem je jak miala 80tys mil i nie wiem kto i jak jezdzil przedemna.a silnik oki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia multitronic byc moze jest bardziej komfortowa lecz napewno jest to najbardziej awaryjna skrzynia w audi. Tiptronic jest skrzynia o wiele mniej awaryjna, mialem 2 wymiany skrzyn w przypadku multitronic, a6 2003 silnik 2.5 180 ps, niemiecki serwis, bezwypadek, wszystkie przeglady w jednym serwisie, auto idealne, 80 tys km mialo przejechane, mialo wymiane olej robiona w niemczech, w polsce 50 tys km i po skrzyni, potem a6 2003 rok 163 ps, skrzynia najechala mi 40 tys potem naprawa, a po kilku tyg wymiana. Nie twierdze ze kazdy multitronic jest do niczego, poniewaz mialem auta ktore idealnie chodzily na tych skrzyniach, zwlaszcza w a4 2006 2.0 tdi 140 ps, tam jest multitronic ten 7 biegowy, jest idealny i komfortowy. Ale jak bede mial do wyboru auto w roczniku okolo 2002 rok multitronic czy tiptronic to napewno wezme tiptronica. Dosc dlugo handluje czesciami do audi i pamietam jak klienci czekali o kilka miesiecy za skrzynia do swojego auta, bo zdobyc taka skrzynie multitronic akurat taka jaką potrzebujemy to jest nastepny duzy problem i oczywiscie koszta XXL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche jestem przerażony stanem informacji na temat użytkowania i serwisowania tej skrzyni.

Np. kolega udziela prawidłowej informacji:

Przy multitroniku BARDZO ważne jest pamiętanie o wymianie oleju i filtra nie rzadziej niz 90 000.

(bardzo rzadko mówi się o wymianie filtra w multi, a jest to tak samo ważne jak wymiana oleju tylko dużo kosztowniejsze, ale tańsze niż naprawa)

po czym za chwilę mamy coś takiego, co można by podciągnąć pod próbę dywersji:

A skąd masz takie wiadomości dotyczące wymiany oleju w skrzyni biegów. Jestem po wizytach u conajmniej kilkunastu mechaniorów którzy jak jeden mąż zaprzeczają temu co napisałeś. Ewentualnie wchodzi w grę uzupełnianie stanu oleju lub wymiana tylko w przypadku remontu skrzyni biegów.

I to aż kilkunastu ! Potwierdza tylko jak bardzo nalezy uważać na "fachowców", czy "mechaniorów", którzy podobno wiedzą najlepiej.

Niestety, ale jeżeli nieświadomy użytkownik będzie czytał taką opinie (nie wszystkie są pożal się boże) to losy jego multitronika będa przesądzone. Ktoś wspomniał o wielu fachowcach od multitronika. Czyżby ? Fachowców od multitroników w PL jest nie wielu, a w zasadzie - IHMO jak dla mnie - jeden (jako firma, bo po za szefem jest ekspret, który spędza pół życia w skrzyniowni przy skrzyniach). Nie chcę namawiać, ale polecam stronę www.audiklub.org i w wyszukiwarkę wpisać multitronik. Tam osoby zainteresowne tematem na serio mogą znaleść prawdziwą kopalnię wiedzy, a szczególnie jak serwisować, problem adaptacji, błąd 17090 i wiele innych najczęściej spotykanych, jak zachowuje się na zimnym programie, jak na brudnym oleju, dlaczego, kiedy i jak zmienia się olej i filtr itd. Jeżeli jest ktoś na powaznie zainteresowny tematyką mogę podac linki. Nie widzę sensu, aby przepisywac i kopiować te informacje - IHMO wystarczą linki. Mimo, że dużo mówi się i pisze o multi to niestety, ale zbyt często wprowadza się użytkowników w błąd, a w szczególności powołując się na "fachowców" od automatów. :)

wojtek11066, prawdopodobnie radiatory czujnika polozenia lewarka, lub "ten element" ;) mechaniczny co współpracuje z czujnikiem. Do regulacji. Czy mruganie wystepuje CZESCIEJ w sytuacji: dluzsza jazda, potem 3-4 godziny postoju np. w garazu i przy ponownym uruchomieniu mryga ?

