Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Multitronic - obiektywne dane ?


Katastrofa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

znalzałem auto, w którym odpowiada mi wiele, ale problemem jest, że to nie-quattro i ma skrzynię multitronic. O tej skrzyni naczytałem się bardzo wiele złego, niemniej jednak mało kto pisze o własnych doświadczeniach, a raczej większość postów zaczyna się od: 'słyszałem...' albo 'znajoma córki siosty żony mojego sąsiada...'.

Proponuję następującą formę zbadania rzeczywistej usterkowości tej skrzyni: jesli jesteś użytkownikiem, napisz który to rocznik i silnik, a nastepnie całkowity przebieg, przebieg pod Twoją nogą i ewentualne awarie.

Co Wy na to? By the way, może ktoś wie o a4 cabrio w quattro, która ma być oddana w dobre ręce...?

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2004

Silnik 1.9 tdi avf

Przebieg 134 000

Awarie 0 (zero :) )

Przy multitroniku BARDZO ważne jest pamiętanie o wymianie oleju i filtra nie rzadziej niz 90 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd masz takie wiadomości dotyczące wymiany oleju w skrzyni biegów. Jestem po wizytach u conajmniej kilkunastu mechaniorów którzy jak jeden mąż zaprzeczają temu co napisałeś. Ewentualnie wchodzi w grę uzupełnianie stanu oleju lub wymiana tylko w przypadku remontu skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso AutoSpecial, Aso Bełtowski, ludzie z krakowskiego serwisu (wybacz nie mam pod reka wizytowki) specjalizujący sie w naprawie multi i tiptroników. Tak nawiasem mówiąc, przyczyną awarii najczesciej są: przegrzanie skrzyni, ciptuning silnika :afro: i wlasnie olej o konsystencji kaszy. BTW w skrzyni dsg (Audi) olej wymienia sie co 60K km. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie największa wadą tej skrzyni jest ograniczenie w zakresie przenoszenia mocy - max dla niej to 180KM powyżej tej mocy skrzyni się nie spotka. A wiadmo że TDIka chciało by sie zchipować a tu najsłbszym ogniwem okazę sie skrzynia. Co do reszty to sie nie wypowaiadam bo nie miałem okazji pomykać, jednak sądze że przy spokojnym stylu jazdy jest lepsza od TripTronica.

Co do wymiany oleju to to jest konieczność dla automatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd masz takie wiadomości dotyczące wymiany oleju w skrzyni biegów. Jestem po wizytach u conajmniej kilkunastu mechaniorów którzy jak jeden mąż zaprzeczają temu co napisałeś. Ewentualnie wchodzi w grę uzupełnianie stanu oleju lub wymiana tylko w przypadku remontu skrzyni biegów.

Słyszałem o dolewkach ale w przypadku oleju do przekładni.Tylko go sie uzupełnia a co do samej skrzyni to około 60 tys (tak mówili "moi" mechanicy) w zależności od tego gdzie auto śmiga Trasa/Miasto.W sumie sam sie zdziwiłem ze do Tiptronica wchodzi jeszcze inny olej chyba że mnie robili w ciula hehe. Ale nie naciągnęli bo w przekładni był ok. Nie wiem natomiast jak jest z multi ale pewnie jak filtr i olej jest pilnowany to nie sprawia klopotów tak jak i tiptronic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok 2002

2.0 benzyna

117.000km

Puki co miód, ale olej nie był jeszcze nigdy zmieniamy, filtr tez. Sądząc po wypowiedziach powyżej najwyższy czas...

W rejonie Wielkopolski znalazłem serwis: Teomotors (www.teomotors.pl) - wiele pozytywnych opinii na automat.pl. Niebawem wiec

sprawdze ich i dam znac.

Edit:

Co do kosztów to w ASO Krotoski - Cichy w Poznaniu wyglada to tak:

1. 1l oleju 67zł - wchodzi ok. 7,7l

2. filtr oleju - mówią ze trzeba zmienic przy wymianie oleju - 70zł

3. Usluga - 280zł - ok.2h roboty

- do Teomotors nie moge sie dodzwonic - przejade sie tam i potem napisze co i jak.

Edit2:

W Teomotors powiedzieli ze z moim silnikiem (2.0 benzynka) - jesli nic sie nie dzieje mozna sypac do 150.000.

