wektor2121 Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Witajcie rok temu kupiłem akumulator moll 85Ah który ostatnio mi sie rozładował napięcie wygnoiło 11,8 podłączyłem na 3 h bez wyciągania z auta ,sprawdziłem ładowanie wynosiło od 14,1 z obciążeniem (światła , radio) do 14,23 bez tylko jak włączyłem klime to spadło na 13,9. akumulator po tym 3 h doładowaniu znów mi spadł na 11,8 i komputer po odpaleniu dał sygnał dźwiękowy z (!) postanowiłem reklamować baterie która niby oddać naładowaną ladowałem 12h oddałem do sklepu który przyjął akumulator i go zwrócił z odpowiedzią że był wyładowany po naładowaniu jest 100% sprawny co jest grane jeśli go ładowałem 12 h oni stwierdzili że jest wyładowany naładowali i niby gra coś mi tu śmierdzi. Alternator mam boscha czy może mi ktoś podać nr regulatora napięcia może on jest do wymiany i czy aby sie do niego dostać musze alternator wymontować z auta. Dzięki za wszelkie informacje cześć
kasiaja77 Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 najprostrzy sposób na sprawdzenie akumulatora to wyjecie go podlaczenie do prostownika na kilka godzin zalerzy to jakim pradem go ladujesz jak prostownik 4amperowy to trzeba go ladowac nawet 10 godzin po pelnym naladowaniu dac do mondrego elektryka lub sklepu ktory ma tester a on zbada go pod tzw obciazeniem jak bedzie trzymal to znaczy ze cos wewnetrznego go rozladowóje radio rozrusznik itp a masz troche za duzy akumulator do tego auta tu wystarczy74am i sprawdz ladowanie
wektor2121 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2009 to prawda jest za duży katalogowo 80 ale gościu od którego brałem mówił że 85 też będzie ok naiwniak posłuchał w pierwszej kolei wymienię regulator tylko nie wiem jak sie do tego zabrać i zobaczymy co dalej. [br]Dopisany: 28 Listopad 2009, 14:34_________________________________________________Siema jaki jest nr katalogowy regulatora napięcia alternator firmy bosch i ile kosztuje i jakiej firmy kupić ?
maicke82 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 a ja mam pytanie bo tez mi aku oslab w te mrozy.Czy moge go wyjac calkiem z auta i ladowac w piwnicy te przykladowe 10 godzin, czy ladowac aku bez wyjmowania z auta.To raczej gorsze wyjscie bo mieszkam w bloku i garazu brak.Jak to jest czy nic sie nie stanie i nie bedzie wymagalo kasowania bledow czy jakichs innych niespodzianek jesli aku zabiore na noc z auta???z gory dziekuje za odp.pzdr
aju Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 tylko radio może Ci się zakodować nic więcej
Cristoforo Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 do AJM przychodzi 85Ah znajomy sprzedaje Moll i powiedział, że ostatnio ma duzo reklamacji na ten aku wiec zdecydowałem wybrac inny wektor2121 powienienes dokładnie sprawdzić co Tobie wyciaga napiecie i jaki masz pobór przy maksymalnym obciążeniu odbiorników
Gość mateoos Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 A ja wyczytałem, że do B5 AJM przeznaczony jest akumulator o poj. 74Ah i prądzie rozruchowym 680A. Taki zresztą kupiłem trzy dni temu. Niestety, ładowanie mam na poziomie 13.8V (tak samo było na starym), więc czeka mnie zapewne wymiana regulatora napięcia na początek.
Grzesiekkbc Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Koledzy nie chcę tworzyć nowego tematu dlatego tutaj zapytam. Sprawdzałem ostatnio ładowanie i wyszło mi że na aku przy odpalonym silniku na postoju mam 13,9 a sprawdzając napięcie już na alternatorze mam 14,6. Dobrze mam czy jest jakaś strata po drodze z altka do aku ?
bin85 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Troszkę duży ten spadek napięcia jak na tak krótkie połączenie alternator - akumulator, oczyść może dokładnie zaciski akumulatora oraz alternatora może się poprawi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się