Gorszy scenariusz to uszkodzenie ECU skrzyni, w tym wypadku pozostaje wymiana. Ale sa tez tacy co naprawiaja: http://multitronic-box.com/EN/home.html :shocked:

Często spotykanym błędem jest 17090. Jest to problem z czujnikiem wybieraka (wałek wybieraka). Możliwości jest kilka począwszy od tylko wyczyszczenia do wymiany na nowy. Jest to czujnik zakresu jazdy - F125 - który przekazuje nieprawidłowy sygnał (albo go wogóle nie przekazuje, dlatego mówi się, że sygnał jest niewiarygodny). Jest kilka mozliwych przyczyn:

- Źle ustawione cięgno dźwigni przełączania zakresów

- Działanie elektromagnesu wałka wybieraka przełącznika wielofunkcyjnego -F125- jest zakłócone przez brud lub wiórki metalowe

- Uszkodzony przełącznik wielofunkcyjny F125

- Elektromagnes wałka wybieraka przełącznika wielofunkcyjnego -F125- rozmagnesowany wskutek silnego pola elektrycznego lub skrzywiony wzgl. uszkodzony wałek wybieraka.

Procedur naprawczych jest kilka w zalezności od usterki - Ustawienie cięgna dźwigni przełączania zakresów; oczyszczenie wałka wybieraka; Wymiena komputera sterujący automatycznej skrzyni biegów -J217 (sterownik - kosztowne); oraz Mechaniczna usterka w skrzyni biegów. Każda z tych procedur przyporzadkowana jest pokolei powyższym przyczynom. Dla przykładu podam, że sterowniki są wadliwe fabrycznie - są w podwójnym "kondonie" i poprostu rozszczelnia się. A sterownik jest wewnątrz skrzyni i aby dostać się do niego skrzynia musi być otwierana. W Sserwisie nowy na dwuletniej gwarancji to 2,5 tys. , a używany (sprawdzony, czyli otwierany, sprawdzany i zabezpieczany/zamykany w specjalnej technologii - lepszej niż producenta :wink4:, czyli nie istnieje możliwość rozszcelnienia się) to połowa tej kwoty, ale bez gwarancji. Jak widać przyczyna może być "śmiesznie" błacha lub bardzo powazna no i kosztowna.

Ale należy najpierw zacząć od zsprawdzenia błędów skrzyni bo w multitroniku może być wiele innych "popularnych" rzeczy do naprawy :)

[EDIT +]

Jeśli chodzi o moc - niezaleznie do jakich silników była wsadzana ta skrzynia (moc) to dla multitronika znaczenie ma MOMENT OBROTOWY a nie moc. Max. moment dla multi sześciobiegowych (2000/2001-2004) jak i siedmiobiegowych (2004 -) to 310 Nm. Moc może być nawet i 200 KM, ale nie wolno podnosić momentu. Można natomiast poprawić jego charakterystykę (mowa o tunerach) :wink4:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b6 avf 2004 niedługo roczek i żadnych niespodzianek ale olej nie był zmieniany .Powiedzieli mi że jest to skrzynia bez obsługowa i olej wymienia sie jak coś sie spie***li :kox: . Jakieś sugestje [br]Dopisany: 08 Luty 2009, 13:30_________________________________________________gdzie najlepiej udać się na zmiane ma nalatane 83000 mil i z tego co wyczytałem powinna być juz druga zmiana a ja w książce nie znalazłem nic na ten temat moim dodatkowym problemem jest to że mieszkam w irlandii więc jeśli miał ktoś doświadczenia z multi w tym kraju to dajcie znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b6 avf 2004 niedługo roczek i żadnych niespodzianek ale olej nie był zmieniany .Powiedzieli mi że jest to skrzynia bez obsługowa i olej wymienia sie jak coś sie spie***li :kox: . Jakieś sugestje [br]Dopisany: 08 Luty 2009, 13:30_________________________________________________gdzie najlepiej udać się na zmiane ma nalatane 83000 mil i z tego co wyczytałem powinna być juz druga zmiana a ja w książce nie znalazłem nic na ten temat moim dodatkowym problemem jest to że mieszkam w irlandii więc jeśli miał ktoś doświadczenia z multi w tym kraju to dajcie znać

Zrób wymiané w serwisie Audi. W UK zaplacilem 100-kilka funtow. Bedziesz mial pewnosc, ze zrobia to fachowo i dostaniesz wlasciwy olej. A koszta nie sa duze - wymieniasz co 50-60 tys. km.

