Kazik123 Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 Szukałem na forum ale marne efekty, myślę o założeniu gazu do A4 3.0 Q. Jestem ciekaw ile gazu wciągnie moja V6, może ktoś z forum ma w swojej 3.0 instalke. Z jakimi kosztami instalacji musze sie liczyć, z góry przyznaje że jeśli chodzi o gaz jestem zielony.
Bogumił Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Ja co prawda mam tylko 1,8T założyłem do niego instalację STAG 300 ponad rok temu i zapłaciłem 2200zł brutto. To na czym jeżdżę nie jest z wyższej klasy ale nie narzekam - kiedyś pokusiłem się na obliczenie różnicy pieniężnej jaką zaoszczędzam jeżdżąc po mieście na LPG a nie na BP to wyszło w granicach 18 zł/100km (na korzyść gazu). W Twoim przypadku koszt wzrośnie bo będziesz musiał mieć "mocniejszy" reduktor niż ja no i oczywiście dojdą jeszcze dodatkowo 2 wtryski. Ale nie sądzę aby to była jakaś kosmiczna cena ( przy założeniu że jeden wtryskiwacz kosztuje od 60zł + mocniejszy reduktor coś ponad dodatkowych 70 zł ). Oczywiście podkreślam, że cena będzie zależała od tego jak sobie skonfigurujesz instalację.
Dev Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 do V6 BRC ok 3900pln, stag ok 2400 - 2600pln zuzycie gazu zalezy od Twojej nogi, ale jak sie postarasz i bedziesz jezdził spokojnie 10-11 l spali przy ostrym butowaniu moze to byc pow 20l przed montazem mus to pełna diagnostyka silnika, sond i czujnika wody
krzys70 Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 W lipcu 2009 zamatowałem BRC P&D (A4 Quattro Avant, 3.0L-ASN).Zaplacilem 4300 pln. Przejechałem juz 10 000km, sprawia sie bardzo dobrze. Spala 11,5-12,5 l/100km, większość km robie na autostradzie.
golfik-ol Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Witam. W maju założyłem do mojego ASN 3.0Q Staga 300+. do tej pory zrobiłem ok 7 000 i jak na razie wszystko gra. Koszt instalacji w Krakowie to 3400. Spalanie na gazie kształtuje się w granicach 10 - 14 l w trasie w zależności od prędkości no i 15 - 20 w jeździe miejskiej i też w znacznym stopniu zależy od ciężaru buta. Osobiście jestem zadowolony, nie odczuwam różnicy w mocy ani w pracy silnika i myślę, że koszt instalacji zwróci się dość szybko.
PABLO Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Witam. W maju założyłem do mojego ASN 3.0Q Staga 300+. do tej pory zrobiłem ok 7 000 i jak na razie wszystko gra. Koszt instalacji w Krakowie to 3400. Spalanie na gazie kształtuje się w granicach 10 - 14 l w trasie w zależności od prędkości no i 15 - 20 w jeździe miejskiej i też w znacznym stopniu zależy od ciężaru buta. Osobiście jestem zadowolony, nie odczuwam różnicy w mocy ani w pracy silnika i myślę, że koszt instalacji zwróci się dość szybko. W jakiej firmie zakładałeś :?:
rafi_a4 Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 co do instalacji to sam musisz podjac decyzje czy stag czy brc czy ...? pamietaj tylko jedno ze zawsze ci sie to wroci i od razu odczujesz roznice w portfelu v6 bardzo dobrze znosza gaz.
Kazik123 Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 czytałem że gazu pali około 2 litrów więcej niż paliwa, sprawdza sie wam pamiętajmy ile kosztuje litr gazu :>
Bogumił Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Zauważyłem, że jak jeżdżę po mieście na dłuższych odcinkach to spalanie gazu wychodzi w granicach 11.3l/100km - do tej pory jeździłem na krótkich odcinkach to jest 4km w jedną stronę to spalanie wychodziło w granicach 13,2l/100km.
Rafal_ Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Moja V-ka (trochę starsza) bardzo dobrze znosi gaz-mam Stag300 Zrobiłem jakieś 40tys.km i oprócz okresowych przeglądów i wymiany filtrów żadnych usterek Drugi raz też bym założył bez zastanowienia Średnio pali LPG 12/100km, Pb pewnie ok 10-11/100-różnica jest i to nie mała Max gazu wciągnęło mi 20/100 ale to przy "prostowaniu" tłumików A instalacja założona przez dobrego gaziarza a później prawidłowo użytkowana naprawdę nie sprawia problemu Mam już trzecie autko na gazie i na razie przy tym zostaje
gierzgorz Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Powiedz jak to robisz, bo moja rozbebeszona niunia pali w mieście między 16 a 19 litrów LPG. Benzyny 15-16. Nie butuję. Dodam, że jeżdzę tylko po średnio zakorkowanych ulicach Białegostoku (wypady w trasę sporadyczne).
Rafal_ Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Powiedz jak to robisz, bo moja rozbebeszona niunia pali w mieście między 16 a 19 litrów LPG. Benzyny 15-16. Nie butuję. Dodam, że jeżdzę tylko po średnio zakorkowanych ulicach Białegostoku (wypady w trasę sporadyczne). znajdź naprawdę dobry warsztat (nie taki gdzie na dzień dobry i bez oglądania każą wymienić świece i przewody) a na pewno doprowadzą Ci wszystko do porządku
wojci Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 ja mam instalację BRC koszt 2900zł założona w sierpniu. Przejechane na gazie ok 14000km a spalanie średnie jak w podpisie niżej uwzględnia wszystkie tankowania gazu, max 12,9l/100km min 8,5l/100km
gierzgorz Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Powiedz jak to robisz, bo moja rozbebeszona niunia pali w mieście między 16 a 19 litrów LPG. Benzyny 15-16. Nie butuję. Dodam, że jeżdzę tylko po średnio zakorkowanych ulicach Białegostoku (wypady w trasę sporadyczne). znajdź naprawdę dobry warsztat (nie taki gdzie na dzień dobry i bez oglądania każą wymienić świece i przewody) a na pewno doprowadzą Ci wszystko do porządku I tak zrobię. Co do wyników dam znać w tygodniu po wizycie u nowego magika.
