Jump to content

[B5 AFN] Po wymianie paska , napinacza ,sprzęgielka alternatora coś z rana hałasuje


Frimuś
 Share

Recommended Posts

Czesc.

Tak jak w temacie wymieniony pasek wielorowkowy ,napinacz ,sprzegielko alternatora na ori.

I co znowu?! Rano po nocy odpalam auto i slysze takie ..... napewno nie jest to popiskiwanie,trwa to conajmniej do dwuch minut i cisza.

Powiedzcie jak sprawdzic czy to lozyska alternatora czy da sie to wogole sprawdzic no bo co tam jeszcze moze byc. A do glowy pierwszwe to mi przyszly te lozyska bo nowe czesci i moze wiekszy nacisk na lozyska...... :embarrassed:

Link to comment
Share on other sites

pasek od klimy jest ok.

napinacz rowniez, a dzwiek dochodzi z gornej czesci silnika tylko z kad.

jest jakas mozliwosc spr.lozyska wiska i alterantora?[br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 18:51_________________________________________________a dzwiek ten podobny jest do tkj.delikatnego chrobotania??

rano i po dluzszym kilku godzinnym postoju....

Link to comment
Share on other sites

dobra a jak je sprawdzic kolego?

halasowalo by tak przez minute-dwie? :confused4:

Link to comment
Share on other sites

kolego spetznas a skad taka pewnosc???

nie powinny popiskiwac jak sa do wymiany :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

Zbyt szybko się kręcą, żeby popiskiwać. Uszkodzone łożyska w alternatorze szumią.

Zaczynamy naprawiać auto zawsze od najtańszych elementów.

Link to comment
Share on other sites

wcale nie musi być luzu. Zużyte łożyska nie zawsze mają luz.

Link to comment
Share on other sites

koledzy a powiedzcie czy napinacz na biegu jalowym moze drgac ale tak delikatnie widac jak drga!

a co do tego halasu z rana to zabieram sie za lozyska alternatora,zawsze z rana jak po nocy go pale to halasuje a gdy slysze jak przekaznik swiec zarowych cyknie w tym momencie i ten halas jest slabsz??

http://www.fotosik.pl/video/c46bbedb3d370ad1.html

Link to comment
Share on other sites

koledzy a powiedzcie czy napinacz na biegu jalowym moze drgac ale tak delikatnie widac jak drga!

a co do tego halasu z rana to zabieram sie za lozyska alternatora,zawsze z rana jak po nocy go pale to halasuje a gdy slysze jak przekaznik swiec zarowych cyknie w tym momencie i ten halas jest slabsz??

http://www.fotosik.pl/video/c46bbedb3d370ad1.html

Po odsłuchaniu filmu wydaje mi się że łożyska w alternatorze to jedna wielka przemiałka. Tak mi kiedyś podobnie w golfie rzęźiło jak padło jedno łożysko i mieliło się samo od siebie w środku.

Link to comment
Share on other sites

tak jak slychac na filmie

ze po odpaleniu halasuje a pod koniec filmu jak slysze przek.swiec sie wylancza i slychac ze halas jest mniejszy

a po rozgarzaniu silnika usterki niema.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam podobnie u siebie, też nie wiem co to myślałem że to wisko albo ta rolka na tłumiku drgań a tu słysze że łożysko alternatora. Jak autko sie nagrzeje to też nic nie słychać, a jak rano zapale długie i wł ogrzewanie szyby to słychać bardziej a jak nacisnę gaz i mam ponad 10tyś obrotów to nic nie słychać :mysli: powiedzcie ciężko łożysko wymienić? Trzeba przodem odjechać i pasek ściągać?

Link to comment
Share on other sites

jak nacisnę gaz i mam ponad 10tyś obrotów to nic nie słychać

tego nie wiem, mój na takie obroty nie wchodzi.

Link to comment
Share on other sites

Hehe mój błąd 1tyś obrotów to nie słychać ale w moim przypadku będzie to napinacz paska alternatora bo jak przyłoże ucho do chłodnicy to słychać w tym miejscu. Ale ja wymienie samą rolke i będzie git :wink4:

Daj znać co u ciebie wyszło.

