Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziura w dolocie Egr???


nyggga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj bylem w zakladzie ktory regenerowal mi turbine poniewarz mam problem z czarnymi spalinami na wysokich obrotach ...hmmm powiecie to już było: dziura dolocie .....ale chłopaki zbytnio nie mieli czasu zeby zaglądać wiec zrobil ogólnikowe oględziny ...podnieslimsmy maske przygazowalismy i z zaworu EGR polecialy czarne spaliny ....wniosek waniety EGR a od tego czarne spaliny ....ale jak to przecierz na wysokch obrotach egr jest zamkniety wiec i tak by były wydalane a na pewno nie polecialo tyle zeby nic z rury nie wylecialo;/.....wiec mam pytanie czy warto kupowac nowy egr czy lepiej go zaslepic i co z tymi spalinami???? to tylko wina egr czy szukac tej zasranej dziury w dolocie???? Z dynamika jest dobrze chodz czasem na chwilke przytnie sie na 1 s przy przyspieszanu ale to bardzo rzadko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak miałem dziurę na dolocie , to mi muliło jak diabli, sporo mocy samochód stracił i kopcił na czarno na wysokich obrotach. Zależy jakich rozmiarów ta dziura jest. Sprawdź na wszelki wypadek, żadna to filozofia zdjąć 4 opaski i dokładnie się przyjrzeć przewodom, może być pęknięcie pod opaską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu naprawiać lub wymieniać na nowy EGR, zaślep stary i będzie po problemie z nim, jego usterka (niedomykanie się) jest jedną z przyczyn nadmiernego dymienia z wydechu, co do nieszczelności w dolocie to warto to sprawdzić ale najpierw zaślep EGR i zobaczysz czy dymienie ustanie.

Oczywiście najskuteczniej jest zaślepić dolot spalin do EGR przy samym kolektorze wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera wie co z tym EGR zobaczę moze go przeczyszcze i pojdzie jakos a jak nie to zaslepiam jak piszesz przy samym kolektorze, 400zl droga nie chodzi a jedno kopcące Audi w Polsce nic nie zmieni :tongue4:

Tylko martwi mnie ten mit o zwiększonym spalaniu :embarrassed: ,głośniejsze chodzenie na niskich obrotach PRZEBOLEJE uroki Tdi ( klekocenie i świst turbiny;P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zorganizuj VAGa i zloguj:

blok 003 w Basic Stetings

logować ok. 50s i patrzeć na wskazania, zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dzisiaj byłem u znajomego na przeglądzie - podłączył analizator (testy robiliśmy na PB co by wyniki były bardziej miarodajne), i co ??? ... na caaałym zakresie obrotów nie były dobre - tylko bardzo dobre ! Sam się dziwił .. myślał że coś pokaże nie tak na wyższych obrotach - a tu nic - IDEALNIE ! Tak więc komputerek i lambda sobie tak dobierają mieszankę, żeby było dobrze i zaślepienie EGR'a nie ma na to żadnego wpływu. :) Auto chodzi super .. ekologia jest ok .. parę stówek w kieszeni .. więc chyba warto. :)"

Znalazlem to dzisiaj w necie dotyczy Opel Vectra B 1,6/16V '97 ale mysle ze u nas (diesel) by bylo podbnie....wiec wychodzi na to ze zaslepienie nie ma asz takiego zlego wypływu na srodowisko jak nie ktorzy mysleli... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dzisiaj byłem u znajomego na przeglądzie - podłączył analizator (testy robiliśmy na PB co by wyniki były bardziej miarodajne), i co ??? ... na caaałym zakresie obrotów nie były dobre - tylko bardzo dobre ! Sam się dziwił .. myślał że coś pokaże nie tak na wyższych obrotach - a tu nic - IDEALNIE ! Tak więc komputerek i lambda sobie tak dobierają mieszankę, żeby było dobrze i zaślepienie EGR'a nie ma na to żadnego wpływu. :) Auto chodzi super .. ekologia jest ok .. parę stówek w kieszeni .. więc chyba warto. :)"