pozdr. :)

ps. dla przykladu - udalem sie do pieknego zakladu od ASB, ekstra auta z najwyzszej polki, piekna recepcja i pracowniy w ladnych ubrankach, super wyposazone stanowiska. Zaplacilem za wymiané oleju 127 funtow. Niedlugo potem przy okazji serwisu skrzyni w Sserwisie w PL okazalo sié, ze mam olej do tiptronika !!! Na szczéscie w nieszczesciu skrzynia przechodzila tak czy inaczej naprawe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największa wadą tej skrzyni jest ograniczenie w zakresie przenoszenia mocy - max dla niej to 180KM powyżej tej mocy skrzyni się nie spotka. A wiadmo że TDIka chciało by sie zchipować a tu najsłbszym ogniwem okazę sie skrzynia. Co do reszty to sie nie wypowaiadam bo nie miałem okazji pomykać, jednak sądze że przy spokojnym stylu jazdy jest lepsza od TripTronica.

Co do wymiany oleju to to jest konieczność dla automatów.

w tych skrzyniach nie tyle moc jest problemem,co moment obrotowy

BDG 2.5TDI który ma 350Nm w manualu,w połączeniu z multi ma obniżony do 310Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób wymiané w serwisie Audi. W UK zaplacilem 100-kilka funtow. Bedziesz mial pewnosc, ze zrobia to fachowo i dostaniesz wlasciwy olej. A koszta nie sa duze - wymieniasz co 50-60 tys. km.

pozdr. :)

pomyśle o tym jak wruce ale ja nie mieszkam w UK tylko w irlandii no niby we wtorek jade na wyspy ale będe się przesiadał tylko z promu na prom i raczej na wizyte w warsztacie nie będzie czasu sprubuje u siebie .Dzieki za podpowiedzi i wogule .

PS. Ma ktoś doświadczenia z serwisami w okolicach galway lub dablina ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem A4 z multi z pełną swiadomością,że się może rozsypać jak nie będę jej należycie serwisował , poprzedni właściciel wymienił oleum w skrzyni 10tyś.km temu,a ja wymienię go razem z olejem w silniku i nie szkoda mi 400-600zł,bo bardzo przyjemnie auto teraz jeździ i mam nadzieję ,że tak bedzie nadal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największa wadą tej skrzyni jest ograniczenie w zakresie przenoszenia mocy - max dla niej to 180KM powyżej tej mocy skrzyni się nie spotka. A wiadmo że TDIka chciało by sie zchipować a tu najsłbszym ogniwem okazę sie skrzynia. Co do reszty to sie nie wypowaiadam bo nie miałem okazji pomykać, jednak sądze że przy spokojnym stylu jazdy jest lepsza od TripTronica.

Co do wymiany oleju to to jest konieczność dla automatów.

w tych skrzyniach nie tyle moc jest problemem,co moment obrotowy

BDG 2.5TDI który ma 350Nm w manualu,w połączeniu z multi ma obniżony do 310Nm

Najnowsze informacje ze strony Audi mówią o ograniczeniu do 400 Nm, a więc jeśli to nie pomyłka to zrobili duży postęp. Do tej pory max. był jak napisałeś :wink4:. Pewnie wciąż będzie można pomarzyć o Q z tą skrzynią oraz o zabawie w chipowanie, ale postępy jak widać robią.

pozdr. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych skrzyniach nie tyle moc jest problemem,co moment obrotowy

BDG 2.5TDI który ma 350Nm w manualu,w połączeniu z multi ma obniżony do 310Nm

Najnowsze informacje ze strony Audi mówią o ograniczeniu do 400 Nm, a więc jeśli to nie pomyłka to zrobili duży postęp. Do tej pory max. był jak napisałeś :wink4:. Pewnie wciąż będzie można pomarzyć o Q z tą skrzynią oraz o zabawie w chipowanie, ale postępy jak widać robią.

pozdr. :)

ale to może mowa o skrzyni S-tronic,odpowiedniku DSG?

audi montuje jeszcze multi w nowych modelach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych skrzyniach nie tyle moc jest problemem,co moment obrotowy

BDG 2.5TDI który ma 350Nm w manualu,w połączeniu z multi ma obniżony do 310Nm

Najnowsze informacje ze strony Audi mówią o ograniczeniu do 400 Nm, a więc jeśli to nie pomyłka to zrobili duży postęp. Do tej pory max. był jak napisałeś :wink4:. Pewnie wciąż będzie można pomarzyć o Q z tą skrzynią oraz o zabawie w chipowanie, ale postępy jak widać robią.

pozdr. :)

ale to może mowa o skrzyni S-tronic,odpowiedniku DSG?

audi montuje jeszcze multi w nowych modelach?

