Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwny problem - prawdopodobnie z turbiną


blur123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno miałem przygodę...padła mi turbosprężarka ( totalny brak mocy, bardzo głośna praca). Auto ma najechane 150 tyś (jeśli nikt nie grzebał :D), kupiłem je jakieś 3 miesiące temu, więc trochę żal. Miałem dylemat czy regenerować czy kupić nową. Różnica kosztów jest raczej znana wszystkim... więc skusiłem się ostatecznie na regenerację ( dokładniej to kupiłem regenerowaną a swoją potem oddałem). Niestety moje problemy się nie skończyły. Na tej 'nowej' turbinie mam taki problem, że słychać lekki gwizd przy ok 1200 do 1800 obr. Co dziwne występuje to praktycznie tylko na zimny silniku, na ciepłym jest ale trzeba się bardzo wsłuchać. Dodatkowo nie gwiżdże na biegu jałowym jak się gazuje (nawet jak zimny) tylko w czasie jazdy (być może chodzi tu o większe obciążenie turbiny). Gdy jadę to przypomina to trochę sygnał policyjny( dodajesz i puszczasz gaz - tak dziwnie się moduluje) i nie jest to świst tylko typowe gwizdanie podobne do ludzkiego. Ta regenerowana turbina była bardzo szczegółowo obejrzana przez mechanika przed założeniem. Naprawdę nie było się do czego przyczepić. Brak luzów, łopatki jak nowe itp,itd. Zadzwoniłem do firmy od której kupiłem turbinę i kolesie się strasznie dziwili. Twierdzą, że to nie może być turbo bo gwizdało by tak samo na zimnym i ciepłym silniku. Ostatecznie przyjrzą się tej turbinie w ramach gwarancji ale trochę to kłopotliwe dla mnie. Muszę im ją przynieść na "tacy" i będę bez auta jakieś 3 tygodnie + koszty demontażu + koszty montażu.

Może ktoś na forum potrafił by mi pomóc. Może to nie wina turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wszystkie połączenia może gdzieś jest "dziura" w dolocie

na jakim jezdzisz oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar wybrać się do mechanika niech posprawdza od nowa wszystko. Przed tym chciałem jednak usłyszeć Wasze opinie. Olej to: CASTROL EDGE 10W40 wymieniony niedawno wraz z filtrem.

nie ma Castrola EDGE 10W40

jest 5W40 a Ty musisz zalać z normą 505.01

masz bańkę po tym oleju ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z gwizdaniem turbiny miałem również w swoim samochodzie, z początku cichutko, ledwo słyszalne a z czasem coraz głośniejsze i właśnie taki modulowany świst - początkowo ciągle oglądałem się do lusterka wstecznego bo myślałem, że z oddali zbliża się karetka pogotowia na sygnale :shocked:, efekt u mnie był taki, że turbina zaczęła przeładowywać powodując notlaufy po przekroczeniu 3200 RPM, dźwignia sterująca zmienną geometrią (w trakcie sprawdzenia ręką) dała się jedynie przesuwać zaledwie o 4 mm, zmuszony byłem zatem zdemontować turbinę, wyczyściłem ją choć okazało się, że po odpięciu gruchy ze sztangą (jeszcze przed czyszczeniem zmiennej geometrii) dźwignia zmiennej geometrii chodzi w pełnym zakresie w miarę płynnie - okazało się, że zapieczona była sztanga w gruszce podciśnieniowej - byłem zmuszony ją dokupić na allegro i wymienić. Teraz turbo pompuje jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak robili Koledze turbo to podejrzewam, że gruche tez sprawdzili i poprawnośc działania

no chyba że nabył ją w kolejnej firmie krzak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest wykluczone, że podobny efekt "karetki pogotowia" może dawać nieszczelny któryś z wężyków podciśnieniowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze wcale nie byla regenerowana ,a nawet czyszczona [jest to spotykane] ... wszsytko wyjasni niezastapiony vag ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blur123 kto regenerował Ci gwizdawkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zimny Chirurg

Przeciez to ze gwizda to bardzo dobrze. Ja mam nową a wali od 1000 do 4000 obr i strasznie mi sie to podoba bo przynajmnie wiem ze zyje.

hehe.