Dev Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Powiedz jak to robisz, bo moja rozbebeszona niunia pali w mieście między 16 a 19 litrów LPG. Benzyny 15-16. Nie butuję. Dodam, że jeżdzę tylko po średnio zakorkowanych ulicach Białegostoku (wypady w trasę sporadyczne). znajdź naprawdę dobry warsztat (nie taki gdzie na dzień dobry i bez oglądania każą wymienić świece i przewody) a na pewno doprowadzą Ci wszystko do porządku I tak zrobię. Co do wyników dam znać w tygodniu po wizycie u nowego magika. najważniejsze to sprawdz działanie sond i czujnika wody może silnik nie nagrzewa sie jak nalezy
sołtys85 Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Kolego nie ma co sie zastanawiac gaz to czyta oszczędność. Nie słuchaj głupot,że gaz to niszczy silnik i jest do kuchenek itp. W tym kraju tylko bardzo bogaci jeżdzą na Pb. Bardzo polecam staga jest to super instalka, która daje wprawionemu magikowi wiele możliwości. Co do wtrysków to polecam matrixy. Reduktory to raczej 2 bym proponował, ale nie wiem jak u Ciebie z miejscem pod maską podejrzewam, że sząłu nie ma więc trzeba by sie zastanowić. Najlepiej zarejestruj sie na forum-lpg.pl i tam jest spec nikoś wariat i on posiada odpwoiednia wiedzę co dobrac. Najleiej skonsultuj jeszcze to z sebastianS (pewnie poleci Ci scorpiona) ale po takowych konsultacjach bedziesz wiedział co wybrac. Osobiście odradzam BRC za drogie do jakości.
pablosan Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Zgoda w 100% w sensie oszczednosci. Nie słuchaj głupot a wiedz, ze gaz niszczy silniki, ale tylko tym, co ich nie mają... :gwizdanie: Problem z niechęcią części kierowców do LPG, moim zdaniem, wynika z dwóch przyczyn. Pierwsza-niska znajomośc tematu wśród potencjalnych użytkowników, co przekłada się na niską siłę przebicia w kontaktach z firmami montujacymi-nie znasz się, moga ci wcisnąć każde gówno z ogromne pieniądze-proste Kwestia druga-porządna instalacja na dobrych komponentach z odpowiednim montażem kosztuje niemało. Często stanowi duży procent wartości całości auta, więc ludzie mając na uwadze ilosc przejechanych km po zagazowaniu auta odpuszczają temat gazu-bo im się to nieopłaca a częściej po prostu nie mają już kasy na porządną instalację... U mnie np. instalacja stanowiła 20% wartosci auta, ale już dawno zwróciła się
czaki22 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 zauważ tez kolego co jest istone ze na paru trasach-tunelach w austri (niewiem jak niemcy ) jest wyraznie napisane zakaz wjazdu aut z intalacjami gazowymi, w wielkich parkingach podziemnych jest dokladnie to samo, pozatym przekalkuluj ile robisz km, i w ile ci sie zwroci ten gaz za 4 tys zł, jak dla mnie to wogóle nieporozumienie, gadanie ze bogaci jezdza na na LPG to jakas niepowazna gadaniana maniaka lpg, ja zasobny w diengi niejestem a gazu nie założe najlepiej gaz program 200KM z 1,8 turbo i karton kleju kropelka do biezacych napraw
pablosan Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Kolego, dlaczego założyłem LPG?-bo szkoda mi kasy na PB, wole przeznaczyć to na coś innego, a ponieważ traktuje auto jako dupowóz a nie żadna "niunia" , to jeżdżę po prostu taniej. Chłodna kalkulacja spowodowała, że relatywnie droga instalacja jest dobrą instalacją dawno zarobiła na siebie, z gazownikiem widuję się 2-3 razy w roku na przeglądach, wczoraj w ramach gwarancji wymienili mi reduktor, bo był nieszczelny a poza auto jest bezobsługowe. Do maniaka LPG bardzo mi daleko, moja wiedza jest nadal niedoskonała, ale za to z matematyką całkiem nieźle było/jest . Wcale się nie dziwię, że ktoś kupując nowe auto wstawia gaz-wręcz przeciwnie mój szacun, bo skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać, prawda?-chyba że ktoś jeździ bardzo mało. PS. Gdyby ludziom chciało się czytać, doskonalić swoją wiedzę, to minimum 50% aut jeździło by na LPG, ale tak nie jest. Bo tak naprawdę to sa pieniądze, ktore przysłowiowo leżą na ulicy. Z drugiej strony dzięki temu gaz jest w miarę tani
Bogumił Opublikowano 2 Grudnia 2009 Opublikowano 2 Grudnia 2009 Argument: "... bo w Austrii w tunelach jest zakaz wjeżdżania samochodów z instalacją LPG..." - no to mnie przekonało aby nie zakładać gazu Temat wątku brzmi "Instalacja gazu, jakie koszta i zyski" a nie "Co sądzicie o gazie?".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się