Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Świece do LPG - temat inny niż wszystkie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

chciałbym rozpocząć dyskusje na temat świec, stosowanych w naszych CCCO.

Jestem właśnie przed wymianą i szukam informacji.

nie chodzi mi o model czy firmę bo to dobierze sobie każdy, zależy mi żeby się dowiedzieć jakiego typu świece z punktu widzenia teoretycznego powinny działać lepiej w zagazowanych silnikach

czy lepsze będą wieloelektrodowe czy jednoelektrodowe ?

czy lepsze będą platynowe czy zwykłe ?

czy lepsze będą z szczeliną 0,8mm czy 1.0mm ?

które będą lepiej wytrzymywały wyższą temp spalania gazu ?

Proszę nie pisać "załóż takie jak producent zaleca" bo nie podejrzewam że wiedza inżynierów z audi z 2000r (w moim przypadku) będzie aktualna z tym co teraz mamy na rynku, zresztą nie było uwzględnione wtedy, że ten silnik będzie działał na LPG.

Aha jeszcze jedno, świece "dedykowane" do gazu odpuszczamy bo jest to chwyt marketingowy

Opublikowano

Wieloelektrodowe platynowe NGK. - szczelina ? :dontknow:

Opublikowano

Osobiście śmigam na świeczkach DENSO. Wymieniane jakieś 3 miechy temu. Narazie jest spoks. :hi::good:

Opublikowano

no spoko ale firma jakiej używacie mnie mało obchodzi bo jak już będę znał teorie to sobie mogę nawet kupić iskry świece i bedzie mi dobrze działać

moje pytanie jest raczej skierowane do posiadaczy wiedzy teoretycznej na temat zachowania się mieszanki lpg-powietrze, pb-powietrze

co wpływa na lepszy zapłon, iskra z jednej elektrody czy z wielu elektrod ?

Opublikowano

Najlepiej załóż 3-elektrodowe takie jak zaleca producent tylko z przerwa 0,8mm a nie 1mm jak podaje producent, ja ostatnio załozyłem NGK po załozeniu LPG o takim oznaczeniu BKUR6ET inaczej V-line 27.

Opublikowano

ale dlaczego trójelektrodowe ? bez poparcia teorią nie wierzę nikomu :)

a przerwa czemu 0.8 ?

ja nie twierdze że to jest źle tylko DLACZEGO ?

Opublikowano

ja śmigam na NGK BKUR6ET v-line 24 i jest dobrze są to świece trójelektrodowe wczęsniej miałem Beru również trój elektrodowe .

Opublikowano

Najlepiej idź do sklepu i powiedź jaki masz problem jakie autko i że masz je zagazowane to oni ci dobre na pewno dobiorą, i lepiej wsiąść te z wyższej półki nie ma co oszczędzać na takich rzeczach tak samo jak z olejem nie bierzesz jakiegoś syfu z lidla tylko z najwyższej półeczki :D

Opublikowano

MATIUS i lolo-ogon czy Wy czytaliście o co pyta autor tematu !!!

Sorry za OT ale nie mogłem już patrzeć co wypisują userzy nie czytając o co pyta autor.

Opublikowano

no spoko ale firma jakiej używacie mnie mało obchodzi bo jak już będę znał teorie to sobie mogę nawet kupić iskry świece i bedzie mi dobrze działać

No spoko, zadałeś pytanie:

czy lepsze będą wieloelektrodowe czy jednoelektrodowe ?

czy lepsze będą platynowe czy zwykłe ?

czy lepsze będą z szczeliną 0,8mm czy 1.0mm ?

Więc Ci, krótko odpowiedziałem - dodałem tylko, NGK, bo to sprawdzona i dla mnie póki co pewna firma..

Nie pytałeś "CZY ... - I DLACZEGO AKURAT TAKIE". Więc zluzuj.

Opublikowano

no właśnie

ja na prawdę, wiem jakie mam świece założyć, wiem jakie wszyscy polecają, znam ceny, mam też sprawdzone marki których używam, to jest moje 4 auto na LPG, ponad 10 lat jeżdżę na LPG

ale ....

nigdy się głęboko nie zastanawiałem i nie drążyłem tematu odnośnie szczegółów, zawsze postępowałem jak owca w stadzie

"jakie świece ?" - "chłopiej kupuje świece NGK 10 elektrodowe - najlepsze do gazu blablabla - jeżdże na nich już w 3 aucie i nie widzę różnicy" ( i pewnie już 10 razy wymieniał kable i cewki bo mu świece rozje....ły je)

dla mnie cenną informacją byłoby np. to jak się zachowuje łuk elektryczny na świecy 0.8mm i 1.0mm w PB i LPG

nawet czysto teoretycznie ale pomogło by mi to zrozumieć/dobrać odpowiednią świece i ewentualnie sprawdzić/obalić tą teorię

[br]Dopisany: 08 Grudzień 2009, 09:22_________________________________________________nosfer - akurat twoja wypowiedź jeszcze w miarę choć jakbyś dodał dlaczego dopłacałeś za te platyne to byłoby miło, tylko nie mów że tak Ci polecili w sklepie

Opublikowano

MATIUS i lolo-ogon czy Wy czytaliście o co pyta autor tematu !!!

