dioniz 1 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Jakiś czas temu stwierdziłem, że na postoju, na wolnych obrotach z okolic lewego koła lub w okolicy lewej lampy (patrząc z pozycji kierowcy) dochodzi dziwny dźwięk, jakby "ćwierkanie". Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, czy też ciepły. Co dziwne zaglądając pod maskę nic nie słychać, paski na pierwszy rzut oka, chodzą równo. Mechanik powiedział, że wszystko jest ok, mam wrażenie, że popadam w jakąś dziwną paranoję i słyszę dźwięki ale poważnie, oprócz równej pracy silnika, słychać jeszcze ten dźwięk z lewej strony. dodam, że klima jest wyłączona, tryb "econ". Czy ktoś przerabiał coś podobnego? Pozdrowienia Dodam, że na trasie auto zachowuje się wybornie, nie ma problemów z przyspieszaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daimos 2 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 mogło się coś poluzować, może coś obcierać, chyba jak nie ściągniesz zderzaka to ciężko będzie znaleźć przyczynę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akjam 5 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Co do dziwnych dżwięków i tej jednostki to sporo jest tematów na FORUM. Mówisz o takim metalicznym dzwięku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dioniz 1 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Nie wiem jak określić ten dźwięk, może i jest on metaliczny, wiem jedno dobiega tylko z tej jednej strony. Mam nadzieję, że to nic poważnego... nie wiem, czy czekać, aż sytuacja się rozwinie i coś naprawdę padnie, czy też szukać przyczyny? mam wrażenie, że dźwięk ten pojawił się razem z mrozem, niestety auto stoi pod chmurką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 zdemontowalbym na poczatek pasek wieloklinowy i posluchal ponownie, wyeliminujesz wtedy napinacz, rolke odwracajaca, kompresor klimatyzacji i pompe wspomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyggga 0 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 na wolnych obrotach z okolic lewego koła lub w okolicy lewej lampy u mnie to samo i doszedlem do wniosku ze pompa wspomagania ... na razie ucichlo zobaczymy za jakis czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1189 0 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 ja na początku wymieniłem rolke napinacza bo wlasnie takid ziwny dzwiek byl ale po wymianie okazło sie ze to sprzegiełko w alternatorze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojti78 0 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 jeśli masz skrzynie biegów manualną to sprawdz czy jak na włączony silniku na postoju jak wciśniesz sprzęgło czy przestanie brzęczeć , równie dobrze moze to być łożysko oporowe w skrzyni biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sedi 0 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 u mnie tez sprzegiełko od alternatora było przyczyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pakosław 0 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 a u mnie podłożyłem kawałek gąbki pod rurę ( tą grubą)z lewej strony i mam cicho. Gdzieś podczas drgań na wolnych obrotach szczególnie jak był ciepły ( w korku ) pukała ta rura o osłonę pod nią i dostawałem szału jakby cos pod deska rozdzielczą sie poluzowało . Jak podłożyłem miedzy szczelinę kawałek grubej gąbki to przestało. Może to to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RAVIN23 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 troszkę czasu minęło ale jestem ciekaw jak się skończyła sprawa z tym ćwierkaniem? Pytam, bo wyskoczył mi identyczny problem pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 u mnie, wymienilem napinacz paska wieloklinowego oraz rolke odwracajaca. u kolegi padlo sprzeglo alternatora. ale rownie dobrze moze byc odpowiedzialny za dzwiek kompresor klimatyzacji lub pompa wspomagania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RAVIN23 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 dzięki... u mnie najprawdopodobniej będzie coś z pompą wspomagania. Podczas mrozów w zimę "wyparował" mi płyn od wspomagania i tak jeździłem przez 2 tygodnie (gdy skręcałem skrzypiało), myśląc że mrozy ustaną i przejdzie. Okazał się że mam "suszę" w zbiorniku od wspomagania. Dolałem płyn ale zaczęło "ćwierkać", czyli najprawdopodobniej uszkodziła się pompa... W najbliższych dniach podjadę do mechanika i postaramy się odnaleźć źródło dziwięku. pozdr [br]Dopisany: 25 Kwiecień 2010, 11:27_________________________________________________P. S u mnie, wymienilem napinacz paska wieloklinowego oraz rolke odwracalacja. u kolegi padlo sprzeglo alternatora.ale rownie dobrze moze byc odpowiedzialny za dzwiek kompresor klimatyzacji lub pompa wspomagania a orientujesz się jakie koszta są tych części + wymiana?? tak "plus minus" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 skoro plynu nie bylo znaczy ze gdzies wycieka. sprzeglo alternatora 128-150 PLN + usluga napinacz + rolka odwracajaca 250 PLN + usluga kompresor klimy 1000 regenerowany + usluga pompa wspomagania uzywana ok 250-350 + usluga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RAVIN23 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 okazały się rolki do wymiany i paski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravin23 0 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 haaa problem powrócił... wymieniłem rolki napinacze, w wakacje byłem sprawdzić kompresor klimatyzacji powiedzieli że wszystko z kompresorem ok. Problem teraz polega na tym że jak auto się rozgrzeje tzn łapie już temperaturę zaczyna "ćwierkać". Dźwięk wydobywa się tak jakby z dołu silnika po stronie kierowcy... pozostaje alternator albo pompa wspomagania. Któreś z tych części znajduje się tam?? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 wszystko juz napisano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyga811 0 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 sprzęgło alternatora do wymiany to samo mialem i pomogło :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się