Jump to content

[B5 AFN] Wzrost spalania


macko
 Share

Recommended Posts

witam od jakiegos czasu audiczka mi wiecej pali

na baku na autostradzie robie jakies 850-900km przy 140 kmh na tempomacie wczesniejszy wynik to okolo 1000-1050 km

przy 60 litrach w baku wychodzi na to ze pali jakies 6.8 litra czyli jak bmka 3.0

co moze byc przyczyna ??

zrobilem :

wymiana rozrzadu + kat wtrysku na pompie.

po podlaczeniu vaga nie pokazal zadnego bledu

dawka paliwa przy 819 obrotach to wartosc 4.4-5.0 mg/R a przy 3000 to 6.2-6.6 mg/R

kat wtrysku lezy w granicach 55

rozebralem EGR czysty jak lza lekki nalot jedynie i troche oleju.

sprawdzilem dolot i powrot paliwa brak wyciekow

filtr powietrza jeszcze w miare

co moze byc przyczyna ?? jakie wartosc powinienem jeszcze zmierzyc ??

z gory wielkie dzieki.

a dzieje sie to w 110 konnym AFN 1.9 tdi z 96 roku

Link to comment
Share on other sites

6,8 to chyba dobry wynik 5,0 to Ci spali jak bys w trasie jechal max 100km/h ;]

Link to comment
Share on other sites

moze i dobry ale przed wymiana rozrzadu robilem o wiele wiecej a to jest roznica prawie 200km nie czepiam sie tu wiadomo 20-50 km roznicy :)

a 200km to ponad 10 litrow jak by nie patrzal :)

bmka mi pali okolo 6l przy tym tepie i silnik 3.0 no i pare ladnych kilo wiecej.

ma ktos jakies porownywalne wartosci wielkosci dawki paliwa ?? bo wartosc z tabeli 2.2-9 mg/R to jednak wielki przedzial :)

Link to comment
Share on other sites

ja tez nie dawno stwierdziłem ze mi więcej pali.....jak lalem 5.5 litra przy spokojnej jeździe w miescie (redukcja) potrafilem zrobic z 80km a teraz ledwo robię 60;/ nie wiem czy to przez to ze zimno sie zrobilo czy przez to ze rozrzad nie dawno wymienialem czy przez to ze miałem stłuczkę ;/

Link to comment
Share on other sites

No koledzy zrobiło się zimniej autko się dłużej troszkę nagrzewa mimo sprawnego układu chłodzenia (termostat) i filtra powietrza ja też zawsze w mieście robiłem 900 kilometrów do zapalenia się rezerwy a tera już dużo mniej styl jazdy ma też duży wpływ stanie w korkach i sie nazbiera :)

Link to comment
Share on other sites

ja tez nie dawno stwierdziłem ze mi więcej pali.....jak lalem 5.5 litra przy spokojnej jeździe w miescie (redukcja) potrafilem zrobic z 80km a teraz ledwo robię 60;/ nie wiem czy to przez to ze zimno sie zrobilo czy przez to ze rozrzad nie dawno wymienialem czy przez to ze miałem stłuczkę ;/

Chyba przez to że miałeś stłuczkę :decayed: Obraziło się i będzie "chlało jak cholera".

A tak na poważnie to spalanie w miare Ok. Ja bym sprawdził termostat i profilaktycznie kąt wtrysku.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie w miescie robisz 900 km ja robie niecale 900 poza miastem !!

kat wtrysku lezy w granicach 55 do 58 na cieplym silniku autko pieknie pali pieknie lata nie dymi nie kopci

a czy temperatura ktora spadla zaledwie o 5-10° moze pochlonac tyle ropy brakuej w koncu jakies 200km :)

no nic widze ze rad niema :) polatam zobaczymy moze sie unormuje dzis na planie prawie znow 1000 km zobaczymy jak sie bedzie sprawowac

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mój AVG do niedawna palił przy mieszanej jeździe 5,6 - 5,8 (wyliczam tankując zawsze do pełna). W lecie z dużą przewagą trasy, bez szaleństw, zszedł mi do 5,2. Tankowałem przeważnie vervę na Orlenie. Ostatnio zatankowałem 2 razy lepszego diesla na BP (tankowałem nieraz wcześniej i było normalnie) i się zdziwiłem, do rezerwy z hakiem przejechałem zamiast 1080 km, 950, a za drugim razem 850. Zatankowałem ponownie na orlenie vervę i widzę, że chyba wszystko wróciło do normy. Przyczyna - marne paliwo - może wystarczy zmienić wodopój.

Link to comment
Share on other sites

może wystarczy zmienić wodopój.

tez tak ostatnio myslalem....chyba zaleje VpowerkaDiesla i zobacymy jak to wyglada...

Link to comment
Share on other sites

Witam

U mnie jest znaczna różnica na klimie i bez. Teraz bez klimy na econ pali z 1L mniej niż z klimą.

