Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Kilka pytań dotyczących VAG'a


Silent bob

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód to A4 AFN 1998, VAG 3112 czy 3211 ten najpopularniejszy. Mam kilka pytań po pierwsze kąt wtrysku - na włączonym zapłonie jest 38, a więc lekko opóźniony, natomiast na włączonym silniku waha się między 50 a 59 - jest dobrze, czy musze się bawić z ustawianiem ? Kolejna sprawa to połączenie z klimą, coś mam problem z nawiązaniem połączenia, pamietam, ze kiedyś chyba już czytałem, że są z tym problemy, ale teraz nie mogę znaleźć. Wyskakuje, że zbyt dużo błędów przy próbie połączenia i zrywa. Wie ktoś co na to zaradzić, bo chętnie posprawdzałbym klimkę. I ostatnia sprawa w instrukcji Ross Techa do Vagcoma jakiegoś nowszego jest napisane, że przy przeglądaniu bloków w którymś z nich jest wartość prędkość pojazdu i gdy jest wyświetlana wyświetla się dodatkowy przycisk "pomiar przyspieszenia" i można jak sama nazwa wskazuje dokonać pomiaru. I tutaj jest problem, bo u mnie zarówno na włączonym zapłonie jak na włączonym silniku taka opcja się nie pojawia. To jestw jakiejś nowszej wersji czy jakoś inaczej można się do tego dostać. ?

Aha co do problemu klimą, to potencjalne rozwiązanianie jest tutaj w faq http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5141.msg68258#msg68258 ale niestety linki wszystkie nie działają :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie kąta wtrysku: zapalamy silnik, wchodzimy w 01-wtrysk,

włączamy blok 000, włączamy opcję "basic settings" patrzymy na pozycję 02 i obserwujemy wskazania.

Jeśli mieszczą się w granicach 49-54 - jest ok, czy tak sprawdzasz ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, ale 01 to jest silnik a nie wtrysk, pożniej blok 000 i druga pozycja. Aha kwestia tylko czy się to sprawdza na włączonym zapłonie tylko czy na pracującym silniku. Na praucjącym silniku whaa się między 50 a 59, a na włączonym zapłonie jest 38

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, ale 01 to jest silnik a nie wtrysk, pożniej blok 000 i druga pozycja. Aha kwestia tylko czy się to sprawdza na włączonym zapłonie tylko czy na pracującym silniku. Na praucjącym silniku whaa się między 50 a 59, a na włączonym zapłonie jest 38

nie piszesz nic o włączonej opcji "basic settings"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie że silnik musi pracować

a to w takim razie skąd ludzie piszą na forum, że u nich kat wtrysku to np 35, bo u mnie jak pracuje silnik to bardziej moglbym napisac, ze jest w przedziale 50-57, bo sie caly czas waha jak silnik chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar przyspieszenia albo sobie ręcznie zrobisz robiąc logi i odnosząć na wykresie do czasu albo musisz zakupić wersje programu powyżej 607. Wtedy też można sprawdzić odczyt przebiegu z niektórych sterowników silnika. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wymieniłem rozrząd i chciałem zobaczyć jaki kat wtrysku mi majter ustawił. Ponieważ z Vaga jestem jeszcze dość cienki to podpinam pytanie pod mój stary post. No więc samochód rozgrzany do 90C codzi na biegu jałowym, biorę 01 engine później measuring blocks, wybieram grupę 000 i druga pozycja odpowiadająca za kąt wtrysku waha się między 50 a a 57 czyli cycek. Ale wtyczytalem teraz tutaj, że to nibyw bacis settings sie sprawdza - no wiec to samo measuring blocks-> grupa 000 -> pozniej klikam ikone switch to basic settings i wtedy w tej grupie druga pozycja to zakres 17-19. Czy ja cos zle robie, czy ta wartosc 50-57 jest ta na ktora mam patrzec, bo ponoc wlasciwe ustawienie to okolica 50, ale jakby wziac to basic setting i wskazanie 17-19 to jakos strasznie odbiega od tego co byc powinno. W sumie samochod chodzi cycek, z kopceniem zero problemu, odpala na dotyk póki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na powyższe pytanie? Mam to samo i nie wiem czy się brać za to czy nie.

w 000 BS ma byc ~60 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wymieniłem rozrząd i chciałem zobaczyć jaki kat wtrysku mi majter ustawił. Ponieważ z Vaga jestem jeszcze dość cienki to podpinam pytanie pod mój stary post. No więc samochód rozgrzany do 90C codzi na biegu jałowym, biorę 01 engine później measuring blocks, wybieram grupę 000 i druga pozycja odpowiadająca za kąt wtrysku waha się między 50 a a 57 czyli cycek. Ale wtyczytalem teraz tutaj, że to nibyw bacis settings sie sprawdza - no wiec to samo measuring blocks-> grupa 000 -> pozniej klikam ikone switch to basic settings i wtedy w tej grupie druga pozycja to zakres 17-19. Czy ja cos zle robie, czy ta wartosc 50-57 jest ta na ktora mam patrzec, bo ponoc wlasciwe ustawienie to okolica 50, ale jakby wziac to basic setting i wskazanie 17-19 to jakos strasznie odbiega od tego co byc powinno. W sumie samochod chodzi cycek, z kopceniem zero problemu, odpala na dotyk póki co.

i w tym przypadku

Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na powyższe pytanie? Mam to samo i nie wiem czy się brać za to czy nie.

i w tym, statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest do regulacji ... ile ma byc napisano wyżej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...