Jump to content

[ALL B6] Skrzynia automatyczna - migający komunikat


looka81
 Share

Recommended Posts

Witam,

mam problem ze automatyczną skrzynią w B6 silnik 2,5 tdi a mianowicie zdarza się ze na wyświetlaczu literki oznaczające biegi w skrzyni czyli

P R N D zaczynają być podświetlane na czerwonym pulsującym pasku.

przewaznie zdarza się to po uruchomieniu silnika i czasem ustępuje po zgaszeniu stacyjki i zapaleniu ponownie.

Dodam że w momencie gdy pulsują te oznaczenia samochód nie ma przełożenia na napęd (minimalnie da się nim ruszyć i wogóle nie ma mocy)

Pomóżcie!!! co to może być???

Link to comment
Share on other sites

jak co albo sterownik albo skrzynia, koszta od 1000 zł sie zaczynaja max 7000 zł[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 20:18_________________________________________________mieszkasz na slasku to sie doczolgaj do Pana SOPY, czernica za rybnikiem to jak rzut beretem masz

Link to comment
Share on other sites

http://www.sserwis.pl/start_en.php?kategoria=uzywane.szczegoly_pl&lp=4[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 20:36_________________________________________________mow ze jestes z forum

Link to comment
Share on other sites

Pewnie sterownik ale najlepiej będzie jeśli kolega w pierwszej kolejności zapnie VAG-a i sprawdzi błędy w module skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Taak mialem podobnie tylko ze caly czas mi swiecily podpiolem vaga skasowałem błąd i jezdze bez problemu juz miesiac.

Link to comment
Share on other sites

KUBSON - trochę optymizmu wprowadziłeś :)

mam jeszcze jedną sprawę, całe to zamieszanie z trybem awarynjnym pojawiło się krótko po wyminie oleju w skrzyni biegów!!!

czy może to być błąd mechanika który mi to wymieniał???

Link to comment
Share on other sites

oczywiscie ze tak,

a tak wogole to napisz jaka masz skrzynie tip, czy multitronic

po zatym Vag nie leczy !! bledy biora sie z jakiejś przyczyny, kolega bedzie jedził, az stanie i zapłacze

Link to comment
Share on other sites

Ma FWD więc to multi ;)[br]Dopisany: 18 Listopad 2009, 16:36_________________________________________________...i naprawdę sprawdziłbym VAG-iem błędy bo równie dobrze może nie łączyć jakaś wtyczka. Pytanie - gdzie wymieniałeś olej? Wziąłeś FV? Masz pewność że dobry olej Ci zalali?

Link to comment
Share on other sites

Takie objawy mial moj brat w tiptronicu... i okazalo sie, ze byl poprostu zle napiety pasek rozrzadu i auto dla bezpieczenstwa przechodzilo w tryb awaryjny.

Skrzynia migala, nie dalo sie jechac.

Dlatego VAG + dobry mechanik... wstępnie.

Link to comment
Share on other sites

po weekendzie jadę do tego typa co wymieniał mi olej, wezmę od niego dane i napisze Wam, to dacie znać co o tym myślicie :)

Bart-s mozesz mi wyjaśnić co oznacza FV??? jestem laikiem więc sorki jeśli zadaje głupie pytania :)

Kumpel sprawdził mi VAG-iem i podobno skrzynia nie odczytywała niskich obrotów...

ale szczegóły podam po weekendzie

Link to comment
Share on other sites

:wallbash: fv - jakiś zawias myślowy mnie dopadł :polew: sam z siebie ryje....

:polew::wink4:

Zapisz dokładnie nr błędu i jego opis a następnie wrzuć tutaj - zobaczymy co tam siedzi.

