Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] SILNIK 3.0 TDI do B6


johnrambo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja myślę że 1,9 to można wzmocnić na max 200-210km przy takiej mocy i nie za wysokim momencie obrotowym powiedzmy w okolicach 380Nm autem jeździ się bardzo przyjemnie. Dół jest prawie identyczny jak w serii i auto już naprawdę dobrze przyspiesz. Po za tym przy nie za dużym momencie obrotowym nie ma problemu z trakcją. Modyfikacja powyżej tych wartości moim zdniem nie ma juz sensu.

Według mnie pisanie że autem FWD z moca w okolicach 200km nie da sie jeździć jest bezsensowne. Tu wszysko zależy od wartości momentu i jego przebiegu i czy auto bedzie miało 160km/380Nm czy 210km/380Nm to problem z trakcja w dolnym zakresie obrotów bedzie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wszyscy ostro śledzili zakres przeróbek kolego Dżo-Dżo :naughty:, który zresztą miał okazję na filmiku pochwalić się ładnym Stefanem, przy ostrzejszym traktowaniu gazu :polew:

Autkiem pod 200kM (z AWX/AVF oczywiście) z odpowiednim przebiegiem krzywych jeździ się naprawdę dobrze, zarówno w mieście, jak i na trasie - BigTurbo wg mnie i ostrzejsze zabawy, to w przypadku auta do miasta lekkie nieporozumienie[br]Dopisany: 26 Listopad 2009, 11:21_________________________________________________Jak dla mnie pakowanie silnika 3.0 do B6 to mało opłacalny zabieg i lekkie druciarstwo - wolał bym kupić lekko goły egzemplarz i dorezać kosmetykę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20-25.000zl? Coz, chcialem, ale podziekuje :hi: za takie modyfikacje i skupie sie na 10.000 za 240KM

Jesli ogarniesz temat mechanicznie, kupisz tanio czesci, to pewnie wyjdzie spooroo mniej, ale wole liczyc z gorka niz pozniej sie rozczarowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie pisanie że autem FWD z moca w okolicach 200km nie da sie jeździć jest bezsensowne. Tu wszysko zależy od wartości momentu i jego przebiegu i czy auto bedzie miało 160km/380Nm czy 210km/380Nm to problem z trakcja w dolnym zakresie obrotów bedzie taki sam.

Jarol dokładnie masz rację, pytanie tylko co masz na myśli mówiąc okolice 200km... kolega Haro pisał o 240km i zapewne o większym momencie niż 400, dlatego napisałem, że to mija się z celem, bo chyba nie zakłada modyfikacji na 240hp i 400nm, bo to było by bezsensu w ogóle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w A3 mam 201KM i okolo 410Nm, i kiedy trzeba jezdze spokojnie, kiedy trzeba mozna depnac. Fakt faktem sa straszne problemy z trakcja nawet na 3-im biegu, ale mozna to ogarnac.

Oczywiscie zgadzam sie, ze moc powyzej 210KM w aucie FWD jest idiotyczne, nie da sie normalnie jezdzic, a co dopiero mowiac o 240KM. Stad celuje w Quattro. Nie mowie rowniez o modyfikacjach samego programu, jesli juz wycisnac 240KM, to mowie tutaj o hybrydowym turbo i FMIC, wydechu przelotowym, sportowym walku rozrzadu, sprzegle itp. W gora 12.000zl mozna sie zamknac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wszyscy ostro śledzili zakres przeróbek kolego Dżo-Dżo :naughty:, który zresztą miał okazję na filmiku pochwalić się ładnym Stefanem, przy ostrzejszym traktowaniu gazu :polew:

miał wtedy dziure w IC dlatego tak stefanił :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mowie tutaj o hybrydowym turbo i FMIC, wydechu przelotowym, sportowym walku rozrzadu, sprzegle itp

do tego jeszcze jakieś wtryski of course....nie przeszkadza ci chmura dymu w codziennej eksploatacji autka??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego napisałem, że to mija się z celem, bo chyba nie zakłada modyfikacji na 240hp i 400nm, bo to było by bezsensu w ogóle....

