Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Świece do LPG - temat inny niż wszystkie


MIIKEW

Rekomendowane odpowiedzi

a da sie zmniejszyć odległość w 3 elektrodowej świecy ? bo wtedy chyba sie zbliżą do siebie te trzy elektrody

Trzeba by było zmniejszyć odległość wszystkich trzech "mas", da się to zrobić, ale przynajmniej Ja nie widzę potrzeby. Gość, którym gadałem też o tym mówił. Można - ale skutek niewymierny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie skutek może być wymierny dla całego układu elektrycznego, bo świeca może nie odczuć nic natomiast cewki może taki zabieg uratować, podam przykład :

kolega kupił ładną 320, 2.0 150km 2000rok, jeździł około 5 miesięcy i postanowił zagazować ze względów ekonomicznych, po zagazowaniu wszystko było ok przez 3 miechy po czym padły mu trzy cewki, koszt jednej to jakieś 150-200pln, nikt nie potrafił mu wyjaśnić dlaczego padły naraz trzy, ja podejrzewam świece i tyle

dlatego wolałbym u siebie zrobić wszystko "jak należy" od początku do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie skutek może być wymierny dla całego układu elektrycznego, bo świeca może nie odczuć nic natomiast cewki może taki zabieg uratować, podam przykład :

kolega kupił ładną 320, 2.0 150km 2000rok, jeździł około 5 miesięcy i postanowił zagazować ze względów ekonomicznych, po zagazowaniu wszystko było ok przez 3 miechy po czym padły mu trzy cewki, koszt jednej to jakieś 150-200pln, nikt nie potrafił mu wyjaśnić dlaczego padły naraz trzy, ja podejrzewam świece i tyle

dlatego wolałbym u siebie zrobić wszystko "jak należy" od początku do końca

No własnie i wydaje mi się, że tutaj rację bytu ma twierdzenie, że "lepsze" świece zapłonowe montuje się również po to by klient był spokojny..

Ja jeżdzę jednym i tym samym autem z ciągle działającą tą samą instalacją już ponad 6 lat.

Z tym, że początkowo miałem świece "pojedyńcze" teraz jeżdzę na "3x" - ale to raczej dlatego, że tak podpowiedział mi mechanik.

A do ADR-ów, ARG - katalogowo przypadkiem nie sa przypisane świece trójelektrodowe ? :mysli:

Bo coś mi się kojarzy, że jak wymieniałem świece to Filipowski coś mi o nich wspominał..

Ale nie mam aktualnie jak sprawdzić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do ADR-ów, ARG - katalogowo przypadkiem nie sa przypisane świece trójelektrodowe ?

Dokładnie tak. Tak samo w ADP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawialem ze swoim gazownikiem na temat roznych specyfików do LPG czy to oleju świec kabli itp. odpowiedział mi krótko. Jeśli przed montazem masz kable i swiece wporzadku nie ma co zmieniac na te niby do LPG i ma sie to tez do dalszego uzytkowania. w wiekszosci jest to chwyt marketingowy ze cos jest typowo do LPG. Ok jeździmy na gazie... kupimy swiece do gazu kable do gazu olej do gazu to przeciez PB bedziie w tym moomencie juz " złym " paliwem dla ww. elementów. a co do pytania. jesli chodzi o swiece zaloz takie jak ppoleca producent nie dlatego, że BO TAK ale dlatego ze ci ludzie wiedzieli jakie podzespoly nalezy uzyc zeby to jeździło. moze nie mieli wtedy pojecia, że tak rynek LPG sie rozwinie ale z drugiej strony twórcy LPG musieli sobie zdawac sprawe z tego, że beda musieli stworzyc instalacje ktora przy najmniejszych przerobkach silnika pozwoli na prace silnika w optymalnych warunkach. Tyle z mojej strony. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy vagiem można podejrzeć jakiś parametr na który ma wpływ dobra świeca lub zła ?

nie chodzi mi o wykrycie czy któraś świeca jest uszkodzona czy nie ale o sprawdzenie czy np napięcie jest ok na świece lub czy iskra jest wtedy co trzeba, no coś w tym stylu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu tylko jeden samochód użytkowałem bez LPG i do każdego stosowałem świece zalecane przez producenta i zawsze śmigały super. Kazdy mechanik powie, że nie ma świec do gazu.

