lilianatoja Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Z góry chciałbym wykluczyć wszelkie spekulacje – chodzi o klimatyzację zatem tak jak w temacie – kiedy zaczyna wam dmuchać ciepłe powietrze? W klimie manualnej korzystałam z tego często podczas odmrażani szyb zimą. Teraz w automatycznej musi upłynąć jakieś dobre 10-15 min aby cokolwiek drgnęło. Jaki jest tego powód? Coś zapchane, jakieś braki w płynach (jakich)? Dodam, że jak się już rozkręci to grzeje. Czy może mieć to związek z chłodnicą? Podczas ostatnich wyjazdów świątecznych zauwązyłam, że wskazówka pokazywała przez całą drogę (ok. 200km) poniżej 70oC (chyba że wynikało to z chłodzenia powietrzem przez otwory w masce). Dziękuję za wszelkie konstruktywne komentarze
grzesiek88 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 sprawdz termonstat mi ciągle utrzymuje 90c a grzeje sie po około 5minutach ja mam klimatronik
majkel_majki Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 U mnie ciepłe leci już po kilometrze dwóch jazdy, ale silnik inny. Z tego co piszesz Koleżanko to u siebie masz do wymiany termostat.
Daimos Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 termostat do sprawdzenia i najprawdopodobniej wymiany
wojtek26 Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 U mnie po jakis 3-4Km klimatronik chodzi prawie na max, tak samo sie działo na uszkodzonym termostacie kiedy grzał sie do 70 stopni. Sprawdź jaka temp widzi klimatronik moze masz uszkodzony czujnik i dlatego z opóźnieniem zaczyna działać.
krzych941 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 miałem identyczny problem.wymieniłem termostat i teraz jest ok.
lilianatoja Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 Hm, widzę że gro kolegów jest za termostatem - no nic będę musiała podjechać do "magika" i potwierdzić ewentualną przypadłość - kurcze a myślałam że się obejdzie jakmś "tańszym" kosztem ;(i
majkel_majki Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 Termostat to nie są duże koszty, byle był oryginalny żeby nie robić podwójnej roboty gdyby zamiennik był wadliwy
zbychzz Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 a więc tak: najpierw sprawdź czy to termostat czy nie czujnik temp. - można to sprawdzić na klimatroniku wpisując (kod 49 albo 51) - jeżeli będzie tam temperatura taka sama jak na liczniku to wymiana termostatu, jeżeli inna to wymiana czujnika temperatury (oczywiście jeżeli będzie większ różnica np. na liczniku 70 a na klimatroniku 90).
lilianatoja Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 Jutro jak wsiądę za kółko to poklikam w klimatronik i zobaczymy co w trawie piszczy Zatem na klimatroniku pokazuje "to samo" co na liczniku, czyli ok 70; ale juz sama czegoś nie rozumiem - zrobiłam jakieś 15km i jak zjechałam "na krótki postój" i nie wyłączałam silnika to dobiło po jakichś 3-4 min do 90 (na klimie prawie to samo) - czyli to tez jest znak ze termostat walnięty, jak podczas postoju "grzeje wskazówkę" a podczas jazdy już nie?
piotrpz87 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 A u mnie jest problem innego typu po odpaleniu samochodu z rana włączyłem sobie kod 51 i sytuacja wyglądała tak do około 70*C temperatury się pokrywały (przejechałem jakieś 6km żeby ją uzyskać z nawiewów leci letnie powietrze) potem temp na liczniku wzrosła do 90*C a na klimatroniku tylko do 82C* i to z wielkimi oporami. Po postoju około 4godz wracałem do domu i znowu ustawiłem na kanał 51 ale tym razem sytuacja wyglądała inaczej niż z rana temp. rosły razem identycznie do około 70*C gdy temp na liczniku rosła dalej do 90*C na klimatroniku temp. z 70*C spadła do 64* (momentalnie ) i już tak się utrzymywała przez następne 2 km Ogólnie zauwazyłem,że musze przejechać przy temp O* jakieś 8 km żeby w środku zaczeło robić się ciepło i leci letnie powietrze nawet jak ustawie na HI a na auto wentylator pracuje na połowie prędkości przy 60*C CZy to może być wina termostatu czy czujnika temp.? Sprawdzając kody na 1c 0.0 -czyli brak błędów.
