Jump to content

[B5 AJM] Wyciek oleju. Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu usterki


bengbu2
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Jakiś czas temu zauważyłem dziwny wyciek (albo olej, albo zanieczyszczona ropa), który przedstawiam na dodanych zdjęciach.

Moje pytania (wybaczcie, jeśli są śmieszne, ale mam ten samochód dopiero od 2 miesięcy i jeszcze się z nim nie obeznałem):

1) co to za część (jak się fachowo nazywa) spod której wycieka olej?

2) co powinienem naprawić (kupić jakąś uszczelkę?) - pytam, bo nawet jak nie dam rady zrobić tego am, chce chociaż wiedzieć, co na prawdę powinno zostać naprawione

3) ile może kosztować naprawa tego wycieku?

4) jakie są ewentualne przyczyny tego wycieku i czym to może grozić?

Dzięki za każdą informację,

beng

1CktAr.jpg

1jvYcr.jpg

Link to comment
Share on other sites

wg mnie to zawór recyrkulacji spalin EGR. Użyj forumowej szukałki.

Link to comment
Share on other sites

tak, to egr. najlepiej, zdejmij wezyk ktory prowadzi do tego zaworu i go zaslep, nie bedzie wtedy dzialal egr, wiec nie bedzie wyciekow.

a bez egr nie odczujesz zadnej roznicy w jezdzie,

Link to comment
Share on other sites

A co z ekologią ? Jest to rozwiązanie tymczasowe. Należałoby wymienić zaworek :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Zimny Chirurg

A co z ekologią ? Jest to rozwiązanie tymczasowe. Należałoby wymienić zaworek :)

O czym Ty mówisz. Jaką ekologią.

No coment

Zimny Chirurg

Ostrzeżony

:polew:

P.S. To tak jak katy w dieslach :polew: :polew: :polew:

Link to comment
Share on other sites

A co z ekologią ? Jest to rozwiązanie tymczasowe. Należałoby wymienić zaworek :)

no jesli kolega chce byc ekologiczny to zapraszamy do ASO po nowy zawor EGR ( uzywka tez moze byc nieszczelna). - kilkaset złoty kosztuje.

Link to comment
Share on other sites

A co z ekologią ? Jest to rozwiązanie tymczasowe. Należałoby wymienić zaworek :)

O czym Ty mówisz. Jaką ekologią.

No coment

Zimny Chirurg

Ostrzeżony

:polew:

P.S. To tak jak katy w dieslach :polew: :polew: :polew:

Kolega się bardzo na temat wypowiedział. :good:

darulez części do Audi nie są tanie to wiadomo, nie będziemy się tutaj rozwodzić bo każdy ma swój pogląd, ja mam taki że wszystko ma być igła i tego się trzymam choć prawda jest taka że jeśli ktoś nie ma akurat kasy żeby wywalać na zaworek który daje coś tylko środowisku a można go zaślepić to go zaślepia normalna kolej rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Miałem tak samo zasyfione, pojechałem do ASO kupiłem gumowy oring za 17 zł (patrz etka) wymieniłem i mam sucho i czysto, na liczniku mam przebieg 179 tyś (sprawdzony w ASO), przy okazji wyczyściłem EGR choć źle nie wyglądał tak jak ma to miejsce u niektórych na forum, warto spróbować, Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

tak, to egr. najlepiej, zdejmij wezyk ktory prowadzi do tego zaworu i go zaslep, nie bedzie wtedy dzialal egr, wiec nie bedzie wyciekow.

owszem, zgodzę się z tym, że to co widać na załączonych fotkach to obudowa zaworu EGR z widocznym na jej wierzchu siłownikiem podciśnieniowym, nie zgodzę się jednak, że odpięcie od siłownika wężyka i zaślepienie tego wężyka zlikwiduje widoczny wyciek oleju.