Tylko ze nie mam kata i dlatego tak gwizda. Az słysze jak sie wirnik kreci. Coś pięknego.

A. Co do oleju to musisz ekspresowo zmienić na 5w-30 z normą 505 01 bo zajadziesz pompki.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A. Co do oleju to musisz ekspresowo zmienić na 5w-30 z normą 505 01 bo zajadziesz pompki.

Castrol edge 5w40 ma normę 505.01

Dokladnie - nawet pisze na nim, że jest odpowiedni do VW PD engines :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Kolego twoja turbina przeszła gu... a nie regenerację, gwizd w zakresie tych obrotów to występujace luzy z czasem będzie to głośniejsze a to ze jest na zimnym silniku to normalne bo są większe szczeliny, po nagrzaniu szczeliny się zmniejszają, ja bym reklamował a nowa turbo w sklepie np Skody w Krakowie na ul Mogilskiej kosztuje ok 2600 zł i wiem ze jest nowa.

Kolega regenerował w Wieliczce do Fokusa i zapłaciła za wszystko razem z wymianą prawie 2700 zł ale ma faktycznie zregenerowaną na ori częściach i pewność ze jak pojedzie do kolesia to on nie powie mu, była źle wymieniona bo np. układ był niewyczyszczony, więc jak kupisz regenerowaną to zawsze mogą się upierać ze to wina mechaniora co zakładał. Przestrzegam kolegów również przed kupnem tkz. nowej z allegro ale np z roku 2005. Wyglądają jak nowe ale np moja od początku waliła oliwą w dolot a teraz gwiżdze tak jak u kolegi. za turbo dałem 1400 zł a trzeba było dołożyć 1000 i mieć nową ale mądry polak po szkodzie, jeżeli chcecie jeździć dłużej autkiem to nie pchajcie się w regenerację- takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...gwizd w zakresie tych obrotów to występujace luzy z czasem będzie to głośniejsze a to ze jest na zimnym silniku to normalne bo są większe szczeliny, po nagrzaniu szczeliny się zmniejszają

gzrybol, co do zwalania winy za uszkodzenie turbiny przy jej montażu to faktem jest, że nie są to odosobnione przypadki ale nie można kojarzyć słyszalnego gwizdu z piszczeniem, gdyby było słychać metaliczny pisk z turbiny wtedy można podejrzewać, że wirnik ma zbyt duże luzy i trze o wnętrze obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pisk a właśnie gwizdanie (po pewnym czasie będzie gwizdać jak czajnik) szczególnie w zakresie do 2000 obr wiem bo mi też gwiżdże stara 116 też zaczęła gwizdać. Owszem tak AJM jak i AWX mają swój charakterystyczny dźwięk ale jeżeli kolega napisał ze jest to taki przedział obr i tylko na zimnym silniku to nie jest to norma główne regeneracja polega często na wymianie uszczelnień a nie wszystkiego, jak juz napisałem koledze w Fokusie całkiem padła turbinka i koszt regeneracji samej był ok 2200 zł nie da sie za grosze nic zrobić jak może być dobże zregenerowana turbina jak np w kraku koles bierze za regeneracje i wymane 1000 zł dla mnie to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pisk a właśnie gwizdanie (po pewnym czasie będzie gwizdać jak czajnik) szczególnie w zakresie do 2000 obr wiem bo mi też gwiżdże stara 116 też zaczęła gwizdać. Owszem tak AJM jak i AWX mają swój charakterystyczny dźwięk ale jeżeli kolega napisał ze jest to taki przedział obr i tylko na zimnym silniku to nie jest to norma główne regeneracja polega często na wymianie uszczelnień a nie wszystkiego, jak juz napisałem koledze w Fokusie całkiem padła turbinka i koszt regeneracji samej był ok 2200 zł nie da sie za grosze nic zrobić jak może być dobże zregenerowana turbina jak np w kraku koles bierze za regeneracje i wymane 1000 zł dla mnie to bzdura.