Sorry za OT ale nie mogłem już patrzeć co wypisują userzy nie czytając o co pyta autor.

Oczywiście >.> gdybym nie przeczytał to bym chyba nie napisał nie? A jeśli chodzi o to, to miałem na myśli żeby poszedł do sklepu i powiedział jaki ma problem bo tam mu pomogą bo takich jak on było przed nim setki i będą wiedzieli co mu dać i powiedzą czy lepsze będą wieloelektrodowe czy jednoelektrodowe itp itd.

Opublikowano

MATIUS i lolo-ogon czy Wy czytaliście o co pyta autor tematu !!!

Sorry za OT ale nie mogłem już patrzeć co wypisują userzy nie czytając o co pyta autor.

Oczywiście >.> gdybym nie przeczytał to bym chyba nie napisał nie? A jeśli chodzi o to, to miałem na myśli żeby poszedł do sklepu i powiedział jaki ma problem bo tam mu pomogą bo takich jak on było przed nim setki i będą wiedzieli co mu dać i powiedzą czy lepsze będą wieloelektrodowe czy jednoelektrodowe itp itd.

W jakim sklepie :blink: oni tylko patrzą w katalog wydaja świece i tyle co do teorii to są zieloni jak trawa na wiosnę po drugie autor napisał:

ja na prawdę, wiem jakie mam świece założyć, wiem jakie wszyscy polecają, znam ceny, mam też sprawdzone marki których używam, to jest moje 4 auto na LPG, ponad 10 lat jeżdżę na LPG

tak więc po co go odsyłasz do sklepu :wallbash:

autor prosił o:

...zależy mi żeby się dowiedzieć jakiego typu świece z punktu widzenia teoretycznego powinny działać lepiej w zagazowanych silnikach

czy lepsze będą wieloelektrodowe czy jednoelektrodowe ?

czy lepsze będą platynowe czy zwykłe ?

czy lepsze będą z szczeliną 0,8mm czy 1.0mm ?

które będą lepiej wytrzymywały wyższą temp spalania gazu ?

więc jak wiesz coś na ten temat to odpowiedź, a nie piszesz o jakimś sklepie i jego sprzedawcach/fachowcach.

Opublikowano

co wpływa na lepszy zapłon, iskra z jednej elektrody czy z wielu elektrod ?

Iskra z wielu elektrod wpływa na szybsze i bardziej równomierne spalanie mieszanki. Jeżeli producent zaleca stosowanie świec wieloelektrodowych, należy je stosować, bez względu na rodzaj paliwa, jakim jest zasilany silnik. Należy tylko zweryfikować wskaźnik temperatury świec.
Opublikowano

co wpływa na lepszy zapłon, iskra z jednej elektrody czy z wielu elektrod ?

Iskra z wielu elektrod wpływa na szybsze i bardziej równomierne spalanie mieszanki. Jeżeli producent zaleca stosowanie świec wieloelektrodowych, należy je stosować, bez względu na rodzaj paliwa, jakim jest zasilany silnik. Należy tylko zweryfikować wskaźnik temperatury świec.

ok. to jak z tą temperaturą ? czy zasilanie silnika różnym paliwem ma wpływ na dobór tego wskaźnika ?

Opublikowano

czy zasilanie silnika różnym paliwem ma wpływ na dobór tego wskaźnika ?

Tak. To właśnie jedyne, co się zmienia jak chodzi o warunki spalania LPG vs PB. LPG ma wyższą temperaturę spalania, więc należy dobrać inne świece. Co do szczegółów, to w tej chwili nie mam jak poszukać. Natomiast w katalogu NGK są wyraźnie wyszczególnione świece zalecane do LPG, można porównać ich temp.
Opublikowano

Podałem Ci wyżej rodzaj świec, jakie zaproponował mi ostatnio mechanik „znający się na rzeczy” tłumaczący to różnymi względami między innymi temperaturą spalania LPG w komorze..

-- przyznaję teraz, że „poniekąd” byłem wprowadzony w błąd i przez co wprowadziłem Was. Ale też nie do końca, ponieważ różnica w rodzaju nie ma tak naprawdę wielkiego znaczenia.