Mowa o multitroniku :wink4:. Audi nie tylko nadal go produkuje, ale rozkręca się coraz bardziej. Na tyle jest ulepszony, że jest to teraz jedna z popularniejszych skrzyń automatycznych - oczywiście mowa o modelach od 2005 r.. Choć zmiany w stosunku do "starych" są dosyć duże. Po za tym w ofercie dla pewnych silników jest albo 6-cio biegowy manual lub multitronik. Tipa natomiast wstawiają do Q i najmocniejszych silników. Przynajmniej tak jest wg. audi.pl czy audi.co.uk :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie jak to jest w Audi? Będą ulepszać tak długo,aż wyjdzie skrzynia idealna (chociaż zasada działania obecnego multi jest bliska ideału) i zakończą produkcję.Tak samo było z silnikami 2.5 tdi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze z multi, na blacie 130tys mil i posypalo mi sie kilka innych rzeczy ale skrzynia dziala. Bylem kiedys w gorkach 25% nachylenia i nie bylo zadnych problemow z roszaniem pod gorke, cofaniem...itp, mialem lekkiego pietra :) ale spisala sie na medal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze z multi, na blacie 130tys mil i posypalo mi sie kilka innych rzeczy ale skrzynia dziala. Bylem kiedys w gorkach 25% nachylenia i nie bylo zadnych problemow z roszaniem pod gorke, cofaniem...itp, mialem lekkiego pietra :) ale spisala sie na medal.

Szachal spójrz jaki ty masz silnik - nawet jak byś chciał to nic skrzyni nie zrobisz bo ten silnik ledwo się odpycha i multitronik nawet nie ma czasu się tam zagrzać. Ta skrzynia właśnie nadaje się idealnie do aut o pojemności DO 2.0 l i niskim Nm.

Ta skrzynia dzisiaj jest doprowadzona do stanu super idealnego, ale tylko w granicach określonych dla bezstopnioych przekładni. Granicą jest moment obrotowy oraz FWD. Brak był, jest i będzie w quattro - to przede wszystkim świadczy o sporym ograniczeniu możliwości tej skrzyni.

Ta skrzynia sypie się przede wszystkim w (od najwyższego Nm):

1. 2.5 TDI

2. 1.9 TDI

3.1.8 T

4. reszta, czyli 2.0, 2.4, 2.8 oraz 3.0 - w związku z tym, że jest ich bardzo mało (głównie 3.0 ) pewnie nie spotkaliśmy na forum nikogo, kto ma multi z tym silnikiem, a więc i cisza w temacie :)

Nie ma multitroników 2000 - 2004 bez awaryjnych. Jeżeli jeszcze się nie popsuły to świadczy o tym, że motor tak jak u kolegi ma niski Nm, dobre traktowanie, wymiany oleju, dobry serwis itp. Możliwe, że zanim stał sie nabywcą ta skrzynia była już "robiona" tylko nic o tym nie wie (np. na gwarancji w ASO). Np. ja dowiedziałem się podczas pierwszej naprawy w Sserwis, że moja skrzynia była naprawiana dwa razy w ASO. Trzecia naprawa była przy 200k :) a było ich razem 5 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze z multi, na blacie 130tys mil i posypalo mi sie kilka innych rzeczy ale skrzynia dziala. Bylem kiedys w gorkach 25% nachylenia i nie bylo zadnych problemow z roszaniem pod gorke, cofaniem...itp, mialem lekkiego pietra :) ale spisala sie na medal.

Szachal spójrz jaki ty masz silnik - nawet jak byś chciał to nic skrzyni nie zrobisz bo ten silnik ledwo się odpycha i multitronik nawet nie ma czasu się tam zagrzać. Ta skrzynia właśnie nadaje się idealnie do aut o pojemności DO 2.0 l i niskim Nm.