W audi stosuje świece platynowie NGK i śmigają super.

ps. Jak ktoś posiada LPG to proszę sie nie wstydzić i uwzględnić to w profilu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ci ta platyna na tych swiecach ?[br]Dopisany: 09 Grudzień 2009, 14:40_________________________________________________W sumie jak jezdzisz tylko na takich swiecach to skąd wiesz ze inne nie są lepsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ci ta platyna na tych swiecach ?[br]Dopisany: 09 Grudzień 2009, 14:40_________________________________________________W sumie jak jezdzisz tylko na takich swiecach to skąd wiesz ze inne nie są lepsze ?

Bo do mojego silnika NGK poleca tylko i wyłacznie platynowe z reszta tak jak inni producenci.

W poprzednich autach stosowałem jednoelektrodowe i było ok.

Nissana przyprowadziłem z niemiec to miał platynówki ale jak zmieniłem na zwykłe to nie zauważyłem róznicy ale on nie miał LPG.

Rzeczywiście nie mogę powiedziec nic o świecach specjalnych do LPG bo takowych nie testowałem ale nic nie pisałem, że dedykowane świece do samochodu mają wyższość nad świecami do LPG. Więc nie za bardzo wiem o co Ci chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zadam inaczej pytanie.... to skoro prawie wszystkim w tym temacie autka na zwykłych zalecanych przez Audi świecach śmiga dobrze to po co zmieniać i próbować coś innego ? W taki sposób to mozna przedobrzyć.. ja wychodzę z założenia, że jak śmiga dobrze to nie ma co grzebać i szukać dziury w całym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no jasne że można śmigać "jak jest", tylko jeżeli ingerujesz w silnik (zmieniasz mu zasilanie) to pasuje mu ułatwić życie a nie zostawić na pastwę losu, skoro mieszanka paliwowo-powietrzna jest rzadsza od gazowo-powietrznej, a w tej pierwszej jest stosowana jest świeca z odległością elektrod 1.0mm to logicznym, byłoby zmniejszenie tej odległości żeby ułatwić przeskok iskry w drugim przypadku zasilania bo :

żeby iskra przeskoczyła musi być podane napięcie przez cewkę poprzez kabel WN, jeżeli iskra nie przeskakuje tzn że cewka musi dać większe napięcie i/lub przez dłuższy okres czasu co za tym idzie jest większe prawdopodobieństwo że iskra przeskoczy przez kabel do bloku silnika lub cewka ulegnie uszkodzeniu

to jest moja teoria

wydaje mi się że odległość elektrod będzie tu kluczową sprawą

niestety brak mi wiedzy na temat platynowych świec i różnicy między wieloelektrodowymi a jedno

czy wnoszą one coś "dobrego" do działania silnika czy to tylko "chłyt marketingowy" jak "świee do gazu"

jak ktoś uważa że się mylę bardzo chętnie wysłucham argumentów przeciw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wpływa na lepszy zapłon, iskra z jednej elektrody czy z wielu elektrod ?

Iskra z wielu elektrod wpływa na szybsze i bardziej równomierne spalanie mieszanki.

Jeśli mamy 3 elektrody to są 3 iskry, ale każda z nich jest słabsza od tej iskry ze świec 1 elektrodowych gdzie jest 1 iskra- logiczne, bo do dyspozycji mamy to samo napięcie i ten sam prąd, a prąd rozpływa się tu po 3 elektrodach, tu po jednej. Więc nie wiem co lepsze.. :gwizdanie:

Ale zaś praktycznie to najlepsze świece do lpg to są irydowe 1 elektrodowe. Platynowe też się dobrze spisują bo miałem i te i te i nie ma co filozofować i wymyślać przy zwykłym silniku 1.8(tym bardziej bez T) czy 1.6 na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mamy 3 elektrody to są 3 iskry, ale każda z nich jest słabsza od tej iskry ze świec 1 elektrodowych gdzie jest 1 iskra- logiczne, bo do dyspozycji mamy to samo napięcie i ten sam prąd, a prąd rozpływa się tu po 3 elektrodach, tu po jednej. Więc nie wiem co lepsze.. :gwizdanie:

Gdzie to wyczytałeś? Sorry, ale zupełnie się mylisz w tym temacie.