Link to comment
Share on other sites

możesz niedotoczyc sie do tego weekendu

Link to comment
Share on other sites

Dobrze aby po pierwsze koniecznie zapiąć VAG-a i przeskanowac ECU a potem wkleić wszystkie kody błędów. Najlepiej aby wcześniej wykasowac błędy, które sie pojawią i wykonać jazdę (dłuższą, w różnych warunkach) próbną oraz sprwdzić poziom oleju w skrzyni. Prawdopodobieństwa mogą być różne, ale migające podświetlenie mówi o poważnym problemie - może masz zalane za dużo oleju w skrzyni (wymiana oleju w skrzyni wymaga przestrzegania procedury i koniecznie wykonuje się to przy podpiętym VAS/VAG aby dokładnie sprawdzić min. temp. oleju), skoro stało się to zaraz po jego wymianie (mam nadzieję, że dostałeś olej do muli a nie ATF do Tipa - choć od tego skrzynia nie pada od razu). Inna przyczyna (to tylko gdybanie) to problemy z silnikiem - skrzynka buja sie na momencie obrotowym i jakiekolwiek niedomaganie silnika zwala "z nóg" wszelką prawidłową prace skrzyni, która zachowuje sie irracjonalnie (począwszy od niesprawnego G62 czy G80). Ale raczej sprawa leży w skrzyni - wklej te błędy z VAG-a a dowiesz się więcej - i nie czekaj, bo możesz któregoś razu nie dojechać do domu, nie wspominając o s(s)erwisie

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

podpiołem kompa i wyszły błędy

1) silnik - błąd zawieszenia silnika (czyli poduszki do wymiany)

2) skrzynia (17090 czujnik trybu pracy p0706 nieznana przyczyna)

Jak to jest czy poduszki pod silnikiem jesli są do wymiany, rozrząd w sumie też, i piasta w prawym kole (być może przegub do wymiany) czy to może wpływać na kompa w skrzyni biegów, która załancza tryb awaryjny???

pomożecie??? :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie będzie związku (może poza dodatkowymi wibracjami które źle działają na sterownik). Problemy zgłasza czujnik zakresu transmisji... albo zaśniedziałe styki w kostce (rzadko się zdarza...) albo padło połączenie w sterowniku...

Tutaj masz tutorial jak Wiktor sobie z tym poradził:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t53159.0.html;highlight=17090

Możesz próbować sam albo oddać sterownik do zrobienia. Z Katowic do Rybnika nie masz tak daleko - może przejedź się do Sserwis?

Link to comment
Share on other sites

looka81 powórzyłbym tylko to co już napisał Bart-S :) . Z błędem 17090 spotykamy się przy multitroniku dosyć często i przyczyn może być kilka - elektromagnes wałka wybieraka przełacznika wielofunkcyjnego może być zanieczyszczony i wystarczy go oczyścić (bardzo życzę tobie aby tylko to :wink4: ); może być usterka mechaniczna - elektromagnes wałka wybieraka przełacznika wielofunkcyjnego rozmagnesowany wskutek

silnego pola elektrycznego (np. zgrzewarka) lub skrzywiony, wzgl. uszkodzony wałek wybieraka; może być uszkodzony przełacznik wielofunkcyjny i wtedy należy wymienić lub naprawić komputer (Sserwis naprawia). Krótko mówiąc elektromagnes wałka wybieraka nie przekazuje aktualnych informacji do czójników Halla (3 szt.) o prawidłowym/aktualnym położeniu wałka wybieraka.

Z Katowic do Sserwisu masz tak blisko, że aż ci zazdroszczę. Tylko umawiaj się na wizytę, a jak auto będziesz musiał zostawić na dwa dni to weźmiesz od nich auto zastępcze.

pozdr.

ps. Jeżeli na 100 % wiesz, że masz walniętą poduchę silnika (są 2 szt.) to radziłbym wymienić. Jest to droga sprawa, ale to nic przy kosztach multitronika. Poduchę będziesz pewnie musiał wcześniej zamówić (koszt gdzieś około 460 zł). Nie zwlaka z tym bo pójdzie druga poducha.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...