Ta skrzynia dzisiaj jest doprowadzona do stanu super idealnego, ale tylko w granicach określonych dla bezstopnioych przekładni. Granicą jest moment obrotowy oraz FWD. Brak był, jest i będzie w quattro - to przede wszystkim świadczy o sporym ograniczeniu możliwości tej skrzyni.

Ta skrzynia sypie się przede wszystkim w (od najwyższego Nm):

1. 2.5 TDI

2. 1.9 TDI

3.1.8 T

4. reszta, czyli 2.0, 2.4, 2.8 oraz 3.0 - w związku z tym, że jest ich bardzo mało (głównie 3.0 ) pewnie nie spotkaliśmy na forum nikogo, kto ma multi z tym silnikiem, a więc i cisza w temacie :)

Nie ma multitroników 2000 - 2004 bez awaryjnych. Jeżeli jeszcze się nie popsuły to świadczy o tym, że motor tak jak u kolegi ma niski Nm, dobre traktowanie, wymiany oleju, dobry serwis itp. Możliwe, że zanim stał sie nabywcą ta skrzynia była już "robiona" tylko nic o tym nie wie (np. na gwarancji w ASO). Np. ja dowiedziałem się podczas pierwszej naprawy w Sserwis, że moja skrzynia była naprawiana dwa razy w ASO. Trzecia naprawa była przy 200k :) a było ich razem 5 ...

Jesli w a4 b6 byl montowany silnik 2.8 to prosilbym zebys wkleil tutaj jakis wiarogodny link do takiego pojazdu z takim silnikiem i skrzynia multi.

Na tym forum jest conajmniej jeden kierownik ktory posiada a4 b6 z silnikiem 2.0 pb i skrzynia multitronik

O ile mi wiadomo jest tez ktos kto ma 3.0 pb i skrzynie multi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli w a4 b6 byl montowany silnik 2.8 to prosilbym zebys wkleil tutaj jakis wiarogodny link do takiego pojazdu z takim silnikiem i skrzynia multi.

Na tym forum jest conajmniej jeden kierownik ktory posiada a4 b6 z silnikiem 2.0 pb i skrzynia multitronik

O ile mi wiadomo jest tez ktos kto ma 3.0 pb i skrzynie multi.

2.8 nie był montowany w B6 :wink4: Był montowany wraz z multitronikiem w C5:

2.8(193PS) AMX: skrzynia EZN (VI.2000->IX.2000), skrzynia FNX (IX.2000->IV.2001)

2.8(193PS) AQD: skrzynia DZN (IX.1999->IV.2001)

Koledzy, którzy macie nowe 7-mio biegowe multitroniki możecie spać spokojnie. Są mocno poprawione i udoskonalone względem "starszych" niedoskonałych braci. Pamiętajcie o regularnej wymianie oleju, choć nawet przy wymianie olej wygląda jak nieużywany. Te modele mają już prawie 7 lat i zdaje się ukazały się zaledwie dwie poprawki softu, ale żadna krytyczna ( w "starych" chyba było krytycznych aż 5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli w a4 b6 byl montowany silnik 2.8 to prosilbym zebys wkleil tutaj jakis wiarogodny link do takiego pojazdu z takim silnikiem i skrzynia multi.

Na tym forum jest conajmniej jeden kierownik ktory posiada a4 b6 z silnikiem 2.0 pb i skrzynia multitronik

O ile mi wiadomo jest tez ktos kto ma 3.0 pb i skrzynie multi.

2.8 nie był montowany w B6 :wink4: Był montowany wraz z multitronikiem w C5:

2.8(193PS) AMX: skrzynia EZN (VI.2000->IX.2000), skrzynia FNX (IX.2000->IV.2001)

2.8(193PS) AQD: skrzynia DZN (IX.1999->IV.2001)

Koledzy, którzy macie nowe 7-mio biegowe multitroniki możecie spać spokojnie. Są mocno poprawione i udoskonalone względem "starszych" niedoskonałych braci. Pamiętajcie o regularnej wymianie oleju, choć nawet przy wymianie olej wygląda jak nieużywany. Te modele mają już prawie 7 lat i zdaje się ukazały się zaledwie dwie poprawki softu, ale żadna krytyczna ( w "starych" chyba było krytycznych aż 5).

ok myslalem ze mowimy o modelu a4 b6

w a6 c5 nie siedze i nie wiedzialem ze tam montowali w ogole 2.8 a co dopiero z multi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...