Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Multitronic - obiektywne dane ?


Katastrofa

Rekomendowane odpowiedzi

A4 B7 2005r.

Przebieg 225.000

Olej co 50 tys

Problem ZERO poki co

Skrzynka miazga

Możesz jeszcze dopisać gdzie wymieniasz olej? Twój serwis wydaje się być godnym polecenia :>.

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm,autko kupiłem z Niemiec. W niemczech w ASO gość wymieniał co 50 tys,jest w książce i po VINie wiec nie sadze zeby była sciema ale to mój drugi Multi i jesli wymiana oleju tylko Sopa,on wie jak to robic a wiekszosc to rzeźbiarze. Jak bedziesz miał jakies pytania pisz na PW.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że zwykłą wymianę oleju można by zrobić samemu - jednak w przypadku multi, dobrze jest mieć to udokumentowane :) Jeśli wymiana oleju razem z płukaniem układu - też polecam Sopę :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to oprogramowanie uszkadza czesci mechaniczne skrzyni, warto robic aktualizacje badz zlecic napisanie odnowa na bazie najnowszych softów, po serwisie u SOPY mam tak wlasnie zrobione jest znaczna zmiana w prowadzeniu samochodu, polecam wlasnie to u niego zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaam moje b6 bfb ma 300000 i skrzynia multi ok bez problemow jak narazie

nic tylko pogratulować jeśli "psujące się na potgę" multi tyle wytrzymało :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaam moje b6 bfb ma 300000 i skrzynia multi ok bez problemow jak narazie

nic tylko pogratulować jeśli "psujące się na potgę" multi tyle wytrzymało :)

Multitronic sam się nie psuje (...no może poza pierwszą generacją :decayed:). To nieprawidłowa eksploatacja i brak regularnej zmiany oleju wykańcza tą skrzynię. Zwróc uwagę na to że najczęściej z problemem/usterką zgłaszają sie osoby które dopiero co kupiły auto z CVT lub maja je od niedawna... Prawda jest taka że zakupu dokonywali nieświadomie nie wiedząc czym jest skrzynia bezstopniowa i jak skontrolować w jakim jest stanie - tym samym po prostu nadziewali się na minę. Takich przypadków jest od groma i w dużym stopniu dzięki nim skrzynia uzyskała taką opinię.

Świadomy użytkownik to zbawienie dla multi - z nim 300tyś przebiegu nie powinno stanowić żadnego problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaam moje b6 bfb ma 300000 i skrzynia multi ok bez problemow jak narazie

nic tylko pogratulować jeśli "psujące się na potgę" multi tyle wytrzymało :)

Multitronic sam się nie psuje (...no może poza pierwszą generacją :decayed:). To nieprawidłowa eksploatacja i brak regularnej zmiany oleju wykańcza tą skrzynię. Zwróc uwagę na to że najczęściej z problemem/usterką zgłaszają sie osoby które dopiero co kupiły auto z CVT lub maja je od niedawna... Prawda jest taka że zakupu dokonywali nieświadomie nie wiedząc czym jest skrzynia bezstopniowa i jak skontrolować w jakim jest stanie - tym samym po prostu nadziewali się na minę. Takich przypadków jest od groma i w dużym stopniu dzięki nim skrzynia uzyskała taką opinię.

Świadomy użytkownik to zbawienie dla multi - z nim 300tyś przebiegu nie powinno stanowić żadnego problemu...

sam kupiłem auto z multi, nie czytając o niej nic wcześniej, wymieniłem olej, sprawdziłem stan i jestem mega zadowolony z tej skrzyni. Jazda mocnym melexem daje duzo frajdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz najmocniejszy wariant multi z dostępnych w nadwoziach B6/B7 :) Chętnie bym się tym przejechał :decayed:

Swoją drogą - ciekawe o ile fabryka ograniczyła max. moment w Twoim przypadku. Dla manuala jest 380Nm. Hamowałeś może swoje autko?