Złapałem więc przed chwilą za telefon i zadzwoniłem do zakładu, który stricte zajmuje się LPG i wszystkim – to podkreślam – co z instalacjami związane.

Są to osoby o szerokiej wiedzy i śmiało ich zdanie można cytować i na nim się opierać. I przetestowani zostali przez masę klientów. Sam u nich byłem ze swoją instalacją i byłem pod wrażeniem fachowości i wiedzy na ten temat.

Zapytałem go o to „jaki rodzaj świec powinno montować się w samochodach wyposażonych w instalację gazową” –wspomniałem, o Klubie Audi A4 i pytaniu jakie u nas padło.

Oczywiście wytłumaczył mi to bardzo profesjonalnie (aż za bardzo – bo nie wszystko byłem w stanie zapamiętać ze względu na nazewnictwo i określenie niektórych terminów), ale

Chcąc temat skrócić i przekazać jakby najważniejsze informacje z tej rozmowy i z początku skrócić sens rozmowy do minimum sprawa wygląda tak, że z ich doświadczenia, wiedzy i spostrzeżeń nie ma sensu uzbrajać się w jakieś szczególne rodzaje świec.

Świece potocznie nazywane wieloelektrodowymi, pokrytymi platyną mają prawo zastosowania w silnikach modyfikowanych gdzie krzywki są podniesione przez co zmieniają się fabryczne właściwości silnika i rodzaj jego pracy. Wtedy jak najbardziej jest sens montowania świec potocznie nazwijmy ich „wzmocnionymi”. – mówi: „nawet na chłopski rozum biorąc, w silnikach seryjnych po założeniu instalacji LPG, nie zmieniają się znacznie wartości silnika, nie zmienia się napięcie więc dlaczego mielibyśmy stosować świece „udoskonalone” ?

-Potwierdził, że często zakłady stosują takie rozwiązanie, ale to raczej głośne słowa i uspokojenie klienta niż fakt poparty jakimiś badaniami..

Zapytałem więc, czy skoro temperatura spalania LPG jest wyższa, to czy to nie jest rozsądne wkładania właśnie takich świec ?

- stwierdził, że o ile rzeczywiście tak jest, że temperatura jest wyższa, to jedyną rzeczą, która może jakkolwiek poprawić wartość pracy, jest niewielkie zmniejszenie szczeliny na świecy. I czasem tak właśnie robią zakładając przy tym świece o temperaturze mniejszej o 1 próg termiczny niż świeca katalogowa. Natomiast, nie może nazwać tego „niezbędnikiem” przy instalacjach LPG. Owszem, nie zaszkodzi, aczkolwiek nie będzie to miało znacznego wpływu na pracę i bez tego również problemy nie będą występować.

Podsumowując, przy samochodach o jakich rozmawialiśmy najsensowniej jest kupić świece zapłonowe przeznaczone dla danego modelu, dodatkowo można w celu poprawienia pracy, przygiąć lekko elektrodę masy oraz zakupić świecę o chłodniejszą o 1 próg termiczny dla danego modelu.

Świece wyposażone w więcej niż jedną elektrodę masy, nie przeszkadzają, ale też nie mają większego wpływy na pracę silnika napędzanego LPG.

Jeśli chodzi o zmniejszanie szczeliny między elektrodą środkową, a elektrodą masy rozmawialiśmy od początku o szczelinie fabrycznej 0,8mm.

Naturalnie zdanie o świecach zapłonowych dedykowanych do instalacji gazowych mają takie same jak my. – czyli, że to chwyt marketingowy i bardzo często zdarza się, że te świece nawet nie spełniają swojej podstawowej roli. Co dopiero o byciu „dedykowaną”.

** proszę nie czepiać, się jeśli przekręciłem jakieś nazewnictwo – starałem się w prosty sposób przekazać to czego się dowiedziałem. Mam nadzieję, że to coś wyjaśni.

Yelo - masz b. dużo racji w tym co piszesz.

ZK_Grafik_Aufbau_06.gif

Opublikowano

Zastosowanie swiecy o zmniejszonym odstepie elektrod z 1mm na 0,8mm spowoduje wzmocnienie iskry, przy jeździe na LPG paliwo to potrzebuje mocniejszej iskry ze wzgeldu na inne warunki samego zapłonu i spalania.

Opublikowano

a da sie zmniejszyć odległość w 3 elektrodowej świecy ? bo wtedy chyba sie zbliżą do siebie te trzy elektrody

Opublikowano

a da sie zmniejszyć odległość w 3 elektrodowej świecy ? bo wtedy chyba sie zbliżą do siebie te trzy elektrody

Przecież nie ma powodu aby wyginać świece. Po prostu kup inny rodzaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...