Dlaczego bez sensu ja mysle ze taki program byłby bardzo fajny. Moment płaski jak stół od 2000 do 4200obr o wartości 400Nm wtedy silnik w całym zakresie obrotów przyspieszał by identycznie. Ja w swoim aucie dokładnie taki płaski moment chce usyskać tylko o wartsci 380Nm w przedziale od 2000-3800obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przeszkadza ci chmura dymu w codziennej eksploatacji autka?????

Na szczescie nie jest to zaslona dymna. Wiadomo, depne, to odrobine zakopci, ale ostatnio wlalem jakiegos Doctor Oil'a i zredukowalem odrobine kopcenie przy butowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...[br]Dopisany: 26 Listopad 2009, 11:21_________________________________________________Jak dla mnie pakowanie silnika 3.0 do B6 to mało opłacalny zabieg i lekkie druciarstwo - wolał bym kupić lekko goły egzemplarz i dorezać kosmetykę

Nie zgodzę się - zakup takiego 1.9TDI Quattro z zajechanym silnikiem drogi nie jest (mechanik ostatnio w moim mieście taką kupił za ~20tys, '03 rok raczej w standardzie) do tego szukasz anglika po "urwaniu d*py przez pociąg" z 3.0TDI i takiego kupujesz za 15tys jak dobrze pójdzie, składasz i masz za 35-40tys niezły wypas. Za tyle nie ma najmniejszych szans kupić całego A4 B7 3.0TDI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...[br]Dopisany: 26 Listopad 2009, 11:21_________________________________________________Jak dla mnie pakowanie silnika 3.0 do B6 to mało opłacalny zabieg i lekkie druciarstwo - wolał bym kupić lekko goły egzemplarz i dorezać kosmetykę

Nie zgodzę się - zakup takiego 1.9TDI Quattro z zajechanym silnikiem drogi nie jest (mechanik ostatnio w moim mieście taką kupił za ~20tys, '03 rok raczej w standardzie) do tego szukasz anglika po "urwaniu d*py przez pociąg" z 3.0TDI i takiego kupujesz za 15tys jak dobrze pójdzie, składasz i masz za 35-40tys niezły wypas. Za tyle nie ma najmniejszych szans kupić całego A4 B7 3.0TDI...

Może i racja Kolego , ale kto kupi składaka z 03r z 3.0 TDI :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kto robi swapa z myślą o późniejszej sprzedaży :naughty: kiedys bedzie musiał go sprzedać jakis napaleniec wkońcu sie znajdzie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak quatrro przy prawie 200km jest mocno odczuwalny.

i tu masz rację w 100%... dodam jeszcze, że poruszanie autkiem FWD z 240Km pod maską, w mieście mija się z celem...spalanie jak w dobrym starym parowozie, chmura dymu za autem (nikt mnie nie przekona, że jej nie ma, bo nikt jakoś nie chce się pochwalić, jak to kopci przy takiej mocy....), no i wiadomo bez dużego turbo się nie obejdzie, a więc jazda cały czas od 'pewnych' obrótów i stąd to spalenie...moim zdaniem do miasta mało praktyczne, no i przede wszystkim awaryjność...przy 240Km cały czas będą wychodzić nowe rzeczy....tuning w prawdziwym tego słowa znaczeniu....siedzenie w garażu i dłubanie :naughty: :naughty:

czy to w miescie czy nie w miescie, 200 i 300KM w przednim napedzie zalezy tylko i wylacznie od kierownika, jest to oczywiscie bardziej wymagajace, szczegolnie na mokrym podczas wyprzedzania etc, ale da sie, i nie jest to nieprzyjemne, a jak sie chce popierdzielac czesto to dla pewnosci wystarczy dolozyc szpere ( za ok. 3k powinno sie dostać) i samochod zmienia sie nie do poznania (do gniezna ;) ) i na zakretach i podczas przyspieszania na prostej. Wiem z własnego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...