Wcześniej zastanawiałem się nad wrzuceniem Twojego modelu skrzyni do mojej niuńki - pozwoliłoby to na bezpieczne podniesienie mocy u mnie. Nie wiem jednak jakie dodatkowe koszty (oprócz przekładni) byłyby związane z takim modem i czy całość podejdzie PNP czy też jest to jakieś większe rezanie... Podejrzewam nieco więcej problemów (wszystkie skrzynie w B6 i B7 to generacja 01J - ta jedna przekładnia w B7 ma oznaczenie 0AN - kolejna generacja?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S szczerze to się jeszcze nie spotkałem z B6 2.7TDI + multi. Z tego co się orientuję to dopiero w B7 i A6 C6 wkładano taki zestaw napędowy.

Mam jeszcze pytanko, czy przy silnikach BRD 2,0TDI 170ps zakładano multi? I jak wygląda sprawa swapu tego silnika z multi od 2,0TDI 140ps?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek - w B6 nie było 2.7 ;) Jest tak jak napisałeś, ten silnik pojawił się dopiero w B7. Zastanawiałem się po prostu czy taką skrzynię można by wrzucić do B6... Gdyby to była 1J0, pewnie tak. Z racji 0AN - pojęcia nie mam...

W BRD nie było multi - jedyna jednostka 2.0TDi 170PS która została wyposażona w CVT to BYK (skrzynie JYA i KEU)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz najmocniejszy wariant multi z dostępnych w nadwoziach B6/B7 :) Chętnie bym się tym przejechał :decayed:

Swoją drogą - ciekawe o ile fabryka ograniczyła max. moment w Twoim przypadku. Dla manuala jest 380Nm. Hamowałeś może swoje autko?

Wcześniej zastanawiałem się nad wrzuceniem Twojego modelu skrzyni do mojej niuńki - pozwoliłoby to na bezpieczne podniesienie mocy u mnie. Nie wiem jednak jakie dodatkowe koszty (oprócz przekładni) byłyby związane z takim modem i czy całość podejdzie PNP czy też jest to jakieś większe rezanie... Podejrzewam nieco więcej problemów (wszystkie skrzynie w B6 i B7 to generacja 01J - ta jedna przekładnia w B7 ma oznaczenie 0AN - kolejna generacja?).

nie wiem czy w ogóle ograniczyli. Na przeglądzie w ASO tez zadałem to pytanie i powiedzieli, ze w B7 ta skrzynia wytrzymuje grubo ponad 400Nm, mieli przypadek gościa i w tym samym aucie miał wirusa , moc około 240KM na ori multitronicu :) zrobił ponad 100 tys km po podniesieniu mocy/momentu obr. i nic sie nie dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm zgodziłbym się gdyby chodziło o B8 :) Ale B7? Przy dieslach sterownik nadal potrafi się wysypać (i to przy fabrycznym momencie). Poza tym skoro skrzynia ma wytrzymać ponad 400Nm dlaczego fabrycznie wychodzi tylko 320? Panów z ASO chyba troszkę fantazja poniosła albo pomyliło im się multi z tipem ;)

Można by sprawdzić ile wynosi Twój max. moment ale wymagane jest hamowanie auta. Jednak nikogo nie będę namawiał bo jest to ponoć niezdrowe dla automatów (chociaż nikt nie jest w stanie wytłumaczyć mi dlaczego). Jeśli chodzi o moje auto - postanowiłem zaryzykować:decayed: Nic się nie stało :good:

Mój wykres pokazuje, że moment mam ograniczony w stosunku do manuala o jakieś 30Nm. Ciekawi mnie jak to wygląda u innych kolegów, zarówno w B6 jak i B7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Autko posiadam od miesiąca. Obecnie przebieg 143tyś. Przed zakupem naczytałem się na tym forum sporo negatywnych opinii na temat Multi, jednak mimo to zapadła decyzja o nabyciu tego egzemplarza. W moim AVF'ie zgodnie z tym co podano mi z historii ASO wynika, że olej był zmieniany w maju 2008r., dalej dolewka 2l (pobrane z magazynu) przy przebiegu 140tyś. oraz brak adnotacji dot. napraw skrzyni. Przed zakupem próbowałem autko na różne sposoby i nie wykazywało szarpnięć opóźnień przy starcie itp. Na razie wszystko działa poprawnie. Skrzynka to GJA, niestety jeszcze nie zbadałem jakie oprogramowanie i jaka ilość lamelli. Przyjemność z jazy Multi naprawdę powalająca. Nigdy nie latałem automatem i jakoś miałem do nich sceptyczne podejście do czasu kiedy nie wsiadłem w to autko. Jednak cały czas siedzi gdzieś w myślach świadomość o ewentualnych problemach w przyszłości związanych z tą skrzynią. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Autko posiadam od miesiąca. Obecnie przebieg 143tyś. Przed zakupem naczytałem się na tym forum sporo negatywnych opinii na temat Multi, jednak mimo to zapadła decyzja o nabyciu tego egzemplarza. W moim AVF'ie zgodnie z tym co podano mi z historii ASO wynika, że olej był zmieniany w maju 2008r., dalej dolewka 2l (pobrane z magazynu) przy przebiegu 140tyś. oraz brak adnotacji dot. napraw skrzyni. Przed zakupem próbowałem autko na różne sposoby i nie wykazywało szarpnięć opóźnień przy starcie itp. Na razie wszystko działa poprawnie. Skrzynka to GJA, niestety jeszcze nie zbadałem jakie oprogramowanie i jaka ilość lamelli. Przyjemność z jazy Multi naprawdę powalająca. Nigdy nie latałem automatem i jakoś miałem do nich sceptyczne podejście do czasu kiedy nie wsiadłem w to autko. Jednak cały czas siedzi gdzieś w myślach świadomość o ewentualnych problemach w przyszłości związanych z tą skrzynią. :confused4:

Będziesz dbał o skrzynię i regularnie wymieniał olej + ewentualnie dołożysz 7 lamelę i nowy program a wtedy nie będzie żadnych problemów :wink4:

Jeśli chodzi o podejście do zakupu - zrobiłem dokładnie tak samo jak Ty. Mimo przeważającej ilości negatywnych opinii jednak się zdecydowałem. Komfort nieporównywalny do innych skrzyń. Mija 1,5 roku i 30 000km, rozbieram skrzynię i... stan idealny. Na wszelki wypadek dołożona 7 tarcza. Jestem dobrej myśli :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam po roku użytkowania lub po przejechaniu ok. 20tyś. km otworzyć to cudo i zobaczyć co tam siedzi. No chyba że mnie skrzynia do tego wcześniej zmusi. Mam cały czas jednak nadzieję że będzie to ta pierwsza opcja.

Pozdrawiam posiadaczy mutli :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami zadowoleni multitroniacy :>

Jak zdecydujesz sie już ponieść koszta zrzucenia skrzyni i jej otwarcia to przy tak świetnej okazji wymień filtr oraz przewody olejowe - jakbyś podał wersję to może dowiedziałbyś się czy masz 6 czy 7 tarczek. Brak adnotacji nie oznacza, że nie było nic robione w czasie trwania gwarancji. Może masz po prostu wpis - "Serwis" i to wszystko.

Witam Bart S :) - jak twoja skrzynia ?

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam cały czas jednak nadzieję że będzie to ta pierwsza opcja.

I tego jako zadowolony multiużytkownik Ci życzę ;)

Witam Bart S :) - jak twoja skrzynia ?

pozdr.

Cześć Paweł :) Troszkę czasu się "nie widzieliśmy". Ze skrzynią wszystko OK, troszkę wkurza mnie zmiana charakterystyki pracy obrotów (pewnie dlatego że przyzwyczaiłem się do wcześniejszych ustawień) po zmianie programu sterownika CVT ale mając świadomość że to dla dobra skrzyni jakoś to znoszę. Póki co nadal testuję spalanie :)

A jak tam sekwencja u Ciebie, naprawiona już?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...