Jeśli masz świecę 3-elektrodową, to i tak powstanie 1 iskra. A będzie ona pomiędzy tymi elektrodami, między którymi akurat będą najdogodniejsze warunki, t.j. najlepsze właściwości przewodzące mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to m.in. zależne od odstępu elektrod, ciśnienia sprężania, składu mieszanki.

Dla zobrazowanie zamieszczę jeszcze wykresik zależności między odstępem elektrod a wymaganym napięciem do przeskoku iskry.

87f7cc5a8a776659m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mamy 3 elektrody to są 3 iskry, ale każda z nich jest słabsza od tej iskry ze świec 1 elektrodowych gdzie jest 1 iskra- logiczne, bo do dyspozycji mamy to samo napięcie i ten sam prąd, a prąd rozpływa się tu po 3 elektrodach, tu po jednej. Więc nie wiem co lepsze.. :gwizdanie:

Gdzie to wyczytałeś? Sorry, ale zupełnie się mylisz w tym temacie.

Jeśli masz świecę 3-elektrodową, to i tak powstanie 1 iskra. A będzie ona pomiędzy tymi elektrodami, między którymi akurat będą najdogodniejsze warunki, t.j. najlepsze właściwości przewodzące mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to m.in. zależne od odstępu elektrod, ciśnienia sprężania, składu mieszanki.

Przeca elektrody są z tego samego materiału, nie byłbym tego taki pewny, że tak właśnie będzie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale naprawdę, w tym temacie BAARDZO się mylisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale naprawdę, w tym temacie BAARDZO się mylisz.

Może i się mylę też jestem człowiekiem tylko :wink4: Podaj adres jakiegoś ciekawego artykułu o świecach 3 elektrodowych gdzie pisze, że iskra pojawia się zawsze tylko na 1 elektrodzie to się chętnie do edukuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam NGK bo mi tak ktoś doradził jak gazowałem i przejechałem już na gazie ponad 120000. Dwa albo trzy razy już wymieniałem świece, i nie będę zmieniał bo po co jak chodzi jak rakieta. Ile elektrod i jaka przerwa nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szogun0 ma racje jest jedna iskra

Świece wieloelektrodowe (d, e, f, g) odznaczają się zwiększoną trwałością. Przeskakująca iskra ma do wyboru kilka dróg, co zmniejsza zużycie poszczegó lnych elektrod bocznych (dwukrotnie w porównaniu ze świecą standardową). Dodatkową zaletą zwiększonej liczby elektrod jest uzyskanie mniejszej emisji tlenku węgla w spalinach. Przykładem świecy wieloelektrodowej jest świeca Super 4 firmy Bosch. W wyniku zastosowania czterech specjalnie ukształtowanych elektrod bocznych, posrebrzanej elektrody środkowej z zaostrzonym końcem oraz izolatora z tlenku glinu zawierającego 95% aluminium istnieje w świecy osiem możliwości powstania iskry: przeskok bezpośrednio z elektrody środkowej do jednej z czterech elektrod bocznych lub "pełzanie" iskry z elektrody środkowej po stożku izolatora pokrytym nagarem, a następnie przeskok do jednej z czterech elektrod bocznych. Do zalet świecy Super 4 w porównaniu z tradycyjnymi należy przede wszystkim wysoka trwałość i odporność na utratę zapłonu w krańcowo trudnych warunkach (nagar na elektrodach, uboga mieszanka). Do wad należy osłona fronty płomienia przez cztery elektrody boczne i efekt schładzania elektrody środkowej, co może objawiać się niestabilną pracą silnika na biegu jałowym.

http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/uk_wykon/swieca.htm

Nie zaleca sie stosowania tych swiec do LPG :mysli: chyba dlatego ze na jalowym moga obroty swirowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaleca sie stosowania tych swiec do LPG :mysli: chyba dlatego ze na jalowym moga obroty swirowac

A to ciekawe.. Bo właśnie nie mogę ogarnąć mojego falowania, ale mam "3x".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy jeździ na tym na czym chce, bo po raz kolejny w tym temacie złotego środka nie da się znaleźć. Ja mam swoje świeczki które uważam, że są najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...