robi783 Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Witam serdecznie. Przeglądałem dziś forum i ponieważ nie znalazłem pełnej odpowiedzi zakładam nowy wątek. Temat znany i przerabiany przez wielu użytkowników: cieknący zacisk na tyle autka. Mechanik oczywiście zaczął od wymiany zestawu uszczelniaczy lecz już po rozebraniu zacisku oświadczył, że trzpień od hamulca ręcznego jest mocno skorodowany i pewnie nic to nie pomoże. Jak powiedział tak jest. Cieknie dalej. Konieczna wymiana zacisku. I tu mały problem, w którym potrzebuję waszej pomocy. Mechanik radośnie oświadczył, że ma akurat zacisk aluminiowy od Passata w bardzo dobrym stanie i założy go w zamian. Ale problemem okazał się przewód hamulcowy. Nie mógł dopasować go pomimo, że przyjechał ze sklepu z całym ich workiem. Cała operacja spełzła na niczym. Autko stoi unieruchomione a ja mam poszukać sobie zacisków. Oryginalnie mam u siebie zaciski żeliwne, Lucasa chyba. Po przejrzeniu sporej ilości postów, ETKI i różnych zasobów netu widzę, że można założyć zaciski aluminiowe (montowane chyba po 1997) a mechanik nie miał przewodu z dodatkową śrubą. Teraz zasadnicze pytanie: czy zmieniając zaciski na te aluminiowe muszę zmienić tylko przewód hamulcowy a reszta będzie pasowała? Mocowanie linki hamulca ręcznego nie będzie problemem? Poniżej wklejam link do zdjęcia z zaciskami i przewodami, niech ktoś mający doświadczenie w wymianie spojrzy na zestawienie. Po lewej to chyba takie rozwiązanie jak mam teraz, po prawej z zaciskiem aluminiowym. Czy aluminiowe będą pasowały od każdego typu A4 (1.6, 1.8 itp.) w ramach rocznika modelu? Sprawa dosyć pilna, jutro chciałbym rozejrzeć się i nie chcę się znów zdziwić, że nie pasuje...
Dev Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 do alu zacisku idzie inny przewód hamulcowy, jest przykrecany a w żeliwnym wkręcany co widac na foto klocek hamulcowy tez jest inny
robi783 Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Opublikowano 11 Listopada 2009 Kurcze, powiem szczerze zapomniałem o klockach. Myślałem, że będą pasowały. Czyli wymiana zacisków na aluminiowe to dodatkowo wymiana przewodów i klocków hamulcowych. To chyba lepiej znaleźć zacisk żeliwny w dobrym stanie? A powiedzcie czy takie zaciski żeliwne występowały w pozostałych odmianach silnika a4 w rocznikach 95-97?
Dev Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 tutaj akurat nie ma zaleznosci silnikowych zaciski alu i zeliwne były w kazdej odmianie te same zaciski masz w A4, A6 i A8 musisz poszukac drugiego zacisku biorąc stary na wzór
robi783 Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Opublikowano 11 Listopada 2009 A co odo wymiany na aluminiowe czy jesteście pewni, że tylko przewody trzeba wymienić? Bo jak przeglądam przykładowo oferty allegro to nie wiem czy uda mi się znaleźć żeliwny zacisk u złomiarzy a wtedy będę patrzył jak coś za tym drugim. Tylko żebym darmo nie kupił...
spetsnaz Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Masz żeliwne zaciski, warto zmienić je na aluminiowe. Przerabiałem ta operację u siebie. Przy wymianie konieczna jest zmiana jedynie gumowych przewodów hamulcowych (aluminiowe mają inną średnicę). Obecnie przewód jest dostępny w InterCars pod oznaczeniem PHD543, producentem jest TRW. Koszt przewodu w IC ok 40-50zł, ASO ok. 90zł. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_jakie_zaciski_tarcze_klocki_do_mojej_a4-t37386.0.html;msg544370#msg544370 http://www.audi80.pl/all-regeneracja-tylnych-zaciskow-hamulcowych-vt9988.htm
Dev Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Masz żeliwne zaciski, warto zmienić je na aluminiowe. warto ?????? pod jakim wzgledem ???
spetsnaz Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Masz żeliwne zaciski, warto zmienić je na aluminiowe. warto ?????? pod jakim wzgledem ??? 1. Dużo lepsza skuteczność (w moim przypadku) 2. Mniejsza awaryjność (w żeliwnych częściej zapiekają się prowadnice ręcznego, prawdopodobnie przez korozję również samego zacisku) 3. Lepsza dostępność klocków (aczkolwiek trochę droższych) W Quattro będziesz miał problem z alu w B5 montowali tylko żeliwne.
robi783 Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Opublikowano 13 Listopada 2009 Problem rozwiązałem znajdując prawie nowy zacisk żeliwny po okazyjnej cenie. Tak więc jak to jest z tymi zaciskami aluminiowymi chyba zarazie nie sprawdzę. Dzięki za pomoc.
Dev Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Problem rozwiązałem znajdując prawie nowy zacisk żeliwny po okazyjnej cenie. Tak więc jak to jest z tymi zaciskami aluminiowymi chyba zarazie nie sprawdzę. Dzięki za pomoc. i bardzo dobrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się