majkel_majki Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Jeżeli termostat jest uszkodzony i otwarty to w czasie jazdy nie ma szans zagrzać silnika do 90 stopni bo cały czas podaje płyn chłodniczy na duży obieg przez owiewaną pędem powietrza chłodnicę, na postoju dopóki nie ruszy wiatrak od biedy może złapać 90*, ale podczas jazdy szybko spadnie do ok. 70.
lilianatoja Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Opublikowano 16 Listopada 2009 Tym samym u mnie termostat do wymiany (+ uszczelka +płyn) - fajnie 2 stówy nie moje a u kolegi piotrpz87 może i problem z czujnikiem - skoro ma inne wskazania tu i tu - wedle spostrzeżeń zbychzz
piotrpz87 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Racja padł mi czujnik temp. tylko nie wiem który to jest bo są dwa obok siebie- na 2 piny koloru niebieskiego i na 4 piny koloru czarnego? Przypomne tylko ze to silnik ADR.
lilianatoja Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 Uff, i po wymianie termostatu - ori 135zł + uszczelka + 2 butelki płynu g12plus plus tez ori = wyszło 2 setki - tak jak przypuszczałam no ale teraz moja niunia grzeje wzorowo :> - i jak tak analizuję, to z tym "problemem" jeździłam chyba od dłuższego czasu (nie tylko od świąt) zatem takie chodzenie sobie po forum czasami jest bardzo pomocne. Kurcze, mieć walnięty termostat :gwizdanie: i traktować to jako "przypadłość" A4 że "kiepsko grzeje" A z tym czujnikiem to częściej czytałam o "kolorze zielonym" jako sparwiającym kłopoty
wojtek26 Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Racja padł mi czujnik temp. tylko nie wiem który to jest bo są dwa obok siebie- na 2 piny koloru niebieskiego i na 4 piny koloru czarnego? Przypomne tylko ze to silnik ADR. Od klimatyzacji bedzie to czujnik 2-pinowy ten 4-pinowy jest od ECU i wskaźnika
piotrpz87 Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Wymieniłem obydwa na nowe bo pojawił mi się błąd na 1c (06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa) wcześniej go nie było jak pisałem ale po wymianie czujnika na 4 piny wyskoczył ten błąd i wymieniłem drugi czujnik -czy musze teraz jechać na komp. i skasować ten błąd?
kamilola Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 raczej błedy trzeba kasowac ja miałem błąd czujniki temp itermostatu i po wymianie niby wszystko dobrze chodziło ale po wizycie na vagu zadnych odskoków od stanu a były róznice w odczytach na klimatroniku i kompie drobne ale po kasacji maks+- 3st róznicy
piotrpz87 Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 Już błędu nie mam-nie wiem jak ale zniknął co nie zmienaia faktu,że i tak jest auto niedogrzane. A propo tych kodów na klimatroniku poczytałem troche na ten temat i już nic z tego nie wiem w sumie mam ich 74 niby temp. sprawdza się na kanale 49 i 51 (na 49 mam cały czas 0* a na 51 reguluje się jak chce ale nigdy tak jak niektórzy pisali że dochodzi im do 90* u mnie max 79*) Na żadnym kanale mi nie pokazuje temp. silnika (chyba że to kanał 51) a na liczniku jest 90* jak mur-beton. Czujniki nowe termostat raczej dobry (długo się troche grzeje do tych 90* ale temp. trzyma bez problemu).
lilianatoja Opublikowano 22 Listopada 2009 Autor Opublikowano 22 Listopada 2009 U mnie po wymianie termostatu wskazania na 51, jak silnik się zagrzeje, pokazują nawet powyżej 90 (92-93). Długo też trzyma "ciepło". W weekend jeździłam po terenie kilka godzin (powiedzmy 3-4km samochodem, potem jakieś 40-60min rowerem i tak w kółko) i jak wsiadałam to od razu po odpaleniu w środku robiło się cieplutko :> Także może z tym Twoim termostatemPiotr :gwizdanie: nie do końca jest ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się