Adriano007 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Witam. Posiada samochód z 2001r 1,9 TDI 115km ze skrzynią multitronic. Samochód jeździ super jednakże zauważyłem że skrzynia biegów nie do końca pracuje dobrze. Wszystko jest super do ok 20-tego km jazdy. Po przejechaniu takiego dystansu zaczyna mi szarpać samochodem gdy redukuje biegi. Szarpnięcia te są mocno odczuwalne. I tak samo jest gdy zatrzymam sie samochodem, nie wyłanczając silnika jeśli drążek biegów ustawie w pozycji ,,P" i z tej pozycji przejdę na ,,R" czy ,,D" to też odczuwalne jest szarpnięcie samochodem. Tak się mi wydaje jakby chodziło w tym wszystkim o właściwości oleju w skrzyni a raczej ich brak przy rozgrzaniu go w trakcie jazdy. A co Wy myślicie o tym wszystkim. Zresztą samochód był sprowadzony z Niemiec do polski w 2008roku w kwietniu i poprzedni właściciel na 100% nie wymieniał oleju w skrzyni biegów. Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie informacje.
OLO_GDA Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 :szukaj: na ten temat co najmniej kilka tematow. nie bede Ci pisal co tam stwierdzono zeby Cie nie martwic
Daimos Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 raczej masz skrzynie tiptronic od razu powinieneś wymienić olej
OLO_GDA Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 a faktycznie zupelnie nie spojarzelm na auto. w b5 to zdecydowanie TIPtronic...
Adriano007 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2009 No tak błąd w temacie. jasna sprawa że to tiptronic. A co do szukaj to korzystalem z tej funkcji jednakże nie odnalazłem problemu idealnie pasującego do swojego. Niektorzy wypisują że wymiana oleju pomogla- ciekaw jestem czy faktycznie tyle wystarczyło.
marbol Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 więc nie wiem na co czekasz, jak wiesz że poprzedni właściciel nie wymieniał oleju. Jest to podstawa, jak wymiana rozrządu czy oleju w silniku, potem krążą złe opinie o automatach jak trzeba wydać ze 3-4 tysiaki
Adriano007 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2009 Niestety u mechanika jestem dopiero umówiony na styczeń (pierwsza połowa) więc jakoś wytrzymam mam nadzieje. Chce dodać jeszcze że jeśli korzystam z funkcji ,,prawie" manualnej zmiany biegów to wtedy wszystko jest oki. Nic nie szarpie i nie zrywa nawet jak redukuje biegi. Mam nadzieje że wymiana oleju pomoże i problem zniknie.
Gajzer Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Olej+filtr+uszczelka. Koszt około 400zł Do mojej zawsze wchodzi jakies 5-6 litrów. Pamietaj by robic to w warsztacie zajmującym się automatami. Widziałem jak raz zwykły mechanior wymieniał olej w skrzyni tipp. Wylał z 3 litry oleju i dolał nowego.. A filtr? Co do szarpania sprawdz na jakimś wzniesieniu wiekszym czy auto sie cofa na "d" nie powinno.. Moze jest to oznaka konczącego sie sprzęgiełka. Pametaj by sprawdzili Tobie jeszcze olej w przekładni czy jakoś tak się to nazywa. W samej skrzyni sie wymienia olej a w tej przekładni sprawdza i dolewa. Na pewno mechanicy bedą wiedzieli o co chodzi..
Adriano007 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2009 Mam znajomego mechanika. Rozmawiałem z nim odnośnie wymiany oleju w skrzyni i oświadczył że nie ma problemu. Niejednokrotnie mieli do czynienia z automatem i temat jest im znany. W razie czego zawsze dają gwarancje na wykonaną usługę i tm bardziej w tym wypadku o taką będe zabiegał. Mam nadzieje ze wymiana oleju, filtra i uszczelki rozwiąze sprawę bo nie chce myśleć co będzie jeśli nie. A tak apropo, to kożystając z funkcji szukam wyczytałem że wchodzi ok 6,5l oleju do skrzyni.
Gajzer Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 jezeli jest to znajomy to ok.. myslalem bardziej o przypadkowym mechaniku no do mnie weszlo kolo 6. Jezeli chodzi o automaty to podzielone zdania sa tacy co mowia ze sie oleju nie wymenia, takze roznie jest z tym ile wchodzi
majkel_majki Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Jeżeli ktoś mówi, że oleju w automacie się nie wymienia to nie słuchać bo pie***** :gwizdanie: w tiptroniku optymalnie co 40- 60 albo 60- 80 tys km w zależności jak eksploatowana.
Adriano007 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2009 Aha i co do wzniesienia i cofania sie samochodu- to nic z tych rzeczy. Jeśli stoje na wzniesieniu skrzynia w pozycji ,,D" to puszczając hamulec samochód jedzie do przodu. Nawet zona się cieszy że nie musi ruszać z ręcznego. [br]Dopisany: 20 Grudzień 2009, 13:42_________________________________________________Ja przerażająco dbam o samochody (co nie zawsze podoba sie żonie)- a świadczyć może o tym fakt że poprzednią AUDI A4 1.6 benz z 1996r sprzedałem ok 1,5 miesiaca temu w przeciągu 1 tygodnia. Klijent który przyjechal po nią z mechanikami i innymi znawcami od razu zarezerwował ją by następnego dnia o 7 rano przyjechać z kasą i kupić. Dlatego wymiana wszystkich płynów, olejów, filtrów, łącznie z tarczami i klockami hamulcowymi to u mnie podstawa i to też będzie zrobione w styczniu w samochodzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się