Wycieki oleju ciągle będą gdyż olej nie dostaje się do obudowy EGR rurą idącą z kolektora wydechowego tylko dostaje się tam dolotem z odmy silnika, jeśli wyciek następuje przez uszczelnienie obudowy zaworu EGR przy jej łączeniu z kolektorem ssącym to wymiana samego oringu na nowy załatwi sprawę, jeśli zaś wyciek ma miejsce z siłownika podciśnieniowego (bo na załączonej fotce nie można tego dokładnie stwierdzić) to koszt wymiany EGR na nowy jest zbyt wysoki i nieopłacalny. Najlepszym rozwiązaniem jest wtedy wypięcie odmy z dolotu z jednoczesnym przeczyszczeniem węży i rur dolotowych z resztek oleju (włącznie z płukaniem intercoolera) bo pozostałości oleju jeszcze przez długi czas będą w dolocie zalegać, przemieszczać się i nadal wyciekać.

Proponuję bengbu2 dokładnie oczyścić całą obudowę EGR z widocznych śladów oleju a następnie po jeździe samochodem obserwować gdzie będzie widać źródło wycieku - jeśli będzie widoczne w miejscu gdzie flansza obudowy EGR styka się z flanszą kolektora ssącego to wymień jedynie widoczny na załączonej poniżej fotce czarny oring włożony w profilowany rowek na obwodzie flanszy wokół wewnętrznego otworu, oring do Twojego silnika ma numer N 905 216 01 i oznaczenie 55X3-N (jego koszt w ASO to około 5 zł a jeśli nie będzie to szukaj najlepiej w ASO Skody bo jest najtaniej i najlepiej zaopatrzone w reparaturki i zestawy naprawcze) :

f4ad93b4261c0205m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

Od wczoraj 9 odpowiedzi, dzięki którym wiem już o wiele więcej... Jestem mile zaskoczony!

Jeszcze jedno pytanie: na drugim dodanym zdjęciu widać, że pokrywa (blaszka? czy jak kolega Sztomel napisał: "flansza obudowy EGR") jest jakby odgięta - to jest właśnie to miejsce, z którego wycieka olej (sprawdzałem 100% że to jedyne miejsce). Skąd to "odgięcie"? Kupiłem samochód jako używany - możliwe że ktoś przy tym grzebał? Czy właśnie tak zdejmuje się tą obudowę - odginając jej rant od całego aparatu? Czy może obudowa odgięła się pod ciśnieniem, tworząc wyciek oleju? Może nie trzeba wymieniać uszczelki - tylko dogiąć blaszkę do całego aparatu?

Co do środowiska, zgadzam się z kolegą "chmielu" - w moim Audiku wszystko staram się robić zawczasu - aby moja "igła" nigdy mnie nie zawiodła.

W nadchodzący weekend zdejmę obudowę i obejrzę uszczelkę.

Jeszcze raz dzięki!

Link to comment
Share on other sites

na drugim dodanym zdjęciu widać, że pokrywa (blaszka? czy jak kolega Sztomel napisał: "flansza obudowy EGR") jest jakby odgięta - to jest właśnie to miejsce, z którego wycieka olej (sprawdzałem 100% że to jedyne miejsce)

czyli już wiadomo, że cieknie spod pokrywki siłownika podciśnieniowego uchylającego zawór EGR gdyż ktoś próbował zdjąć pokrywkę siłownika, która fabrycznie jest sprasowana z obudową EGR tylko pytanie po co ten ktoś to robił ?

jeśli chodzi o flanszę to mam na myśli miejsce gdzie nawiercone są 3 otwory w obudowie EGR, przez które przechodzą śruby łączące EGR z flanszą kolektora ssącego.

Jeśli dogięcie fragmentu pokrywki siłownika nie zapobiegnie dalszym wyciekom oleju to trzeba wypiąć odmę z dolotu i dolot przeczyścić z resztek oleju tak jak to napisałem wcześniej.

Przy okazji proponuję zaślepić EGR bo jeśli są wycieki oleju z siłownika EGR to jego membrana będzie uszkodzona i nie będzie on już spełniał swojego zadania, można to zobaczyć na załączonym przekroju poprzecznym : http://www.shbox.com/1/EGR_valve.jpg lub w realu : http://pics.tdiclub.com/data/500/medium/EGR_INNER1.jpg

ponadto trzeba w takim przypadku zdjąć wężyk podciśnieniowy z króćca siłownika EGR i koniec wężyka zaślepić bo w przeciwnym razie wężyk będzie zaciągał olej, który prędzej czy później może doprowadzić do uszkodzenia cewek elektrozaworów N18 i N75.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...