macko Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 witam od jakiegos czasu audiczka mi wiecej pali na baku na autostradzie robie jakies 850-900km przy 140 kmh na tempomacie wczesniejszy wynik to okolo 1000-1050 km przy 60 litrach w baku wychodzi na to ze pali jakies 6.8 litra czyli jak bmka 3.0 co moze byc przyczyna ?? zrobilem : wymiana rozrzadu + kat wtrysku na pompie. po podlaczeniu vaga nie pokazal zadnego bledu dawka paliwa przy 819 obrotach to wartosc 4.4-5.0 mg/R a przy 3000 to 6.2-6.6 mg/R kat wtrysku lezy w granicach 55 rozebralem EGR czysty jak lza lekki nalot jedynie i troche oleju. sprawdzilem dolot i powrot paliwa brak wyciekow filtr powietrza jeszcze w miare co moze byc przyczyna ?? jakie wartosc powinienem jeszcze zmierzyc ?? z gory wielkie dzieki. a dzieje sie to w 110 konnym AFN 1.9 tdi z 96 roku
kubson Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 6,8 to chyba dobry wynik 5,0 to Ci spali jak bys w trasie jechal max 100km/h ;]
macko Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 moze i dobry ale przed wymiana rozrzadu robilem o wiele wiecej a to jest roznica prawie 200km nie czepiam sie tu wiadomo 20-50 km roznicy a 200km to ponad 10 litrow jak by nie patrzal bmka mi pali okolo 6l przy tym tepie i silnik 3.0 no i pare ladnych kilo wiecej. ma ktos jakies porownywalne wartosci wielkosci dawki paliwa ?? bo wartosc z tabeli 2.2-9 mg/R to jednak wielki przedzial
nyggga Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 ja tez nie dawno stwierdziłem ze mi więcej pali.....jak lalem 5.5 litra przy spokojnej jeździe w miescie (redukcja) potrafilem zrobic z 80km a teraz ledwo robię 60;/ nie wiem czy to przez to ze zimno sie zrobilo czy przez to ze rozrzad nie dawno wymienialem czy przez to ze miałem stłuczkę ;/
goldi Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 No koledzy zrobiło się zimniej autko się dłużej troszkę nagrzewa mimo sprawnego układu chłodzenia (termostat) i filtra powietrza ja też zawsze w mieście robiłem 900 kilometrów do zapalenia się rezerwy a tera już dużo mniej styl jazdy ma też duży wpływ stanie w korkach i sie nazbiera
grzes1150 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 ja tez nie dawno stwierdziłem ze mi więcej pali.....jak lalem 5.5 litra przy spokojnej jeździe w miescie (redukcja) potrafilem zrobic z 80km a teraz ledwo robię 60;/ nie wiem czy to przez to ze zimno sie zrobilo czy przez to ze rozrzad nie dawno wymienialem czy przez to ze miałem stłuczkę ;/ Chyba przez to że miałeś stłuczkę Obraziło się i będzie "chlało jak cholera". A tak na poważnie to spalanie w miare Ok. Ja bym sprawdził termostat i profilaktycznie kąt wtrysku.
macko Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Opublikowano 15 Listopada 2009 no wlasnie w miescie robisz 900 km ja robie niecale 900 poza miastem !! kat wtrysku lezy w granicach 55 do 58 na cieplym silniku autko pieknie pali pieknie lata nie dymi nie kopci a czy temperatura ktora spadla zaledwie o 5-10° moze pochlonac tyle ropy brakuej w koncu jakies 200km no nic widze ze rad niema polatam zobaczymy moze sie unormuje dzis na planie prawie znow 1000 km zobaczymy jak sie bedzie sprawowac pozdrawiam
adam1212 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Mój AVG do niedawna palił przy mieszanej jeździe 5,6 - 5,8 (wyliczam tankując zawsze do pełna). W lecie z dużą przewagą trasy, bez szaleństw, zszedł mi do 5,2. Tankowałem przeważnie vervę na Orlenie. Ostatnio zatankowałem 2 razy lepszego diesla na BP (tankowałem nieraz wcześniej i było normalnie) i się zdziwiłem, do rezerwy z hakiem przejechałem zamiast 1080 km, 950, a za drugim razem 850. Zatankowałem ponownie na orlenie vervę i widzę, że chyba wszystko wróciło do normy. Przyczyna - marne paliwo - może wystarczy zmienić wodopój.
nyggga Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 może wystarczy zmienić wodopój. tez tak ostatnio myslalem....chyba zaleje VpowerkaDiesla i zobacymy jak to wyglada...
tom2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Witam U mnie jest znaczna różnica na klimie i bez. Teraz bez klimy na econ pali z 1L mniej niż z klimą.
boseron Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 temperatura zewmętrzna robi swoje, autko moze spalić do litra wiecej, mój pali 7,5 L i uwazam to za dobry wynik bo mam cięzką noge ,
zbychzz Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 różnicę może zawsze spowodować spadek temp. na zewnątrz. A tak przy okazji to zwróć uwagę czy ci się silnik nagrzewa do prawidłowej temperatury (90stopni) bo może tu tkwi problem - możę niedogrzewa się i stąd te spalanie.
wypsiu Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Tak jak napisał zbychzz zwiększa się spalanie gdy występuje nie dogrzanie silnika sprawdź termostat czujnik temperatury
Lishoo Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Cholera ja dzisiaj zauważyłem że jak mam włączony nawiew na climatroniku na przednią szybę (z tego co wiem płyn chłodzący powinien się szybciej nagrzewać, bo jakiś tam elektryczny podgrzewacz płynu powinien działać) to żeby zagrzać płyn chłodzący do około 90*C potrzebuje w zależności od temperatury i trasy przejechać około 6-9km, a dzisiaj jak jechałem na całkiem wyłączonym to przejechałem odcinek 2.9km i samochód był zagrzany już do 84*C (według climatronika) później po paru godzinach znowu ten sam odcinek, tylko w drugą stronę i na blacie jakieś 89*C i na climatronicu 88*C, czyżby wentylator od klimatyzacji robił aż tak wielką różnice?? Bo jeżeli tak, to pewnie pozwoli to dużo ograniczyć spalanie, bo często robię krótkie odcinki i nawet do 60*C nie mogę zagrzać autka
goldi Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Te świece podgrzewające płyn mają za zadanie podgrzać głowice żeby nie pękła w mrozy i są zamontowane przy głowicy a nie przy wejściu do nagrzewnicy
Lishoo Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Te świece podgrzewające płyn mają za zadanie podgrzać głowice żeby nie pękła w mrozy i są zamontowane przy głowicy a nie przy wejściu do nagrzewnicy Chyba nie mówimy o tym samym po prostu tak mi się kojarzy że gdzieś przeczytałem że jak się włączy ogrzewanie przedniej szyby to jakiś tam element elektryczny podgrzewa płyn chłodzący. Chyba było to gdzieś w temacie o wymianie termostatu.
zbychzz Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 ten element to 3 świece co ogrzewają płyn chłodniczy, a włączają sie jak jest mniej jak 5 stopni, temp.silnika mniej jak 70 i obciążenie elektryczne nie jest za duże
Lishoo Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 A w którym miejscu są te świece?? :>
zbychzz Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 A w którym miejscu są te świece?? :> http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t57270.0.html;highlight=świece+podgrzew ale następnym razem proponuję skorzystać z szukajk
pawelwor Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Jak duży wpływ na zwiększone spalanie ma pompa wtryskowa i wtryskiwacze z silnika 1z lub ahh (~96r.)?? Na trasie przy umiarkowanej jeździe (120-130km/h) wyszło ponad 8l/100km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się