Link to comment
Share on other sites

a nie lepiej caly napinacz tak odrazu?

ja zabiore sie za alternator i mam nadzieje ze to to! Coc niewiem czemu ale mam cos obawy ze to pompa?? mimo ze ma 2 lata

Link to comment
Share on other sites

Pompa raczej nie ja mam tak samo dziś naoliwiłem rolke i jest cisza a piszczało tam gdzie jest wisko w tej okolicy było to słychać jak odpaliłem i słuchałem uchem koło chłodnicy. Wymieniam rolke bo tańsza 65zł a całość 250zł lepszy zamiennik. Szkoda mi kasy co będzie to będzie :hi: u ciebie była wymieniana a piszeż że wcześniej nic nie piszczało i może rolka jest wadliwa jak ściągniesz pasek to zobaczysz co i jak i daj znać chociaż na pw żeby nie odgrzewać kotleta :)

Link to comment
Share on other sites

Lukas4334 rozwiązałeś zagadkę co to tak hałasuje, bo mam podobny problem...wymieniłem już napinacz paska, łożyska alternatora bez sprzęgiełka alternatora bo nie mam. czyli pozostaje łożysko wisko i pompa wspomagania bo na pompie cieczy zaledwie 30tys km przejechałem

ciężko sie wymienia łożysko wisko, jeżeli w ogóle jest rozbieralne ?

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem i dalej szukam. Z tym, że u mnie zaraz po odpaleniu jest cisza, a hałas zaczyna się po 30 sek. Łożysko w samym visco jest nie wymienne. Musisz wymienić całe visco, natomiast łożysko na którym jest koło pasowe, które napędza visco jest wymienne. Raczej nie da się go wymienić bez rozbierania przodu, ale może są spece co dali radę.

Link to comment
Share on other sites

Kolego SLAW86 niestey jeszcze sie z ustrojstwem nieuporalem!! niestety zima a niemam gdzie pod dachem sie z tym pobawic ale wiosna idzie to cos bede dzialal i tak jak koledzy wczesniej pisali o lozyskach alternatora to napewno jako pierwsze zrobie ale cos czuje ze to lozyska od VISCO :mysli:

Niewiem czemu ale mam takie przeczucie....a u ciebie jest to fest uciazliwe czy halas ustaje po chwili.

Link to comment
Share on other sites

teraz tak, co powinienem wymienić:

http://allegro.pl/item936486227_lozysko_visco_wisko_audi_a3_a4_a6_1_8_1_9_tdi.html

czy

http://allegro.pl/item930858789_sprzeglo_wisko_audi_a4_a6_vw_passat.html

jak zdiagnozować uszkodzenie jednego albo drugiego ?

hałasuje niezależnie czy silnik rozgrzany czy zimny, napinacz delikatnie drga podczas pracy, wisko można zatrzymać podczas pracy silnika czy to na zimnym czy nagrzanym silniku

Link to comment
Share on other sites

napewno pierwsze !!

a co do wisko to poczytaj czy na rozgrzanym silnku da sie je zatrzymac????? bo mi sie wydaje ze przy odpaleniu na zimnym to tak ale niemam pewnosci.

Link to comment
Share on other sites

tylko czego ono takie drogie ;(

logiczne byłoby że na zimnym obroty wiatraka mniejsze, a na rozgrzanym olej czy tam coś w środku wiska zmienia objętość i obraca sie pełną mocą...tyle że u mnie nie ma różnicy czy zimny czy rozgrzany obraca sie z taką samą prędkością- nie wiem czy to tak ma być czy nie, a zatrzymać na rozgrzanym nie próbowałem

Link to comment
Share on other sites

No u ciebie niezle zezi a jak tam napinacz w twojej audicy miales wymieniany ? mozesz wziasc popuscic micropasek i reka zakrecic rolka alternatora powinienes wyczuc opor lub dziwny dzwiek.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...