Link to comment
Share on other sites

temperatura zewmętrzna robi swoje, autko moze spalić do litra wiecej, mój pali 7,5 L i uwazam to za dobry wynik bo mam cięzką noge ,

Link to comment
Share on other sites

różnicę może zawsze spowodować spadek temp. na zewnątrz. A tak przy okazji to zwróć uwagę czy ci się silnik nagrzewa do prawidłowej temperatury (90stopni) bo może tu tkwi problem - możę niedogrzewa się i stąd te spalanie.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisał zbychzz zwiększa się spalanie gdy występuje nie dogrzanie silnika sprawdź termostat czujnik temperatury :hi:

Link to comment
Share on other sites

Cholera ja dzisiaj zauważyłem że jak mam włączony nawiew na climatroniku na przednią szybę (z tego co wiem płyn chłodzący powinien się szybciej nagrzewać, bo jakiś tam elektryczny podgrzewacz płynu powinien działać) to żeby zagrzać płyn chłodzący do około 90*C potrzebuje w zależności od temperatury i trasy przejechać około 6-9km, a dzisiaj jak jechałem na całkiem wyłączonym to przejechałem odcinek 2.9km i samochód był zagrzany już do 84*C (według climatronika) później po paru godzinach znowu ten sam odcinek, tylko w drugą stronę i na blacie jakieś 89*C i na climatronicu 88*C, czyżby wentylator od klimatyzacji robił aż tak wielką różnice??

Bo jeżeli tak, to pewnie pozwoli to dużo ograniczyć spalanie, bo często robię krótkie odcinki i nawet do 60*C nie mogę zagrzać autka :)

Link to comment
Share on other sites

Te świece podgrzewające płyn mają za zadanie podgrzać głowice żeby nie pękła w mrozy i są zamontowane przy głowicy a nie przy wejściu do nagrzewnicy

Link to comment
Share on other sites

Te świece podgrzewające płyn mają za zadanie podgrzać głowice żeby nie pękła w mrozy i są zamontowane przy głowicy a nie przy wejściu do nagrzewnicy

Chyba nie mówimy o tym samym :naughty: po prostu tak mi się kojarzy że gdzieś przeczytałem że jak się włączy ogrzewanie przedniej szyby to jakiś tam element elektryczny podgrzewa płyn chłodzący. Chyba było to gdzieś w temacie o wymianie termostatu.

Link to comment
Share on other sites

ten element to 3 świece co ogrzewają płyn chłodniczy, a włączają sie jak jest mniej jak 5 stopni, temp.silnika mniej jak 70 i obciążenie elektryczne nie jest za duże ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak duży wpływ na zwiększone spalanie ma pompa wtryskowa i wtryskiwacze z silnika 1z lub ahh (~96r.)?? Na trasie przy umiarkowanej jeździe (120-130km/h) wyszło ponad 8l/100km :shocked:

Link to comment
Share on other sites

A w którym miejscu są te świece?? :>

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t57270.0.html;highlight=świece+podgrzew ale następnym razem proponuję skorzystać z szukajk

Wielkie dzięki, nie bardzo wiedziałem czego szukać :)

EIDT : Cholera, wciąż nie wiem gdzie one się znajdują, nie mogę tego nigdzie znaleźć :(

Bo ich zapewne nie masz, nie każdy to miał...

Link to comment
Share on other sites

hmm dziwne spalania.. ja po 3city mam spalanie 6.2l, jazda raczej umiarkowana (zimny male obroty - cieply do 3tys)

ps. czy BP przy McDonaldzie na przymorzu zaraz kolo skm dobre jest ?

ostatnio ciagle tam zalewam i przed sztumem jadac z gdanska (zaraz przed miastem) :hi:

aha co do tankowania to BP Ultimate i na zielonym trójkącie statoil diesel ultimate :) nie oszczędzam :wink4:

Link to comment
Share on other sites

6,8 to chyba dobry wynik 5,0 to Ci spali jak bys w trasie jechal max 100km/h ;]

no nie do końca. Też mam AFNa i w mieście (Kraków - czyli ciąglę światła i jazda na biegach od 1 do 3) nie spalił mi nigd więcej niż 7 litrów. W trasie Kraków - Wrocław, prędkość cały czas między 150 a 180 km i spalił mi 6,2 L. Przy jeździe do 100 km/h pali mi trochę poniżej 5 litrów.

Link to comment
Share on other sites

Nom ja na 100% ich nie mam, jest ta wypustka z 3 zaślepionymi otworkami, a po drugiej stronie jest jakiś czujnik i wtyczka, ale tych świec nie mam.. dziwne bo szwagier w rok starszym 1Z już je ma, a oboje mamy samochody z niemczech.

Link to comment
Share on other sites

Ponawiam pytanie, czy wzrost spalania do ~8l/100km (trasa) jest spowodowany padającą pompą wtryskową? Wtryski wymienione i działąją (wkońcu...)

Link to comment
Share on other sites

Więc fakt, że rezerwa zapaliła się przy 650km nie jest niczym dziwnym?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...