Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Dziwne tarcie przy hamowaniu :(((


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :tongue4:.

Chciałbym przedstawić mój problem.

Problem pojawiania się podczas pełnego skrętu kierownicą nie zależne w która stronę,a więc jeżeli zrobię pełny skręt i przycisnę hamulec (nie musi być mocno tak średnio) to nagle słychać tak jakby(szuranie,obcieranie, tarcie słyszalne wewnątrz samochodu) oraz delikatne pulsacje pod pedałem hamulca. Dodaje, iż ta pulsacja hamulca to nie jest ABS tylko takie chropowate tarcie.

Dziś byłem u trzeciego mechanika, który rozłożył ręce i niema pojęcia co to jest :disgust:.

Podaje dane techniczne samochodu:

Audi a4 avant,zawieszenie to chyba 1BE.

Felgi i opona:

Wielkość felgi: 8J x 18, ET 50.

Wielkość opony: 225/40 R18.

Art. nr: 1K0 071 498 1ZL

Dystanse 20mm.

Klocki oraz tarcze nie dawno wymieniane.

Nie będę pisał dalej napisze tylko, iż to samochód sokolnh także Ci co wiedzą będą wiedzieć o co chodzi.

A więc Panowie, co to może być czy też jest to obcieranie o wahacze bo nadkola raczej wykluczam znaczyłem i nie wyszło aby obcierały.

Dajcie znać, co to może być.

PS. Jeszcze jedno śmieszne pytanie z innej beczki, co to za przycisk z tyłu za kierowca na słupku tam gdzie są pasy (jest tam narysowany samochód na tym przycisku).

Pozdrawiam i dzięki za pomoc :decayed:

Opublikowano

Sprawdz osłony tarcz hamulcowych czy na dole nie sa blisko tarczy hamulcowej, miałem tak w poprzednim ze ta osłonka była bardzo blisko tarczy i jak skrecałem to ona ocierała o tarcze, przy jeździe na wprost wszystko było OK.

Opublikowano

Wojtek26 to przy hamowaniu te tarcze osłonne się przesuwają czy też zaciski z klockami, bo na sucho jest dość duży odstęp. Jeżeli masz jakieś foto jak to ma być ustawione to wyślij mi na PW lub wstaw tutaj.Dzięki za pomoc :tongue4:.

Opublikowano

Przycisk, o którym wspomniałeś, służy do wyłączenia czujników ruchu wewnątrz auta.

Opublikowano

Wojtek26 to przy hamowaniu te tarcze osłonne się przesuwają czy też zaciski z klockami, bo na sucho jest dość duży odstęp. Jeżeli masz jakieś foto jak to ma być ustawione to wyślij mi na PW lub wstaw tutaj.Dzięki za pomoc :tongue4:.

Odświeżam temat.

Istnieje możliwość, iż to tarcie przy pełnym skręcie to ABS. Sprawdziłem porady Wojtek26 i sprawdziłem te osłony ale to nie to, także teraz gdy było trochę śniegu dobrze się przysłuchałem działaniu ABS i doszedłem do wniosku, że jest możliwość iż to tarcie ma prawie takie same objawy (efekty) jak ABS.A więc Panowie czy to czujniki do czyszczenia czy też coś innego. Komputer nic nie pokazał.

Opublikowano

To ja go też troszkę odświeżę :)

Ja mam takie odgłosy przy hamowaniu na wprost, i to tylko na samym początku. Nie ważne ciepło czy zimno. Sprawdzałem układ, wszystko jest w porządku - tarcze i klocki zmieniałem zeszłej zimy. Nie wiem ja co to jest, nie wiedzą na stacji diagnostycznej, nie wie mechanik. Może ktoś z Was się z tym spotkał.

Opublikowano

witam

Mam ten sam problem co marcelomattsoy mam dziwne tacie z przodu jakby sie skonczyły sie klocki cały układ takze sprawdzałem i wszystko jest ok tarcie to wystepuje tylko na poczatku jazdy po dłuzszym postoju czyli np. po nocy pozniej sie uspokaja.

Marcelomattsoy daj znac czy poradziłes sobie z tym problemem?

pozdrawiam!!

Opublikowano

witam

Mam ten sam problem co marcelomattsoy mam dziwne tacie z przodu jakby sie skonczyły sie klocki cały układ takze sprawdzałem i wszystko jest ok tarcie to wystepuje tylko na poczatku jazdy po dłuzszym postoju czyli np. po nocy pozniej sie uspokaja.

Marcelomattsoy daj znac czy poradziłes sobie z tym problemem?

pozdrawiam!!

powierzchnia traca tarczy koroduje w bardzo szybkim tempie, wystarczy jedna wilgotna noc

w trakcie pierwszego hamowania klocek sciera te korozje powodując słyszalne tarcie

sam sobie odpowiedziałes na to pytanie

Opublikowano

witam

Mam ten sam problem co marcelomattsoy mam dziwne tacie z przodu jakby sie skonczyły sie klocki cały układ takze sprawdzałem i wszystko jest ok tarcie to wystepuje tylko na poczatku jazdy po dłuzszym postoju czyli np. po nocy pozniej sie uspokaja.

Marcelomattsoy daj znac czy poradziłes sobie z tym problemem?

pozdrawiam!!

powierzchnia traca tarczy koroduje w bardzo szybkim tempie, wystarczy jedna wilgotna noc

w trakcie pierwszego hamowania klocek sciera te korozje powodując słyszalne tarcie

sam sobie odpowiedziałes na to pytanie

Mam to samo. Trze przy pierwszym hamowaniu , potem OK. Klocki i tarcze wymienione jakieś rok temu. Skoro tarcze korodują to czemu tego nie miałem przed wymianą tarcz i klocków? Może ktoś rozwiązał owy problem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...