Koszt u nich - wymiany samego oleju - 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok 2004/05

1.9 tdi avf

148 tys km przebiegu

awari zero,dziala bez zarzutu

przy 120 tys byl wymieiany olej w aso ale filtr chyba nie dlatego przy 160 tys wyciagam i otwieram skrzynie w celu wymiany filtra i sprawdzenia stanu skrzyni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik AVF, 60 tys. km

Skrzynia jest bardzo fajna, bardzo plynnie zmienia biegii, jedyne po czy to poznac to spadajaca wskazowka obrotow;) Opcja D zmienia profil w zaleznosci jak dociskasz pedal gazu, przy spokojnej jezdzie zmienia bieg juz przy 1800 obr, docisniesz gaz mocniej i bedzie zmieniala przy 2500 obr. Jest oczywiscie opcja S (sport) i tu jest jeszcze ciekawiej. Zalezy oczywscie jaki masz silnik, ja mam tylko 1.9tdi wiec rewelacji nie ma ale przyspieszenie zadowala (i nie ma 'szarpniec' jak przy manualu, pelna plynnosc). Pewno wada, albo kwestia przyzwyczajenia jest to, ze ma krotki, martwy punkt kiedy ruszasz, tzn wciskasz gaz a auto stoi. Trzeba o tym pamietac ruszajac gwaltownie ze skrzyzowania. Ale jak dla mnie to byla kwesta przyzwyczajenia, odrobine wczsniej naciskam gaz (liniowo, nie do dechy) i auto calkiem sprawnie rusza.

Tak czy inaczej polecam, szczegolnie do jazdy po miescie, lewa noga odpoczywa, a poruszamy sie tak samo jak inni i mozemy na dodatek trzymac za kolano dziewczyne :D

PS. Co do spalania to przy spokojnej jezdzie na autostradzie ok 130km/h-140km/h (bez gwaltownego przyspieszania) autko spala 6.5l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem w lekką panike kilka dni temu gdy w moim multitroniku zaczeło coś chrupać, działo się to głównie na nierównościach, ale dzwiek wyraźnie ze skrzyni. Odwiedziłem kilka warsztatów i okazało sie - błachostka, - poduszka pod skrzynią, wymieniłem i znow jest PERFEKT. Jestem ogolnie bardzo zadowolony, jest to luksusowa skrzynka, bez szarpniec, całkowicie płynna jazda. Mozna gadac przez komóre bez obaw lub jak ktos pisał powyzej trzymac kobitke za kolano :) POLECAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROK 2002 2.5 TDI 155 PS PRZELATANE 136 TYS KM.MAM JĄ 3 MIESIĄCE SKRZYNIA SUPER PIEKNIE PRZEŁANCZA TYLKO ŻE CO JAKIŚ CZAS ZACZYNA MI MRUGAĆ WYŚWIETLACZ LUB GINIE PODŚWIETLENIE BIEGU AKTUALNIE ZAŁĄCZONEGO (NA WYŚWIETLACZU)I JEST WTEDY PROBLEM BO NIE MOŻNA COFAĆ NORMALNIE TO ZNACZY NIE MA MOWY O COFANIU POD GÓRĘ NIE MA REAKCJI NA GAZ NIE WŁANCZAJĄ SIĘ LAMPY WSTECZNE WTEDY WŁANCZAM NA PARĘ SEKUND ''N'' I JUŻ WTEDY JEST PRAWIE OK DA SIĘ COFNĄĆ TYLKO ŻE SAMO RUSZANIE DO PRZODU JAK I DO TYŁU ODBYWA SIE Z LEKKIM SZARPNIECIEM TO WSZYSTKO ZDAŻA SIĘ CZASAMI PODCZAS JAZDY CZASAMI GDY JEST ZIMNY POPROSTU RÓŻNIE , I ZANIM POJADĘ NA WARSZTAT CHCIAŁBYM SIĘ WAS PORADZIĆ ....POZDRAWIAM ..WOJTEK.

* nie pisz proszę wielkimi literami (Regulamin Forum) - Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek11066, prawdopodobnie radiatory czujnika polozenia lewarka, lub "ten element" ;) mechaniczny co współpracuje z czujnikiem. Do regulacji. Czy mruganie wystepuje CZESCIEJ w sytuacji: dluzsza jazda, potem 3-4 godziny postoju np. w garazu i przy ponownym uruchomieniu mryga ?

Gorszy scenariusz to uszkodzenie ECU skrzyni, w tym wypadku pozostaje wymiana. Ale sa tez tacy co naprawiaja: http://multitronic-box.com/EN/home.html :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zauważyłem że mruganie wyświetlacza biegów (tryb awaryjny) przechodzi zawsze po przejecheniu około 15-18 km. do pracy mam 10 km i na trybie awaryjnym codziennie więc nie mogłem tego doświadczyć ale teraz juz wiem że po przejechaniu 15 km mogę przejechać nawet 500 km i nic się nie dzieje bo tyle ostatnio zrobiłem ale jak postoi 4 godz to niestety tryb awaryjny wita od nowa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...