Znalazlem to dzisiaj w necie dotyczy Opel Vectra B 1,6/16V '97 ale mysle ze u nas (diesel) by bylo podbnie....wiec wychodzi na to ze zaslepienie nie ma asz takiego zlego wypływu na srodowisko jak nie ktorzy mysleli... :hi:

Proponuję zaczerpnąć troszkę konkretnych informacji na temat działania EGRa i na parę pytań od razu uda się odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem mniej wiecej o co chodzi w dzialaniu EGR ale jedni pisza tak drudzy tak i idzie sie poplatac;/ zreszta bardziej ze mnie informatyk niz mechanik :kox:

Na zdjeciu zaznaczylem gdzie chcem wstawic zaslepke do egr jak mozecie to wezcie oblukajcie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e48a711159c95020.html czy dobrze chcem to zrobic!!!!!!!

Druga sprawa chce wykręcić EGR i zobaczyc czy naprawdę sie nie domyka i otwiera (nie mam na razie możliwości podlaczenia pod kompa a 50zl za jedeno podlaczenie to dla mnie troszke duzo ) i jesli go wykrece i bede sprawdzal czy trybi to czy cos sie stanie z silnikiem jesli te wszytskie rury nie beda podlaczone ????? [br]Dopisany: 09 Listopad 2009, 19:13_________________________________________________kable od egr odlanczac?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślep ale niczego nie próbuj na rozpiętych przewodach. Rozumiem że chcesz wstawić na łączeniu kołnierzy blaszkę - wiem że bardzo fajnie pasuje z puszek po napojach ale z drugiej strony dość szybko się wypalają. Także na krótką metę (próbę) to wygodne i tanie rozwiązanie.

Co do podpięcia to podjedź na regionalnego spota i ktoś ci to sprawdzi bez płacenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podpięcia to podjedź na regionalnego spota i ktoś ci to sprawdzi bez płacenia.

to znaczy do kogo ma podjechac ???? mam sie z kims na prv umowic czy co bo nie kumam????

a co do blaszki zamowilem na allegro 1.5mm grubosci powinna byc dobra....[br]Dopisany: 09 Listopad 2009, 20:59_________________________________________________a zaslepic chcem tam gdzie masz zaznaczone czylli odkrecam wkladam blaszkę i zakrecam a co z kablami pod cisnienia od egr odczepiac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślepiaj egr ale nie żadnymi blaszkami! :wallbash:

ja miałem tak zrobione i w ostatniej chwili zdążyłem wymienić na stalową zaślepką grubości 1cm spawaną migomatem... szkoda by było żeby Ci to przepaliło :naughty:

u mnie w wątku masz jak to zrobić prawidłowo :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoMeS mowisz ze 1.5mm za malo????? to po choler ten jelop to sprzedaje na allegro???? wezme zaslepie zeby zobaczyc czy dalej mi kopci a te gowno urzyje do obrysowania se nowego :) widzialem ten twoj watek widze ladnie namieszales tam w swoim AFN`ie :> swoja droga ja w 96 mam gruszke od egr ustawiona w druga strone :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no uważam że to zdecydowanie za mało... ja miałem na początku podwójnę blaszkę taką jak z puszki po piwie wyciętą i w ostatniej chwili zdążyłem wymienić na to co mam teraz bo jedna już była przepalona :wink4:

co do mojego furaka to u mnie w wątku możemy o tym pogadać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podpięcia to podjedź na regionalnego spota i ktoś ci to sprawdzi bez płacenia.

to znaczy do kogo ma podjechac ???? mam sie z kims na prv umowic czy co bo nie kumam????

Uzupełniłeś profil trzeba było tak odrazu:

Za tydzień w czwartek o 18 jak ci się nie spieszy:

http://www.a4-klub.pl/smf/warminskomazurskie/spoty_zulawskie_19112009_czwartek_godz_18_pod_nowa_hala_przy_grunwaldzkiej-t8394.0.html;msg105288[br]Dopisany: 12 Listopad 2009, 09:09_________________________________________________Coś mi mówi że trzeba będzie u Ciebie pompę "puknąć" a nie EGRy zaślepiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...