W porządnym zakładzie regeneracji turbo zapłacisz 1400 zł, wszystko na ori częsciach

z gwarancja minimum 12 miesięcy

nie wiem skąd bierzesz takie kwoty ale to zwykłe zdzierstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zimny Chirurg

Kolego nie pisk a właśnie gwizdanie (po pewnym czasie będzie gwizdać jak czajnik) szczególnie w zakresie do 2000 obr wiem bo mi też gwiżdże stara 116 też zaczęła gwizdać. Owszem tak AJM jak i AWX mają swój charakterystyczny dźwięk ale jeżeli kolega napisał ze jest to taki przedział obr i tylko na zimnym silniku to nie jest to norma główne regeneracja polega często na wymianie uszczelnień a nie wszystkiego, jak juz napisałem koledze w Fokusie całkiem padła turbinka i koszt regeneracji samej był ok 2200 zł nie da sie za grosze nic zrobić jak może być dobże zregenerowana turbina jak np w kraku koles bierze za regeneracje i wymane 1000 zł dla mnie to bzdura.

W porządnym zakładzie regeneracji turbo zapłacisz 1400 zł, wszystko na ori częsciach

z gwarancja minimum 12 miesięcy

nie wiem skąd bierzesz takie kwoty ale to zwykłe zdzierstwo

Panowie jak czytam to to łapie sie za głowe.

Po 1 nie ma oryginalnych częsci do turbin. Nikt ich nie robi. Z wyj. zamienników z Chin, Turcji i Angli. Jak masz szczęscie to trafisz na części z Angli firmy MELETT Jedyna firma która spełnia normy.

Po 2 Ja mam nową i nie mam kata i gwizda od 1000 obr do maxa i za***rdala az miło i pięknie.

Po3 Jak ktos napisał bo trze o cos tam. Ludzie jak by cos tarło to by po 1 km sie zo......ło w drobny mak.

Po4 Przestancie wypisywac farmazony. Bo gdzies tam dzwoni ale nie wiecie w którym kościele.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pisk a właśnie gwizdanie (po pewnym czasie będzie gwizdać jak czajnik) szczególnie w zakresie do 2000 obr wiem bo mi też gwiżdże stara 116 też zaczęła gwizdać. Owszem tak AJM jak i AWX mają swój charakterystyczny dźwięk ale jeżeli kolega napisał ze jest to taki przedział obr i tylko na zimnym silniku to nie jest to norma główne regeneracja polega często na wymianie uszczelnień a nie wszystkiego, jak juz napisałem koledze w Fokusie całkiem padła turbinka i koszt regeneracji samej był ok 2200 zł nie da sie za grosze nic zrobić jak może być dobże zregenerowana turbina jak np w kraku koles bierze za regeneracje i wymane 1000 zł dla mnie to bzdura.

W porządnym zakładzie regeneracji turbo zapłacisz 1400 zł, wszystko na ori częsciach

z gwarancja minimum 12 miesięcy

nie wiem skąd bierzesz takie kwoty ale to zwykłe zdzierstwo

Panowie jak czytam to to łapie sie za głowe.

Po 1 nie ma oryginalnych częsci do turbin. Nikt ich nie robi. Z wyj. zamienników z Chin, Turcji i Angli. Jak masz szczęscie to trafisz na części z Angli firmy MELETT Jedyna firma która spełnia normy.

Po 2 Ja mam nową i nie mam kata i gwizda od 1000 obr do maxa i za***rdala az miło i pięknie.

Po3 Jak ktos napisał bo trze o cos tam. Ludzie jak by cos tarło to by po 1 km sie zo......ło w drobny mak.

Po4 Przestancie wypisywac farmazony. Bo gdzies tam dzwoni ale nie wiecie w którym kościele.

Pozdro

ZC

musisz Kolego mocniej zgłębic temat regeneracji turbin :angry: :angry: :angry:

osobiscie znam firme i człowieka który regeneruje turbiny i wiem gdzie i jakie kupuje do nich części :good: :good:

no chyba że Ty masz inne znajomości :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...